Diskuze

Některé soudy téměř nerozhodují

Dostanete-li se k soudu, počítejte s tím, že ne všechny budou rozhodovat stejně rychle. Rozdíly mezi jednotlivými kraji republiky jsou velké. Bývalý důlní záchranář Jan Jedinák má smůlu. Před třemi lety se začal soudit o náhradu škody po pracovním úrazu. Do dnešního dne se nekonalo jediné jednání.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

DespizedWizard

28. 4. 2003 14:27
Jenom soudy nefunguji?
, Funguje v te prdeli sveta vubec neco?
0 0
možnosti

Rollo

28. 4. 2003 12:49
Cena sporu.
Dobré soudnictví je stokrát lepší než jakékoli investiční pobídky, protože výrazně snižuje riziko obchodu a transakční náklady. Pokud vím, že co si sjednám bude platit a bude to rychle a účinně vynuceno, nemusím započítávat do svých ekonomických kalkulací riziko sporů, které budou trvat deset či více let, stát desetitisíce, a nakonec soud stejně prohlásí, že je celá smlouva neplatná kvůli nějaké formální pitomině.  Ale nezdá se, že by pan Rychetský či pan Bureš chápali tuhle jednoduchou skutečnost.   
0 0
možnosti

Robert

28. 4. 2003 12:43
koukejte sebou hodit vy lina tupa "elito" jste placeni z nasich dani
jo a laskave uz omezte tu vasi nenasytnou korupci, jinak vas vykopneme a bude tu zase nejaka diktatura, delate ostudu dnesni demokracii, dokonce snad i vice nez ta sebranka sedici v parlamentu, bud se vzchopte, prijmete kritiku, zohldnete ji kazdy sam na svem pracovisti, nebo jdete od valu, nechavat pripady tzv lezet na roky, to je hnus a vizitka ceske justice, ktera je bud absolutne neschopna nebo lina a zkorumpovana, obavam se ze oboji plati, bic na vas a nejen kritika Rychetskeho ktery sam zmrvil co se dalo, no alespon se snazi, zato vy si hrajete na nezavisle i na öbjektivni kritiku obcanu
0 0
možnosti

Karel

28. 4. 2003 14:35
Re: koukejte sebou hodit vy lina tupa
Chyba je ve výběru soudců - soudcem má být člověk s praktickou zkušeností, autoritou a nějakou minulostí. Ne člověk, který je na soudě od školy a vůbec neví, jak fungují věci v praxi. Každopádně, za stav soudnictví je odpovědný především ministr spravedlnosti, který by tuto odpovědnost měl konečně přijmout a začít s tím něco dělat.
0 0
možnosti

Jirka

28. 4. 2003 11:48
A co takhle ty soudy úplně zrušit.
A ať tedy platí právo silnějšího.
Protože co neexistuje, to nemůže špatně fungovat a nelze na to nadávat.
0 0
možnosti

2525

28. 4. 2003 11:29
Porušování lidských práv
Nejsou náhodou v tomhle případě (a mnoha dalších tohoto typu) porušována elementární lidská práva? Kde jste, páni Uhlové, Mlynářové, Havlové, A.I. a další mudrcové? Nojo, pokud dostane Cikán v hospodě facku, je to mediálně zajímavější a politicky výnosnější, já zapomněl. :-((
0 0
možnosti

franta mottl

28. 4. 2003 11:36
Re: Porušování lidských práv
soudy zde nejsou od toho aby soudily, nybrz aby braly uplatky. Tomu se rika trzni hospodarstvi (utrhni co muzes) a nam zbyva pouze dodat: pane profesore - dekujeme.
0 0
možnosti

karel.svetnicka@centrum.cz

28. 4. 2003 9:07
Podobná zkušenost v Ostravě
Také mám podobnou zkušenost v Ostravě a Havířově, tady bez reakce jsou moje věci již skoro 6 let, ale nic se s nimi neděje, protože souvisí mnohdy s nebezpečím odhalení trestné činnosti JUDr. Voleníka, presidenta NKÚ. Díky svým pravomocem může ovlivnit jednání soudu. Protože důkazy proti němu jsou písemné, tak asi proto má obavu, aby se soud konal, navíc by se v té souvislosti objevila trestná činnost mnoha soudců, státních zástupců a policistů, kteří se na věcech podíleli aktivně paděláním dokladů a pod.
0 0
možnosti

K^2

28. 4. 2003 8:35
Nic si z toho nedělej,....
já se soudil 6 let
0 0
možnosti

Daniel

28. 4. 2003 9:03
Re: Nic si z toho nedělej,....
To kdyz jsme si s mym pravnikem po skonceni soudu dali skotskou tak jsem si uvedomil ze je stejne stara jako probihal muj majetkovy spor ... a byla dobra, 12cti leta :)))))
0 0
možnosti

Tom

28. 4. 2003 8:33
Oko za oko, zub za zub
Nejlepším řešením výkonu práva pro státy (ČR), kde ho není možno dosáhnout, je linč. Jako na Divokém západě. Viz. případ chlapa, kterému chtěl na vlastní zahradě zloděj ukrást auto a při odjezdu to koupil do úsměvu brokovničkou. Potom nebude potřeba ani soudy, ani policie, ani fešácké kriminály pro vrahy, kteří si chodí na pár let odpočinout. Zároveň se tím ušetří i spousta státních prostředků např. pro další výstavbu poslaneckých bytů.
0 0
možnosti

Pavel Francouz

28. 4. 2003 9:08
Re: Oko za oko, zub za zub
Téměř souhlas. S linčem nesouhlasím, ale s důslednou obranou vl. majetku ano. Tak, aby zloděj věděl, že mu půjde i o život. Osobně jsem přesvědčen, že přiměřená obrana mého majetku, pokud mi zloděj vstoupí na můj pozemek se zjevným úmyslem krást, je na místě ho zneškodnit. Protože pokud toho parchanta jen poraníte, tak si to po uzdravení přijde s vámi vyřídit.
0 0
možnosti

Jirka0

28. 4. 2003 8:24
Příčiny?
Václav Havel kdysi prohlásil, že udělal spoustu chyb, které jaksi unikají pozornosti jeho kritiků, a že nás s nimi seznámí, až doprezidentuje. Už se na to těším, protože jsem se s několika lidmi vsadil, že tou hlavní chybou bude, že si nechal o Zdeňka Jičínského nabulíkovat, že přerušení právní kontinuty s komunistickým režimem by znamenalo katastrofu.
K této chybě patří i předčasné jmenování nových soudců, převážně z kádru těch komunistických. V roce 1989 a 1990 byla situace, a nálada mezi obyvatelstvem, taková, že kdyby došlo k úplnému překopání systému soudnictví s tím, že by fungující soudy třeba i celý rok neexitstovaly, nic moc by se nestalo. Výsledkem strachu z "porevolučního chaosu" je to, že soudy již nefungují nikoli několik měsíců, ale plných třináct let - a naděje na změnu není: současní soudci vychovají ty nové ke svému obrazu. 
0 0
možnosti

Jarda1

28. 4. 2003 7:39
Soudy
Nemohu si odpustit, abych při této příležitosti neřekl svůj názor na justici v ČR. Já bych viděl jako ideální soudy (aspoň trestní) zcela zrušit. Tresty může ukládat policie. Představa: 1. instance - hlavní vyšetřovatel případu, 2. instance - krajské velitelství, 3. instance - policejní prezidium. Mezi soudci je mnoho parazitů, kteří ukládají zcela stupidní rozsudky, pokud nejsou zrovna s gaunery ve spojení. Co se týká soudů civilních, to zvládnou instituce s tituly veřejných činitelů. Před rokem 1989 to fungovalo dost efektivně. Soudy do toho vnáší jen zmatek (např u odebírání dětí z problémových rodin).
0 0
možnosti

zdenda

28. 4. 2003 7:48
Re: Soudy
Ty parazite, já už toho mám opravdu ale plný zuby. Dělám jako soudce (polistopadový) už jedenáct let a za celou dobu jsem se nesetkal s tak frontálním a tak paušalizujícím útokem na soudce jako v poslední době, a co je smutné, hlavně od svého ministra. Já vím, mezi námi je pár lidí, co nám dělají ostudu, třeba berka. Ale když se snažím dělat svou práci pořádně, tahám si spisy domů a pak o sobě čtu, jak jsem arogantní, línej, blbej a váĺím se za to v penězích, tak mám chuť se na to vy.... ale vám, čtenářům, se vůbec nedivím, že na nás jedete. Aspoň je vidět síla psaného slova.
0 0
možnosti