Diskuze

Prezident: Jak vidím tuto válku

V jednom rozhovoru jsem dostal otázku, jaký je podle mého názoru důvod pro dnešní válečnou operaci proti Iráku. Neodpověděl jsem, protože jsem si byl vědom toho, že odpověď nemůže být zúžena do jedné jednoduché věty. To je důvod, proč se k tomu chci formou článku vyjádřit trochu obšírněji.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Karel

28. 3. 2003 0:35
Dobrá práce
Vždy jsem za Vás bojoval, jako i ostatní, za ODS a teď i za prezidenta. Nezklamal jste, jste jeden z mála, kteří to mají v hlavě uspořádané! Zdravím a držte se!
0 0
možnosti

lopata

26. 3. 2003 10:22
souhlas..almost..
..myslim,ze ma vcelku rext...valka nevalka..budeme tu zit spolu at se to nekomu libi nebo ne... ..ruskej blok zahynul jen diky tomu ,ze breznev,pred nim stalin..nebyli nesmrtelni!!!! nikdo neni nesmrtelny... ...a nejspis amici tu valku vyhrajou..ale co potom...?to asi strasi jeste vic nez pritomnost... ..jak dlouho skejsnou v afganistanu(navzdy)..jak dlouho v iraku(navzdy)...nebo do dalsich voleb prezidenta... ..bush nerika lidem doma pravdu...a vetsina by do toho nesla...ale nechtej trhat americkou pospolitost... ..taky jsem slysel..od amika...ze si jen vyrizuje ucty..protoze husajn pripravoval atentat na seniora...ale asi to bude jen takovej kaminek do mozaiky... a posledni vec..amici brali pred valkou 6% ropy v iraku...dost amiku to nechapalo.. zaver..klause zrovna nemiluju..ale sem tam s nim musim souhlasit..
0 0
možnosti

Eufrat

26. 3. 2003 7:17
Nesouhlas
"Podporovat a inspirovat" demokracii? Není to trochu málo? Jakým způsobem padnul sovětský blok, jakým způsobem si v historii národy vybojovaly svou demokracii? Ve většině případů hrozbou síly, resp. bojem.  Tím, že se v novinových článcích intelektuálů objevovaly moudré statě o tom, že demokracie je pěkná věc, se žádná demokracie ještě nenastolila. Proti puškám a chemickým zbraním podpora a inspirace nestačí a pokud ano, proč to pan prezident nekříčí do světa hlasitěji???
0 0
možnosti

Ivan

26. 3. 2003 7:30
Re: Nesouhlas
Jestli Sovětský svaz, podle vás, padl "hrozbou síly, resp. bojem" tak jste v té době zřejmě žil na jiný planetě než já. A to, čím  prohrává mínění většiny lidí ve světě Bush je jen a pouze to, že nesnáší věty, opatřené na konci otazníkem. Zřejmě ví proč.
0 0
možnosti

Olda

26. 3. 2003 7:14
????
Pánové, toto není hospodská rvačka. Běžte si to do Iráku vyřídit sami. V opačném případě se zařadíte mezi sraby, ke kterým počítáte i prezidenta. Kolik z vás má modrou knížku? Od roku 1989 jsme rušili vojenskou výrobu, ustoupili ze zbrojních trhů, daňový poplatník si nepřál financovat vývoj pro válečné účely. Poslanci se chválí svojí modrou knížkou, ministr obrany byl až na vzácné vyjímky naprostý laik.
      Tak co s tím, jaký projev očekáváte?
0 0
možnosti

Martin

25. 3. 2003 23:56
Souhlasím, jen s jednou výhradou
To co Klaus píše pod to bych se vcelku podepsal i já, jen s jednou vyjímkou. To kdyby napsal, že amíci kopou i za nás. Jen to , že mají trochu nepraktického prezidenta, který mohl po 11. září žádat od světa cokoli, ale jak blb čekal až do letoška, tak zi mediální válku o Iráku prohráli sami. Ale....... Ted nemohou couvnout, i kdyby to stálo život 100.000 civilistů. Zní to blbě, asi bych byl schopen Bushe zabít, pokud by mi vyvraždil rodinu, být Iráčanem, ale na druhou stranu, jsem Čechem a má rodina je díky zásahu USA o trochu ve větším bezpečí. Pokud by amící ted cukli a stáhli se, doplatím na to já a má rodina. A ted intelektuále rad. Za můj klid a pohodu někdo jiný zaplatí svým pohodlím a možná i svým životem. A co mi poradíte? Je ta válka spravedlivá? Jsme opravdu více ve svých instinktech než ostatní živí tvorové na této planetě? Nehájíme náhodou každý z nás své osobní cíle (tj. vlastní genetickou linii?). Proč většina intelektuálů, která se snaží spasit lidstvo je bud bezdětná, nebo má velmi chladný vztach ke svým rodinám? Jsme opravdu tak dokonalí? A proč tolik nenávisti v nesouhlasu? Není to vše jen dětinská hra? I když při ní umírají lidé? Není VĚTŠINA VÁLEK vůl? Víte to?
0 0
možnosti

Martin

25. 3. 2003 23:59
Re: Souhlasím, jen s jednou výhradou
Sorry, psal jsem příliš rychle a tak opravy gramatické......... vztah a ne vztach atd........... omluvte mne............. Díky
0 0
možnosti

BOB

25. 3. 2003 23:46
Petr Mayer - naprostý souhlas s obsahem Vašeho článku .
A nejen souhlas s obsahem Vašeho článku , ale také s velmi slušnou formou komunikace , což  zde hulváti - odpůrci války neznají .
 
0 0
možnosti

BOB

25. 3. 2003 23:42
Klaus není státník , ale je opravdu srab !
Půjčím si velmi trefný výrok Petra : " Souhlasím, Klaus se tváří jako rozvážný státník, ale projevuje se jako srab. Viz taky jeho postoj vůči bombardování Srbska NATO v roce 1999." .
Klausova slova , že jeho odpověď nemůže být zúžena do jedné jednoduché věty vypadá sice chytře , ale to co nakonec mluví , je "páté přes deváté" . Např.: " To je jen jedna stránka celého problému" - nikde se člověk nedočte , CO je konkrétně ta první stránka . Klaus pokračuje : " Ta druhá (?) se ptá : Jak silný musí být motiv .... , že jiné , než vojenské řešení nebylo k dispozici ? Představa , že Američané bojují v Iráku kvůli ropě, je směšná a naivní . " . Klausovy myšlenky jsou doplantané , ale konečně a bohužel pozdě (takticky) někdo z politické reprezentace státu demonstrujícím D E B I L Ů M jasně řekl , že ropa v tom není . To je jedinné Klausovo plus . Zbytek jeho myšlenek je opravdu snůška vytáček a neschopnosti se jasně vyjádřit . Cituji Klause : " Neumím detailně posoudit aktuální nebezpečí vyplývající z možného či ptravděpodobného iráckého vlastnictví ZHN . ... Politik musí být odvážný a musí být schopen "foukat proti větru" , je-li o tom přesvědčen. ....vážím si toho , že se moje stanoviska shodují s většinovým postojem české veřejnosti" - tolik Klaus .
Od kdy se shoduje Klaus s ulicí ??? Co kdyby vysvětlil hlupákům , že USA nejde  nejen o ropu , ale i o dodržování podmínek dané Saddámovi OSN ????? Určitě těch demonstrujících hlupáků by bylo méně . Ale proč ? Pro něj je výhodná velká skupina jeho příznivců , byť s naivním názorem . Zajímalo by mne , kolik hlupáků ubylo ze skupinu odpůrců proti válce , když se dozvěděli od svého idola , že USA o ropu z Iraku nejde .
Ještě jednou zopakuji "skvělý" Klausův státnický  postoj : 
KLAUS : " NEUMÍM DETAILNĚ POSOUDIT AKTUÁLNÍ NEBEZPEČÍ VYPLÝVAJÍCÍ Z MOŽNÉHO ČI PRAVDĚPODOBNÉHO IRÁCKÉHO VLASTNICTVÍ ZHN " .
To máme opravdu politika na svém místě ?!   
0 0
možnosti

Olda

26. 3. 2003 6:56
Re: Klaus není státník , ale je opravdu srab !
Neumím si představit, že by prezidentem byl Bob.
0 0
možnosti

honza

25. 3. 2003 22:23
bez
Myslím, že Klausův postoj je jako obvykle populistický. Narcis toužící patologicky po obdivu jiný zaujmout nemůže. Tento stát vděčí za svou existenci a svobodu USA. Je amorální nevrátit příteli jeho pomoc.Kluci z Prostějova by do toho šli, jako Poláci. Vrchním velitelem naší armády je Klaus. Zvolila ho většina/vč.KSČ/. Ale 22% podpora útoku je optimistické číslo. Podívejme se do Rakouska či "hrdé" Francie. Myslím, že zásadní nepochopení flagelantů mírobojců -pamatujete 7Otá léta?-je, že válka začala před šesti dny. Amíci jsou ve válce už dva roky. Bude dlouhá a krutá. A oni ji zase, jak se stává tradicí, vyhrají za nás.A my budeme pomlouvat, radit, kritizovat, nadávat, závidět ..... Historie se opakuje a Češi jsou stejní celá staletí. Nebo ne? Honza
0 0
možnosti

zkušenost

25. 3. 2003 21:34
tak jste se přece dočkali
milí pitomečkové. Tak se dát nachytat, že názorová rozmanitost, positivní tvořivá konkurence, demokracie ... jsou záruky svobody, s přednostmi, které jednou uzná celý svět. Houbelec - držet hubu a krok, nejvýš zpívat ody na toho, kdo vám dovolí existovat. Poslouchat budete, a ještě rádi.
0 0
možnosti

milhaus

25. 3. 2003 18:57
Petr Mayer je chorý mozek.
Víc se o něm nemá cenu bavit, ještě nedals rodné číslo, fešáku, tak se polepši.
Na Bratislavské bydlí skoro samí Cikáni, ne ? Před rokem mi tam vykradli auto.
0 0
možnosti

Jan

25. 3. 2003 19:17
Re: Petr Mayer je chorý mozek.
Tys nemohl mit nikdy ridicak,tim padem ani auto...
0 0
možnosti