Wartburg
Vážení diskutující,
rád bych uvedl na pravou míru myšlenky některých kolegů zde. Nehoda, která se dnes stala by skončila tragicky pro každé auto, kromě luxusních a vyšších středních tříd, protože náraz zezadu je mnohem horší, než náraz zepředu, vzadu totiž nebývají propracovány bezpečnostní prvky tak dobře jako vpředu, kvůli menšímu výskytu těchto nárazů. O Felicii, Citroenu Saxo, Fiatu Seicento apod. ani nemluvím...
Karoserie Wartburgu je rámová, mohutný rám může každý spatřit letmým pohledem pod vůz. V oblasti zadních kol (ne nápravy) je uložena palivová nádrž už od vozu DKW, tedy léta, kdy jiní dávali nádrže všude, jen ne na bezpečné místo, ale při nárazu zezadu se zkrátka poruší i takto uložená- to u každého průměrného auta na silnicích po celém světě!
Je velmi snadné odsoudit toto dodnes vysoce kvalitní auto, na které by každý majitel měl být hrdý, ale nikdo si neuvědomí, že zkrátka náraz zezadu je špatný pro všechny! Náraz zepředu Wartburg přečká bez zranění posádky (za normálních okolností samozřejmě)- sedačky na rámu, motor na rámu, řízení na rámu a pásy švédské licence! Nejlepší na bezpečnost je model 1986 a výše (opěrky hlavy, absence ostrých hran apod.) úplně nejlepší je W 1.3 a ty mají 4- dobé motory od VW a ten vlastním i já!
Wartburg je nejbezpečnější vozidlo ze všech starších aut na silnicích ČR v rámci RVHP! Zdravím všechny "komerčníky" s přáním méně ohrožování slušných řidičů (i těch starších) Škodovek, Vasilů, Trabantů, Wartburgů, Dacií...
P. S. a) Havarovaný Wartburg byl model před rokem výroby 1984, což ale nijak nesouvisí s následky, jen s orientací čtenářů b) Levé zadní kolo bylo utržené ze zavěšení, pozorným lidem neunikne, že rám zůstal nepoškozen, ale bohužel to takhle dopadlo...