Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rakušané stávkovali kvůli penzím

Rakušanům se hrubě nelíbí připravovaná penzijní reforma. Odborové svazy proto zorganizovaly stávku, jejíž vlna zasáhla už ráno celou zemi. Hlavně velká města se obávala dopravního kolapsu, ukázalo se však, že zbytečně. Nejezdila hromadná doprava, omezen byl provoz letiště.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Krakonos CDN

Union
me zatim a ty dalsi v ni brani proti malymu vydelku , pracovni podminky se zlepsili , bezpecnost na pracovisti je lepsi , dale pojistka , zdravotni pece atd. , to tam v CZ neni ? Taky uniova penze , ta je k ty vod statu extra a moc dalsich vymozenosti , takovejch aby si zamestnavatel s vama panove i damy nevytiral rit,....
0/0
7.5.2003 0:40

blb

milí kolegové,
opět takto slovovuji ty, směšují důchodové aspekty s aspekty nezaměnstanosti, neboť jeví známky duševní choroyby nebo nedostatečnosti. Zdá se vám někomu, že je nedostatek práce? kudy jeden jde, tam je hlavně bordel, až už si na něj zvykáte....Práce je kolem nad hlavu, problém je, že ne té dostatečně placené....kterýho balíka peněz to zajímá, když z finanocvání takový nekouká zvýšení vlastní obezity. Plete se Kadlík,  že stávka je levičácký výmyls, měl by být rád, že vůbec se to odbývá ... kdykoliv nasr...st přesáhla jisté meze, odbývalo se to jinak, neboť nejsme živi proto, abychom pracovali, ale pracujeme (no, jak kdo), abychom mohli být živi....a Kadlíkova existence, natož majetek nikoho nezajímá, dokud se nestane onou žábou na prameni čisté vody...Takže důchody s tím mají společné jen to, kolik se najde k životu přiměřeně placené práce, nic víc ani míň. Jinak ale důchody jsou o tom, zdali ten, kdo se k nim zavázal, je ochoten "smluvnímu" závazku dostát. Nic na tom nemění, jestli na to má nebo ne - to je jeho problém, který v normálním právu nikoho jiného nemusí zajímat. Jo, když na to sféra zdrojů důchodů nemá, tak bývá běžné ji poslat do konkursu a rozprodat to schopnějším plnění závazků, nikoliv si upravovat pravidla.  Ovšem ani zvýšení ani snížení důchodové hranice nic nezmění, nestane-li se ještě cosi jiného s těmi, kterých se důchody ještě nějakou dobu nebudou týkat.....Když ji snížíte, nemáte na to množství důchodů. Kdzž ji zvýšíte, nemáte pro nové nedůchodce práci. Ledaže jde o to, že se zvýší počet nepřeživších do důchodu  .... hlady, zimou a nemocemi. Jo, ta smradlavá ale naše civilizace, to je, panečku výmysl....
0/0
6.5.2003 16:10

Karel.

Stávka je svinstvo. Přišla s tím levice. Nakopejte levičákům do jejich tlustých prdelí!
Prožírají to, co ostatní slušní lidé vytvoří. Čím víc toho uděláme, tím víc levičáckých pijavic se na nás přissaje.
0/0
6.5.2003 15:48

barbudo

Re: Stávka je svinstvo. Přišla s tím levice. Nakopejte levičákům do jejich tlustých prdelí!
S tím, že se vždycky někdo přisaje lze souhlasit. Z pohledu nositele onoho přisavce je lhostejno, zda jej vysávají levičáci vysokými daněmi nebo vlastník podniku či akcionáři. Na cenu jeho práce to nemá vliv. Jedna z mála metod, kterak cenu práce stanovit je stávka. Je to naprosto legitimní metoda a běžně se používá. Někdy se používá i k jiným účelům. Vůbec přitom nemusí jít o akci levicovou. Například stávka soukromých autodopravců v Chile před Pinochetovým převratem asi nebyla úplně levicová - nebo CIA a KGB jedo jest?
0/0
6.5.2003 17:01

Jitka U.

diskriminace
V 45 vas jiz nikdo nezamestna. Je tomu  tak vsude ve svet. Lide odchazi do predcasnych duchodu.  A ty budou nizke, bude pak hodne lidi na hranici chudoby. Ale je znamo, ze stat vybrane penize na penze pouziva k jinym ucelum!
0/0
6.5.2003 14:58

iDnes

Re: diskriminace
to je picovina a urcite pokud se to stava tak je to zalovatelne, ale jelikoz EU soudy nefunguji tak je to na prcic, ALE ROZHODNE SI NEMYSLETE ZE VAS STARSI BUDEME ZIVIT MY MLADI, clovek kteremu je 45 ma v mnoha pripadech pred sebou jeste 40 let nekdy mene, 30 ci 25, ale v kazdem pripade SI NEMYSLIM ZE SI 45TNIK MUZE MYSLET ZE HO BUDOU ZIVIT OSTATNI=STAT (STAT TO JSME MY KDO PLATIME DANE), tak si to nejak dejte dohromady a NEBRECTE A KOUKEJTE HLEDAT PRACI A MAKAT PROTOZE MY VAS ZIVIT NEBUDEME
0/0
6.5.2003 15:05

Vlčice

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
6.5.2003 15:21

Vaclav Hanus

Re: Re: Re: diskriminace
Po precteni nekolika prispevku (Ralph, X, Jitka U.) si spis myslim, ze starsi udelali osudoovou chybu ze takove porizovali. Pouzivat velice striktni  antikoncepci by bylo v tomto pripade mnohem spolecensky proziravejsi a prinosnejsi.
0/0
6.5.2003 16:13

Jitka U.

diskriminace
To, ze clovek po ctyricitce (nebo 45) nenajde praci, tuto diskriminaci neodstrani nikdo. Je to tak vsude na svete.   Zvysovani duchodoveho veku povede k tomu, ze zde bude mnoho chudych lidi, kteri budou zivorit ze snizenych duchodu.  Je ale znamo, ze stat pouziva penize vybrane na duchody k  jinym ucelum!!!!
0/0
6.5.2003 14:56

Muki

Re: diskriminace
Zajimave. Ja tyto zkusenosti nemam, po 45 jsem ztracel zamestnani a nasel nova pez velkych problemu. Jen bych chtel rici, ze zamestnavatel by nemel pravo se zeptat nekoho jak je stary, pouze na jeho odbornost a moralni profil.
0/0
6.5.2003 16:38

blb

Re: Re: diskriminace
ono to nenÍ ani tak moc o právu jako spíše o zaměstnavatelích. Důchod mi dýchá za krk a taky nemohu říci že se mi průměrně jednou za 4 roky nedaří měnit zamestanavtele (chci si ještě užít, že si vybírám já práci, ne ona mne...takže v konci jednoho projektu začínám zase něco zajímavějšího...). Tak z 6-7 pokusů uspěju. Jenže jak slyším a vidím kolem sebe, normálka to není, zvlášť tam, kde není dost placené práce ..... I kdzž však ještě většinu mldých mohu strakat do kapes, vím, že už to není, co to bejvalo, skutečně se staršími se zázraky nenadělají, jenže - jde ono taky o dělání zázraků? takže je to o zaměstnavatelích....někdo umí, jiný je jen omylem.
0/0
6.5.2003 16:53

Vaclav Hanus

Re: Re: diskriminace
Nesmis hned kazde tvrzeni pausalizovat. Ono totiz zalezi v jakem oboru se prace hleda. Paklize delas obor, kde se ceni zkusenosti (pravnik, doktor) tak mas docela sanci prokazes-li praxi. Ale v nektreych technickych oborech si zamestnavatele hodne zlehcuji praci, a to tak, ze misto toho aby vubec proveroval  znalosti, tak se jednoduse podivaji na vek a zajemce na 40 proste hazi do kose aniz by se vubec pokusily o osobni pohovor. A s timhle se bude muset neco delat. Z techto lidi se stavaji potencionalni volici komunistu. A v podstate je to v poradku
0/0
6.5.2003 17:31

Muki

Re: Re: Re: diskriminace
I kdyz jsem spise pravicak, presto si myslim, ze by volici 40 plus, kteri maji vetsinu pri volbach, meli vyzadovat od poslancu, zakon, aby nebylo dovoleno udavat vek a prat se na vek uchazece o zamestnani. Take o prijeti zakonu trestajicich za vekovou diskriminaci. Namitnete, ze to nefunguje, ale ma to vice statu a je to lepsi nez nic.
0/0
6.5.2003 18:24

blb

Re: Re: Re: Re: diskriminace
ale jo, když to navrhnete, já vás podpořím - nevím sice jestli jsem pravičák nebo levičák, je mi to po prvadě úplně jedno, jen vím, že to vaše, když už nebude moci být prospěšný, neuškodí, a preferuju, že ekonomika je tu pro život, nikoliv život pro ekonomiku,...jenže ono by to muselo být dobře vymyšlené, jinak se to dotkne jen těch hloupějších, ti mazanější si vymyslí jiné "důvody"...fakt je to o mezilidských vztazích.
0/0
7.5.2003 5:08

Vaclav Hanus

Re: Re: Re: Re: diskriminace
Ano, neco takove jak jste navrhl jsem mel na mysli. Ale v posledni dobe si take bohuzel myslim, ze jsou to prava vice-mene deklaratorni a oni si zamestnavatele najdou cestu jak to obchazet. A na druhe strane poskozeny tezko najde ddukazy, ktere by u soudu obstaly. Takze ....porad hledam lepsi zpusob.
0/0
7.5.2003 9:16

Jiří Kavale

do důchodového zákona s rozumem
Zvyšovat věk k nároku do důchodu, nemá žádný význam k úsporám. Když lidé nebudou v důchodu budou čerpat sociální dávky.  Je nutno připravit takovou reformu která státu ušetří výdaje. Nutno stanovit počet odpracovaných let respektive celkovou délku důchodového pojištění    40-45 let podle toho zda se bude počítat od 15 nebo 18 let. Je nesmysl, aby dělník, který pracuje od 15 let a bude pracovat nepřetržitě 47roků nebude mít ve 62 letech nárok na řádný důchod. V tomto směru je nutno připravit allternativu:
1) stanovit krajní  věkovou hranici např. 65 let k nároku na starobní důchod ;
2) 40-45 odpracovaných ( pojištěných) roků.  
každá jiná cesta je nespravedlivá vůči lidem, kteří pracují celý život .
0/0
6.5.2003 14:27

Ralf

Re: do důchodového zákona s rozumem
blbost Kavale, nejsou prachy a nebudou protoze je vas starejch cim dal vice a mladsi to nemuzou a nebudou tahnout, ok?!!! dej si vyplachnout mozek ty typicka evropska socko
0/0
6.5.2003 15:07

Vlčice

Re: Re: do důchodového zákona s rozumem
Raději už nic nepiš! Tvůj projev je ztělesněný hnus.
0/0
6.5.2003 15:14

Muki

Re: do důchodového zákona s rozumem
Ale americanum kazdy zavidi, ze to zvedli na 70 let.
0/0
6.5.2003 16:41

Příložný Mirek

STOP EU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
a mlžícím-podlým a kývačským lokajům Již brzy většina občanů pozná,jak chutná EU a jejich plody.........................At žije trapná vládní kampan-to opravdu nemá chybu a jen to dokazuje co si vláda koalice myslí o občanech naší zemičky....
0/0
6.5.2003 13:32

Karel

Cesta do dalších problémů
Řešení důchodů cestou posouváním důchodového věku (německo muži 67) je absurdní. Jakou produktivitu má člověk v takovém věku a kdo ho zaměstná ?
 
0/0
6.5.2003 12:41

sociolog

Re: Cesta do dalších problémů
Je to nejlepsi mozne, ze vsech spatnych reseni. Argument, ze ho nik nezamestna je trochu mimo, protoze prisne vzato, dnes v cesku uz nikdo nezamestna ani 45 leteho. A nbo kdyz, tak za penize akorat tak na nezdechnuti hlady do pristi vyplaty. Tento problem (diskriminace z duvodu veku) by se mel resit jinou zpusobem - zakonnou normou. Problematika duchodu uzce souvisi s jiny m jevem - spolecenskym mezigeneracnim konsenzem, ktery pomalu, ale jiste smeruje do trosek. A nebo mate jine, lepsi reseni rovnovahy duchodovych systemu? Jake?
0/0
6.5.2003 13:40

Muki

Re: Re: Cesta do dalších problémů
Jak jsem jiz pznamenal, USA to prodlouzili do 70 let, ale na druhe strane maji dost prisne zakony proti vekove diskriminaci.
0/0
6.5.2003 18:29

Vaclav Hanus

Re: Re: Re: Cesta do dalších problémů
To je nejake nedorozumeni. Vzdyt ja jsem prave psal, ze nevidim momentalne zadne lepsi reseni jako prodlouzeni veku odchodu do duch. A samozrejme antidiskriminacni zakony s tim musi jit ruka v ruce.
0/0
7.5.2003 9:20

X

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
6.5.2003 15:09

Vaclav Hanus

informace odpovidajici kupe tlejici slamy
To je otresny clanek. Jedna A4 popsana tim, kdo se kde pripojil a kdo se odpojil a kde co nebude fungovat. Ale nikde ani zminka jaky byl duvod stavky a jake jsou vyhlidky pro kompromis. To mam chapat jako dalsi krucek na postupu masmedialniho propirani mozku? V zajmu koho tedy vlastne pisete?
0/0
6.5.2003 11:21

pes Novák

Re: informace odpovidajici kupe tlejici slamy
Souhlas!!
0/0
6.5.2003 11:26

mike

Streik
V Rakousku vsechno speje k tomu, ze kdo si na svou penzi nebude celou pracovni karieru sporit, nebude mit z ceho zit nebo dostane jen naproste minimum k preziti. Soucasny stav je takovy, ze Rakusani chodi do duchodu mnohem drive nez my a uzivaji si nadprumerne penze (samozrejme na zaklade vyse platu v dobe zamestnani). Tenhle system stoji stat enormne penez, protoze obyvatelstvo Rakouska neustale starne, tudiz je vic a vic penzistu, na ktere musi mladi pracovat a ani to nestaci, takze stat musi velkou merou prispivat. Samozrejme se takovy nepopularni krok, ktery by mel toto odbourat nelibi... 
0/0
6.5.2003 11:14

Karo

Klienti UB si důchod ani nebudou moci dovolit
sdružení klientů UB na www.unionproblem.cz
0/0
6.5.2003 11:00

optimista

řešej své problémy, řešme své
Já jsem s článkem spokojena. Myslím si, že je nerálné, aby nám bylo vylíčeno o co v Rakousku jde, abychom to mohli aplkovat u nás. Rakousko má svůj specifický vývoj a rozložení životní úrovně a my svůj. Dobrý příklad však pro nás je, že své problémy řeší a že se v Rakousku nenechávají lidé pasívně vláčet nebo ukolébávat, že se věci změnit k lepšímu nedají. Souhlasím s tím, že mámem parlamnet a vládu zoligarchizovanou. Také mi vadí, když se vyplácejí v nezaměstnanosti třeba 15 tisícové podpory. Měli bychom více sledovat, jak nám vláda tvoří důchodovou reformu. (Není divu, že jsou tak tlustí a ještě více opuchají). Kampak se podělo jejich sociální soucítění?
0/0
6.5.2003 10:24

Pepa

Re: řešej své problémy, řešme své
....no to je dobra reakce. Vis ale prave cesi patri po amikach k nejobeznejsimu narodu sveta!!!!
0/0
6.5.2003 10:42

Jana

Naučte se dělat zpravodajství !
Fajn ... a čeho se ta reforma týká ?  K***a, to už tu nikdo neumí dělat zprávy ? Ještě že člověk není odkázaný na český tisk a český  Internet  !  Úroveň zpravodajství je v české kotlině fakt průser.
0/0
6.5.2003 10:13

geroc

Re: Naučte se dělat zpravodajství !
Plný souhlas, To stvořilo nějaké novinářské embryo nebo uplný pablb.
0/0
6.5.2003 10:24

Renata

Re: Naučte se dělat zpravodajství !
v polovine clanku je odkaz na clanek popisujici ceho se tyka duchodova reforma.
0/0
6.5.2003 12:04

Vaclav Hanus

Re: Re: Naučte se dělat zpravodajství !
No, ale to jste mi klidne mohla doporucit, at si stahnu navrh novely zakona a prectu si ho. Mam za to, ze "popularni" tisk by mel byt k tomu, aby mi podal informaci sestrucnenou, poukazal na souvislosti a popripade jen vysek, ktery se neuralgickeho bodu dotyka. Ja jsem v tuto chvili nepotreboval znat celou rakouskou novelu duchodu, ale pouze body ve kterych se nedohodly odbory se zamestnavateli.
0/0
6.5.2003 13:50

Honza F.

Článek na 2 věci ....
Opravdu jsem rád, že jsem se ze článku dozvěděl jaký systém důchodů se má v rakousku změnit a hlavně jak - co se na tom stávkujícím nelíbí. Nedávno skončil deník SUPER, nepřešli k Vám z něj redaktoři? Článek svou úrovní je podobný Blesku ... . Bravo, jen tak dál.
0/0
6.5.2003 10:09

Jirka

???????
K čemu takový článek,když neřekne to nejdůležitější.Jaké reformy?!?!?!
0/0
6.5.2003 10:08

Šárka

Jsem na stránkách MF nebo bulváru ?
O stávce stačilo napsat 5 vět, bylo by to zcela vyčerpávající. Jaký je ale důch. systém v Rakousku nyní? Jaký má být ten změněný ? Tolik vyplýtaných slov o ničem.
0/0
6.5.2003 10:03

Tom

protesty
Rakušané a téměř žádný národ v Evropě si nenechá líbit to co my. Náš národ si bohužel nechá ,,kakat" opakovaně na hlavu svými volenými zástupci, kteří si sami mastí kapsy a jen nás okrádají a dělají z nás nesvéprávné blbce!!!!!!!!!!!!
0/0
6.5.2003 9:57

Ota Okrový

z Vidne
Jsem prave ve Vidni, a tak muzu potvrdit nazor, ze v clanku chybeji souvislosti a odpovida spis bulvarnim platkum nez nejakym serioznim novinam. K chaosu ve Vidni jen tolik, ze se zadny nekona, pokud nebudeme pocitat zahustene ulice. Auta sice casto stoji, presto to nepresahuje uroven prazske magistraly v tech horsich dnech. Lide chodi hodne pesky a jezdi na kole - je tu totiz perfektni system cyklistickych stezkek, ktere vedou po celem meste, vcetne historickeho centra. O tom si napr. v Praze muzeme jenom nechat zdat. A jeste ke zmince o vlacich: rano jsem se dostal do Vidne uplne bez problemu vlakem, ktery jel presne podle planu. Tento clanek je vskutku hruza. Co kde nasli na webu, to tak prskli - tak se dela ceske zpravodajstvi.
0/0
6.5.2003 9:57

pravicak

Re: z Vidne
Souhlas, jel jsem dnes ve Vidni do prace taky na kole a zadny chaos se nekonal, trochu plnejsi silnice, ale po krasnych stezkach se jelo skvele.
Jinak odborari jsou paka vylizany, meli by byt radi, ze konecne po dlouhe dobe nejaka vlada nasla odvahu do toho kyseleho jabka kousnout a nenalhavat si do kapsy, ze soucasny system vydrzi naveky. Levoty umi akorat vyrvavat a delat problemy.
V te reforme jde hlavne o to, aby nebyl i nadale zneuzivan system tzv. predcasneho odchodu do duchodu, kdy rakusaci nechodili v 65 nebo 60 letech, ale uz o mnoho let drive, to se ma ted zmenit a (postupne) odbourat, krome toho par dalsich (potrebnych) zmen, ale nic tak strasneho, aby odborari poradali politicke stavky. Konecne, to jim ani neprislusi, at si stavkuji za mzdy nebo pracovni podminky, ale zakony v demokracii prijima vlada a parlament, ne ulice.
0/0
6.5.2003 10:22

rado

Re: Re: z Vidne
Doufám,že budeš jezdit na kole do práce i v těch 65 letech.To na něho ani nevylezeš.Nevím,proč by měli chodit do práce stařečci a mladí by měli být nezaměstnaní. Souhlasím s odbory,bohužel podobný trend je i u nás.
0/0
6.5.2003 11:06

pravicak

Re: Re: Re: z Vidne
Mas stesti, ze tady zadny petasedesatnik neni, ty starecku, ten by ti dal.
Jinak ja neocekavam, ze by mi nekdo za tricet let v petasedesati daval nejaky duchod, obzvlkaste pokud by se v duchodouvem systemu nic nezmenilo.
Navic ta reforma zohlednuje tvrde manualne pracujici lidi, takze ti skutecne sedreni, kteri na to kolo nevylezou, budou i nadale moct driv.
Souhlasit v tomto s odborama muze jen blazen.
 
0/0
6.5.2003 11:14

M.M.

Re: z Vidne
Je mi celkem fuk, jak se videnaci dopravuji do prace, jestli jezdi na kole, ci chodi pesky. Podstatne nejspis je, ze vlastne nevime, proc stavkuji a paklize je nekdo (nejspis take jejich voleni zastupci) chce poskodit, ze jsou schopni dat se dohromady a projevit svuj protest. Toho my tedy absolutne schopni nejsme, proto si take s nami ti nasi voleni zastupci delaji, co chteji.
0/0
6.5.2003 10:32

pravicak

Re: Re: z Vidne
Prdlasj poskodit., jedinej kdo skodi jsou odborari. Odborari a levicaci (coz jsou porad ti sami, sef odboru je soucasne poslanec za socialisty) zneuzivaji odboru k politickemu boji. Je to shora zorganizovana odborarska akce a normalni rakusaci na nic serou, a kdyz nemuzou jet do prace metrem, tak jednou na kole.  Ale jedou.
0/0
6.5.2003 10:48

andrewdžekill

super zpráva
Děkuji Mladé Frontě za vyčerpávající zprávu o důvodech stávky.
0/0
6.5.2003 9:56

Thrinie

clanek na dve veci
Sqele, a kde je presneji duvod, proc stavkuji? Tahle ten clanek ma nulovou hodnotu :(((
0/0
6.5.2003 9:56

Karel V.

Skoda,
ze tolik vule nemame i my. Cesi jsou fakt splachovaci.
0/0
6.5.2003 9:54

váňa

Novinařina
Článek jste napsali, ale o co jde v připravované reformě, to nevím. Tohle je typický příklad špatné žurnalistiky a také chybějícího dialogu o podobu reformy veřejných financí u nás. Novináři se soustřeďují na různé senzace, ale seriozní články porovnávající reformy v okolních státech pořád chybí. Přitom je jasné, že reformy jsou pro nás životně důležité a že vláda toho archeologa je musí provést, jinak za to budeme těžce platit. Například odchod do důchodu: ještě nedávno socani slibovali snížení důchodového věku(což evidentně lhali voličům), dnes důchodový věk prodlužují na 63 let. Při tom v Německu socialisté chtějí prodloužit tento věk na 67 let. To je jeden z důkazů, že diskuze o reformě je úplně ujetá, včetně příspěvků pisálků, kteří píšou něco o stávce, ale nenapíšou proč se stávkuje. Je to, jakoby vám kuchař naservíroval k obědu suché knedlíky - omáčku si domysli!
0/0
6.5.2003 9:48

Jiřina

Re: Novinařina
S pisatelem souhlasím naprosto ve všem. Taky jsem po přečtení článku nechápala, co s tím máme dělat, když vůbec nevíme, o co jde.
0/0
6.5.2003 9:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.