Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Některé soudy téměř nerozhodují

Dostanete-li se k soudu, počítejte s tím, že ne všechny budou rozhodovat stejně rychle. Rozdíly mezi jednotlivými kraji republiky jsou velké. Bývalý důlní záchranář Jan Jedinák má smůlu. Před třemi lety se začal soudit o náhradu škody po pracovním úrazu. Do dnešního dne se nekonalo jediné jednání.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

DespizedWizard

Jenom soudy nefunguji?
, Funguje v te prdeli sveta vubec neco?
0/0
28.4.2003 14:27

Rollo

Cena sporu.
Dobré soudnictví je stokrát lepší než jakékoli investiční pobídky, protože výrazně snižuje riziko obchodu a transakční náklady. Pokud vím, že co si sjednám bude platit a bude to rychle a účinně vynuceno, nemusím započítávat do svých ekonomických kalkulací riziko sporů, které budou trvat deset či více let, stát desetitisíce, a nakonec soud stejně prohlásí, že je celá smlouva neplatná kvůli nějaké formální pitomině.  Ale nezdá se, že by pan Rychetský či pan Bureš chápali tuhle jednoduchou skutečnost.   
0/0
28.4.2003 12:49

Robert

koukejte sebou hodit vy lina tupa "elito" jste placeni z nasich dani
jo a laskave uz omezte tu vasi nenasytnou korupci, jinak vas vykopneme a bude tu zase nejaka diktatura, delate ostudu dnesni demokracii, dokonce snad i vice nez ta sebranka sedici v parlamentu, bud se vzchopte, prijmete kritiku, zohldnete ji kazdy sam na svem pracovisti, nebo jdete od valu, nechavat pripady tzv lezet na roky, to je hnus a vizitka ceske justice, ktera je bud absolutne neschopna nebo lina a zkorumpovana, obavam se ze oboji plati, bic na vas a nejen kritika Rychetskeho ktery sam zmrvil co se dalo, no alespon se snazi, zato vy si hrajete na nezavisle i na öbjektivni kritiku obcanu
0/0
28.4.2003 12:43

Karel

Re: koukejte sebou hodit vy lina tupa
Chyba je ve výběru soudců - soudcem má být člověk s praktickou zkušeností, autoritou a nějakou minulostí. Ne člověk, který je na soudě od školy a vůbec neví, jak fungují věci v praxi. Každopádně, za stav soudnictví je odpovědný především ministr spravedlnosti, který by tuto odpovědnost měl konečně přijmout a začít s tím něco dělat.
0/0
28.4.2003 14:35

ferina

Re: Re: koukejte sebou hodit vy lina tupa
Čemu se divíte,tahle dnešní elita soudců vystudovala za komoušů a na práva šli jen Ti nejblbší co se jinde neupíchli a dnes je to elita jak v parlamentu tak u soudů.....
0/0
28.4.2003 15:09

Jirka

A co takhle ty soudy úplně zrušit.
A ať tedy platí právo silnějšího.
Protože co neexistuje, to nemůže špatně fungovat a nelze na to nadávat.
0/0
28.4.2003 11:48

2525

Porušování lidských práv
Nejsou náhodou v tomhle případě (a mnoha dalších tohoto typu) porušována elementární lidská práva? Kde jste, páni Uhlové, Mlynářové, Havlové, A.I. a další mudrcové? Nojo, pokud dostane Cikán v hospodě facku, je to mediálně zajímavější a politicky výnosnější, já zapomněl. :-((
0/0
28.4.2003 11:29

franta mottl

Re: Porušování lidských práv
soudy zde nejsou od toho aby soudily, nybrz aby braly uplatky. Tomu se rika trzni hospodarstvi (utrhni co muzes) a nam zbyva pouze dodat: pane profesore - dekujeme.
0/0
28.4.2003 11:36

Deveroux

Re: Re: Porušování lidských práv
Ehm, pane Rychetský, děkujeme. Tenhle trouba stál na poč. 90. let za tzv. soudní reformou. A ještě stojí...
0/0
28.4.2003 12:24

2525

Re: Re: Re: Porušování lidských práv
Tak, tak a pak ještě Socialistická ústava - soudruh Jičínský
0/0
28.4.2003 14:41

karel.svetnicka@centrum.cz

Podobná zkušenost v Ostravě
Také mám podobnou zkušenost v Ostravě a Havířově, tady bez reakce jsou moje věci již skoro 6 let, ale nic se s nimi neděje, protože souvisí mnohdy s nebezpečím odhalení trestné činnosti JUDr. Voleníka, presidenta NKÚ. Díky svým pravomocem může ovlivnit jednání soudu. Protože důkazy proti němu jsou písemné, tak asi proto má obavu, aby se soud konal, navíc by se v té souvislosti objevila trestná činnost mnoha soudců, státních zástupců a policistů, kteří se na věcech podíleli aktivně paděláním dokladů a pod.
0/0
28.4.2003 9:07

K^2

Nic si z toho nedělej,....
já se soudil 6 let
0/0
28.4.2003 8:35

Daniel

Re: Nic si z toho nedělej,....
To kdyz jsme si s mym pravnikem po skonceni soudu dali skotskou tak jsem si uvedomil ze je stejne stara jako probihal muj majetkovy spor ... a byla dobra, 12cti leta :)))))
0/0
28.4.2003 9:03

Tom

Oko za oko, zub za zub
Nejlepším řešením výkonu práva pro státy (ČR), kde ho není možno dosáhnout, je linč. Jako na Divokém západě. Viz. případ chlapa, kterému chtěl na vlastní zahradě zloděj ukrást auto a při odjezdu to koupil do úsměvu brokovničkou. Potom nebude potřeba ani soudy, ani policie, ani fešácké kriminály pro vrahy, kteří si chodí na pár let odpočinout. Zároveň se tím ušetří i spousta státních prostředků např. pro další výstavbu poslaneckých bytů.
0/0
28.4.2003 8:33

Pavel Francouz

Re: Oko za oko, zub za zub
Téměř souhlas. S linčem nesouhlasím, ale s důslednou obranou vl. majetku ano. Tak, aby zloděj věděl, že mu půjde i o život. Osobně jsem přesvědčen, že přiměřená obrana mého majetku, pokud mi zloděj vstoupí na můj pozemek se zjevným úmyslem krást, je na místě ho zneškodnit. Protože pokud toho parchanta jen poraníte, tak si to po uzdravení přijde s vámi vyřídit.
0/0
28.4.2003 9:08

Jirka0

Příčiny?
Václav Havel kdysi prohlásil, že udělal spoustu chyb, které jaksi unikají pozornosti jeho kritiků, a že nás s nimi seznámí, až doprezidentuje. Už se na to těším, protože jsem se s několika lidmi vsadil, že tou hlavní chybou bude, že si nechal o Zdeňka Jičínského nabulíkovat, že přerušení právní kontinuty s komunistickým režimem by znamenalo katastrofu.
K této chybě patří i předčasné jmenování nových soudců, převážně z kádru těch komunistických. V roce 1989 a 1990 byla situace, a nálada mezi obyvatelstvem, taková, že kdyby došlo k úplnému překopání systému soudnictví s tím, že by fungující soudy třeba i celý rok neexitstovaly, nic moc by se nestalo. Výsledkem strachu z "porevolučního chaosu" je to, že soudy již nefungují nikoli několik měsíců, ale plných třináct let - a naděje na změnu není: současní soudci vychovají ty nové ke svému obrazu. 
0/0
28.4.2003 8:24

Jarda1

Soudy
Nemohu si odpustit, abych při této příležitosti neřekl svůj názor na justici v ČR. Já bych viděl jako ideální soudy (aspoň trestní) zcela zrušit. Tresty může ukládat policie. Představa: 1. instance - hlavní vyšetřovatel případu, 2. instance - krajské velitelství, 3. instance - policejní prezidium. Mezi soudci je mnoho parazitů, kteří ukládají zcela stupidní rozsudky, pokud nejsou zrovna s gaunery ve spojení. Co se týká soudů civilních, to zvládnou instituce s tituly veřejných činitelů. Před rokem 1989 to fungovalo dost efektivně. Soudy do toho vnáší jen zmatek (např u odebírání dětí z problémových rodin).
0/0
28.4.2003 7:39

zdenda

Re: Soudy
Ty parazite, já už toho mám opravdu ale plný zuby. Dělám jako soudce (polistopadový) už jedenáct let a za celou dobu jsem se nesetkal s tak frontálním a tak paušalizujícím útokem na soudce jako v poslední době, a co je smutné, hlavně od svého ministra. Já vím, mezi námi je pár lidí, co nám dělají ostudu, třeba berka. Ale když se snažím dělat svou práci pořádně, tahám si spisy domů a pak o sobě čtu, jak jsem arogantní, línej, blbej a váĺím se za to v penězích, tak mám chuť se na to vy.... ale vám, čtenářům, se vůbec nedivím, že na nás jedete. Aspoň je vidět síla psaného slova.
0/0
28.4.2003 7:48

PetrP

Re: Re: Soudy
Ty Zdenále, četl jsi můj příspěvek dole??? Ty bys na to pivo šel??? Zajímá mne to...
0/0
28.4.2003 7:53

Palmexman

Re: Re: Re: Soudy
Ty jsi ale komik, i s tím pivním příspěvkem... Copak si vážně myslíš, že Zdenál je nějaký soudce?  
0/0
28.4.2003 8:01

frank

Re: Re: Soudy
Návrh od Jarda1 nechci komentovat. Nicméně, pokud jste skutečný soudce, tak jste se přesně předvedl co se týče právě arogance.
Jak byste se asi tvářil, kdybyste, tak jako já, měl otevřený od 97. roku případ směřující k odškodnění za těžký úraz způsobený nedbalostí řidiče, což potvrdil v druhé instanci trestní senát krajského soudu, a věc stále není ukončena? Navíc původně Policie ČR chtěla celou věc uhrát do autu a od 95. mi trvalo 2 roky dokázat, že se jednalo o trestný čin, byť nedbalostní.
Takže jak já to vidím, vy soudci si skutečně v mnoha případech nevidíte ani na špičku vlastního nosu a přitom si chcete hrát na nedotknutelnou a nezávislou elitu. Jenže z čích peněz? Můžete se pak divit, že nejste obdivováni, ale naopak kritizováni? Pan ministr má také máslo na hlavě, ale možná je jenom soudnější než soudcovský stav.
Třeba má právě Jarda1 také na některém ze soudů "uložen" nějaký případ, který je třeba jednoduchý a skutečně, pokud by to systém umožňoval a jednalo se o standardní vyspecifikovanou záležitost, něco jako u pokut, by bylo možné věc řešit z úrovně policie. To je právě to, že vy soudci nechcete o ničem novém ani slyšet, natožpak o tom jednat. To je právě ta trapnost a arogance. Naučte se především naslouchat a řešit podstatu případů. Vše se pak urychlí a kritika se bude dotýkat jen jednotlivostí a jednotlivců. Já osobně nedotknutelnost soudcovského stavu co do možnosti kritiky neuznávám. Nejste žádní bozi, ale jenom tak stejní lidé, jako my všichni ostatní. A že máte vzdělání? No to my přece taky. Jenom v jiných oborech. A navíc jsme daňoví poplatníci, kteří mají jistě právo mít svůj názor. I na vás, soudce.
A mimochodem, domníváte se, že výše platů soudců je skutečně po morální stránce vpořádku ve vztahu k daňovým poplatníkům a třeba výšce průměrného platu, jestliže vezmeme do úvahy jejich výkony, lapsusy, excesy a produktivitu? Myslím, že to zcela vpořádku není.
0/0
28.4.2003 8:17

Alfons

Re: Re: Re: Soudy
Jasně, máš pravdu, 27 tis. čistého jako nástupní plat soudce je strašně moc... Hlavně třeba na Prahu... Takže to zkrouhněme na takových 10 - a justice se vráti před rok 93 a zkolabuje definitivně, jelikož všichni ti, kteří za něco stojí a musí živit rodinu, odjedou do advokacie a zůstanou jen flákači. :-(
0/0
28.4.2003 8:24

frank

Re: Re: Re: Re: Soudy
Jestli to vypadalo, že mi jde především o jejich platy, pak jde o omyl. I když, možná, že by nástupní platy skutečně měly být jen o polovinu vyšší než je aktuální průměrná mzda a maximum by mělo být stanoveno třeba jen na trojnásobek hrubého půměru, aby byl možný kariérní řád. Možná by potom neměli soudci takový pocit výlučnosti. Určitě ale nemají dvě hlavy, ani tři žaludky atd.
Šlo mi ale spíše o to, že nejsou schopni vnímat to, že soudnictví je skutečně problémová oblast ve státě. A to až tak moc, že to vidí i jejich ministr. Jak například může soudit někdo jako "zdenda", když není schopen udržet své emoce na uzdě a oslovuje někoho "parazite"? To je právě to, že jejich jistota vysokých platů způsobuje, že se nedokáží držet na zemi a na ostatní nahlížejí přezíravě, čehož bylo oslovení důkazem. Tedy pokud byl příspěvek od skutečného soudce. Ale je to celé složitější. Za deformaci způsobující vysoká palmáre advokátů asi nemůžeme. Ani Vy, ani já. Chápu to, co máte na mysli, ale uvažme, že základ odměn za ůkony je dán opět zákonem, který někdo navrhnul, někdo projednal a tak dostal do zákonů. Takže je zřejmé, že je věc špatně ošetřena systémově ve vztahu k platům soudců. Za to ale nemohou přímo soudci. Ale lobující právníci již jistě ano. Jinou otázkou je, že jim zákonodárci až takto naslouchali při tvorbě zákonů a soudci nebyli schopni tuto "nezdravost" zastavit. Možná ale právě proto, že uvažovali právě o tom, že se časem vrhnou na lukrativnější právní zastupování klientů.
0/0
28.4.2003 8:43

Kamca

Re: Re: Re: Re: Soudy
Fakt by me zajimalo. co porad mate s tou Prahou?To, ze nejaky cerstve vystudovany skoro soudce dostane prakticky za nic 27 tis. se mi nezda moc v poradku. Celkove byste se v te Praze meli malinko vzpamatovat. Kdejaky cisnik tam ma vice nez ucitel na Severni Morave, to se vam zda normalni? Zkuste za 12 tis. vydelku  dvou lidi uzivit 4 clenou rodinu! A musim rict, ze to je tady celkem bezny stav. s praci soudu jsem se jednou setkal, bylo to rizeni ohledne vyzivneho. V podstate slo jen o to sezvat lidi a vyslechnout jejich nazor. Jak dlouho myslite, ze muze takove rozeslani pozvanek k soudu trvat? 1,5 roku! Uzasna rychlost. Ja myslim, ze ti soudci maji fakt skvely zivot. V podstate si muzou rozhodovat jak je napadne. Kdyz nekdo nebude souhlasit s jejich rozhodnutim, tak se odvola a oni pak treba milostive zmeni nazor. Ale hlavne: maji zase na cas klid.Howg.
0/0
28.4.2003 15:36

patriot

Re: Re: Soudy
Jo Vaš ministr Vás sere,protože Vám konečně trochu šlape na paty. A kritika od bývaleho prokurátora to panu soudci nevoní. No a kdyz budes místo čtení internetu v pracovní době něco dělat ,tak si nebudeš muset nosit spisy domů ,joudo.
Tak už konečně lidem zavřite hubu nějakýma výkonama a podobným trapným výstupem zminovaného Berky.
Nutné je si udělat pořádek ve vlastní stáji.
jinak upřímně přeji mnoho pracovních úspěchů,protože si myslím a to upřímně ,že z toho taky budu něco možná mít.
0/0
28.4.2003 8:27

Milan D.

něco o soudech vím
třeba to, že na okresním soudě má přístu na NET pouz e předseda a vedoucí správy. Takže s kritikou typu "čtení internetu v pracovní době" jdi do háje.
0/0
28.4.2003 10:20

Jan Kotek

Re: Re: Soudy
KECY KECY KECY! Soudci skutecne tvori spodinu spolecnosti. Loni probehla namatkova kontrola na obchodnich soudech (po cele republice) a VSUDE nasla pripady, na ktere soudci VICE JAK 5 LET ANI NESAHLI. Na KAZDEM KONTROLOVANEM SOUDU. Takze se mozna nekde vyskytuje cerna ovce - soudce, ktery soudi, ale jak fakta hovori o DRTIVE PREVAZE soudcu-flakacu. Proste cesky soudce je schopen odsoudit VERITELE, ze MUSI PLATIT DLUZNIKOVI. Cesky soudce muze odmitnout spor mezi dvema firmami protoze jde o tutez "spolecnost s rucenim omezenym" a dalsi zverstva. A NEJEDNA se POUZE o OBCHODNI soudy, ale takovato situace je na VSECH typech soudu - soudce (dobre zaplacenou?) "nahodou" zapomene prodlouzit vazbu mafianovi...
0/0
28.4.2003 13:17

Hugo

Re: Soudy
To ses dneska Jardo1 nějak špatně vyspal. Tvůj nápad je jak sen bláznivého kloboučníka.
0/0
28.4.2003 7:52

PetrP

Já bych měl pro ně radu...
Tak tenhle článek mi skoro vyrazil dech... Jak pak můžeme po komkoliv chtít aby dodržoval zákony, když v eventuální soudní při nedokážeme spravedlivě a rychle rozhodovat??? Rada je hrozně jednoduchá: co kdyby se sešli POUZE ti, kteří to zajímá a kteří mají chuť celou věc změnit k lepšímu k nějaké společné schůzce (nejlépe u pěnivého moku), aby prodiskutovali, co je potřeba udělat, změnit.... U toho stolu by si mohli sednout jak soudci, tak zástupci ministerstva, a dalších, kterých se to týká. U nás v horolezeckém klubu to děláme také tak: neshodneme-li se v něčem, jdeme prostě NA PIVO a probereme to. Vždy se nám to vyplatilo a nějaký rozumný kompromis jsme také vždy vymysleli, neboť pěnivý mok inspiruje!!! Tak co vy na to, páni soudci a další, jichž se to týká????
0/0
28.4.2003 7:28

Oliver

Katastrofa
Je to fakt katastrofa. Mizerna kvalita naseho soudnictvi/soudcu je jednim z vyznamnych cinitelu brzdicich nasi premenu ve  funkcni trzni ekonomiku. Pokud nemam jistotu,ze se dovolam sveho prava,tak to velmi zasadne ovlivnuje moje rozhodovani.
0/0
28.4.2003 7:26

PetrP

Re: Katastrofa
Jinak souhlasím s Oliverem... 5ekl jsi to jasně a stručně :)))
0/0
28.4.2003 7:31

ja

Re: Katastrofa
ale zaroven taky vim, ze kdyz neco provedu, zrejme na me nedojde, spis se ztrati, promlci apod.
0/0
28.4.2003 8:10

Josef

Smůla a v Mostě ...
 tam přece soudil soudce Berka.Ten byl přece velice rychlý a aktivní.
0/0
28.4.2003 7:22

Richard

Je to k poblití.
Ke styku se soudy a jejich úředníky mohu jen podotknout - horda arogantních blbů. Nic víc.
0/0
28.4.2003 6:52

HLAS

Re: Je to k poblití.
TAKY MAM POCIT,ZE NEJLEPSI JE ,KOUPIT SI PISTOLKU A PRIPADNE VECI SI VYRESIT SAM.VZDYT SE MI VLASTNE NEMUZE NIC STAT,NEBO SI MYSLITE,ZE BY MNE NEKDO VUBEC SOUDIL?
0/0
28.4.2003 8:06

meklec

idioti - normální idioti !!!! pěkně to vedou...
0/0
28.4.2003 1:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.