Diskuze

Zvláštní školy: nutnost, či diskriminace?

Nadpoloviční většinu osazenstva zvláštních škol tvoří romské děti, aniž by pro to byl důvod, tvrdí ochránci lidských práv. Podle vládního zmocněnce Jana Jařaba za vzniklou situaci může nerovný přístup ke vzdělání. Ministryně školství Petra Buzková kritiku odmítá.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Vladimir

29. 4. 2003 18:37
Někdo to rozseknout musí
Možná za to můžou rodiče těch cikánů, že jejich děti moc neprospívají ve škole a ani se vštěpováním nějakých etických norem si nedělají problémy.
Ovšem až tihle malí cikáni vyrostou (v pomocných školách a s negativním přístupem ke vzdělání a kultuře), budou své děti vychovávat zase podle svých "zkušeností". Takže to bude kolotoč , který by měl někdo rozetnout - už kvůli celkovému pohybu vzhůru (všeho obyvatelstva, společnosti) , což bohužel poněkud koliduje s "pravicovým" názorem na život - ať se každý postará sám o sebe.
Určitě má stát aspoň takové nástroje na rodiče (těch cikánů) , že bude limitovat sociální pomoc (a podobně) , podle péče rodičů o děti. Také jistě výše dětských přídavků by mohla motivovat dospělé tak, že "sa to už moc něvyplatí mať vjac ako 5 dětí". Jistě je problém pedagogicky zvládnout např. těch 5 dětí, neřkuli víc.  
 
0 0
možnosti

29. 4. 2003 17:29
Zvláštní školy pro méně nadané děti jsou diskriminace. Stačilo by, aby bylo ve třídě méně žáků, aby se kantor mohl těm pomalejším více věnovat. Ze zkušenosti svých dětí vím, že to ty chytřejší a bystřejší nebrzdí (pokud je kantor na určité úrovni).Zvláštní školy (nemyslím tím tzv.pomocné) pro děti nepřizpůsobivé bez ohledu na barvu kůže a inteligenci by být měly. Vím o čem píšu. Můj starší syn má intelekt vysoko nad 150, dnes studuje bez problémů vysokou, ale v základní škole byl samá čtyřka a ze dvou středních ho vyhodili (pro nezájem o učivo), než pochopil, že to co vyvádí není obdivuhodné, ale že si ubližuje. Přitom je bílý a věnovali jsme se mu maximálně, má prostě poruchu v chování, mimo jiné spočívající v tom, že uznává pouze skutečné autority a paní učitelky na základce holt nebral příliš na vědomí. Tomu by nějaká "zvláštní" škola určitě byla prospěla. Myslím si,že pohled na zvláštní školy by měl být velmi přehodnocen. Děti tam by měly být vedeny tak, aby dohonily svůj handicap a po určitém čase (u každého samozřejmě jiném) mohly přejít na školy normální. Ovšem je fakt, že to taky ty děti a jejich rodiče musí chtít a pro tuhle šanci něco udělat. Přinejmenším do té školy chodit. Madla
0 0
možnosti

Santa

29. 4. 2003 16:23
To zkrátka nefunguje.
Nevím o tom, že by v Anglii měli obce s populací romů vyšší než 50%. Spádová škola pro moje děcka v takové obci je a je opravdu hodně otevřená. Je to katastrofa!!! Učitele tam nikdo nebere vážně, úroveň absolventů nízká. Většina bílých chodí do sousední obce, kde si ředitel drží vysokou úroveň výuky a romové o tuto školu automaticky nemají zájem.
0 0
možnosti

lurtz

29. 4. 2003 16:56
Re: To zkrátka nefunguje.
 No a to je presne o tom. Akceptace dementnich deti na prvnim stupni ZS znamena automaticky jejich degradaci. Ale politiky zajima jen to, aby byli hezci pred svetem. Na obcany tohoto statu a na jejich uroven vzdelani zvysoka kaslou. Hlavne kdyz nemuseji nic delat.
Nevim, ze by byl takovy problem zavest povinne predskolni testy a v potrebnych pripadech povinnou pripravku. Pokud nekdo nebude navstevovat, tak automaticke kraceni socialnich davek az na nulu.
0 0
možnosti

Jarda1

29. 4. 2003 15:08
příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0 0
možnosti

Marcela

29. 4. 2003 14:35
nerovný přístup ke vzdělání ?
Pro zmocněnce Jana Jařaba bych měla malé opravení. Nemůže za to nerovný přístup ke vzdělání ( jak se u nás vlastně projevuje ?) , ale nezájem Romů o vzdělání.
0 0
možnosti

lurtz

29. 4. 2003 16:50
Re: nerovný přístup ke vzdělání ?
Presne tak. Moje rec. On pan Jarab od toho urazu nevi co mluvi. Chudak.
0 0
možnosti

Žádná podpora

29. 4. 2003 13:46
Je nutné ...
... zavést strop v sociálních dávkách, (jako na Slovensku) a tím odstranit důvod cikánské populační exploze. Dovedete si představit, že by běžná rodina měla více než 5 dětí?
0 0
možnosti

lurtz

29. 4. 2003 16:52
Re: Je nutné ...
To je spravna rec. A navic pruser bude, ze tady uz nebude, kdo by na ne delal. Na vyzirky. Praci se to vyhejba a kdyz to nedostane penize na lumparny, tak je z toho exilant.
 
0 0
možnosti

picek

29. 4. 2003 12:45
polapí je prostředí ?
pokud mám zkušenost s cikánskými dětmi ze základní školy to jde tak do šesté třídy, pak přestanou chodit do školy, nenosí úkoly, nedbají  na nic .................... jdou od maléru k maléru a je konec.
0 0
možnosti

Top Gun

29. 4. 2003 12:01
Jednonozí, odhoďte berle a tvařte se,
že dokážete chodit bez nich. Tak nějak mi připadá úsilí nacpat všechny bez rozdílu do jedné třídy. Z vlastní zkušenosti pamatuju, jak dva propadlíci už v první třídě terorizovali naši třídní učitelku, rušili, zdržovali, šikanovali slabší spolužáky. Nebyli Romové. Ale i oni patřili do hodně zvláštní školy, kde na ně měl čekat speciálně připravený pedagogický sbor. Pitomce, co chtějí totální integraci navrhuju zavřít do blázince, kde se mohou osobně integrovat se šílenci a tvářit se, jak jsou všichni normální.
0 0
možnosti

Jarda1

29. 4. 2003 10:52
Romské děti
Asi mi tento příspěvek zruší, ale uvedené děti jsou "blbé jako pucštok". Mám známou učitelku ve zvláštní škole a co ta uvádí, tak je to jasné. Ty na to nemají. Co se taky diví, když každé čtvrté romské dítě je degenerát z kořalky nebo z příbuzenství. Tak ať zbytečně neskuhrají. A co se týká paní Šabatové, tak ta asi taky ve škole nebyla žádná hvězda a deď jen kecá.
0 0
možnosti

B.B.

29. 4. 2003 10:08
"Živé" dítě
Zprostředkovaná zkušenost: v jedné škole se rozhodli přijmout i dítě, které mělo chodit do "zvláštní" - ta byla daleko (malé město), dojíždění složité a internátní výchova na základní škole: ani náhodou. Ten kluk musel první dvě třídy opakovat, neboť nastupoval se slovní zásobou sotva čtyřletého děcka a pastelky znal jen "od pohledu". Další ročníky zvládal za vydatného přispění pedagogického sboru a jediné podstatné problémy měl s kázní - neučil se, zlobil, vyrušoval, ničil školní majetek a bral spolužákům věci. Opakoval ještě "šestku". Ani všichni učitelé nebyli schopni toho kluka "ukočírovat" a doma mu všechno prošlo (hlavně když se nedožadoval pozornosti rodičů). Osmou třídu nedokončil. Měl "sexuální delikt" se spolužačkami a skončil v "pasťáku". Projevil se naprostý nedostatek výchovy doma a hlavně to, že byl o tři roky starší než spolužáci. Myslím, že kdyby strávil prvních pár let ve zvláštní škole (kde by neměl zdaleka takovou převahu!) a teprve druhý stupeň absolvoval na "normální", dopadl by lépe. Zvláštní školy nejsou "špatné", ač (protože) je tam hodně romských dětí. Ale měly by děti vychovat ("urychlit") a - pokud to lze! - předat na běžnou školu.
0 0
možnosti