Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Oběťmi nehody jsou dva muži a dvě ženy

Ranní tragickou nehodu na železničním přejezdu v Hradci Králové nepřežili dvě ženy a dva muži. Další čtyři pasažérky městského autobusu jsou po srážce s vlakem těžce zraněny. Jejich stav je ale stabilizovaný. Nejmladší obětí je osmnáctiletý mladík.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Michala

Martin
Jo ani se nedivím, že měla velký strach. Takový zážitek se každému vryje do paměti, ale do paměti těm, kteří zde žijí nebo v autobuse měli své příbuzné, známé atd. Myslím, že jsi z Březhradu, teda tak sem to pochopila z tvých článků, takže Ti nemusím asi říkat co to pro každého z lidí (z nás) znamená...
0/0
14.4.2003 20:57

Michala

Michal R
Přesně, každej by chtěl vědět jak to tam vipadá, ale není to nic moc... Každej by chtěl vidět Březhrad na mapě, ale možná na nějaký která je tak nějak hodně s velkým měřítkem, protože normálně ho neuvidíš...
0/0
14.4.2003 20:48

Michala

......
Víš, BERGŘE, možná auta bourají, a zemře 5 lidí denně, ale jedna věc je ta když ti zemře někdo koho si měl rád a někdo koho si neznal. V tomto případě pro tebe to jsou lidé které ty sám si neznal, tak sem nepleť jiné autonehody. Ale je fakt že když zemřou lidé v autě a my je neznáme tak nám jich je líto, ale opět druhá věc auto a autobus je krapet větší rozdíl, zamysli se nad tím!!!
0/0
14.4.2003 20:43

Berg

Re: ......
Michaelo, měl jsem bohužel dvě možnosti zamyslet se nad tím... Na silnici zahynuli dva moji příbuzní, ani jeden vlastní vinou. Chápu Tvoje rozpoložení, ale po čase mi dáš zapravdu. Denně fakt umře na silnicích ČR PĚT lidí. A každý z nich má kamarády, rodiče, děti..... To že se Tě tahle nehoda dotkla je víceméně smutná náhoda. V globálu dál budou denně umírat lidi v autobusech, autech na kole či jako chodci na přechodech. A do té doby, než se provede systémová změna, se vůbec ale vůbec nic nezmění. Ani kdybychom se rozkrájeli. Musím sem plést jiné autonehody, protože v tom je právě zakopaný pes. Bohužel a bohudík to nikdy nepostihne najednou nadpoloviční většinu národa, každej po čase otupí a nikdo nebude nic dělat... Je to smutné ale pravdivé...
0/0
14.4.2003 22:17

Michal R.

RE: Michala + Martin
Martine a Michalo -  díky za podporu. Ti, kteří tady plácaj ani nevědí, kde Březhrad leží a když je to tak zajímá, ze senzace-chtivosti hledaj na mapě.
0/0
8.4.2003 23:05

Berg

Re: RE: Michala + Martin
vÁŽENÍ, OBROVSKÁ TRAGÉDIE PRO TY, KTEŘÍ POSTIŽENÉ ZNALI. CHÁPU TO. JENOMŽE DENNĚ U NÁS ZEMŘE NA SILNICÍCH 5 LIDÍ... JE TO HROZNÉ, ALE JE TO TAK. NIC, ANI VZTEK, ZLOST ČI LÍTOST ŽIVOTY NEVRÁTÍ. A ANI NEPŘINUTÍ LIDI, ABY VÍCE VYUŽÍVALI BEZPEČNĚJŠÍ ŽELEZNIČNÍ DOPRAVU.
0/0
10.4.2003 23:45

Michala

!!!
Souhlasím s Michalem R. !!! Vsichni tady jenom plácáte nesmysli, ale ani jeden z vás nikoho neznal. Ani nevíte jakou bolest spůsobujete těm kteří měli ty lidi rádi! Kamarádovi bylo 17 let a měsíc, tak sakra už dost! Až jednou budete projíždět kolejema a uvidíte květiny a svíčky tak si řeknete: Juj copak se tu stalo? A zvědavost vám nedá a budete trapný jako jste tadys na tom webu... Tak už si to uvědomte
0/0
8.4.2003 21:27

Martin

Re: !!!
Souhlasim jak s Michalou, tak Michalem R. Bydlim tu delsi dobu (17 roku), za par mesicu si nikdo krome lidi, kteri zde bydli si nevzpomene ze se tu neco stalo, budou se divit, ale mi co tu bydlime si to budeme pamatovat do smrti, protoze odesli nasi pratele, pribuzni a znami. Nechtel bych to zazit znovu.
Je neuveritelne, co tady nekteri lide predvadeji, i kdyz premejslym, da-li se slovo lide napsat, urazim tim vsechny, kterÿch se tato nehoda dotkla.
V nedeli jsem jel autobusem vecer do mesta, z vesnice jela asi 10-leta holcicka a jeste na Hradubicke brecela, te pani co s ni jela se ji nedarilo ji uklidnit, jenom proto, ze videla jak dopadl ten autobus, obavam se, ze to neni jedine dite, ktere ma ted hodne velky strach a nejenom deti. Auta mistnich poznate vetsinou tak, ze u toho prejezdu jedou hodne pomalu a nebo uplne zastavi.
0/0
8.4.2003 22:17

f

g
"><"
0/0
8.4.2003 13:53

Michal R.

Už toho nechte...!!!
NEUVEŘITELNÉ - všichni tady plácáte a kritizujete a přitom o té nehodě víte ale úplné H_VNO. Nestydíte se někteří přispívat úplnými nesmysly a to pako Bruna se nestydí sem hodit nahotinky "Miss" Kobzanové a uvést, že je to jedna z cestujících. Ostatní blbci se přidají. Toto je projev typického českého hyenismu. V tom autobuse mi zahynul kamarád, bylo mu necelých 18 let, ale co.. vy jste ho neznali, neznali jste ani jeho rodiče, a až pojedete kolem, tak si jen řeknete - "...hele tady u kolejí rostou narcisky!" - Styďte se bando českých hyenistů !
0/0
8.4.2003 0:36

tom

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
7.4.2003 14:47

Anonym

Re: For iDnes
Jestli chceš takhle psát to světší o tvém velmi nízkém iq.
0/0
7.4.2003 15:24

tom

Re: Re: For iDnes
Já chci psát jenom tak, že místo "vykašlete se na ně" napíšu "vy.erte se na ně" - má to dát důraz - má to zvyditelnit to, že mě nezajímají lidé, kteří jsou na silnici bezohlední a jezdí jak vepři(je to tak správně?). A ta slova, co jsem napsal na začátku nepoužívám a napsal jsem je jen na zdůraznění toho, čeho se příspěvek týká a toho, že jiní pisatelé se takto(stejně sprostě, ale s třemi tečkami) vyjadřují a nikdo jim to nesmaže právě kvůli těm třem tečkám. Přitom výsledek je stejnej! P:S. chápu, že je tento server soukromý majetek a já z něj nevlastním ani kačku, takže si proti tomu můžu nanejvýš stěžovat, ale rada jinému řidiči, která mu potažmo můžu ulehčit život, by se mazat neměla.
0/0
7.4.2003 15:30

Roman

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
8.4.2003 13:25

tom

Re: příspěvek zrušen
Už ale běžte do háje(háj - něco jako les, nemusíte mazat)! V tom příspěvku nebyl jediný "nepřípustný výraz" - byly to jenm náznaky a co si pod tím kdo představí, jeho věc. Spíše Vám vadí to, že se někdo ohradil, proti Vašemu chování! MAžte! Ale jenom ta slova. Příspěvek pak nechte na pokoji. K čemu pak diskuse je?
0/0
9.4.2003 12:11

vilém

NOVA by to vyřešila
headline: Zbytečná havárie: Důsledky tragické havárie mohly zmírnit závory ze studia: “stačilo chránit přejezd závorami”
Jan Tuna: “Jedno je jasné, obrovská tragédie by se nestala, kdyby byl přejezd chráněn závorami. Autobus by se o ně totiž zastavil a cestující by vyvázli maximálně s oděrkami.
škoda, že nás naševaše TV nespasí.
 
0/0
7.4.2003 14:31

Anonym

Pravda o nehodě
Byl jsem za příbuznou v nemocnici,je mimo ohrožení života a na nehodu si začíná pamatovat.Jméno uvádět nebudu.Tato žena si je naprosto jistá,že výstražné světlo na přejezdu nesvítilo.Je to jedna z těžce zraněných pasažérů.
0/0
7.4.2003 13:17

Michal Novotný

Přejezdové zab. zař.
Jako reakci na spekulaci o nefunkčnosti přejezdu (PZZ) napíšu vysvětlení funkce: Každý přejezd s blikačema popř. i se závorama musí mít kontrolu funkce u jednoho výpravčího v sousední stanici. Ten vidí, jestli přejezd není v poruše. Pokud je v poruše, rozezvoní se u výpravčího zvonek a ten se dá vypnout pouze po stržení plomby na tlačítku, aby se prokázalo, že výpravčí o poruše věděl. Potom musí zpravovat vlaky tzv. rozkazem Op o tom, že před přejezdem musí houkat a jet 10 km/h. Navíc v blikačích jsou dvouvláknové žárovky, takže když se přepálí jedno vlákno na žárovce tak se přepne na náhradní a u výpravčího se to projeví zvoněním a signalizací tzv. nouzového stavu. V tomto případě ale vlaky zpravovat nemusí, protože přejezd normálně funguje.
0/0
6.4.2003 11:26

Mira

Re: Přejezdové zab. zař.
A navíc, pokud na přejezdu nebliká bílé přerušované světlo, je řidič povinen se přesvědčit, že se neblíží vlak, to se dočtete v každé knížce z autoškoly. Pravidla pro bílé kmitavé světlo jsou tak přísná, že se toto světlo na některých přejezdech ani nevyskytuje (např. v blízkosti železničních stanic).
0/0
6.4.2003 18:44

Michal Novotný, Jablonec nad Nisou

Re: Re: Přejezdové zab. zař.
K bílému pozitivnímu světlu: Toto světla signalizuje, že přejezd je v bezporuchovém stavu a není v anulaci (Anulace - to je stav, kdy vlak přejede přes přejezd a nachází se v tzv. vzdalovacím úseku (cca 1 km). Přejezd už nebliká, ale v jeho obvodu je vlak a kdyby se ten začal vracet (což nesmí), přejezd by to nepoznal a blikat by začal až v okamžiku vjetí na přejezd.). Bílé svétlo je tedy 99,9% jistota, že se v obvodu přejezdu nenachází vlak. U železničních stanic se bílé světlo nezřizuje, protože podmínka toho, že se v blízkosti přejezdu nebude nacházet vozidlo je nepravděpodobná, nebo nezjistitelná (manipulační koleje většinou nemají kolejové obvody na zjišťování jestli tam je nějaký vagon)
A ještě k pozdnímu spuštění výstrahy - to je také velmi nepravděpodobné, protože délka přibližovacího úseku je taková, že než vlak stihne dojet k přejezdu tak to trvá cca 30 s. A ve stanicích, kde je nějaké návěstidlo (=semafor) před přejezdem, rozsvítí se na něm "zelená" teprve po uplynutí doby na uzavření přejezdu.
0/0
6.4.2003 23:21

Harden

Re: Re: Re: Přejezdové zab. zař.
Zazil sem nasledujici: jedu cca 100, blizi se prejezd, blika to bily svetlo dole. Zpomaluju na 40 (za prejezdem je zatacka) a najednou slysim vlak. Behem snad vteriny se bily svetlo vyplo a zacaly blikat cerveny svetla. Okamzite potom prejel vlak. Nemit dobrej sluch, byl bych asi mrtvej. Cim to ?
0/0
7.4.2003 15:05

Petr

Re: Re: Re: Re: Přejezdové zab. zař.
kratkej priblizovaci usek, moc rezavy kola/kolejnice a moc lehkej vlak ? Ale asi ze vseho nejspis moc bujna fantazie :-)
0/0
7.4.2003 15:17

Michal Novotný

Re: Re: Re: Re: Re: Přejezdové zab. zař.
No, ta možnost s krátkým přibližovacím úsekem je vyloučená, protože se to projektuje a počítá a před uvedením přejezdu do činnosti zkouší. Spíš ta možnost, že vlak měl rezavý kola (v tom případě strojvedoucí musí jet tak, jako by byl přejezd v poruše) a nebo bylo listí na kolejích a spolu s lehkým vlakem to způsobí, že kolejnice se nápravou vodivě nespojí. Ale takových případů bývá velice málo.
0/0
8.4.2003 9:07

Michal Novotný

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přejezdové zab. zař.
A nebo ještě jedna věc mě napadá. Pokud před přejezdem bylo návěstidlo, které se nedalo přestavit na "zelenou" a strojvedoucí dostal rozkaz k jízdě kolem tohoto návěstidla, nebo na návěstidle byla přivolávací návěst a výpravčí zapoměl zpravit strojvedoucího o poruše přejezdu. To ovšem vlak mohl jet maximálně 40 km/h.
0/0
8.4.2003 9:10

Michal Novotný

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přejezdové zab. zař.
No, v předchozím příspěvku jsem asi napsal blbost, protože pokud je před přejezdem návěstidlo, tak na přejezdu není bílé světlo.
0/0
8.4.2003 9:13

Berg

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
5.4.2003 20:04

Michala

Březhrad - nehoda
Každé ráno jezdím tímto autobusem do školy, ale tentokrát mě mamka přemluvila ať jedu se sestrou autem. V autobuse byl můj kamarád z dětství, a má nejlepší kamarádka. Kamarád zemřel. Každého z nás to bolí. Kamarádka je naštěstí v pořádku. Kamarád zachránil kamarádce život. Byl to kluk do nepohody...
0/0
5.4.2003 18:31

franta mottl

otazka, ktera me jiz delsi dobu
tizi je, kolik tedy zemrelo lidi - zadny, dva nebo ctyri?
0/0
5.4.2003 13:35

Zvedavec

Autobusy a sebeupalovani
Taky jste si vsimli toho, ze jak se nekdo upali, hned druhy nasleduje nehoda autobusu s hromadou mrtvych ?
je to jen nahoda - nebo za to muzou jestirci?
0/0
4.4.2003 23:21

Berg

...
Vážení diskutující, najezdil jsem toho dost jako strojvůdce rychlíků. Můžu vám říct, že fíra nemá naprosto žádnou šanci nehodě zabránit. Ze 120 km/h vlak brzdí zhruba 1000 m. Onehdy natáčeli reportáž na přejezdu v blízkosti Prahy a každý 9. řidič kličkoval přes přejezd, i když byly závory dole a svítilo červené světlo. Mně se to stalo nesčíslněkrát. Samozřejmě, když řidič náhodou přežije, snaží se svoji chybu svést na to, že signalizace byla nefunkční. To mu ostatně poradí i jeho právník. Při rychlosti 160 km/h (na koridoru) vlak ujede za 10 sekund cca  půl kilometru (bez 60 metrů)!!!!
0/0
4.4.2003 23:18

Libor Černík

Re: ...
hm jenže na tom vašem slavnym koridoru jezdíte 160 asi tak 10s za celou cestu.
0/0
5.4.2003 9:39

karel

Re: Re: ...
NO Berg za to tezko muze, ze musi jezdit pomaleji.
A kdyz jste takovy chytry, tak to tam bezte postavit Vy vlastnima rukama, ta je to driv hotove...
0/0
5.4.2003 10:23

Petr

Re: Re: ...
hehe dalsi odbornik na zeleznice, co nikdy nejel vlakem :-)
0/0
5.4.2003 13:12

Ivo

Re: Re: ...
Brno - Břeclav 160 km/h délka úseku 50 km, Choceň - Pardubice délka úseku 30 km, Pardubice - Kolín 20 km, Kolín - Praha 20 km. Úsek Praha - Děčín nevím, tam nejezdím. V Těchto úsecích jezdí téměř všechny vlaky kategorie EC rychlostí 160 km/h a ostatní rychlíky 140 km/h. Že by to bylo jen těch 10 sekund. Např. Brno - Břeclav se jede 160 km/h 25 minut.
0/0
7.4.2003 8:02

Martin

Re: ...
oBJEVIL SE TU NAZOR, ZE VYSTRAZNE ZARIZENI SPUSTILO POZDE, VLAK VUBEC NEHOUKAL ABY SI HO TEN RIDIC VSIML A BRZDIRT ZACAL AZ CHVILI PO NARAZU. a NAVIC, POKUD BY TADY BYLY ZAVORY, TAK TAM NENI JAK JE OBJET.
0/0
5.4.2003 14:31

Berg

Re: Re: ...
Vážený NEZNALÝ, vlak před zabezpečeným přejezdem NIKDY nehouká. Odkud víte, že výstražné zařízení spustilo pozdě! Ano, vlak začne brzdit až po nárazu (ale to na věci bohužel už nic nezmění), neboť systém brzd u rychlíku pracuje trošku jinak než u koloběžky nebo tříkolky, to by si měl pan neznalý uvědomit. Po zařazení rychločinné brzdy může být brzdicí účinek patrný až po několika sekundách, což je pěkných pár set metrů. Možná čerpáte údaje ze zpravodajství TV NOVA či jiné podobné agentury.
0/0
5.4.2003 19:18

Martin

Březhrad
Bydlím v Březhradě a v době nehody jsem se pripravoval na cestu do prace autem. Najednou byla slyset silna rana, ktera otrasla panelakama. Z pokoje kde spim, jsem videl brzdici vlak a z kuchyne jsem videl autobus mimo silnici. Nepral bych nikomu to videt na vlastni oci, ony fotky a realita je neco jinehi. Pred chvili hlasily jmena tech, kteri tu zemreli. Ted k prejezdu: 1) Bile svetlo tam neni 2) Jeho spolehlivost je tak trochu pochybna ( obcas blika nekolik minut uplne bez duvodu) - bydlim tu 17 roku 3) silnice po ktere jel autobus je v zalostnem stavu 4) vlak tady posledni mesice nehoukal ani jeden. Hlavne ze ted troubi jak o zivot , pritom jsou po ceste nechraneny prejezdy, takze by meli houkat furt, pocitam, ze jim to vydrzi sotva par mesicu a pak opet clovek ani nezaregistruje, ze jede vlak
0/0
4.4.2003 20:06

Berg

Re: Březhrad
Jak můžete tvrdit, že bezpečnost přejezdu je pochybná - vy jste ji prověřoval - o všem jsou záznamy v černé skříňce! "Bez důvodu" přejezd může blikat například tehdy, když při posunu vjede vlak do přibližovacího úseku, ale nedojede přímo na přejezd. To, že silnice je v žalostném stavu nemá nic společnýho s tím, že řidič busu zaspal nebo byl nesoustředěný. V žádném předpisu není, že by vlak měl na chráněném přejezdu houkat - proč taky. Teď  tam vlaky troubí proto, že přejezd je nezabezpečený - strojvedoucím je vzhledem k mimořádné události vydán dočasný rozkaz k opatrné jízdě vč. houkání, to aby nebyli vystaveni nebezpečí vyšetřovatelé a dělníci při opravě trati. Povídáte mnoho, ale bez znalosti věci....
0/0
4.4.2003 22:59

Honza

Re: Re: Březhrad
presne tak, sice tam bydli, ale jenom tlachy...
0/0
5.4.2003 1:08

jana kleer

doktor lupen
ty ubozacku na to ze ziji 30 let mimo domov tak mluvim slusnejsi cestinou nez ty a nepsala jsem jen o italii ale o nemecku a rakousku  v anglii jsem stravila  8 mesicu jsem tam ztravila s manzelem s pracovnich duvodu tak mi nevysvetluj jak civilizovane tam ziji mam zde v bance spousty zakazniku z anglie a ty by ti rekli jestli u nich ziji civilizovaneji nez v italii nebo nemecku a rakousku tak mi nevysvetluj jak se zije v cizine  ty chytraku jana
0/0
4.4.2003 17:37

Krankenhaus

co je
tak zarvali 4 lidi a hned je z toho takovy pozdvizeni,vite vy blbci,kolik lidi zdechne kazdej den na silnicich?Rozdil je jen v tom,ze tady to bylo pohromade,lepsi,nez kdyby se to stalo na 4 ruznych mistech,takhle s tim aspon meli pohrebaci,policajti,hasici a dalsi min prace.
a ty kecy o uprimne soustrasti si nechte na koledu,komu to prejete?Mrtvym nebo pozustalym?Ani jeden z nich to tady necte,tak se proberte,je to k hovnu!
0/0
4.4.2003 17:22

J.

Re: co je
Jseš cinycký tele!
0/0
4.4.2003 18:07

lukax

Re: co je
V zásadě jde o to, že když se člověk rezseká nakusy ve svém autě, povětšinou si za to může sám či se svěřil do rukou k nesprávnému. V hromadné dopravě člověk zkrátka počítá s tím, že se svěřuje do rukou profesionála, který se vyzná. Ale jak je vidět, ani to občas nemusí stačit... No jen počkej, při Tvém vztahu k umírání se jednou utopíš a nikdo po Tobě, doslova, ani neštěkne.
0/0
4.4.2003 18:21

Marcel

Re: co je
Mas pravdeu,lidi je jako sracek.O jednoho Krankenhause min,nebo vic.......
   Bejt Tebou,tak to jdu povedet tem pozustalym.Pak by me zajimalo co Ti na takovou blbost povedeli
0/0
4.4.2003 20:33

Hans

Re: co je
Kdybys ty magore radši držel hubu, nemusel bych tady číst takový žvásty, jejichž jsi autorem...protři si oči a trochu začni přemýšlet, než napíšeš takovou kravinu...
0/0
4.4.2003 22:05

lukas

Re: co je
Ty, Krankenhausene, si pako!!! zajdi si na psychyatrii!!! potrebujes to!!! ver mi!!!
0/0
5.4.2003 2:00

Michala

Jenom tlacháš a hovno víš!!!
Nikoho z nás neznáš a nikoho si znich neznal. Ani nevíš jakou bolest v nás je!!!!! Takže se sklidni a drž si pysky!!!!!!!!! Nikdo není zvědavej na trapnýho kluka kterej nikoho z nich neznal!!!!! Já tam měla nejlepší kamarádku která je naštěstí v nemocnici a kámoš zemřel!!!! takže ty tele jedno hnusný buď ticho a zalez do kouta!
0/0
5.4.2003 18:36

x

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
8.4.2003 12:30

Andrej

Březhrad
Asi před tejdnem jsem málem projel na tom přejezdu na ¨červený světla¨ - bylo to kvůli tý tragicky rozsekaný silnici, ze který se nesměj spustit oči. (auto, nebo život)
0/0
4.4.2003 15:36

Znaky

Re: Březhrad
Naprosto souhlasim, ta silnice je tragicka, mam v Brezhrade babicku a dost casto tam jezdim a vim, ze ta silnice tam stoji za vyliz kapsu!!! pak ma clovek koukat jestli blikaj semafory na vlak. Tim ale nechci zlehcovat vinu ridice MHD, kterymu uz to stejne ale nepomuze. UPRIMNOU SOUSTRAST
0/0
4.4.2003 17:14





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.