Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát chce zničit obchod s kradenými vozy

Budoucí majitelé aut by si měli připravit na přihlašování svého vozu podstatně více peněz než dosud. Ministerstvo dopravy chce zamezit prodeji kradených aut, zpřísní proto kontroly při jejich převodu na jiné majitele.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

teletubbies

prachy
jediný o co jde soudruhům je zase tahat z nás prachy.Vždyť stejně na krádeře doplácí pojišťovny a majitelé, tak nechápu jak tím trpí stát když mi ukradnou auto. Nijak.Jen zase další příležitost nás dál okrádat - svině svinský!!!!!
0/0
9.4.2003 9:32

ODSak Eda

Re: prachy
Chodte k volbam! A volte NEsoudruhy! Dik! Edik-majitel autobazaru a dovozce aut , co dela legalni prestavby aut a ma stale vetsi problem je delat legalne pro nove a nove zakonne nesmysly! Takze nezbude nez je NElegalne?...
0/0
11.4.2003 11:37

Zdeněk

Další nehoráznost.
Neskutečné!!!  Další nehoráznost neschopných lidí. Jak si může někdo myslet, že zdražením nějaké prohlídky se přestanou krást auta. Ten člověk buď lže, nebo o tomto problému neví vůbec nic. Poměr mezi počtem převedených automobilů v ČR a zlegalizovanými celými ukradenými vozy nikdo nemůže říci, protože to nikdo nesledoval. Ani to nemohl sledovat, protože drtivá většina kradených aut se rozebere na náhradní díly nebo vyveze za hranice. Je to další a neskutečně drzý způsob vytáhnout z daňového poplatníka peníze !!! Miliardy za Novu a další zlodějny zaviněné neschopnými a zkorumpovanými úředníky. Udělejte nějaké kroky proti korupci !!!!!
0/0
9.4.2003 9:31

Franta Jetel

Odpovědnost na správné místa
Pokud koupím kradené auto od autorizovaného prodejce (dealera) a následně se zjistí nesrovnalosti, měl by za toto zaplatit dealer. To samé by mělo platit pro majitele zástaváren,vrakovišť,servisů,sběrných surovin, atd. To by měli být odborníci a ti by si měli zjistit odkud zboží pochází a poskytnout na ně záruku. Tím by se výrazně potlačil výkup kradeného zboží. Nikdo by se následně nemohl bránit tvrzením, že nemá povinnost zjišťovat původ zboží.
0/0
9.4.2003 2:47

MUF

Krátká paměť
Opravdu si myslíte, že až tam bude někdo jiný, že se něco změní? Máte asi krátkou pamě´t
0/0
8.4.2003 14:47

anticeskyabsurdistan

uz zase nechtej makat - liny drzky politicke, policajtske a urednicke
MISTO ABY KONECNE ZACALI DELAT SVOU PRACI ZA KTEROU JE PLATIME Z NASICH DANI, TAK Z POCTIVYCH OBCANU CHTEJI SOCANI A JIM PODOBNI CO JSOU VE VLADE TAHAT DALSI PRACHY! JEDNO SI PAMATUJ TY SPIDLO KIDLO A TLUSTOPRDE SKROMACHSKEJ A VAM PODOBNE JELITA, JA UZ NA VAS SEEE*U Z  VYSOKA A SE MNOU KAMOSI SOCANSKY ZLODEJSKY UZ NEPOCITEJTE NA TY 3 MILIONY DUCHODCU, NA TV NOVA A DALSI PODVODY A NESCHOPNOST VASICH VLAD JA UZ PLATIT NEBUDU! JO, A LASKAVE KAZDEJ Z VASICH JAPNYCH MINISTRU KOUKEJTE DAT 70 MILIONU ZA NEUVERITELNE SPACKANOU ZAKAZKU NA DALNICI DO OSTRAVY!!PA PA PA JELITA - VY, VY, VY BUDETE PLATIT!
0/0
8.4.2003 12:23

Vlčice

Re: uz zase nechtej makat - liny drzky politicke, policajtske a urednicke
Jak můžou makat a platit, když nic neumí. Jako gigolové  ti impotenti taky nic nepředvedou. Jsou nepostihnutelní právě tak, jako Cikáni a bezdomovci.
0/0
8.4.2003 12:52

ota

Re: uz zase nechtej makat - liny drzky politicke, policajtske a urednicke
oprava-700milionů
0/0
9.4.2003 9:56

kkk

Stát je zloděj
Tak se zase ukazuje že nejvetší zloděj je stát (tedy ti co zrovna vládnou) a nehodlá s tím přestat. Politikům jsou kradená auta fuk (nebo kradené cokoliv-Nova, banky atd.) jeto jen způsob jak vytáhnout peníze z kapes lidí, a přelít je do úřadů a podobný nesmyslů. 
0/0
8.4.2003 11:53

nevejdese

klasické řešení..
Tak zase budou raději buzerovat tu slušnou většinu, než hledat zloděje..
Ono je to jednodušší a hlavně výnosnější. Je to opět zbabělé řešení, které nic neřeší, protože zlodějská mafie si zase někoho uplatí.
Proboha jak dlouho si tuto úřednickou zlovůli nechají občané líbit!!?
0/0
8.4.2003 11:31

Vlčice

Re: klasické řešení..
Příjem od zlodějů se nedá deklarovat.
0/0
8.4.2003 13:10

Ol

ta naše policie..
"...upozorňuje pražský policista, který si s ohledem na svou bezpečnost nepřeje své jméno publikovat."
Tak oni už se policajti i bojí říct, že se kradou auta? Zajímavé..
0/0
8.4.2003 11:27

Vlčice

Svírá se mi kudla v kapse
45% hodnoty mojí práce se prožere ve státních a jim podobných institucích. Dalo by se předpokládat, že v případě odcizení mého auta, mi ho policajti vypátrají a vrátí.  Zatím si plánují konfiskace kradených vozů, které už majitel zaplatil. Že už pak napálený člověk nauvidí auto, ani své peníze, s tím si opět hlavu nikdo neláme. V každém případě profitují zloději. Na co tedy tolik pracuju a platím, když zlodějina je státem požehnané a od daní osvobozené řemeslo?
0/0
8.4.2003 11:01

JiPi

Re: Svírá se mi kudla v kapse
Souhlasím s tebou, akorát si oprav ty procenta. Berou tě na hůl daleko víc! Nezapočítala jsi další daně, jako třeba spotřební! A to je pak teprve bomba!
0/0
8.4.2003 12:04

G

Re: Svírá se mi kudla v kapse
je cas ty socany vykopat z vlady - AT ZIJi PREDCASNE VOLBY
0/0
8.4.2003 12:39

MUF

Re: Re: Svírá se mi kudla v kapse
Opravdu si myslíte, že až tam bude někdo jiný, že se něco změní? Máte asi krátkou pamě´t.
0/0
8.4.2003 14:44

JiPi

souhlas s tím, že se krade
Koupil jsem Š 130 a za 4 měsíce mi ji ukradli. Další auto jsem měl Š 120 a tu mi vykradli 2x. PČR nikdy nikoho nechytila. Pouze při nahlášení krádeže se policista houpal na židli a řekl mi, že ho stejně nenajdou a že si mám koupit jiné. Protože pokud bylo ukradeno v noci a já to nahlásil ráno (já blbec v něm nespal), stejě je už rozebrané. V současné době jsou způsoby, jak bleskově najít ukradené auto. Jsou to jakési mikrotečky, jimiž se nastříká vnitřek vozidla.  Jsou jich tisíce a odstranění je problém. Pak to je satelitní vyhledávání, kde je úspěšnost skoro 100%. Proč, když chce stát pomoci nám řidičům, nezvýhodní majitele těchto systémů, třeba dotací na pořízení a provoz? Další způsob ochrany by mohl být odstupňován kvalitou zabezpečení a z toho vyplývající výší dotace. Pokus se mi podaří auto znehybnit, jen zřídka dojde ke krádeži. Odtahovku přece jen má méně zlodějů. Kamarád automechanik mi řekl, že různé alarmy jsou jen pro zlost a nikdo na ně nereaguje. Nejlepší zabezpečovací systém je ten, který si vyrobíme na koleně, protože ten nadělá vrásky i zkušenému zloději. Další príma věc je u alarmů ty nálepky na boční okno. Profík hned ví, jak je auto chráněno. Proto prý si je řidiči při dodatečné montáži vyměňují. Ale opravdu asi největší bolestí je to, že policie má limity na spotřebu benzínu (pár litrů na směnu, a to se ještě občas vozí domů), pěších policistů je jak šafránu a v noci ani to ne. Jen pokud přijde pokyn shora, tak jednou za čas vyrazí a kontrolují. Dopravní policie není vidět skoro vůbec a ti ostatní jsou vidět o trochu víc, ale ty kontroly stejně nic nezjistí. Před časem jsem potkal kamaráda policistu, kontroloval mne a když jsem se zeptal, co se děje řekl mi, že se jedná o akci na kradená auta. Měl jsem hloupý dotaz, kolik se jich podaří chytit a on mi řekl,  že v rámci kraje při několikadenní akci se sem tam nějaké povede. Sami si spočítejte efektivnost. A proč se rovnat s Maďarskem? Proč nepoužijeme třeba model velkého bratra (USA), nebo z Německa???
 
0/0
8.4.2003 10:51

Re: souhlas s tím, že se krade
Jo myslím, že veliký problém jsou ti policisté, kteří nejsou. Mám tím namysli obyčejné pěšáky. Policisté projíždějící jednou za hodinu autem jsou k ničemu, ti nikoho nemohou chytnout přímo při činu a o to jde. Bude-li mít každou ulici na starosti nějaká 2-3 členná skupinka policistů (nebo u malých ulic skupinku ulic), tak bude vědět, že támhleto auto patří Pepovi Vopičkovi a ten chlap co se okolo něj motá nějak k němu nepatří, a bude dobré zjistit co chce. Mobilem pak případně přivolá motorizované kolegy, kteří zloděje eventuálně dostihnou. Né že by to byl všelék, ale možná by to trochu pomohlo.
0/0
8.4.2003 11:30

Josifek

a co kdyby.......
prispely tedy pojistovny,myslim,ze na pojistnem vyberou dost a je i v jejich zajmu aby nemusely platit za kradena auta.
0/0
8.4.2003 10:48

pes Novák

Já jsem to asi špatně pochopil
 Asi jsem normální vymaštěnec zblblej Novou. Ale když jsem si byl přihlašovat ojetinu, tak jsem těch 115 Kč platil v STK, kam mě poslali z evidence vozidel a ne na úřadě(nevím jestli to mohou dělat všechny, nebo jen ty, které někoho podmázly)
0/0
8.4.2003 10:07

Petr

Chytraci urednici
Zase nakej chytrak neco vymyslel. Kdyz jsem byl na evidencce, tak jsem cekal asi dve hodiny ve fronte ,pak to za 5 minut udelal a za to by chteli 1500Kc?Kdyby na STK delali svou praci tak jak maji, urcite by tahle kravina se zvysenou cenou nebyla nutna. Stejne se tam flakaji jako vsude ve statni sprave a ve vsem, co se statem nejak souvisi. Ted jsem v armade, takze vim, o cem mluvim...
0/0
8.4.2003 9:52

NEBE

Re: Chytraci urednici
Ne že by na tom nebylo hodně pravdy,ale : STK není státní instituce. STK jsou soukromé subjekty s pověřením Magistrátu,nebo krajských,dříve okresních úřadů (dle Zákona 38)! Registrace už Magistrátu atd.patří, v tom je rozdíl. Stejná pravidla platí o stanicích ME. To,jak se provádí kontroly činnosti těchto stanic už je jiná věc, zatím se vždy kontrolovaly jen doklady,které má ME a STK vést a zda souhlasí počet evidovaných dokladů -nálepky a osvědčení.
0/0
8.4.2003 10:17

jinej Jirka

nejde o kradena auta
kradena auta jsou zcela v pozadi, o to vubec nejde (kdyby slo, tak posilej policejni slozky, daji jim lepsi vybaveni atd.) - jenom si spocitali kolik se rocne prehlasi aut a potrebujou z toho vytriskat co nejvice - 18ti nasobek je docela slusna darda a proc potrebuje stat najednou tolik prachu? protoze NOVACI  to holt nejak za svyho milacka Zeleznyho zaplatit museji - takze tohle neni urcite posledni zdrazovani, jeste prijdou dalnicni znamky, pojisteni... zvedne se DPH z 5% na 22%, socialni pojisteni...
0/0
8.4.2003 9:46

NEBE

Kontroly
Vzpomeňte si,kdy vás naposledy kontroloval policista jinde,než za radarem na přehledném místě,kde je sice 50,ale nikde nic okolo. Já mám na autě značená skla a kartičku o evidenci,kterou podle poskytovatele licence na značení má policie smluvně kontrolovat. Při každém předkládání dokladů od vozu jsem nabízel i kartu od značení skel a policajti se vždy moc divili,co to vůbec je. Vysvětlil jsem vždy,k čemu to je a upozornil na údajnou smlouvu s policií."Tohle kontrolovat nemáme." Klíč na svíčky mi zkontrolovali.(U kterého auta si vyměníte na silnici svíčku?)
0/0
8.4.2003 9:29

Jakamarus

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí imgs.idnes.cz" width="26" height="16">)
0/0
8.4.2003 9:00

Tomáš

STK
Není to tak dávno, možná 14 dní, co proběhly v MF a jiných plátcích informace o tom, jak zkorumpovaný je celý proces kolem STK. Každý kdo má starší vůz může tento stav potvrdit. Stačí se podívat na ulici, jaké vraky se tam pohybují a přitom všem někdo to razítko dát musel. Když vidíte, jakým způsobem "kontrolují" technický stav vozidel a jak vyřazují nevyhovující, je snad všem jasné jak budou vykonávat další činnost. Opravdu si snad nějaký úřední šiml myslí, že situaci zlepší znásobený poplatek?
0/0
8.4.2003 8:22

Nazdárek

Re: STK
Je to tak. Mezi STK je konkurence, a když jedna STK vykonává kontroly za všimné se zavřenýma očima a jak na běžícím pásu, přeci ta druhá nebude pozadu . . . . To, že ukradené auto je rozebrané během 4 hodin na náhradní díly ví snad každej. Jsem pro, aby se kontrolovalo co nejvíce dílů, ze kterých jde ověřit, že pocházejí z původního (nového) auta. Pochopitelně, že se budou opět vymejšlet kličky. Hodně by asi vyřešilo, kdyby se omezil (nebo zcela zakázal)  provoz bazarů, sběrných surovin a autovrakovišť. Beztak tyto instituce slouží z 90%
 zlodějům!
0/0
8.4.2003 9:45

Voják č.1

To je zase výmysl!
Odnesou to pouze lidé,kteří si půjdou přihlásit automobil a zlodějům a podvodníkům to bude úplně jedno.Jde pouze o vybrání více peněz od lidí a ne postihování zlodějů
0/0
8.4.2003 8:21

straka

registr ukradenych vozidel
V cervnu 2001 me byla ukradena jen znacka z auta, prosel jsem stavajici registr ukradenych aut, nikde nebyla zverejnena.... Takze ono neni treba na strane zlodeju ani spechat. Cele je to o tom, jak vymytit korupci a zkvalitnit praci policie. Prace na desetileti... Mozna, kdyz nebude kazdych 20 let prevrat a nasledne cistka tak ma i slusnost moznost zvitezit.
0/0
8.4.2003 8:17

BFU

ze zivota
Znamy si koupil ojete auto primo od prodavajiciho. Uz to bylo nekolikate ojete auto, a tak si zkontroloval vse, co vedel.
Technicak OK, sli spolu na urad, ten vsechno schvalil a udelal prevod. Pak sel na technickou vcetne evidencni kontroly. Vse OK. No a za mesic u nej zazvonili s leasingovky, ze to auto je jejich a at jim je vyda. Nevydal. Ted stoji auto u policajtu a znamy je bez penez i auta.
Pravnik na to, ze jedinou obranou je snad uzavreni kupni smlouvy dle obchodniho zakoniku. V tom pripade nabyvatel nemusi vracet auto, pokud se zjisti, ze ho prodal nekdo, kdo neni majitel.
 
0/0
8.4.2003 8:06

navsteva

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí imgs.idnes.cz" width="26" height="16">)
0/0
8.4.2003 8:06

Aja

Re: Socani a jim podobni
Zlatá slova, už zase přemýšlí jak z lidí vytáhnout prachy. Pokud v tom pojedou policajti, tak to stejně dokážou zlegalizovat. Příklad: koupím na vrakovišti převodovku, oni řeknou, že je kradená a mě zbydou oči pro pláč. No a ten prodejce bude vesele dál prodávat.....
0/0
8.4.2003 8:17

Souhlas

Re: Socani a jim podobni
Našli zase jen další způsob, jak z nás tahat prachy. K tomu aby auto prošlo dnes technickou, stačí donést jen papíry a značku a není třeba ani vyjíždět z garáže.
0/0
8.4.2003 8:28

Emperor

Zajímavost
Toto je skutečná mnou odpozorovaná situace:
Dva policisté sedí na lavičce, povídají o osobních věcech, ozve se vysílačka s výzvou k hlášení. Jeden z policistů do mikrofonu odpovídá: "Procházíme parkovištěm, kontrolujeme auta..."
Další komentář je asi zbytečný.
0/0
8.4.2003 7:47

Petr

Re: Zajímavost
Na takovy budeme prispivat....
0/0
8.4.2003 9:59

Ape

O co vlastně jde ?
Obávám se, že za velkohubým prohlášením se skrývá opětovně chamtivost státních úředníků, kteří již něvědí kde brát peníze do bezedné státní kasy. Pokud by se ukony spojené s registrací dělaly pořádně, tak není třeba zvyšovat poplatky. Výsledkem bude neskutečná buderace a chaos jako byl před tím.
0/0
8.4.2003 7:45

Kateřin Slonek

Zdražením poplatků na STK za snížení počtu prodaných kradených aut!!!
vedoucí odboru ministerstva dopravy pro zákaz prodeje ojetých motorových vozidel Zbyšek Přiblblý nám k tomu řekl toto: "Zvýšíme cenu za prohlídku v STK na cenu rovnající se polovině ceny vozidla. Další polovinu zaplatí kupující na odboru dopravy při přihlášení ojetého vozidla. Třetí polovinu zaplatí prodávající jako daň při odhlášení ojetého vozidla. Takže stát na jedné směně vydělá 150% ceny ojetiny. Předpokládáme, že si občané budou krást vozidla rovnou mezi sebou a nebudou obtěžovat pracovníky STK a odborů dopravy nejapnými žádostmi. Policie potom bude moci rovnou zavřít každého řidiče za volantem ojetého auta, protože to bude stoprocentně zloděj. Tím jí vzroste objasněnost, bude, díky poplatkům bude více peněz na prémie pro naše úředníky a budeme moci bez obav vstoupit do EU.
0/0
8.4.2003 7:42

frank

Co je správně?
Z pohledu politiků a předkladatele návrhů samozřejmě to, že se inspirovali v Maďarsku, a to, že zvýšené náklady uhradí majitel, či kupec vozu.
Ale uniká podstata. Správně to říká jeden z v článku jmenovaných: "Dokud nebude v ulicích vidět policisty, ne ty v autech co spotřebovávají peníze daňových poplatníků v pohonných hmotách, kteří navíc jezdí asi podle nějakých "jízdních řádů" a z auta vlastně nic nevidí, ale těch, kteří chodí pěšky a je je vidět, tak se opravdu nic nezmění. Je to stejný případ, to co se má údajně zavést, jako přenesení odpovědnosti za špatný stav značení přechodů na řidiče. Tehdy na ně byla přenesena i odpovědnost za myšlení chodců. No a řidiči ho prostě neumějí odhadnout, takže na přechodech máme víc mrtvých než kdykoli jindy předtím. No nic. Zpátky k věci. Dalším problémem je korupce. Kvete v STK, dnes soukromých a ne asi dobře platících své zaměstnance, takže malá domů se hodí. Kvete také tam, kde se vozidla přihlašují a všude na dalších místech, která mají s přihlášením něco společného. A tohle návrh neřeší. Jenom do systému zapojí více těch co budou natahovat ruku. Ale již pro vyšší "odměnu". Vím, že každý řekne, že jsme to nezkusili, a že se to takhle nedá říci. Ale jsme v Čechách a s vysokou mírou pravděpodobnosti tomu nebude jinak, než si myslím.
0/0
8.4.2003 7:21

koloděj

K ničemu to neppovede. Jen pro ilustraci - vznikly nové úřady s rozšířenou působností (tzv. 3) - zde byli nabráni noví úředníci bez jakýchkoliv zkušeností. Změnit trvalý pobyt je hračka, takže přihlašovat a legalizovat auta v Horní Dolní není určitě problém.
0/0
8.4.2003 7:20

karber

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí imgs.idnes.cz" width="26" height="16">)
0/0
8.4.2003 6:29

Krakonos CDN

Re: příspěvek zrušen
proc ? von jen rek , ze kradou a to je fakt.
0/0
9.4.2003 6:52

Krakonos CDN

Upiri me uz sajou krev
vsechny modely vsech znacek maji dalsi overovaci    serialni cisla  ukryta na ruznych mistech vozu od roku vyroby 1981 .  Vo autech z vychodni Evropy si nejsem  jistej ,ale zacala s tim skodovka , kdyz ji prevzal volksvagen a rok na to to Japonci udelali na vsech motociklech a zacala s tim Honda.Ale to nikdo nerekne  ani policajti aby vas motoristy mohly dobre dojit. Vona je knizka kde se maji tato cisla hledat podle informaci rocniku a typu vozidla. protoze mista cisel se na voze meni kazdej rok.,<mluvim vo overovacim  vyrobnim cisle  ma ho i motor od roku 1995 >vsechny  znacky Japonsky Americky Evropsky kdekoliv na svete.Ja delam mechanika po ty Americe jenom 22 let a je tu zakon se podivat a zkontrolovat secondary serial number with number on the dash before start work on car a taky papiry vod vozidla pojistku ,atd.jako ve spravnym policejnim state. proto tolik reportovanych kradezi motorovejch vozidel v USA.skoro tretina se tak chytne za dlouho , ale preci se chytne i kdyz ma piclou pneumatiku
0/0
8.4.2003 5:45

Karel

To snad ne
Policie, placená z našich daní, má bojovat s kriminalitou a ne ždímat další peníze z občanů. Jestli to policajti neuměj, pokud v tom sami nejedou, tak ať se živí něčím jiným. A jejich ministr ať podá demisi
0/0
8.4.2003 2:16

mirek

Co nám lžou
Policie hledá jen nový zdroj peněz. To co chtějí dělat mají už dnes v povinostech, takže nic nového pod sluncem. Proč zrovna převod aut by na to měl doplácet. Kdyby byla pořádná evidence dovezených aut počínaje už na celnici, tak by byla evidence jednodušší.
0/0
8.4.2003 0:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.