Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na milost čeká 4000 lidí

Na ministerstvu spravedlnosti se hromadí stohy žádostí o milost. Začalo jich prudce přibývat po nástupu Václava Klause do funkce prezidenta. Už jich tam leží více než čtyři tisíce. "Skutečně jsou to tak vysoké počty," potvrdila mluvčí ministerstva Iva Chaloupková.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

peace

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
28.4.2003 17:42

Michala

Za katr s nima...
0/0
27.4.2003 15:46

t

amnestie ano
Nemam nic proti panu Klausovi, ale bohuzel jsem spolehala na jeho sociální cítění a čekala jsem od něho amnestii /alespoň v minimálním rozsahu/. Jsem vdana, mám dvouleteteho syna a manzela. Manzel si jednou sedl do sveho automobilu a mel 3 piva. Prisel o ridicak! |Vzhledem k tomu, ze ho jizda autem zivi /nejen jeho, ale i jeho rodinu/, chytla ho policie podruhe! Dostal rocni podminku. Potom preparkovaval sve auto a policie ho chytla po treti. Ceka ho soud, horni hranice je pul roku vezeni s ostrahou. Nikoho nepodvedl, nikoho nezabil, nihoho neokradl! Jak k tomu prijdu ja, jeho manzelka a jeho dite?
0/0
26.4.2003 18:20

egypt

Re: amnestie ano
Máte velmi nezodpovědného mažela!!!!!
0/0
28.4.2003 17:38

Alojz

milosti
Až budeme mít v našem státě nezávislé, objektivní, moudré a vzdělané soudce, nebude zapotřebí milosti prezidenta republiky. Až nebudou u nás rozsudky, jako je například Mach - trest 400 tis. Kč za to, že řekl svůj názor, až nebude možné žádnou vládní akci promítnout do prioritní práce policie, justice. V normální demokracii je možné předvídat výši trestu. U nás se nedá předvídat ani to, jestli ten či onen za stejný trestný čin budou odsouzeni. /bez ohledu na sympatie k politické straně/.
0/0
21.4.2003 10:19

Věra

Re: milosti
O.K.
0/0
22.4.2003 9:13

Krakonos CDN

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
21.4.2003 6:56

muflon

Pane prezidente, drzte darebaky za katrem
Nemam rad klause, nikdy jsem ho za prezidenta nechtel, ale byl jsem nucen zmenit nazor. I kdyz jako clovek se uz asi nezmeni, bude dobry a silny prezident, daleko lepsi nez humanista Havel! Udelená milost musí být naprosto unikátní případ, pan Havel je ovsem rozdaval jak na bezicim pasu. Drzim Klausovi palce aby nepodlehl kecum v zadostech o milost a nechal darebaky za mrizemi.
0/0
20.4.2003 8:14

Mirek K

Re: Pane prezidente, drzte darebaky za katrem
Jseš pitomec .Nepřeji nikomu nic zlého,ale tobě by zkušenost s našim soudnictvím prospěla.A nebo jsi nějaký neomylný a hlavně neodvolatelný soudce ? Přiznej barvu. Jinak opakuji,jsi hlupák.
0/0
20.4.2003 8:24

antík

Re: Re: Pane prezidente, drzte darebaky za katrem
Můžu s muflonem pouze souhlasit a pitomec jsi ty
0/0
21.4.2003 11:25

Harden

Re: Pane prezidente, drzte darebaky za katrem
Vis kolik lidi sedi nebo sedelo za katrem jenom proto, ze se soudce spatne vyspal ? Kolik z nich by svuj 'hrich' mnohem lip, ucinnej a rychlej odcinilo na svobode ? Ses jenom tupej muflon, tak se na tebe nezlobim, i kdyz...
0/0
20.4.2003 14:31

sasha

Re: Re: Pane prezidente, drzte darebaky za katrem
Kdyby na tom český soudy byly blbě jenom kvůli spaní soudců, tak by jim ministr nakoupil Rohypnol a bylo by všechno v pohodě a Klausovi by Jakl mohl říct, že těch 4000 dopisů jsou pozdravy a chvála obdivovatelů. Problémem soudů bude asi korupce, že? Taky lenost atd.
0/0
20.4.2003 21:50

dan

Re: Re: Pane prezidente, drzte darebaky za katrem
Aha, už se ozývají "potrefení". O.K., kriminály jsou plné nevinných, jak se zpívá v jedné písničce, je to tak všude a je to v pořádku. Vtip je v tom, že víc jak 99% občanů se nikdy nedozví, co je to trestní soud, natož pak kriminál. A to je také v pořádku, tak to má být. A ti nevinní v kriminálech ať tam klidně shnijí, nikdo o ně nestojí, resp. o ně nestojí těch 99% - a to je, uznejte, dost silný argument. Takže milosti, či amnestie pouze pro nedbalostní delikty - tady může mít slušný člověk mnohdy doopravdy pouze smůlu, pro ty, co páchají úmyslné tresné činy, přitvrdit kriminál. A pokud se cítí nevinní, ještě více přitvrdit, jsou totiž o to nebezpečnější. Havel sám byl v kriminále a každý psycholog jistě uzná, že se to na něm podepsalo. Výhra pro kriminálníky, neštěstí pro ostatní lidi. Veřejný činitel si nemůže plést dojmy s pojmy, ono to opravdu subjektivně může vypadat, že ti spoluvězni jsou takoví slušní lidé, a ještě tvrdí, že nic nespáchali. Naivní člověk může snadno uvěřit, že, ehm, ehm, pane Havle. Tím nechci říct, že libovolný soudní systém nemůže semlít doopravdy nevinného člověka, ale přestaneme kvůli tomu snad soudit lumpy? Nebo je budeme hned zas pro jistotu propouštět? Co je větší zlo? 
0/0
20.4.2003 21:57

Harden

Re: Re: Re: Pane prezidente, drzte darebaky za katrem
Ses docela natvrdlej. Ja nemluvim o nevinnejch (i kdyz i tech se urcite par najde), ale o zbytecne tvrde odsouzenejch. Navic vezeni casto zpusobi vic skody, nez vlastni trestny cin, zvlast u majetkovejch trestnejch cinu, protoze ti sebere moznost splatit dluhy vcas. Vysledkem sou novy zaloby, exekuce, vezeni... Proc by mel dostat trouba, co ukrad z firemni kasy 30.000,- dozivoti ? Sleduj: soudce je utahanej, da mu rok na tvrdo. Mimo to ale musi penize vratit a to vcetne uroku. Po propusteni hleda praci (o byt prisel, protoze rok neplatil najem) a dostane se tak nejvys k lopate a ubytovne. Mezitim uz dluh narostl na dvojnasobek a jenom uroky prevysujou to, co by mohl splacet. Za nejakej cas se kolo otoci a puvodne drobnej zlodej jde do krimu podruhy, tentokrat na dva roky, nebo i na vic - pokud se pokusil sehnat prachy nejakou ne zrovna koser metodou. Atd, atd. Pritom existuji tresty, ktery cloveka postihnou, ale neznici - jenom je soudci neradi ukladaj (nekoho zavrit je urcite nejjednodussi).
0/0
21.4.2003 11:23

j.ch.

Re: Re: Re: Re: Pane prezidente, drzte darebaky za katrem
Nejsi mimo??? Za kradez 30.000,- dozivoti? Mas dost divny sny..  Je dulezity si amnestie a milosti promyslet, vetsina lidi tam rozhodne nevinnych neni, je dobre, ze to pan prezident nejdriv peclive zvazi.
0/0
25.4.2003 20:35

Kvakos

Re: Re: Re: Re: Pane prezidente, drzte darebaky za katrem
Vtip je v tom, ze je jedno, jestli clovek ukradne 100 Kč nebo 100000000000. Porad je to zlodej a takovy patri za mrize. A zavrel bych je az by zcernali, respektive nasadil bych takovou trestni sazbu, aby si to kazdy rychle rozmyslel neco vycorovat. Zakony by mely odstrasovat potencialni kriminalniky a ne je bavit.
0/0
25.4.2003 22:42

antík

Re: Re: Pane prezidente, drzte darebaky za katrem
Stáváte se svědky, jak se z Hardena rodí Václav Havel. Láska a pravda zvítězí.
0/0
21.4.2003 11:37

Roman

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
21.4.2003 10:01

Kvakos

Re: Pane prezidente, drzte darebaky za katrem
Muflone, stojim za tebou  a samozrejme za Klausem.
0/0
25.4.2003 22:37

Pod vlivem

Jsem pro udělování milostí
Nestačím se divit, kolik je tu právníků, filozofů a jiných studovaných lidí, kteří přesně vědí kde je pravda a nikterak o ní nepochybují. Instituce milosti je pro případy, kdy je zákon neúměrně tvrdý, kdy rozsudek je proti duchu zákona apod. Byl jsem přes tři roky v dětském domově a nikomu tu zkušenost nepřeji. Zákon nezajímá, že potrestáním dospělého, trestá také dítě i když to nic neprovedlo. A od toho by tu měla být instituce milosti, která by mohla dát na váhy míru provinění a posoudit, zda v tomto jednom určitém případě nejsou důvody pro udělení milosti. Např. když dítě nemá žádného příbuzného, ochotného se něj postarat, rodič byl dosud bezúhonný, trestný čin byl nedbalostní atd. Podle mě je to jen jeden jediný příklad. Nepochybuji, že takovýchto příkladů by se našlo mnoho.
0/0
20.4.2003 0:23

kom-ex

nemilosrdný
Zvolili jste chytrého a nemilosrdného Kaluse. A čekáte od něho milost? - Jinak přeju všem, kdo se zde proti milosti a amnestii stavějí, aby se dostali do vážnýxh nesnází s českými soudy!
0/0
20.4.2003 0:13

AAA

Milost
Je věcí prezidenta republiky, komu udělí milost a komu ne. Bylo by samozeřejmě flagrantní, kdyby se omilostňovalo jako za Havla - ten jako bývalý vězeň možná mohl mít pro leccos pochopení. Ještě větší bordel však je, když se žádosti nevyřizují. Prezidentská kancelář se tak zařadila do šedi našich nefungujících orgánů státní správy. Pane profesore, když už tedy neomilostňovat, pak aspoň milosti vyřizovat... třeba negativně.
0/0
19.4.2003 18:37

Kvakos

Re: Milost
Jo, mas pravdu. Meli by si udelat razitko ZAMITNUTO a flakat to tam pod tlakem. Alespon by to mukly prestalo bavit
0/0
25.4.2003 22:43

Petr.

Na milost čeká 4 tisíce špinavých grázlů
a další tisíce špinavců dumá, jak škodit, aby byli omilostněni.
0/0
19.4.2003 18:08

lopata

chapal bych milost..
..ale jen v pripade..kdyz bude trest smrti...,prezident by mohl zmirnit trest smrti v pripade ze si neni 100% jisty vinnou obzalovaneho...a zmirnit ho na dozivoti..treba...,,ale temer vsude po svete si vladni klika dela co chce...a svejm znamejm snizuje tresty...usa nevyjimaje...a v novinach se to nedoctete...,,to jsme na tom lepe..co?))))..tady to kazdej vi... kdyz tyhle dve zeme srovnam..myslim ,ze mame o hodne vyssi moralku...asi je to tim ,ze v usa jsou penize priorita pro vetsinu lidi...hlavne pro ty jednodussi...pak neni prekvapko,ze v base je vetsina cernochu a mexiku.. ..jo posledni vec..klaus funguje k memu prekvapeni lepe nez jsem predpokladal...snad to vydrzi celou jeho dobu na hrade..
0/0
19.4.2003 14:56

ja a jenom ja

nikomu nic neudelovat
,
0/0
19.4.2003 13:33

antík

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
19.4.2003 13:06

Jan Herna,ThDipl.

Amnestie a milosti prezidenta republiky
   Po celou dobu,co existují amnestie a to je již hodně dlouho,vždy byly právem panovníka.V případě republikánského zřízení zpravidla prezidenta republiky. Právem a ne povinností.Proto,domnívám se,že je správné,aby se náš nový pan prezident s touto problematikou dostatečně seznámil a potom se rozhodl zda a jak jí bude využívat.Protože je to jeho právo,můž,ale nemusí ho použít.Pro udělení milosti nebo amnestie musí být vždy nějaký důvod,který nemůže nikdo jiný,tedy ani soud použít.Zpravidla bývá důvodem např.péče o nezletilé dítě,kdy v případě vykonání trestu by muselo být dítě umístěno do dětského domova,což by bylo trestem pro toto dítě,tedy pro nevinného.Tam se pak zvažuje,zda stačilo projednání před soudem pro uvědomění vinny a lze tedy cestou milosti trest nevykonat.Může pro to být i jiný obdobně závažný důvod.Domnívám se,že není správné dopředu zvažovat,co pan prezident udělá a vůbec už není vhodné si tady vzájemně nadávat a jeden druhého osočovat,když jak z příspěvků vyplývá,většina přispívatelů o věci neví vůbec nic.Pouze se domnívá,že má právo kritizovat.Nerad bych se dočkal,že tyto stránky budou používány obdobně jako to bylo s dopisy v 50. letech,v kterých odesílatelé požadovaly pro lidi,které ani neznaly maximální tresty.Ono s názory občanů to vždycky bylo složité,V případě trestů obzvláště,protože právní vědomí obyvatel našeho státu je na velmi nízké úrovni.Domnívám se,že by spíše než diskuze zda amnestie ano či ne,se mělo požadovat na našich poslancích zlepšení zákona podle kterého pracuje policie a vytvoření podmínek,aby se zkrátila doba od spáchání trestného činu do odsouzení.K tomu je potřeba více peněz pro policii,aby v místech se zvýšenou trestnou činností mohla zřídit hlídkovou službu a tím znesnadňovat kriminální činnost a také, aby se zrychlila a zkvalitnila práce soudů,hlavně u závažně trestné činnosti a podvodů,ale také u opatrovnických případů.U těch je práce soudů v některých případech velice pomalá a výsledky otřesné. A na to je potřeba jednak více peněz a zlepšení současného systému.Myslím,že v zákoně o soudech by se měla objevit nějakým způsobem odpovědnost soudce za pomalou a nedbalou práci,a také za používání zákonů v rozporu s jejich zněním. Tomu se zpravidla říká:"Vytvoření právního státu".  
0/0
19.4.2003 12:19

XM

Re: Amnestie a milosti prezidenta republiky
dobre, ale prosim priste zkratit, tohle je tzv. "roman reka"
0/0
19.4.2003 12:53

xv

Re: Amnestie a milosti prezidenta republiky
dobrý, ale s postihem  za pomalou a nedbalou práci nesouhlasim-to by pak mohli uzakonit, ze kdyz nekdo chodi do skoly, je povinen se ucit atd,  na vse mit zakony-co takhle moralka
0/0
19.4.2003 15:20

Tristan

Amnestie?
 Když jsem byl v kriminále,za trestné činy proti státu,nesnášel jsem slovo:"amnestie".Tvrdil jsem,že ti kdo jsou v kriminále zaslouženě,ať si také trest odsedí.Pro mě,politického vězně,je amnestie nebo podminěné propuštěni nepřijatelné,neboť přijetím milosti bych uznal opravněnost svého odsouzení..Žádal jsem zrušení rosudku  a okamžité propuštění.Současně potrestáni všech křivích svědku a všech těch kdo mě do kriminálu na základě vymyšlených svědectví do kriminálu dostali.Nebyl jsem v kriminále pro prvotrestané,neboť bych převýchovu úprvotrestaných nepříznivě ovlivňoval.Takže jsem byl  mezi zasloužilími kriminálníky.Poznal jsem jejích mentalitu a dodnes jsem názoru,že pořád tresty měli až neslušně malé a že se s ními moc šetrně zacházelo.Myslím,že amnestie je oprávněná jen a jen v případech neumyslných trestných činu.Vždyť ani opilí řidič nezabil chodce úmyslně,ale jen proto že se přecenil.Takže myslím že amnestie je možná a vhodná jen v nedbalostních a neúmyslných trestných činech.Pro všechny ty,kdo se zločinem živí a baví,je každá  každá amnestie nemravnosti a ničemnosti.Jsem přesvdčen že Havel,když tak dával amnestie,především tu hromadnou,vůbec mezi kriminálniky nebyl.A když tu amnestií dal,tak že sám má duši zločineckou.Já vůbec pochopení pro ten kriminálnický dobytek nemám.Ke mě se všichni komunističtí bachaři,pokud věděli že jsem politický chovali velice slušně.Kolikráte jsem měl neodolatelnou chuť vytrhnout bachaři obušek a své spoluvězně třískat hlava nehlava.Za všechny ublížené,za všechny ty oběti zločineckých hovad,prosím presidenta Klause ač ho nesnáším,aby žádnou amnestií,těm zločinšeckým dobytkům nedával.
0/0
19.4.2003 11:28

Barclay

Re: Amnestie?
Havel musel dát širokou amnestii, protože tenkrát nebylo často jasné, kdo šel do vězení z politických důvodů a na koho z politických důvodů navlékla StB nějaký trestný čin. A kdyby to měly nějaké komise zkoumat, byli by tam i ti nevinní lidé ještě dnes. Měl jste "štěstí", že jste tenkrát byl skutečně odsouzen za "politický trestný čin". I když mi připadá, že jste o praktikách komunistického státu a StB stejně věděl houby.
0/0
19.4.2003 11:36

Pod vlivem

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
20.4.2003 1:44

Ruda

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
19.4.2003 10:45

Jihočech

Re: Neumí se rozhodnout
To snad neni ani mysleny vazne,ne?Muzete dat nejaky priklad kdy za prestupek, pri kterem se,jak tu pisete, nic nestalo,padl takovyto trest?A pokud dojde k nejake skode nebo zraneni,tak se pak neni cemu divit ze nasleduje nejaky trest. A  ten,podle vas nesmysl, mimo jine zaruci,aby se nemohlo stat to co vy uvadite.
0/0
19.4.2003 11:03

Barclay

Re: Re: Neumí se rozhodnout
Koukám, že vám připadá zase lepší člověka, který se často i nějakým řízením náhod (stačí méně pravděpodobná shoda okolností) dopustí "nedbalostního" trestného činu, zavřít, místo aby napravoval třeba zvýšeným úsilím v práci aspoň finačně škodu apod. A kolik platíme z daní na věznice a vězně už je vám asi úplně putna...
0/0
19.4.2003 11:32

xv

Re: Re: Re: Neumí se rozhodnout
chci navázat na to, že nedbalostní trestný čin nebo jednání v dobré viře za účelem krádeže se dá vytvořit ze všeho, a reaguji na 1 příspvěvek, kdy někdo může být vyhozen z práce za odsouzení na 1 měsíc, v ZP stojí min. 1rok a domnívám se že naše soudnictví je velmi hodné když přihlíží k nešťastné shodě náhod, bohužel v životě se s vámi nikdo tak nemaže, že
0/0
19.4.2003 11:55

Mr.X.

Re: Re: Re: Re: Neumí se rozhodnout
Jednání v dobré víře za účelem krádeže!?!
0/0
19.4.2003 17:54

wx

Re: Re: Re: Re: Re: Neumí se rozhodnout
no takhle to v zakonech určite neni definovano, ze,/ ale v praxi to takhle nekdo vyklada -vubec nejlepsim zdrojem prava je dira v zakone,,,,,,,/
0/0
19.4.2003 18:01

xv

Re: Neumí se rozhodnout
až prinesete svému zaměstnavateli potvrzení o amnestii, tak vás zase přijme zpátky?
0/0
19.4.2003 11:59

xv

Re: Neumí se rozhodnout
touzis po rovnostarské spolecnosti, nebo o co ti jde
0/0
19.4.2003 12:14

Jéňa

Re: Neumí se rozhodnout
Co je to za blbost. To jste si vymyslel? Nebo Vám to někdo poradil?
0/0
19.4.2003 13:11

xv

.
lepsi naopak- zprisnit zakony 
0/0
19.4.2003 9:37

rejpal

Může
dát prezident milost sám sobě? Kdyby se náhodou třeba přišlo na to, že zpackal privatizaci?
0/0
19.4.2003 9:30

antík

Re: Může
Inu, kdo nic nedělá nic nezkazí
0/0
19.4.2003 12:57

rejpal

Re: Re: Může
To je fakt, ale proč se k tomu tak hrnul? To není jako lepit nástěnky v Prognostickým ústavu!
0/0
19.4.2003 13:27

Kvakos

Re: Re: Re: Může
To sice ne, ale nikdo jiný tam nekricel. Uz tu kapitolu uzavrete, nema to cenu, znarodneni neprijde.
0/0
25.4.2003 22:49

alkohoLik

vyznani
Ja jsem kom nista a jsem na to hrdy!
0/0
19.4.2003 9:23

houska

Re: vyznani
Však svý rudý játra máš tvrdý !
0/0
19.4.2003 9:32

Tomas

A proc by mel vubec nekoho poustet?
A proc by mel prezident vubec poustet nekoho z vezeni? Tisice policajtu a desitky soudcu a dalsich se snazej hlidat tady bezpecnost a zavirat ty, co ji ohrozujou, tak proc by pak mel prezident nekoho poustet? Nebo snad ten nas soudni system je tak mizernej, ze zavira nevinny? To bychom pak asi meli vyhodit ministra spravedlnosti (a snim uz pokud mozno celou vladu :-)
0/0
19.4.2003 9:07





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.