Diskuze

Za jídlo by se mělo připlácet

"Myslím, že jsem silná osobnost," říká ministryně zdravotnictví v rozhovoru, v němž se nevyhnula ani odpovědi na to, proč vydědila svého syna-narkomana.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Valenta

23. 4. 2003 14:20
rád zaplatím za dobré služby
Zdraví je největší poklad.
0 0
možnosti

Politický trouba

22. 4. 2003 21:33
Ad zdravotnictví
Naším zdravotnictvím zmítá hned několik paradoxů:
Paradox 1: peněz ve zdravotnictví je dost (cca 150 mld Kč ročně), ale peněz na konkrétní projekty léčebně-preventivní péče se nedostává.
Paradox 2: lékařů je prý nadbytek ale na důležitý léčebný zákrok se čeká měsíce až léta.
Paradox 3: lékaři zaměstnanci bývají špatně ohodnoceni, ale spravedlivé odměny se zřejmě nikdy nedočkají.
Paradox 4: Nemocnic je všude plno a měly by se rušit. Obložnost nemocničních lůžek však varíruje okolo 95%.
Paradox 5. Ačkoli je v našem zdravotnictví nedostatek financí, máme nejširší síť ambulantních specialistů. Máme absolutně největší procento financí vyplacených za léky (cca 25% všech prostředků).
V našem zdravotnictví je s odpuštěním bordel. Na tomto stavu se však rukou společnou a nerozdílnou podílejí všechny strany do zdravotnictví vstupující.
Pravděpodobně největší měrou se na nepořádcích ve zdravotnictví podílejí sami pacienti. Český národ je národem hypochondrů a simulantů. Nejlépe o tom svědčí údaje o nemocnosti a nemocenských dávkách vyplácených   každý rok ve srovnání se zahraničím. V některých lokalitách (především kraj Zlínský) si z neoprávněně čerpané nemocenské udělalo mnoho našich spoluobčanů docela dobrý byznys. V létě sezónní práce a v zimě, když jsou bez práce vše řeší neschopenka a v klidu můžeme pálit slivovici. Můžeme samozřejmě namítnout, že tu neschopenku musí pacientovi někdo napsat, ale ono se vždy najde nějaká dobrá duše, která o pacientovi nic neví a když to na ni dostatečně nahraje (anamnéza je 70% diagnózy) pak není po několikeré návštěvě praktického lékaře žádný problém neschopnost získat a neuspěji-li u jednoho, pomůže mi druhý. Však i řada obvoďáků prý využívá situace a z každého papíru prý vybírá desátek (neověřená informace ale zřejmě pravdivá). Máme absolutně největší procento pacientů ošetřovaných pohotovostní službou. Lidi chodí kvůli každému prdu v podstatě kdy je napadne, s banálním infektem jde o odbornému specialistovi cca 30% pacientů a ještě remcají, že se jich v čekárně sejde najednou 30 a musejí tak hodinku nebo více čekat (mezi nimi bohužel i ti, kteří odborné vyšetření potřebují). Zatímco na město Paříž mající 8 milionů obyvatel zvládne pohotovost jeden otorinolaryngolog, v Praze slouží hned několik týmů lékařů a situaci málem nezvládají. Prostě a jednoduše, český občan není nijak motivován aby nenadužíval a nezneužíval zdravotní péči, čehož valná část pacientů zneužívá ať už kvůli   hypochondrickým sklonům, nebo kvůli zištným důvodům (ulít se z práce, pracovní neschopnost řešící nezaměstnanost).   Být však vážně nemocným pacientem, to je v Česku poměrně veliký průšvih. Poznáte to tak, že si vás jednotlivá zdravotnická zařízení přehazují jako horký brambor, protože péče o takové pacienty je enormně drahá a žádnému zařízení se nevyplatí. Být onkologickým pacientem notabene v konečném stadiu onemocnění, tak to je se vážně připravte na očistec, ještě předtím než umřete. Zařízení s lůžky následné péče je bohužel nedostatek a ty které jsou, jsou často domy hrůzy, kam bych nikoho z rodiny neuložil. Příbuzných, který by na smrt nemocnému pacientovi posloužil v posledních chvílích jeho života, je opravdu poskrovnu. Jasně to prokazuje obraz z domovů důchodců a LDN kdy největší množství návštěv je vždy jen tehdy, když dostanou babičky a dědečkové důchod. Co ale s nemocným dědečkem, o kterého se nemá kdo starat, když bydlíte v paneláku 2+1 s čtyřčlennou rodinou a finančně se sotva držíte nad vodou, když oba manželé pracujete? Bez viny nejsou ani samotní zdravotníci.   Především jde o nevhodnou skladbu a často nedostatečnou kvalifikaci některých zdravotníků. Zatímco síť ambulancí praktických lékařů je mnohem slabší než v obdobně velkých zemích na západ od nás, síť ambulantních specialistů utěšeně roste. Na vině je především větší či menší odborná insuficience praktických lékařů, kteří své umění ponížili často jen na přeposílání pacientů na odborná vyšetření, vypisování receptů a poukazů na lázeňskou péči. Praktických lékařů, kteří zvládají základ všech oborů, provádějí malé chirurgické zákroky, umějí intubovat, znají základy ultrazvukové diagnostiky, umějí provést základní ORL a gynekologické vyšetření, zvládnou kardiopulmonální resuscitaci, provedou koniotomii u dusícího se člověka umějí zvládnout překotný porod a další a další věci, které se mohou vyskytnout v rámci LSPP je opravdu velmi málo. To pak se kvůli banalitě jede z některé vesnice na odbornou pohotovost i 100 kilometrů, aby se provedl banální sekundový zákrok. Ambulantní specialisté představují asi největší kámen úrazu, co se týče spotřeby financí. Jde o skupinu lidí, kteří mají ze současného zdravotnictví asi největší profit. Často se setkáváme s „vyzobáváním třešniček na dortu“ (aneb co mi nese, to léčím, co smrdí průšvihem nebo mě stojí moc peněz, pošlu na vyšší pracoviště). Rovněž i zde se setkáváme s velmi nerovnoměrnou strukturou erudice. Některý odborník je skutečně na slovo vzatý, jiný umí jen to, co by měl umět z jeho oboru praktický lékař. Nemocniční zařízení jsou také velmi rozdílná. Zatímco některé zařízení zvládne celé spektrum péče poskytované v daném oboru, jiné pracoviště dělá „bazál“.
0 0
možnosti

Politický trouba

22. 4. 2003 21:34
Continued: Ad zdravotnictví
Zatímco na některém okresním pracovišti se operuje jako na klinice, slouží převážně druhoatestovaní lékaři, jinde slouží chudák po promoci, na kterého se všechno valí, sám a bez pomoci. Málokdo pak ví, komu se dostane do ruky, když mu skutečně bude něco vážného. Ředitele nemocnice personální status jeho oddělení pramálo zajímá. Tomu jde hlavně o ekonomické ukazatele špitálu (a to v tom lepším případě, v tom horším se snaží špitál vytunelovat). ČLK jako garant kvality většinou selhává, nejsou totiž mechanismy, jakým by dosáhla zlepšení kvality péče v jednotlivých případech a to už vůbec nemluvím o lokálních kamarádšoftech a bočných partikulárních ekonomických zájmech. Totéž lze říct o odborných společnostech.
Třetí skupinou je skupina financující, tedy stát a pojišťovny. Ty mají absolutní moc a jsou zcela nekontrolovatelné a nad zákon co se týče hospodaření a využití vybraných peněz na účel, ke kterému byly vybrány. Mramorové paláce jsou jen jedním z faktů, které to potvrzují. Zdravotní daň eufemisticky nazvaná „zdravotním pojištěním“ se zcela nekontrolovaně přelévá z jedné kapsy do druhé, farmaceutické firmy se předhánějí s vyplácením provizí, aby zrovna jejich lék byl plně hrazen, ke svým zájmům neváhají využít hromadné sdělovací prostředky a farmaceuty, kteří v televizi kážou bláboly (viz poslední perlička tuším na Nově o hrazených lécích a doplatcích). Když se revizní lékař rozhodne nemít vás rád a ekonomicky vás zruinovat, nepomůže vám ani svěcená (možná tak mafie s pistolí u hlavy). Naproti tomu lze obdobně velkému zařízení s podobnou skladbou pacientů vyplácet i 1.5 mil. měsíčně (cca 30ti násobek provozních nákladů onoho zařízení!!!), aniž to v pojišťovně kohokoliv zarazí. Špitály dostávají přesně jen tolik, aby přežily, pojišťovna je spolu s neschopným a nemotivovaným managmentem hlavní příčinou podhodnocení zdravotníků – zaměstnanců (což jsou vzhledem k absolutní moci pojišťovny vlastně všichni). To vede k demotivaci zdravotníků, jejich exodu do soukromého sektoru (především léta 1993-94, z čehož se některé špitály personálně dodnes nevzpamatovaly), kde není jejich erudice naplno využita, k jejich odbornému zakrňování. Místa jsou naplňována absolventy bez erudice a zkušeností, takže na některých odděleních je třeba jen jeden lékař, který dokáže aspoň nějak operovat. Tento fenomén však otevřením pracovního trhu v EU skončí, pak už nebudou ani ti absolventi a navíc odejdou i špičkoví odborníci, především do Německa, kde se uprázdnilo 50% postů ve východoněmeckýcch nemocnicích. To, se stalo po sjednocení Německa, lze po vstupu do EU i když v menší míře očekávat i u nás a slovenští doktoři nás nezachrání (což si každý, kdo umí trojčlenku, dokáže hravě spočítat). Pakliže na to stát včas nezareaguje, bude opravdu zle, protože náprava takového stavu zabere více než 10 let (tolik totiž trvá vychovat kvalifikovanou generaci zdravotníků, ale kdo je bude vychovávat?).
Dost však blbé nálady. Naše zdravotnictví patří i přes výše uvedené nedostatky k jednomu z nejlépe fungujících v bývalém postkomunistickém bloku. Pokles úmrtnosti na kardiovaskulární onemocnění zaznamenaný v ČR (související zejména s intervenční kardiologií) je unikátní na celém světě. Existují zde špičková pracoviště jejichž úroveň lze srovnávat s úrovní předních evropských pracovišť. Zdravotníci, kteří nebudou líní a budou dobří odborníci, se spravedlivé odměny jistě dočkají (ať už tady nebo v cizině).
Placení jídla však bohužel je tak trochu plácnutím do vody. Špitály to ekonomicky nevytrhne (i když každá koruna dobrá). Sociálně slabí, kteří se snaží si pobytem v nemocnici vylepšit svoji finanční situaci a kde by se toto opatření uplatnilo jako motivační prostředek odejít domů, budou ze systému vyňati a nebudou platit nic. Ostatní budou zas jenom naštvaní. Řešením by bylo posílit vztah pojišťovny a pojištěnce. Pojišťovna by měla pojištěnce motivovat ke zdraví prospěšnému chování, platby by se měly mírně individualizovat v závislosti na konzumaci zdravotní péče (bonusy, malusy, individuální účet a individuální pojistné). Měl by se zřídit fond drahé medicíny (tady souhlasím s ministrní zdravotnictví) částečně dotovaný státem, aby na bonusy a malusy nedoplatili lidé skutečně vážně nemocní. Měla by se zavést platba za odbornou, státem negarantovanou pohotovost, tj. jiná než LSPP). Mělo by se stanovit, co je standard a nadstandard ve zdravotnictví. Cenu zdravotnického výkonu by mělo stanovovat samotné zdravotnické zařízení na základě standardů vydaných MZ a dohadovat by se měla pojišťovna s pacientem na základě stavu jeho individuálního účtu. Nadstandard by si pacient více či méně doplatil. Měla by se odstranit šedá ekonomika ze zdravotnictví, především „kupování“ si pořadí v pořadníku neakutního operačního výkonu by se mělo legalizovat (tak, jak je tomu třeba ve Velké Británii) a peníze by měly jít kromě odměny zdravotníka (který může pacienta operovat třeba o svém volnu) i do pokladny zdravotnického zařízení. Současných 2.30min. za režijní náklady operačního sálu jsou skutečně ekonomickým výsměchem. Systém kde pojišťovna vládne smluvnímu zařízení nemůže efektivně fungovat.
K těmto změnám však kterákoliv vláda sotva najde odvahu.

Eva

22. 4. 2003 15:27
Vážená paní ministryně,
v nemocnici jsem byla 2x, vždy jeden týden, ale ani jednou jsem tam nejedla vůbec nic. To jídlo jsem prostě nemohla.  Chodila jsem si nakupovat do prodejny jídlo i pití, kafe jsem nakupovala pouze v automatech. Nevíte, proč bych měla platit za stravu? Rovněž tak platbu za pobyt odmítám do té doby, než bude v nemocnicích fungovat perfektní organizace nutných prohlídek. Abych kvůli dvěma prohlídkám, které navíc jsem dle mého názoru mohla absolvovat ambulantně, jsem nemusela v nemocnici pobývat celý týden.
 
0 0
možnosti

Pod vlivem

22. 4. 2003 15:57
Re: Vážená paní ministryně,
Pře měsícem jsem byl šest dní v nemocnici na operaci s kýlou. Čtyři dny mi nedali najíst, prý abych nezvracel. Pátý den jsem dostal něco jako ohřátý kefír, který již od pohledu vypadal jedovatě a poslední den jsem opět s díky odmítl stravu (hnusnou krupicovou kaši). Každý den se mě ovšem nezapoměli zeptat, zda jsem byl na velké straně. Proboha z čeho?
Nevím proč bych měl připlácet na stravu. Chápal bych připlácení dlouhodobě nemocných, a to ještě od určitého příjmu výše, protože nájem a jiné poplatky nepočkají.
0 0
možnosti

Tristan

22. 4. 2003 13:06
Co tak zrušit pojišťovny?
 Nejsem občanem ČR a nechci jím být.Nerozumím u vás mnohým věcem a není mím zájmem  se do takovích záležitosti pouštět.Když jsem ale četl ty vaše příspěvky,tak jsem vyvaloval bulvy.Tolik nadávek tady čtu na USA a presidenta Busche a přitom téměř všichni se dovoláváte věci v těch vámi nenáviděných USA nemyslitelných.Minulí rok jsem byl čtyřikráte v nemocnici,jednou s toho jsem měl těžkou operaci srdce.Letos jsem byl v nemocnici jednou.A ač je to v USA,nikdy jsem nic neplatil a na nic nepřiplácel.To proto,že mám pojištěni.Všechno hradí pojišťovna a není má starost kde na to vezme.U vás mají pojišťovny peníze na mramorové paláce,ale peníze na to,na co je od vás vybírají ,to už nemají.Nežli takovéúpopjištění,tak topřece nepotřebujete žádné.Často čtu,že každý majitel motorového vozidla musí mět nějaképjištění.Takže pojištění musí platit.Nevím na co a proč.Protože pojišťovna vymáhá peníze na tom,kdo nehodu zavinil.Takže platite jen na zisky pojišťoven,protože  peníze které platíte vždy zustanou pojišťovně.Samozřejmě a já mám auto jako každý.Dvakráte jsem měl nehodu uznávám převážně mím zaviněním.Nikdy u nehody není třeba policie.Po nahlášení škody,dostanu už třetí den s částkou odpovidajíci škodě.A to bez problému.v ČR se buduje kapitalismus devatenáctého století.Platíte nejen různá pojištění,ale také pořádné daně! Ale na co? Na zaplacení arbitráží? Divím se,že po zhroucení komunismu,nepřišel ten váš zuřiví velekapitalista Klaus na to,že by i armáda na sebe měla sama vydělat.To bych si sám zprivatisoval alespoň jeden motostřelecký pluk s jednou rotou tankistu.Řeknu vám,to by se mě vydělávali peníze.A mohl bych pořádně zatočit s každým,kdo by měneplatil! Tak místo souhlasu s tím,že rádi budete za všechno v nemocnicích připlácet,tak se také zasaďte o zrušení pojišťoven,potom budete mít peníze na to,aby jste si všechno platili sami.
0 0
možnosti

22. 4. 2003 14:52
Re: Co tak zrušit pojišťovny?
Tvoje poslední věta jasně hovoří o tom, že nevíš o čem mluvíš. Nedovedu si představit jak někdo kdo má průměrný příjem, zaplatí v případě nutnosti těžkou operaci srdce. Sám říkáš že platíš pojišťovnu a ta se stará, tak proč nám doporučuješ jejich zrušení.
0 0
možnosti

cdome

22. 4. 2003 11:29
zaplatime, zplatime, a co dal?
fajn, muzeme platit za stravu. nakonec proc ne. ale docela by me zajimal ten efekt. obavam se ze nebude zadny - myslim tim treba ve zvyseni kvality pece.
dokud se soucasny system nezacne menit od zakladu, tak zdravotnictvi nekupovani rohliku nezachrani...
0 0
možnosti

22. 4. 2003 11:35
Re: zaplatime, zplatime, a co dal?
Také nevěřím, že takovýto samostatný krok (i když nutný a správný) přinese valného užitku ve formě více peněz ve zdravotnictví. Nicméně jako princip je to zcela správně. Opravdu nechápu proč se za jídlo ve špitále neplatí.
0 0
možnosti

Henoch

22. 4. 2003 11:14
My budeme platit za jídlo.......
A ti nahoře budou prohrávat arbitráže o miliardy,jak na běžícím pásu!
Nakakat! Udělejte už konečně pořádek tam nahoře! A nesnažte se své dluhy,průsery a seky strkat na normální lidi!
Nazdar!
0 0
možnosti

karel

22. 4. 2003 9:31
,
nesouhlasim s jakymkoliv zvysovanim penez, ktere platim statu do doby, kdy pani poslanci budou dostavat dle nesmyslneho klice byty za "hubicku" VYPADA TO SPIS, ZE JSME TU MY PRO STAT A NE STAT PRO NAS.
0 0
možnosti

Jirka

22. 4. 2003 9:27
Žádný stát na světě není tak bohatý,
aby si mohl dovolit plně hradit zdravotnictví. Je to smutné, ale je to tak. Komunisti si to také nemohli dovolit. Léků měli minimálně, nemocné krmili prasečí šlichtou a drželi je po 20 na pokojích. Komu tahle péče nestačila, tak prostě umřel, pokud nebyl papaláš nebo neměl zboží na výměnu a přísun léků ze zahraničí. Pokud zachováme bezplatné zdravotnictví, tak se stejně budeme muset brzy léčit na soukromých klinikách, nebo v zahraničí, tenhle systém nemá budoucnost. Kdo si myslí, že platí dost velkou nemocenskou, tak může založit soukromou kliniku, kde budou veškerou péči platit jenom pojišťovny. Za rok se může pochlubit, kolil narejžoval.
0 0
možnosti

Martin

22. 4. 2003 9:29
Re: Žádný stát na světě není tak bohatý,
Přesně tak! Samořejmě otázka sama pro sebe je ještě hospodaření s penězi ve zdravotnictví, ale to přenechám jiným.
0 0
možnosti

Martin

22. 4. 2003 9:15
zdravotnictví
Vážení, chtěl bych vám něco říct. Vždycky jsem nadával na výši "zdravotního příspěvku" ze své výplaty, stejně jako na jakékoliv zdražování "služeb" v nemocnicích apod. Před dvěma lety jsem dostal leukemii. Je to neco absolutne necekaneho, totalne vas to prekvapi a zdrti zaroven, ano, vsude v mediich clovek slysi o rakovinach apod.,ale nikdy ho jaksi nenapadne a nedokaze si pripustit, ze by ON mohl byt taky timto nekdy postizeny. V dobe sve lecby jsem poznal ruzna oddeleni nemocnic a reknu vam, je to hruza. Myslim tim vseobecne pracovni podminky a o technickem vybaveni ani nemluve. Do te chvile pred tim mi to bylo suma fuk, ale verte mi, ze kdyz vam skutecne neco je, strasne moc si prejete tu nejlepsi a nejpohodlnejsi peci a nestacite se divit, jaka je realita. Jste z toho pak znacne zoufali a kolikrat nechapete, jak je neco takoveho mozne. Hold zdravy clovek ma vzdy tisic prani, ale nemocny jen jedno. Zdravotnictvi by podle me melo byt tim nejprestiznejsim, co stat dava na odiv, mj. take jako dukaz toho, jak statu zalezi na lidech jako takovych. Po sve zkusenosti bych byl ochoten z kazde vyplaty danit  klidne i 1000 Kc jen na zlepseni technickeho vybaveni nemocnic,vzdelani lekarum, jejich platy a taky platy zdrav. sester, jejich prace je snad jeste nedocenenejsi nez prace lekaru. Nepreji nikomu z Vas nic spatneho, ale PROSIM zkuste mi verit, ze pokud byste se nekdy dostali do opravdu vazne zdravotni situace, uvazovali byste zcela jinak nez co tady vetsinou prezentujete v diskuzich.
 
0 0
možnosti

Martin K

22. 4. 2003 9:31
Re: zdravotnictví
Martine, je mi líto, co se Vám stalo, ale problém je i v tom, že já si legálně na lepší péči nemohu připlatit. Zdejší systém mi neumožňuje se pojistit na případnou budoucí potřebu lepších léků, předností operaci, atd. Navíc si nemyslím, že se na zdravotnictví dává málo (12,5% mzdy mi příjde docela dost).
0 0
možnosti

VK

22. 4. 2003 8:30
V necem ma asi pravdu, ale to tak nalozi pojistovan s penezi je asi jeji vec. Co se tyka dane z cigaret a za alkoholu, je to dobra myslenka a souhlasim sni ikdyz jsem kurak. Nemohu souhlasit ale s platbou jidla v nemocnici. Ne proto, ze bych si ho nechtel platit. Ale musel by se zmenit cely system. Pokud cloveka vydela vic penez, tak azaplati vic na zravotnim pojisteni. A porotze si vic vydela tak bude plati jidlo v nemocnic, protoze na to ma. No to se pak jedna o dvoji platbu. Ten kdo nedela nic neplati a ajidlo taky plati nebude. To je trochu nesmyslne!
0 0
možnosti

Věra

22. 4. 2003 8:44
Re:
Napíši svůj subjektivní názor. 42 let platí zdravotní pojištění. Nikdy jsem nic nepotřebovala a nyní, na stáří, když bych snad někdy musela do nemocnice, bych musela platit... Kdybych si 42 let zdravotní pojistění střádala na vkladní knížku, měla bych tam nyní zajisté už statisíce a bylo by mě jedno, jestli budu platit nebo ne. Nebo napíši zde příklad, který se udál a ještě stále děje. Žena, která bude mít letos 70 let, samozřejmě již léta v důchodu, ale jako přivýdělek pracovala v bance uklízela. (Já tomá říkám - podpirala koště), protože je silný diabetik, 3x denně píchala inzulín, bývalo jí špatně, ale byla tam PROTEKČNĚ (stará struktura), její zeť býval velké zvíře na KRAJI... a tak tam přes známosti byla trpěna. Měla státní byt 1+1. Dceru zaměstnanou v nemocnici u doktora-profesora, další děti velice dobře situované, takže ZNÁMOSTI - BYLY. A ta žena, když potřebovala peníze, tak se nechala 3xdo roka na 2 měsíce zavřít do nemocnici, doma vše vypnula, takže platila holý nájem, který snadno zaplatila z NEMOCENSKÉ úklidu... A 2 měsíční důchod tak ušetřila, tudíž 6ti měsíční důchod. Nakonec jela na podzim na měsíc do lázní na křížek. A zase ušetřila. Já tomu říkala, že je to "chytrý blbec", který se nám všem smál.... Vždyť ona snadno ušetřila cca 40 tisíc za rok a jen se smála. Tak takoví - by si to jídlo oměli platit... Je to příklad ZNÁMOSTÍ, a z dřívějška, samozřejmě, domluva s lékařkou, které se přiveze "půl prasete" a ono vše jde. A i potvrzení se této ženě napíše, že je schopna tělesné práce, ikdyž sotva chodí.... TAKOVÁ JE PRAXE, BOHUŽEL....
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

V Baltimoru obří loď zbořila dálniční most. Selhal motor, kolos byl neovladatelný

26. března 2024  8:17,  aktualizováno  27.3 1:10

Aktualizujeme V Baltimoru na východním pobřeží Spojených států se v pondělí zřítil čtyřproudový silniční most, do...

Střelba, výbuchy a požár. Ozbrojenci zabili na okraji Moskvy přes 62 lidí

22. března 2024  18:41,  aktualizováno  23.3

Přímý přenos Nejméně 62 mrtvých, včetně dětí, a 146 zraněných si vyžádal ozbrojený útok v koncertním centru na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

K útoku u Moskvy se hlásí Islámský stát, teroristé prchli v bílém renaultu

22. března 2024  22:04,  aktualizováno  23.3 7:01

K zodpovědnosti za útok v Krasnogorsku u Moskvy se na ruské sociální síti Telegram přihlásila...

„Ukrajinci to nebyli.“ Islámský stát ukázal video z masakru u Moskvy

24. března 2024  14:47,  aktualizováno  17:17

Islámský stát (IS) prostřednictvím zpravodajské agentury Al-Amaq zveřejnil video z pátečního útoku...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

ANALÝZA: Čtyři Tádžici svlékli Putina do naha. Ten musí něco udělat

25. března 2024

Premium Sotva týden poté, co si Putin zajistil páté prezidentské období, masakr v Moskvě rozbil moderní...

Vyřizování účtů, nebo ruská vlivová operace? Polské odvolání generála šokuje

28. března 2024  21:10

Varšava náhle odvolala generála Jaroslawa Gromadzińského z prestižní funkce velitele evropského...

Potíže se srdcem i početím. Zvyšující se teploty ohrožují zdraví Čechů, více ženy

28. března 2024  20:32

Stále vyšší teploty a častější vlny horka výrazně ovlivňují zdraví Čechů. S měnícím se podnebím...

V Kladně srazil vlak nezletilou dívku, se zraněnou hlavou musela do nemocnice

28. března 2024  17:19,  aktualizováno  20:08

Osobní vlak ve čtvrtek odpoledne srazil v Kladně-Rozdělově nezletilou dívku. Záchranáři ji se...

Rusko Rusům! Putin kráčí nad propastí, nenávist k migrantům nabírá na síle

28. března 2024

Premium V Rusku po teroristickém útoku na koncertní centrum na okraji Moskvy rostou protiimigrantské...