Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zvláštní školy: nutnost, či diskriminace?

Nadpoloviční většinu osazenstva zvláštních škol tvoří romské děti, aniž by pro to byl důvod, tvrdí ochránci lidských práv. Podle vládního zmocněnce Jana Jařaba za vzniklou situaci může nerovný přístup ke vzdělání. Ministryně školství Petra Buzková kritiku odmítá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Vladimir

Někdo to rozseknout musí
Možná za to můžou rodiče těch cikánů, že jejich děti moc neprospívají ve škole a ani se vštěpováním nějakých etických norem si nedělají problémy.
Ovšem až tihle malí cikáni vyrostou (v pomocných školách a s negativním přístupem ke vzdělání a kultuře), budou své děti vychovávat zase podle svých "zkušeností". Takže to bude kolotoč , který by měl někdo rozetnout - už kvůli celkovému pohybu vzhůru (všeho obyvatelstva, společnosti) , což bohužel poněkud koliduje s "pravicovým" názorem na život - ať se každý postará sám o sebe.
Určitě má stát aspoň takové nástroje na rodiče (těch cikánů) , že bude limitovat sociální pomoc (a podobně) , podle péče rodičů o děti. Také jistě výše dětských přídavků by mohla motivovat dospělé tak, že "sa to už moc něvyplatí mať vjac ako 5 dětí". Jistě je problém pedagogicky zvládnout např. těch 5 dětí, neřkuli víc.  
 
0/0
29.4.2003 18:37

Zvláštní školy pro méně nadané děti jsou diskriminace. Stačilo by, aby bylo ve třídě méně žáků, aby se kantor mohl těm pomalejším více věnovat. Ze zkušenosti svých dětí vím, že to ty chytřejší a bystřejší nebrzdí (pokud je kantor na určité úrovni).Zvláštní školy (nemyslím tím tzv.pomocné) pro děti nepřizpůsobivé bez ohledu na barvu kůže a inteligenci by být měly. Vím o čem píšu. Můj starší syn má intelekt vysoko nad 150, dnes studuje bez problémů vysokou, ale v základní škole byl samá čtyřka a ze dvou středních ho vyhodili (pro nezájem o učivo), než pochopil, že to co vyvádí není obdivuhodné, ale že si ubližuje. Přitom je bílý a věnovali jsme se mu maximálně, má prostě poruchu v chování, mimo jiné spočívající v tom, že uznává pouze skutečné autority a paní učitelky na základce holt nebral příliš na vědomí. Tomu by nějaká "zvláštní" škola určitě byla prospěla. Myslím si,že pohled na zvláštní školy by měl být velmi přehodnocen. Děti tam by měly být vedeny tak, aby dohonily svůj handicap a po určitém čase (u každého samozřejmě jiném) mohly přejít na školy normální. Ovšem je fakt, že to taky ty děti a jejich rodiče musí chtít a pro tuhle šanci něco udělat. Přinejmenším do té školy chodit. Madla
0/0
29.4.2003 17:29

Santa

To zkrátka nefunguje.
Nevím o tom, že by v Anglii měli obce s populací romů vyšší než 50%. Spádová škola pro moje děcka v takové obci je a je opravdu hodně otevřená. Je to katastrofa!!! Učitele tam nikdo nebere vážně, úroveň absolventů nízká. Většina bílých chodí do sousední obce, kde si ředitel drží vysokou úroveň výuky a romové o tuto školu automaticky nemají zájem.
0/0
29.4.2003 16:23

lurtz

Re: To zkrátka nefunguje.
 No a to je presne o tom. Akceptace dementnich deti na prvnim stupni ZS znamena automaticky jejich degradaci. Ale politiky zajima jen to, aby byli hezci pred svetem. Na obcany tohoto statu a na jejich uroven vzdelani zvysoka kaslou. Hlavne kdyz nemuseji nic delat.
Nevim, ze by byl takovy problem zavest povinne predskolni testy a v potrebnych pripadech povinnou pripravku. Pokud nekdo nebude navstevovat, tak automaticke kraceni socialnich davek az na nulu.
0/0
29.4.2003 16:56

Jarda1

Re: Re: To zkrátka nefunguje.
Jenže co chcete dělat, když to dementní děcka jsou? Není tajemstvím, že každé čtvrté cikánské dítě je degenerát - z kořalky nebo z příbuzenských sňatků(těch je u cikánů hodně). Většina z nich nemá v základní škole šanci, nemají na to. Tak ať si pan Jařab sežene fakta a nevykládá nesmysly. Je vidět, že ho ti skini v metru zřezali málo - třeba by se mu jinak rozsvítilo v hlavě. Žvanění už bylo dost.
0/0
30.4.2003 8:42

Jarda1

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
29.4.2003 15:08

Marcela

nerovný přístup ke vzdělání ?
Pro zmocněnce Jana Jařaba bych měla malé opravení. Nemůže za to nerovný přístup ke vzdělání ( jak se u nás vlastně projevuje ?) , ale nezájem Romů o vzdělání.
0/0
29.4.2003 14:35

lurtz

Re: nerovný přístup ke vzdělání ?
Presne tak. Moje rec. On pan Jarab od toho urazu nevi co mluvi. Chudak.
0/0
29.4.2003 16:50

Žádná podpora

Je nutné ...
... zavést strop v sociálních dávkách, (jako na Slovensku) a tím odstranit důvod cikánské populační exploze. Dovedete si představit, že by běžná rodina měla více než 5 dětí?
0/0
29.4.2003 13:46

lurtz

Re: Je nutné ...
To je spravna rec. A navic pruser bude, ze tady uz nebude, kdo by na ne delal. Na vyzirky. Praci se to vyhejba a kdyz to nedostane penize na lumparny, tak je z toho exilant.
 
0/0
29.4.2003 16:52

picek

polapí je prostředí ?
pokud mám zkušenost s cikánskými dětmi ze základní školy to jde tak do šesté třídy, pak přestanou chodit do školy, nenosí úkoly, nedbají  na nic .................... jdou od maléru k maléru a je konec.
0/0
29.4.2003 12:45

Top Gun

Jednonozí, odhoďte berle a tvařte se,
že dokážete chodit bez nich. Tak nějak mi připadá úsilí nacpat všechny bez rozdílu do jedné třídy. Z vlastní zkušenosti pamatuju, jak dva propadlíci už v první třídě terorizovali naši třídní učitelku, rušili, zdržovali, šikanovali slabší spolužáky. Nebyli Romové. Ale i oni patřili do hodně zvláštní školy, kde na ně měl čekat speciálně připravený pedagogický sbor. Pitomce, co chtějí totální integraci navrhuju zavřít do blázince, kde se mohou osobně integrovat se šílenci a tvářit se, jak jsou všichni normální.
0/0
29.4.2003 12:01

Jarda1

Romské děti
Asi mi tento příspěvek zruší, ale uvedené děti jsou "blbé jako pucštok". Mám známou učitelku ve zvláštní škole a co ta uvádí, tak je to jasné. Ty na to nemají. Co se taky diví, když každé čtvrté romské dítě je degenerát z kořalky nebo z příbuzenství. Tak ať zbytečně neskuhrají. A co se týká paní Šabatové, tak ta asi taky ve škole nebyla žádná hvězda a deď jen kecá.
0/0
29.4.2003 10:52

B.B.

"Živé" dítě
Zprostředkovaná zkušenost: v jedné škole se rozhodli přijmout i dítě, které mělo chodit do "zvláštní" - ta byla daleko (malé město), dojíždění složité a internátní výchova na základní škole: ani náhodou. Ten kluk musel první dvě třídy opakovat, neboť nastupoval se slovní zásobou sotva čtyřletého děcka a pastelky znal jen "od pohledu". Další ročníky zvládal za vydatného přispění pedagogického sboru a jediné podstatné problémy měl s kázní - neučil se, zlobil, vyrušoval, ničil školní majetek a bral spolužákům věci. Opakoval ještě "šestku". Ani všichni učitelé nebyli schopni toho kluka "ukočírovat" a doma mu všechno prošlo (hlavně když se nedožadoval pozornosti rodičů). Osmou třídu nedokončil. Měl "sexuální delikt" se spolužačkami a skončil v "pasťáku". Projevil se naprostý nedostatek výchovy doma a hlavně to, že byl o tři roky starší než spolužáci. Myslím, že kdyby strávil prvních pár let ve zvláštní škole (kde by neměl zdaleka takovou převahu!) a teprve druhý stupeň absolvoval na "normální", dopadl by lépe. Zvláštní školy nejsou "špatné", ač (protože) je tam hodně romských dětí. Ale měly by děti vychovat ("urychlit") a - pokud to lze! - předat na běžnou školu.
0/0
29.4.2003 10:08

Killy

Jo a paní Šabatová se hluboce...
ale hluboce mýlí!!!!! Za vzdělání dětí zodpovídají RODIČE a až potažmo stát! Pokud by za vzdělání (a výchovu ke vzdělání) dětí neodpovídali rodiče ,jak se v současné době již v některých rodinách běžně praktikuje, pak by ti rodiče vlastně ani neodpovídali za velkou část péče o svoje nezletilce. A co tomu říkají zákony o chování rodiny? Proč tato "nestarost" u řekněme "nepřizpůsobivých" rodičů zůstává i nadále beztrestná???? a hledají se všelijaké okliky jak tento stav nerasisticky popisovat?
0/0
29.4.2003 10:02

Killy

Pokud se nemýlím, ..
a já se nemýlím, tak zvláštní (pomocné) školy byly v roce cvaj a dál ...1947....50..60...70.. až dosud a do nich chodili žáci s problémy se vzdělavatelností, jako dnes. Jenže, jestliže v roce 1947 bylo Cikánů v Čechách "n" v roce 1960 cca "3n" no a v roce 2004 už asi "10n" (s přispěním pana Husáka v jistých letech). Pokud zbytek necikánských žáků ve školách stagnoval (spíše se snížil růstem obesné vzdělanosti), pak pouze matematicky lze dovodit, že pokud byli v roce 47 ve třídě pomocné školy 3 Cikáni, musí jich být teď ve zvláštní škole 30 a to už je na další třídu. Co je na tom rasistickýho?
0/0
29.4.2003 9:51

pes Novák

A co volný čas?
 Jak jsem si zde přečetl, škola předpokládá určitou spolupráci rodičů a domácí přípravu dětí. Já si však myslím, že problém je v encyklopedickém zaměření našich škol (respektive osnov). Počítejte se mnou: na 2. stupni ZŠ se žák vrací ze školy někdy kolem 14. hod, musí napsat domácí úkloly (průměrně 2 denně)  - minimálně 1/2 hod. Každý pedagog, s kterým jsem na třídní schůzce hovořil použiíval své známé zaklínadlo " Kdyby se tomu věnoval alespoň půl hodiny denně, mohl by být lepší" takže odečtěme "výchovy" a zbude nám asi 6 předmětů po 1/2 hod ´= 3 hod. Někteří učitelé své zaklínadlo obměňovali slovy "jste se s nim tomu...." - takže i tříhodinová šichta pro jednoho z rodičů. A to vše proto, aby se žák naučil vědomosti, které z 90% uplatní jen ve škole! (Vy jste někdy v životě potřebovali vědět který den byla bitva u Lipan?)  Z toho mi vychází, že žák by se měl svému "zaměstnání" věnovat  8 hod čistého času, s přestávkami (i těmi školními!) 10-11hod!!! A kde je prostor pro mimoškolní činnosti? A pokud mají naši tmavší spoluobčané jiný přístup k životu, ani se jim nedivím, že toto tvrdé omezení osobní svobody svých dětí v jejich teoreticky volném čase nechtějí akceptovat.
0/0
29.4.2003 9:34

lurtz

Re: A co volný čas?
Koukam, ze jsi pekny ignorant. To, ze jsi se ve skole ucil (a nebo mel ucit) hodne veci, ktere treba nasledne ve svem zivote nevyuzijes neni nesmysl. To je o predpokladech, ktere tim ziskavas do budoucna.
Rozhodne neni mozne rici, co bude a nebo nebude zak na prvnim stupni ZS potrebovat pro svuj zivot.
Premyslej o tom, co pises. Zatim to byly nesmysly!
 
0/0
29.4.2003 10:31

pes Novák

Re: Re: A co volný čas?
Bohužel, mluvím ze zkušenosti otce tří dětí, které všechny vystudovaly. A proto také vím, že nejtěžší krok studia byl ten první: dostat se na střední školu. Proto bylo nutné přinutit technicky nadaného syna se zájmem o počítače aby se našprtal přírodopis (i když tomu vůbec nerozuměl a vůbec ho to nezajímalo), protože se čtyřkou by se prestižní průmyslovku nedostal. Dceři, která se od malička zajímala o studium jazyků (dnes učí angličtinu na střední škole) "natlouci" do hlavy fyziku, aby se vůbec dostala na gympl a pak si s ní ještě jednou zopakovat gymnaziální matiku a fyziku. A já bych se díky své relativně dobré paměti mohl úspěšně účastnit všech možných kvízů v televizi - nebýt takový trémista. A teď zpět k původnímu tématu: zamyslel se některý z pedagogů, který si myslí že ten jeho předmět je nejdůležiější, že ty "půlhodiny " doma jsou dost často zbytečné. Když je dítě unavené, tak se jedná o ztrátu času, protože "mozek už nebere". A vůbec je zajímavé, že všechny diskutující pouze rozčílla věta o 90% zbytečných vědomostí, ale můj příspěvek byl především o pracovní době žáků. A k tomu se nikdo nevyjádřil....
0/0
29.4.2003 22:20

Killy

Re: A co volný čas?
Myslím, že jenom pindy! Já jsem na druhém stupni chodil domů taky až kolem 14. hodiny, na střední průmyslovce taky až kolem 19. hod. Nic novýho. Volnýho času jsme měli taky tolik. Den bitvy u Lipan už jsem zapomněl, ale nakloněnou rovinu, kolo na hřídeli, matematiku, zeměpis....češtinu...kupodivu potřebuji pořád. Kolik zbývá předmětů, které vůbec v životě nepotřebujem? Pár, asi jeden (jo vlastně: politickou ekonomii socialismu). Problém je jinde: tehdá učitelé (a učitelky) učili se zájmem a zápalem pro svůj předmět, byli přísní a nemuseli se starat o peníze. Na konkrétní střední školu chodili žáci se zájmem a ne jen proto,že je jinam nevzali. Teď je to holt jinak.
0/0
29.4.2003 10:52

zab

Re: A co volný čas?
To s těmi 90% je opravdu pěkná pitomost.Uznávám, že děti mají učiva dost, ale pokud si já vzpomínám, na druhém stupni jsme měli dva dny v týdnu i odpolední vyučování, což dnes mé děti nemají.Pane pse Nováku, jen mě tak napadlo, jestli taky napíšete do diskuze, až se tu bude mluvit o kantorech. Něco, jako co mají volna a malou pracovní dobu. Protože jestli musí doma třeba jen opravovat ty domácí úkoly a písemky a dělat přípravu, jak jste tu naznačil o dětech, tak vám nebudu věřit.
0/0
29.4.2003 10:59

karel

Re: A co volný čas?
Souhlasím s vámi a rozumím vám jak jste to myslel. Ti intelektuálové co na vás reagují si neumí představit život jinak, než ho žijí. Ať mi skutečně každý upřímně odpoví jestli je spokojený a štastný a o všechno k tomu potřebuje. Už jen fakt, že 90% procent lidí nerado jako dítě chodilo do školy o něčem svědčí. A život by měl být radost a ne od 6 let trauma.
Naše škola skutečně učí jen biflovat znalosti jiných a otravuje.
0/0
29.4.2003 12:51

Marcela

Re: Re: A co volný čas?
Upřímně - jsem spokojená a šťastná !! ( Doufám, že jsem to  teď nezakřikla ). Ze školy jsem nikdy trauma neměla a nemyslím, že by ho mělo 90% dětí.Co potřebuji ke spokojenosti ? Dělám práci , která mě baví, mám dobrý příjem, mám zdravé děti, mám koníčky a přátele . A nakonec dobrá zprávy pro všechny - i sny se někdy plní !
0/0
29.4.2003 14:32

karel

Re: Re: Re: A co volný čas?
Pokud jste opravdu spokojená, tak to je dobře, ne každý je na tom tak jako vy. Spousta lidí má dobré vzdělání, manžela, koníčky a přesto není spokojená, jenom to nepřiznají. Čtěte pozorně, napsal jsem, že 90% dětí nerado chodí do školy a za tím si stojím.
0/0
29.4.2003 15:38

BB

nelibi se mi to
kvalita skolniho vzdelani v CR speje kvapne ku bodu mrazu
0/0
29.4.2003 9:24

thomas

škola a rodiče jsou partneři
Nesouhlasím s názorem že za vzdělání dětí nese odpovědnost pouze stát. Domnívám se, že škola a rodiče musí plnit partnerskou roli. Dále se domnívám, že problémy romů se nedají řešit od stolu úředníka. Nevím proč se neustále snaží někdo předělávat přirozenou mentalitu romů a napasovat ji do nějakých životních norem. Přirozený lidský vývoj (ať jedince nebo celé společnosti) nelze násilně urychlit ani převrátit. Jednoduše řečeno, nevěřím že by se většina problematické romské populace změnila  na základě politické zvůle. Kdyby se kdokoli z nás přestěhoval do Afriky, také asi těžko bude žít jako Křováci, ale zachová si něco ze své kultury.  
0/0
29.4.2003 9:02

šemík

zvláštní školy
Přál bych všem rasistobijcům, aby si na kůži vlastního dítěte zakusily společné studium se zanedbanými romskými dětmi ( a je jich většina ). Teprve pak zjistíte, že kvůli opakujícím se problémům s kázní a nezvládnutou výukou to odnášejí právě vaše děti, protože přetížený učitel už nemá sílu se osobitěji věnovat jim. I já věřím. že ty tmavší děti nejsou hloupější a že je to jen výsledek antisociálního rómského prostředí. Proto bych byl rád, aby se pozormost aktivistů zaměřila spíše směrem do rómské komunity a ne k buzerování slušných lidí.
0/0
29.4.2003 8:25

phobos

Re: zvláštní školy
Naprosty souhlas. Kdo si mysli, ze zarazeni ditete do zvlastni skoly probiha na zaklade pleti je VUL, ktery o tom nevi nic. Chlastejte, stridejte partnery a kaslete na svoje deti a uvidite, ze se do zvlastni skoly dostanou taky. Kdy uz pochopite ze ucitel neni TRETI rodic??? Kdyz se soustredi na zklidneni temperamentnejsich deti tak ostatni musi cekat, protoze uznejte, ze uvrhnout na ostatni "samostudium" v prvni tride je nanic...
0/0
29.4.2003 8:35

lurtz

Re: zvláštní školy
Konecne rozumny nazor.  Reseni je v podpore predskolni vychovy. Vse ostatni je populismus. 
0/0
29.4.2003 8:35

jojo

Re: zvláštní školy
Presne tak. A to se netyka jen cikanu. Kdyz ma ve skole problemy JAKEKOLI dite, hned se kontroluje co zanedbala ucitelka, reditel, spoluzaci atd... Ale jak se chova rodina, do toho nikomu nic neni a nikdo to nezjistuje. Preci SKOLA sama o sobe nikoho nic nenauci ! To dite musi podporovat a davat priklad i rodice. 
0/0
29.4.2003 8:39

Re: zvláštní školy
Zatím jsem si nevšim, že by buzerovaná byla majoritní společnost. Jestli někdo je buzerován, tak je to ta slušná (byď menší) část lidí rómského etnika
0/0
29.4.2003 10:18

lurtz

Po nekolika tydnech opet to same ...
Tak to vypada, ze tu mame opet podobne tema jako pred nejakou dobou. Opet je to o pokusu o degradaci kvality vyuky na prvnim stupni zakladnich skol, jen aby se do toho systemu vesly deti cikanu, ktere jsou vychovou zanedbavany vetsinou uz od narozeni.
Pokud p.Jarab dostal tak na budku (a to jsem mu ten vyprask ani zdaleka nepral), ze nevidi, ze problem na urovni predskolniho vzdelavani narodnostnich mensin, tak je pouhy populista a nic svymi blaboly nevyresi.
Neni realne aby byly ve tride mentalne zaostale deti jen proto, ze je to populisticke.
Je to o statni podpore na urovni "predskolni vychovy". Proc by nemohlo fungovat povinne overovani znalosti deti pred nastupem do prvni tridy a pripadne je povinne zaradit do pripravek. (a to uz pada do resortu Buzkove, aby neco takoveho vymyslela)
Zvlastni skoly by pak byly opravdu pro Ty, kteri jsou opravdu na urovni demence.
 
0/0
29.4.2003 8:15

Vlčice

Církevní škola
Když malého Cikána už vyhodíli i ze zvláštní školy, otec ho nechal zapsat do školy církevní. Po čase se však otci zdálo divné, že kluk nosí v žákovské samé jedničky a zeptal se syna, co se děje. Kluk na to:" Táto, kdyby jsi to tam viděl! Příjdeš do první cimry, tam visí na zdi přibitej chlap. Příjdeš do druhé cimry a tam visí další. Táto, tam se s nima neserou!"
0/0
29.4.2003 8:13

free

Poserte se z cikanu
uz mne to sere,jak porad ctu,cikani chudinky nedostali praci a podobne.koho zajimaj,bili se o sebe musi taky sam postarat,tak nechapu proc ne i cerny.
0/0
29.4.2003 7:49

Tomas

Trosku se mirni
  Vezmeme naprikald v uvahu fakt, ze se o tom vic mluvi. Mnozi "bily" jsou neprosto neschopni. O nich nebyva ani zminka.
0/0
29.4.2003 17:25

Petr

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
29.4.2003 7:48

Ester

Re: Podle některých průzkumů spadá 25% romských dětí do pásma verbální debility.
Rasisto!!!!!!!!!!!!!!!
0/0
29.4.2003 7:51

xxx

Re: Re: Podle některých průzkumů spadá 25% romských dětí do pásma verbální debility.
Spravne, radsi jim budem platit prispevky, nechame se od nich okradat a budem se tvarit, jak ohromne je mame radi, jen aby nas nekdo neoznacil za rasisty...
0/0
29.4.2003 7:58

Re: Re: Re: Podle některých průzkumů spadá 25% romských dětí do pásma verbální debility.
A jak jsi přišel na to, že všichni chtějí jen příspěvky, že všichni kradou,... Za svůj nekrátký život jsem potkal i takové, kterým někteří z majoritní společnosti nesahají ani po kotníky. Budu vždy mít rád každého slušného člověka a je mi jedno jeho původ.
0/0
29.4.2003 8:03

fridrich

Re: Re: Re: Re: Podle některých průzkumů spadá 25% romských dětí do pásma verbální debility.
slusnej cikan je jen mytus!
0/0
29.4.2003 8:14

Re: Re: Re: Re: Re: Podle některých průzkumů spadá 25% romských dětí do pásma verbální debility.
To jsem těch mítů potkal v životě sakra hodně.
0/0
29.4.2003 8:51

lurtz

Re: Re: Re: Re: Podle některých průzkumů spadá 25% romských dětí do pásma verbální debility.
Jenze system celostatni vyuky na potrebne urovni nemuzes stavet na vyjimkach narodnostnich mensin. Premyslej, nez neco napises!
System, ktery je pro spolecnost potrebny nebude nikdy pro vsechny spravedlivy. Spravedlnost systemu vyuky pro slabsi jedince je potreba zajistit mimo zakladni system napr. predskolni pripravou.
A tento problem s sebou nese navic nektera tabu pro diskusi jen proto, ze potencionalni diskutujici jsou hned osocovani jako rasiste. Nerikam, ze nekdy nejsou, ale dle meho jsou to vyjimky.
0/0
29.4.2003 8:20

Re: Re: Re: Re: Re: Podle některých průzkumů spadá 25% romských dětí do pásma verbální debility.
Nikdy netvrdím, že cokoliv na světě je 100% spravedlivé. Jistě máš pravdu, že pro slabší jedince je třeba zajistit vzdělání podle jejich možností. Jenže podívej se kolik dětí rómů je ve zvláštní škole, jen proto že paní učitelka by s ním měla více práce. Poslat takové dítě do zvláštní školy je jednodušší. V čem s tebou výrazně nesouhlasím je to, že rasisté jsou výjimky. Jen se podívej na tuto diskusi. Mám tady kamarádku jež je Afgánka, mám ti vyprávět, kolika rasismu se již dočkala. Kdysi jsem cosi dělal pro člověka, který se výrazně zabýval otázkou života rómů u nás. mám ti vyprávět? V Londýně mám kamarádku černou jak bota. Byla tu jednou u mě na návštěvě, mám ti vyprávět jak moc jsem se obával setkání se skinheady? Tahle naše společnost je xenofobní jak skoro žádná jiná.
0/0
29.4.2003 8:59

xxx

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Podle některých průzkumů spadá 25% romských dětí do pásma verbální debility.
To je ovsem zase jiny problem. Tady jde o to, jak se ktera skupina profiluje. Cerni me nevadi, zluti me nevadi, ale cikany proste nesnasim. A samozrejme uznavam, ze existuji vyjimky, ale ty musi uznat, ze vetsina je proste povl. A nejvic me dojima, kdyz jinak inteligentne vyhlizejici cikan s vysokou skolou potom v televizi tvrdi, ze romove u nas nemaji pristup ke vzdelani. A on si tu skolu udelal kde?
0/0
29.4.2003 9:23

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Podle některých průzkumů spadá 25% romských dětí do pásma verbální debility.
Všiml jsi si někdy že to jsou lidi a potom teprve nějaká skupina. Když budeš rozlišovat jen podle původu pak i ten zlomek slušných přestane být slušný. O co ti jde mít tu jen špatné rómy, a nebo teřba někdy v budoucnu tu mít rómské etnikum s nímž nebudou problémy. Pokud chceš to první, pak jsi na dobré cestě a hovoř o skupinách (není to nic jiného než rasismus vůči části obyvatelstva). Pukud chceš to druhé zapomeň na skupiny a vyzdvyhni kvalitní jedince.
0/0
29.4.2003 10:29

nnnnnn

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Podle některých průzkumů spadá 25% romských dětí do pásma verbální debility.
Jistě, v čechách je spousta rasistů, o tom není pochyb. Ale to není hlavním tématem téhle debaty.
Základní problém je v tom, že když zařadíš slabší děti do normální základky, tak existují dvě možnosti dalšího vývoje : 1) výrazně se zpomalí výuka u všech ostatních žáků, nebo 2) slabší děti nebudou stíhat a látku nepochopí -> tím pádem budou mít mnohem horší známky (což sice není to to podstatné), ale v především budou umět mnohe méně, než kdyby se jim dostalo zvláštní péče. Tu mhou dostat právě na zvláštních školách.
Je jasné, že existuje mnoho romů na zvláštních školách, kteří by patřili na normální základky. Jenomže v tom hraje roli spolupráce s rodiči, která je - přiznejme si to - většinou velmi špatná. Je potřeba spousta pracovníků v terénu, kteři  by s nimi pracovali... Není to jednoduché a chce to čas. Hodně času. Doufat, že zařazením všech dětí do normálních základních škol se vyřeší všechny problémy je nerozum a strkání hlavy do písku.
0/0
29.4.2003 9:31

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Podle některých průzkumů spadá 25% romských dětí do pásma verbální debility.
Zase jak jsi přišel na to, že vždy je spolupráce s rodiči špatná? Nejsem proti tomu ať děti jejich schopnosti od přírody nejsou na úrovni ostatních, nechť nejsou mučeni výukou na níž nestačí. Jenže tady se velmi často děje, že učitelka než aby se trochu více snažila tak raději dítě odepíše do zvláštní školy, je to jednodušší, ty případy jsem znal. Ale taky jsem zanl rómské rodiny kde by se majoritní společnost měla hodně co učit jak žít v rodině. Prosím jen o jediné, nerozlišujme podle původu, ale podle schopností. Jinak totiž i ti schopnější se přestanou snažit, proč by to dělali.
0/0
29.4.2003 10:25

marketa

Re: Re: Re: Re: Re: Podle některých průzkumů spadá 25% romských dětí do pásma verbální debility.
neměl by se spis system prizpusobit detem nez deti systemu. Dobry ucitel musi zvladnout zaujmout jak deti prumerne tak ty mensiny (a tim nemyslim jen mensiny etnicke, ale i deti nadprumerne nebo podprumerne inteligentni). Nevim jak by si v soucasne dobe prumerna skola poradila s integraci deti cizincu, ktere neumi dobre cesky. A i na to se musime pripravit.
0/0
29.5.2003 9:40

lurtz

Re: Re: Podle některých průzkumů spadá 25% romských dětí do pásma verbální debility.
Ty taky pises a nepremyslis. Blby je, ze predtim nez neco pises, tak asi poradne hulis.
0/0
29.4.2003 8:38

xxx

rasismus
Tak je celkem zajimavy, ze zjistovat pomer cikanu ve zvlastnich skolach je fajn a uzasne nerasisticky, kdezto statistiky cikanske kriminality byly zrusene, jako rasove zavadejici... Tak bud teda nejsme rasisti, tak se v tom nebudem rypat, nebo sme a pak teda kdyz uz, tak uz. A jeste otazka na zaver, co je to takova positivni diskriminace? Nevidim duvod byt diskriminovat jen proto, ze patrim k majorite...
0/0
29.4.2003 7:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.