Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Při tragické nehodě autobusu řídil taxikář

Za volantem autobusu, v jehož troskách zahynulo v březnu u Nažidel 19 lidí, seděl najatý taxikář. Dle dohody o provedení práce mu náleželo 40 korun za hodinu. Majitel cestovní kanceláře LSK Sokolov Milan Juršták připouští, že řidič neměl stálé zaměstnání jako šofér autobusu a přivydělával si jako taxikář.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Zulu

Jo tak taxikar!!!!!!!!!!
To ho klidne zavrete treba na 20 let. Vsichni taxikari jsou oteplakovany dobytek
0/0
23.7.2003 13:55

Bejby

...
To, ze si ridic privydelalval jako taxikar je nanejvys relevantni. To jestli je profik nebo ne nehraje takovou roli, jako to, ze v taxiku nepouziva kotoucek, tudiz nikdo nezjisti, ze mel treba ctyri nocni za sebou a pak jel bokovku do Alp.   
0/0
8.5.2003 14:20

Harden

Zedniku, ty jedno hovadko bozi, nech si preskoumat palici za ucelem nalezeni mozku, doporucuju speleologa. Pri tragicke nehode ridil profesionalni ridic autobusu, kterej si privydelaval jako taxikar. Na jeho miste bych te sedrel z kuze, udelal bych z tebe bezdomovce. Natipal sem obrazovky s tim nadpisem, pokud mne o to nekdo pozada, rad to poskytnu jako dukaz soudu.
0/0
7.5.2003 20:38

Pavla

Ridici autobusu
Nemale procento ridicu dalkovych i mezimestskych!! autobusu by melo o svou praci prijit-pro svou neschopnost a predevsim pro svou nedbalost.staci je jen pozorovat a vsimat si.Velmi casto se riti pro autobus naprosto neprimerenou rychlosti, o bezhlavem predjizdeni,ktere by pro ne melo byt spise nezbytnou vyjimkou ani nemluve.ridici autobusu nejsou o nic ohleduplnejsi nez ridici osobnich aut nebo kamionu(kteri jsou z velke vetsiny skutecnym ukazem blbosti),o nejake zodpovednosti se uz vubec neda mluvit- to vse ale bohuzel uzce souvisi hlavne s jejich inteligenci,o ktere se lze velmi snadno osobne presvedcit jiz pri kupovani jizdenek-jenze v tomhle okamziku je uz vetsinou pozde.
0/0
7.5.2003 20:09

2525

A co takhle:
"Pro stát velmi nevýhodnou smlouvu podepsal ministr, který je členem správních rad dvaceti firem"
0/0
7.5.2003 12:59

Kritička

Radio Northmusic :-)
otázky a odpovědi Andrea Zpravy Nechapu proc jste do dnesniho zpravodajstvi zaradili takovou slataninu jako je clanek o ridici autobusu z iDnesu. Clanek nema zadnou logiku ani smysl, je to slatanina napsana snad nekde na kolene v taxiku. Co je proboha na tom ze ted jezdil taxikem ? Kdyby autobus ridil pasacek koz nebo truhlar tak to pochopim ze nas chcete informovat, ale kdo usoudil ze zrovna tenhle clanek je hodny vaseho zpravodajstvi snad jeste napul spal nebo pouzil nahodny vyber - kliknu kam kliknu ne ? Jinak preju prijemny den a mohli byste mi za tu moji kritiku zahrat neco z nove desky Divokyho illa ? :-) 07.05.2003 9:37 Ahoj Andreo, chtěli jsme spíš upozornit na to, že řidič autobusu neměl stálé zaměstnání a za práci pro zmíněnou cestovku dostával směšné peníze. Velkou roli v zařazení této zprávy do zpravodajství RNM hrálo také to, že tímto faktem jsou znepokojeni i pozůstalí obětí havárie. Pokud jde o výběr zpráv, náhodný výběr skutečně nepoužíváme. Pokud jde o Divokého illa, není v playlistu RNM. Také tobě hezký den...a věřím, že Tě dalšími zprávami nepopudíme :-)) Tereza Chládková, zprávařka RNM
0/0
7.5.2003 11:24

tatka

Vážený pane pisálku
Doporučuji Vám po přečtení Vašeho článku přestěhování do jiného státu nebo na jinou planetu.
Zeptejte se, než začnete psát takový článek, jak to vlastně s řidiči je! Zeptejte se u kterého koliv DP nebo u soukromých dopravců na to, jak řeší nedostatek pracovníků o dovolených a nemocech. Berou externí řidiče, kteří s autobusy již jezdili a zkouší je. Externí řidič musí splňovat zákony určené podmínky, takže Vás klidně autobusem může vést kdokoliv, kdo tyto podmínky splňuje např. kancelářský pracovník, pekař nebo i poslanec, který má malý plat.  Bojte se tedy chodit po ulicích, protože nevíte jestli ten kdo řídí autobus není náhodou prodavač s kiosku z Václaváku nebo masár z lázní. Řidič je jedno s povolání, kde plat a možné riziko jsou silně v nepoměru a řidiči autobusů, tramvají a vlakových souprav navíc nesou zodpovědnost za životy a na rozdíl od Vás se snaží, aby svoji práci dělali tak aby nikomu neublížili, což se o vás říc podle výše napsaného článku říci nedá.
0/0
7.5.2003 11:07

glum

Re: Vážený pane pisálku
Souhlas! Navíc si myslím, že tomu řidiči musí být psychicky hrozně. Je přeci jasné, že autobus do příkopu nesvalil schválně. Ale pokud mu prokáží zavinění, měl by být samozřejmě potrestán.
0/0
7.5.2003 11:43

Martin

Re: reakce
Ty blbče!Kdyby Ti zemřela celá rodina,mluvil by jsi jinak!Byla to jednoznačně chyba řidiče a navíc s falešnými dokladmi-měl by dostat doživotí ,10 let je málo!Jednoznačně nepřispůsobil jízdu stavu vozovky.Já na jeho místě by jsme spáchal samovraždu-zabít vlastní vinou 19 lidí.
0/0
23.7.2003 13:51

Já 1

Re: Vážený pane pisálku
Tak tak. Autobus neřídil taxikář, který si přivydělával řízením autobusu, ale autobusák, který si přivydělával taxikařenim.Ale to by v titulku neznělo tak bulvárně,že novináři?
0/0
7.5.2003 12:27

z oboru

Re: Vážený pane pisálku
iDnes je ubohý bulvár.
0/0
8.5.2003 12:03

kkk

novináři
Kdyby řídil novinář (píšící slabomyslné bláboly) bylo by to v titulku?
0/0
7.5.2003 10:16

Alan

..
Kdyby v tom úseku byla pořádná silnice, nebo dokonce dálnice, jako tomu je v každé slušné zemi, tak by se to nestalo.
Když budeme spřísňovat pravidla pro řízení při každém neštěstí, tak tu za chvilku nebude jezdit nic. To se jen stát opět zbavuje zodpovědnosti na úkor těch, kteří se nemohou bránit.
0/0
7.5.2003 9:52

Tomáš

Re: ..
Předně řidič autobusu by měl umět jezdit i po normálních silnicích, nejen po dálnici. Za další, je dálnice na rakouské straně? Řekl bych, že není ... Kdyby se po každém takovém neštěstí měla postavit v inkriminovaném úseku dálnice, tak budou za chvíli dálnice všude. Mimochodem, předposlední velká nehoda autobusu se stala na dálnici (Středokluky na trase Praha - Slaný). Příčina - selhání na straně řidiče a nevybavenost nákladního auta varovným osvětlením. Výsledek - 10 mrtvých. Dálnice zkrátka není všelék.
0/0
7.5.2003 10:38

Martin

Re: Re: ..
tento usek ani zdaleka nesplnuje parametry dalnice - jedna se pouze o  rychlostni komunikaci navic v tomto useku velmi mizerne kvality. Napriklad zde naprosto chybi jakykoliv odstavny pas , takze kdokoliv tam ma poruchu musi chte nechte zustat stat temere celym autem v jizdnim pruhu..
Dalnice skutecne neni vselek, nicmene riziko jakekoliv nehody na dalnici je dlaeko mensi, nez na obycejne silnici (v zasade vam nehrozi srazka s protijedoucim autem pri predjizdeni, nejsou zde zadne zeleznicni prejezdy ani krizovatky).
Nikdo netvrdi, ze dalnice maji byt vsude, ale jsou proste nektere dopravni tahy, ktere si dalnici zaslouzi. Pha-CB-st.hranice mezi ne patri.
Denne se na dalnici Praha-Brno stane nekolik dopravnich nehod. Zkuste si ale predtavit, kolik by jich bylo, kdyby dalnice neexistovala.
0/0
7.5.2003 11:02

Tomáš

Re: Re: Re: ..
V dotčeném úseku rychlostní komunikace je místo na odstavení OA, náklaďák holt čouhal do jízdního pruhu. Nejsem si jist, zda šíře odstavného pruhu opravdové dálnice umožňuje nekolizní odstavení náklaďáku. Navíc ta nehoda u Středokluk byla čistě na vrubu řidiče BUSu a varovného osvětlení náklaďáku ...
Pokud jde o dálnici na Budějovice a Rakousko - pořád se říká, jak je to důležitá stavba, přitom mnohem bohatší Rakousko v daném úseku dálnici nemá. Postavíme-li si my dálnici na čáru, odsuneme tyto nehody na Rakouské území, což není až takový kšeft, protože těm lidem bude úplně jedno, zda zemřeli 5 km před či za hranicí. Úplně to samé je dálnice na Rozvadov - samé chvátání a řeči o přínosu, přitom Helmuti tam mají něco málo rozestavěné a zbytek obyčejná státní silnice. Takže mám pocit, že to není až tak horké, jak se nám to snaží někdo podat.
Praha - Brno - ano, to máte pravdu.
Dálnice ale navozuje v lidech pocit, že je bezpečná, že se nemůže nic stát, je tam přeci spousta místa, jízda po dálnici je monotónní a únavná, většina nehod, kde hraje roli spánek se odehrává právě na dálnicích, viz náraz autobusu do mostního piliíře ve Španělsku před cca 2 týdny.
Přijde mi, že se neustále hledají chyby v technice, ale chyby jsou zejména v řidičích. Například brzdová světla. Začínalo se bez nich. Pak se nařídilo jedno brzdové světlo. Po čase sepřišlo s tím, že jedno je málo a je snadno přehlédnutelné. Přidalo se druhé brzdové světlo. Po čase se opět přišlo s tím, že dvě jsou málo, člověk to snadno přehlédne a je třeba další brzdové světlo. Jsem zvědav, jak dlouho bude trvat, než se zavedou 4 brzdová světla ... To, že se nedodržuje bezpečná vzdálenost mezi vozy nikdo neřeší, to že se lidé věnují kromě řízení ještě kdečemu dalšímu, i zakázanému telefonování bez handsfree, také nikoho netrápí ... Vymýšlí se hromada nových předpisů jen proto, že nikdo není schopen zajistit dodržování těch původních :-((
0/0
7.5.2003 12:07

Martin

Re: Re: Re: Re: ..
jezdim tam tudy a dle meho nazoru tam misto na odstaveni NA neni dostatecne. Ale to je vec nazoru.
 
K te dalnici: Trochu si protirecite. Na jednu stranu tvrdite, za dalnice vetsi bezpecnost neprinasi, na stranu druhou uznavate, ze vystavba dalnice na ceksem uzemi bez navaznosti v Rakousku pouze odsune nehodovost na rakouskou stranu hranice.
Ze jsou dalnice bezpecnejsi pri vysoke hustote provozu nez normalni silnice je vsak naprosto nepochybne.
Samozrejme s existnci dalnice nevymizi nehodovost. Jsme jen lidi a spousta ridicu skutence porusuje pravidla. Nastesti jich neni vetsina. Kazdopadne to nemuze byt argument pro to, aby se skoncovao s vystavbou dalnic. K vami zminovanemu mikrospanku: nasledky nehody kvuli mikrospanku budou na dalnicoi mnohem mensi nez na normalni silnici. Naraz do mostniho pilire bych povazoval spise za nahodny jev. Avsan na dlnici vas chytnou svodidla popr. skoncite v unikovem pasu (plzenska dalnice. Na normalni silnici v lepsim pripade skoncite v prikopu v horsim ve stromu.
A jeste jednu poznamku si neodpusitm: sic nejsem z CB ani z okoli, myslim, ze obyvatele budejovicka by si tu dl;anici zaslouzili.
0/0
7.5.2003 15:11

2525

Re: Re: ..
Dálnice v Rakousku není, ale to je jen potvrzení toho, že hlupci nejsou jen u nás. Chápu ale, že zastupitelstvo okresu Freistadt má plno práce s organizováním protestů proti JE Temelín, takže jim nezbývá čas na hlouposti :-)))
0/0
7.5.2003 11:29

Tomáš

Re: Re: Re: ..
Vzhledem k tomu, že na naše dálnice navazuje zahraniční dálnice jen málokde, je otázka, zda ta dálnice opravdu je tak důležitá. Pokud jde o Temelín, tak jak rakouským obcím, tak nejrůznějším spolkům došly peníze a je od nich konečně pokoj. Zvlášť mě pobavila ta jejich hladovka ve Vídni ...
0/0
7.5.2003 12:30

jaja

Re: ..
Mas hlubokou pravdu, kterou v teto diskuzi je jen malokdo schopen pochopit. Stat (vlada) ma nejvetsi zodpovednost za tento bordel, nekvalitni silnice s konstukcnimi chybami, malo dalnic. Ale novinari o tom  nepisou, mohli by prijit o teple mistecka, vydavatele o zadavatele reklamy a podobne - to je ten kapitalismus, strefovani se do nejslabsich, kteri se nemohou branit, ne do silnych, kteri vladnou... A bude hur, protoze ti (volici) co voli vladu, resp.parlament, se boji proti tomuto bordelu protesovat. Kdyz presidentem muze byt takovy hnup a zlodej, jako Klaus, ktery nechal rozkrast banky a celou ekonomiku - za to mohli byt postaveny tisice kilometru dalnic a dokonce by to prospelo ekonomice mnohem vice nez jeho "reformy",  to je vysmech uplne vsemu. Nebo naopak signal, ze v CR jeste dlouho nepujdou veci spravnym smerem.
0/0
8.5.2003 0:51

antík

Re: ..
Tobě snad měkne mozek
0/0
8.5.2003 13:04

Thomas

Redakci IDNES
Vazena redakce budte tak laskavi a uz konecne tento zaujaty a neobjektivni clanek stahnete!!!!! Jedine co si za nej zaslouzite je zaloba......
0/0
7.5.2003 9:46

Tonny

Re: Redakci IDNES
Tebe taky stahneme, ale pod vodu!!!!!!!!!
:))))))))
0/0
7.5.2003 9:50

Aferrado

Re: Redakci IDNES
Souhlasím. Ten článek je vážně hroznej.
0/0
7.5.2003 9:54

a

Nevim voco jde
Jestli mel papiry na autobus, muze byt kazdemu u prdele, jestli si privydelava jako taxikar.
0/0
7.5.2003 9:39

2525

Silnice
Jestli by se spíš ti pozůstalí, při vší úctě, když mají snahu něco řešit, spíš starat o to, aby u nás mezinárodní silnice nebyly ještě po císařpánovi. To by k bezpečnosti přispělo víc, než všechny jalové diskuze o kvalifikaci řidičů. (Měl D? Měl, tak nevím, co chcete řešit)
0/0
7.5.2003 8:33

Karel IV

Re: Silnice
Mám „A B C D E T“, a autobus jsem řídi naposledy tak asi pře 10 lety. Co mi na to řekneš.
0/0
7.5.2003 8:42

Martin

Re: Re: Silnice
ze muzes klidne ridit autobus, protoze podle vsech predpisu jsi k tomu zpusobily.
ale nekam cestovat bych s tebou nechtel
0/0
7.5.2003 8:56

Karel IV

Re: Re: Re: Silnice
A jak můžeš vědět, že jsem ten autobus řídil naposledy před 10 lety. Pokud to nikomu neřeknu tak se to nikdo neví. A ty si pak do autobusu který řídim klidně sedneš a budeš se cítit bezpečně.
0/0
7.5.2003 9:03

Martin

Re: Re: Re: Re: Silnice
to bohuzel vedet nemohu, ale ani si nedovedu predstavit, jak by mohl vypadat nejaky predpis toto resici
ale bezpecne se v autobuse necitim nikdy, nemam rad situace, ktere nemohu ovlivnovat ani minimalne a cesta autobusem mezi ne patri.
0/0
7.5.2003 9:36

Michal Z.

Re: Silnice
Jel někdo z novinářů někdy po té silnici kde se to stalo? Já ano.Ten úsek odpovídá silnici tak 3.třídy a má příčný sklon.Takže podíl na nehodě má i stát, který není schopný správně použít vybranou silniční daň.
 
0/0
7.5.2003 9:01

Krtek

Re: Re: Silnice
No, on ten stát neumí správně použít celkem nic, teda kromě peněz na rekonstrukce poslaneckých bytů!
0/0
7.5.2003 9:23

Tomáš

Taxikář
Čert vzal, jestli to byl taxikář, nebo kdokoliv jiný. Problém je v tom, že cestovka si najme nejlevnější autobus i s šoférem, bez ohledu na to, v jakém je ten BUS stavu a jací týpci ho řídí. I když jedou dva šoféři, tak místo odpočinku spolu kecají, bezpečnostní přestávky se šulí, loni jsem zažil nonstop 6 hodin ... Potvrzení o praxi na C dostane každý od známého autodopravce, D včetně psychotestů udělá také kdekdo ... Podle mě by mezinárodní řidiči měli mít alespoň pětiletou praxi na linkových autobusech u nějakého ČSAD nebo DP. Byl by to pro šoféry sice běh na dlouhou trať, ale jde o naše zdraví a o naše životy.
0/0
7.5.2003 8:31

PeterPan

Hospoda na Mýtince
Máš řidičský průkaz D, to znamená mít C na náklaďák + potvrzenou praxi + nové přezkoušení, ale s autobusem vlastně jezdit nesmíš. Chytrá horákyně hadr. Nejlépe by bylo, kdyby řidiči museli být povinně v nějaké profesní komoře, to by se zase vyžírků mělo dobře...
0/0
7.5.2003 8:28

Švanda

pan autor
Nechte chudáka autora na pokoji. Každý musí nějak začít. Je to rekvalifikovaný řidič autobusu MHD. S profesionálníma novinářema je to totiž jako s řidičema autobusů. Je jich málo a jsou drahý. Na to, že pan autor smolil článek v taxíku (když zrovna neřídil), to není tak špatný.
0/0
7.5.2003 8:18

X

Re: pan autor
Muzu zcela zodpovedne prohlasit ze KECAS ! Autora znam ...
0/0
7.5.2003 23:54

Leonardo

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí imgs.idnes.cz" width="26" height="16">)
0/0
7.5.2003 8:14

ahasver

Re: linčování
Leonarno, sorry ... ale lynčovat se píše s Y
0/0
7.5.2003 8:25

Martin

Re: Re: linčování
to ovsem zcela meni puyvodni vyznam prispevku
0/0
7.5.2003 8:30

garden

Re: lynčování
Naprosto souhlasím
0/0
7.5.2003 9:13

Absolutt

Re: linčování
...a vizitka se píše jako napotvoru pro změnu s měkkým...
0/0
7.5.2003 9:51

Thomas

Pro p. Zedníka!!!
Nepiste o tom ridici jako by byl nejaky amater v rizeni autobusu. To vubec neni pravda a vas clanek je velice zaujaty. Ten cloek mel nekolikalete zkusenosti s rizenim autobusu a to ze si privydelaval jako taxikar je zcela irlevantni. Koukam ze uz nevite jakou spinu byste na nej mohli vytahnout.
0/0
7.5.2003 8:13

MF dNES

Oprava clanku
Omlouvame se ze za zneni clanku. Nas investigativni novinar dodatecne zjistil ze dotycny ridic autobusu pracoval na pocatku 80. let  jako strojvedouci lokomotivy na uzkokolejne trati u Hrenska.  Na oprave clanku se pracuje. Behem dnesniho dne budet moci cist novou verzi pod pracovnim nazvem. Autobus ridil ajznbonak. Vase redakce...
0/0
7.5.2003 8:10

calabria

Re: Oprava clanku
Tenhle příspěvek je snad DOUFÁM jenom vtip?!
0/0
7.5.2003 8:19

Martin

Re: Oprava clanku
u Hrenska je uzkokolejka???
:)
0/0
7.5.2003 8:50

Alca

A co jako ma bejt proboha ze se zivil jako taxikar?
Nekdy me to tady na iDnesu pripada jako "Kazdy napise povinne denne jeden clanek at uz je to jakakoli slatanina"! Ten clanek nema absolutne zadnej smysl ani logiku. Ma opravneni, ma dlouholetou praxi, dotedka byl spolehlivej. Co se z nej proboha snazite udelat ? Vsichni ridici jsou pri svy praci jednou nohou v hrobe a jednou v kriminale. Je to opravdu des co pisete, neprekvapilo by me kdyby nekdy vylezlo najevo ze   "Clanky na zpravodajsky server iDnes pise obcas student prvniho rocniku stredni skoly".
0/0
7.5.2003 8:06

:/

Idnes a kvalita..
To co predvadite je opravdu sila, tohle bych mozna hledal v blesku ale jako HLAVNI ZPRAVU na indes?..nejste trochu imbecilove?...mno jak rika Zeman, nejblbejsi tvor co kdy chodil na teto planete je cesky novinar..a bohuzel jeste chodi
0/0
7.5.2003 8:03

alkohoLik

dotaz
Nevite nahodou, zda se dneska nekde necepuje pivo zdarma???
0/0
7.5.2003 8:01

hopik

Řídil účetní
To je blbost tento článek. Podle mých informací si šofér autobusu přivydělával jako mzdový účetní.  Článek se měl jmenovat "Při tragické nehodě autobusu řídil mzdový účetní". Je třeba přijmout takové opatření, aby účetní nesměli řídit autobusy, nejlépe změnou ústavy.
0/0
7.5.2003 7:40

Gagrin

A nebyl to ještě navíc zahrádkář????????
0/0
7.5.2003 7:33





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.