Diskuze

Za utýrání malé Lucie padl nižší trest

Vrchní soud snížil trest Martinu Ježkovi, který před 10 lety brutálně utýral čtyřletou dceru své přítelkyně. Pražský městský soud loni poslal muže za ublížení na zdraví s následkem smrti na 12 let za mříže. Vrchní soud snížil trest za stejný čin na osm a půl roku.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Pavla K.

24. 4. 2003 0:55
Pro vsechny uslechtile
Za to,co udelal tenhle clovek,by zasluhoval trest smrti.Ve vezeni se mu dostane naopak jeste duchovni podpory a bude nakonec bran jako cestny mlady muz,na ktereho toho bylo pouze hodne.Tak jak se stalo napr. s manzelskym parem,s najemnymi vrahy bilych koni,o kterych knez na strankach Reflexu vypovedel,ze jsou uzasny zamilovany par,hodny obdivu...fuck you,kdo pisete,ze mu nemame pravo sahat na zivot,kdyz je nekdo schopen tohohle,co popisuji vyse,musi dostat trest smrti,pro ostatni okolo,pro jejich pocit spravedlnosti,s timhle ja se nikdy nesmirim,co ten clovek bude delat az vyleze,bude rikat,ja uz jsem v pohode,akorat pred 20 lety jsem dal vypit neco divneho sve nevlastni dcery,zmlatil jsem ji a utyral k smrti?,co to je za blbost?...ano, lidstvo urazilo kus cesty,ale prilis se ve sve brutalite nezmenilo.Tady v Americe pravo funguje naprosto perfektne a trest smrti nikdo nezrusil a  ani se nechysta.
0 0
možnosti

Heineken

9. 4. 2003 13:24
Samotka do konce zivota
Domnivam se zpusob smrti a cesta  ke smrti toho devcatka je hruzna. Zivot ji nikdo a nic nevrati. Takovym lidem, kteri dokazi spachat takovyto cin je zapotrebi zivot pokud mozno co nejdele prodlouzit v cele a izolaci do konce zivota mezi 3 zdmi a 1 ocelovymi dvermi. Vzpomente na film Motylek ( a to si odsedel jen par let samotky ) - to byl oprvdu trest.Trest smrti pouze pomuze vyresit problem fyzicke likvidace vraha nikoli jeho trest. Pravy trest je to ze do smrti uvidi pred ocima svuj zrudny cin a treba tak dlouho nez se zblazni a bude zebrat o odpusteni a za katrem uvidi nebe, bude citit svobodu, vzduch ale on uz ho nikdy nespatri. To je podle me trest. Jinak se domnivam ze nemame pravo mu sahat na zivot i kdyz  on jeden mlady, perspektivni a krasny zivot zcela zmaril.
0 0
možnosti

prof.

9. 4. 2003 11:48
příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0 0
možnosti

deratizér

9. 4. 2003 13:11
lepší je malé dítě opít - udusit a spálit. Za to je jenom pouhých 3,5 roku a ještě s průtahama.
0 0
možnosti

Karel Žák

5. 4. 2003 12:11
Trocha zamyšlení neuškodí
Pan Miroslav Hejhal mi poslal e-mail, dovoluji si ho zde uveřejnit, protože posléze následuje moje reakce na něj, kterou bych tady chtěl uvést:
 
Vážený pane,
 
Vás mrzí co ta zrůda udělala, mne to šokuje a přístup lidí, kteří smýšlejí podobně jako Vy je přinejmenším zarážející. Máte pravdu, že nic nezmění na věci, že malá je po smrti, ale společnost by měla zabránit takovýmto zrůdám, aby mohli své chyby opakovat a to takovým trestem, který by je do konce života ze společnosti vyřadil a ne aby po několika letech mohli zpět mezi lidi. Asi nemáte děti, když se stavíte k problému tímto způsobem. Taková zrůda musí trpět do konce života ve vězení nejhoršího kalibru a obávám se, že by stejně nepochopila,co tomu dítěti způsobila za psychická a fyzická muka. A Vy o něm mluvíte skoro jako o ublíženém chudákovi, který udělal chybu. 
 
-------- Zde je moje reakce:
 
Vážený pane,
  mně zase zaráží přístup lidí, kteří by toho člověka zabili, aby tak pomstili její smrt, víte? Vůbec neuvažují zdravým rozumem. Jakože zastávám úctu k životu, i vrah má právo žít. (jsou to drsná slova, vím, ale je to tak.) Někdo s přispivatelů napsal příspěvek, se kterým taky souhlasím: Všechny tresty doživotí mají na konci rozsudku napsáno, že ten dotyčný je nepřevychovatelný. Pokud tedy převýchova možná je, není důvod toho člověka zabíjet.   Vyřadíte jednoho člověka ze společnosti, objeví se další na jiném místě, jinak, vemte v potaz už jenom tu hroznou skutečnost, že v ČR je za rok utýráno 50 dětí, tedy každý týden jedno.   Jinak si myslím, že když se dotyčný vrátí do normálního života, už jenom proto, že jednou něco takového udělal, si na něho všichni budou dávat pozor, i když to už nikdy v životě neudělá. Chybí mi u lidí, jako jste např. vy, víra v to, že se člověk může změnit. Kdybych nevěřil, že se můžu změnit, pak by nemělo cenu se namáhat žít dobrým životem a to, co se mně na mně nelíbí a s čím bojuju, bych nikdy nezměnil (i kdybych s tím měl bojovat celý život).   Nemluvím o něm jako o chudákovi, ale chráním ho před lidmi, kteří by ho chtěli chladnokrevně zabít. To se mi jako člověkovi nelíbí. Teoreticky kdybych udělal podobnou věc, nebylo by mi zrovna dobře, kdyby na každém rohu stál člověk se samopalem a jakmile by mě zahlédl, hned by pálil (opět ze msty, z ničeho jiného). Ti všichni přispivatelé, kteří by ho hned na místě oddělali si asi taky neuvědomují, že by byli souzeni za vraždu. Taky dělají chybu. A zase by mohl najít někdo, kdo by je chtěl za to zabít, a tak by to šlo řetězově, až bychom se navzájem všichni povraždili. Vězte, že heslo "Oko za oko, zub za zub" není už dávno moderní.   Děti zatím nemám, ale na svou vlastní rodinu se těším. Jinak jsem mezi dětmi celkem oblíbený (někdy bych řekl až moc) a sám je mám rád. Už jsem myslím na idnes.cz taky psal, že kdoví, co by bylo, kdybych šel se svou desetiletou kamarádkou podchodem někde tady v Brně a najednou by nás obstoupila skupinka dvou (i dva by stačili) nebo více výrostků, jí dali nůž pod krk, no nevím nevím, co bych v takové situaci dělal. Měl bych totiž dost problém ochránit sám sebe natož ještě ji. Asi by záleželo na tom, co by po nás chtěli. A kdyby jim šlo o to někoho jenom tak ze "zábavy" zabít, tak sice si myslím, že by to nedopadlo dobře, ale přesto, kdybych měl nůž nebo jinou zbraň, vrhl bych se na ně na všechny (pokud bych vůbec mohl, kdyby byly 4 tak asi těžko) s tím vědomím, že můžu zemřít, ale hlavně s tím vědomím, že nejdůležitější by bylo, aby ona, ta desetiletá holka, se mohla třeba možná zachránit. V takovém případě bych dotyčného zneškodňoval i tak dlouho, než by těm způsobeným zraněním podlehl. Jenže tohle je výjimka, která potvrzuje pravidlo, že každý člověk má právo na život. V tomto případě jsem chránil právo na život ne svoje a ne těch výrostků, ale hlavně té holky. A proč? Protože ji mám rád. Kdybych si řekl, že mám taky právo na život, uteču, jsem dost rychlý, myslím, že by mě nedohonili. Napadla nás ve škole taky ještě jedna situace - zase výjimka, která potvrzuje pravidlo. Našel by se člověk, který by nás dva (zase mně a tu holku) nějakým způsobem měl zase v šachu a nuil by nás k pohlavnímu styku mezi sebou pod záštitou naší smrti samozřejmě. (Ve škole jsme s kolegy uvažovali, jestli existuje výjimka v případě pohlavního styku s nezletilou osobou.) Myslím, že i tady bych udělal, co bych jinak nikdy v životě neudělal, bohužel. V tomto případě stejně jako ve všch ostatních, bych samozřejmě volil menší zlo - naše smrt versus pohlavní styk s desetiletou holkou, myslím, že i vám je to jasné. Ono je těžké se někdy rozhodovat, co v dané situaci udělat pro záchranu života svého i jiných. Horší by to bylo v případě, že by mi nařídili, abych jí třeba uřezal ruku. Tak v takovém případě ať si mně raději zastřelí, a myslím, že by mě všechny nápady v tu ránu došly. Lepší moje smrt než abych někomu řezal ruku.   Víte, o co se mi jedná? O to, aby lidé uvažovali, ne byli zaslepení nenávistí. Ještě nad jedním příkladem zauvažuju, ten se týká tématu:   Zase bychom my dva byli v šachu, oni by ji zabili (v tom lepším případě) a já bych to viděl. Uf, rvalo by mi to srdce, strašně. Nepochybuji o tom, že bych jako další byl na řadě já. Ale kdybych náhodou přežil (vyrval se jim nějak, utekl, ale to je spíš mizivá šance), ty lidi bych pravděpodobně nechtěl zabít, nemám sám zabíjení rád a nevím, proč bych to dělal. Kdyby dotyční dostali 8 let vězení, tak bych si povzdechl, že aspoň něco, pořád lepší než nic. I když bych asi na celý život viděl tu hrůzu před sebou, jak jí zabíjejí (a to je pořád v tom lepším
0 0
možnosti

Karel Žák

5. 4. 2003 12:15
pokračování - Trocha zamyšlení neuškodí
 případě).
Tady zase by mohl někdo namítat - jak může být řeč o lepším případě, když ji zabijou, co může být horšího než smrt? Právě že smrt není až tak hrozná, jako to umírání. Kdyby ji např. mučili, krájeli za živa, je to podstatně něco hroznějšího, než kdyby ji "oddělali" jenom jednou ranou kulky do hlavy.
 
A povzdechl bych si - že to jsou ubozí chudáci, kteří udělali chybu. Ale jsou fakticky ubozí lidé, horší než bakterie. Mrzí mě i teďka, že takoví lidé na světě existují.
Proč nemají jiný smysl života než jenom zabíjet, mučit? Proč v tom mají takovou zálibu, proč k takovému jednání klesli i pod úroveň bakterie? Jenže, myslím, že každý člověk má právě možnost se změnit. Udělám blbost např. nabourám autem, někohop tím zabiju, tak pravděpodobně, pokud jsem člověk, tak jakmile vyjdu z vězení, budu se snažit jezdit ohleduplněji, ne? Tento člověk je vidět, že se rozumem šibnul někdy před deseti lety, od té doby už ne. Takže i v tomto směru se ho zastávám, aby vůbec měl nějakou možnost dokázat, že se změnil a že se ho lidé nemusí bát. (Kdybych někoho v tom autě zajel, tak nepochybuji, že se mi rodiče budou bát půjčit auto. Ale myslím, že mi budou věřit, že jsem se ve vězení poučil a že se podle toho taky budu chovat, takže by mi ho půjčili, i když s obavami.) Důvěra je věc, kterou moc lidí v dnešní době nezná, v dnešní době někomu věřit, to je problém. A přitom jsou to právě věci, které charakterizují člověka - homo sapiens. Důvěra, láska (např.).
 
 
Nejvíc mě právě zaráží, jak někteří lidé neuvažují. A to bychom mohli mluvit i o jiných věcech, které se přetřásají v médiích a o kterých má málokdo z lidí svůj vlastní názor ne jen suše přebraný z médií. To tady ale rozebírat nebudu, to se bude hodit někdy příště. Prosím lidi, aby dřív, než něco udělají nebo řeknou, uvažovali. Možná mnozí na takové uvažovaní ani mozek nemají, ale ať se o to aspoň pokusí, věřím, že na to mají. Zavrhovat lidi totiž nemám na denním pořádku.
 
S pozdravem
   
        Karel Žák, student, 20 let, Havířov   P.S. Tušil jsem, že mi nebude stačit kapacita jednoho příspěvku na iDnes :-)
0 0
možnosti

Martin z New Yorku

4. 4. 2003 16:53
To je neuveritelne,co se u nas deje.To je dzungle.
0 0
možnosti

sssss

4. 4. 2003 15:38
dotaz
Jak muze nekdo brutalni likvidaci ditete nazvat 'ublizeni na zdravi s nasledkem smrti'? umi ten soudce nazvat vrazdu ditete vrazdou?
0 0
možnosti

DUDLIK

4. 4. 2003 23:38
Re: dotaz
Co se divite vzdyt na mistech soudcu sedi jeden bolsevik vedle druheho ,Zajimalo by me kolik soudcu bylo provereno ze spolupraci k Stb .No je ta nase justice na zvraceni .Jaky ministr takovy soudci.
0 0
možnosti

Petr

4. 4. 2003 13:43
Mlýny melou
Oni ho "kamarádi ve vězení" naučí! Bude dělat ženskou, až se mu bude ze zadku kouřit ! Doufám, že mu nikdo nepošlete gel, ať to má naturální !!!! 
0 0
možnosti

sssss

4. 4. 2003 15:42
Re: Mlýny melou
Doufam, ze obludka dostane spolubydliciho romske narodnosti. Ti totiz maji na vrazdu ditete vlastni nazor (mimochodem shodny s mym). Pamatujes na Kahanka??
0 0
možnosti

fuck

4. 4. 2003 11:28
!!!
100 let muční je málo... Pro takový lidi neexistuje žádnej soud. Smrt by ho jen osvobodila... ŠMEJDA.
0 0
možnosti

Mat

4. 4. 2003 10:32
To není člověk ale bestie
Takovéhle lidi bych nechala rovnou odstřelit, parchanty. A pořád by to měli jednodušší než jejich oběti, které musely trpět. Jak tohle vůbec může někdo udělat???
0 0
možnosti

Evik

4. 4. 2003 10:04
jedině zavřít na doživotí
Osobně mám názor na tenhle hrozný čin, že takový člověk ( jestli se mu může říkat člověk) by měl být zavřený až do konce svého bídného života a už ho neměli pustit nikdy na svobodu. Takový (člověk) jako on se přece nemůže změnit - to už je v něm. Kdyby nebylo v životě by toto nemohl spáchat. A tak končím i když by se toho dalo říct daleko víc.........
0 0
možnosti