Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pištěk chce svléknout Hradní stráž

Výtvarník Theodor Pištěk žádá, aby Kancelář prezidenta republiky přestala používat uniformy Hradní stráže, které před lety navrhl. Hrad zatím s odpovědí váhá. Václav Klaus, ještě předtím, než se stal prezidentem, prohlásil, že se mu uniformy Hradní stráže nikdy nelíbily.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

yamboo

Co takhle tohle:?
Co takhle je svleknout vsechny uplne? :)
Myslim, ze by to byla rarita a i panu prezidentovi se to bude libit,nebo ne?
0/0
28.3.2003 19:18

Ben

Stejnokroje Hradní stráže
Stejnokroje Hradní stráže jsou podle mě ošklivé. Jsou přeplácané všelijakými cingrládky (barevné přívěsky na hrudi), zvláště Hudba Hradní stráže ve svých červených stejnokrojích se šňůrami na prsou skutečně vypadá jako z cirkusu Humberto. Jsou narychlo udělané, nemají nic společného ani s tradicí rakousko-uherskou, ani československou (českou)(přes pokus zopakovat tzv.sdružený znak odboje, ale 4 znaky v kruhu vypadají prostě líp než 3 v trojúhelníku). Minimálně 1x se u Hradní stráže měnilo označení hodností-kolik to stálo? Celá Hradní stráž je budována jako palácová garda, garda Václava Havla,také její aféry dokládají staré přísloví, že pod svícnem je největší tma. Když jsem byl na vojně (říjen 96), byla v celé armádě Hradní stráž pověstná jako jednotka s největší šikanou. Kdo vůbec je zodpovědný za to, že po sametu byl pro Hradní stráž vymyšlen úplně extra stejnokroj, kdo to zaplatil? Víte, že Vojenská kancelář prezidenta republiky má také svůj vlastní stejnokroj, třetí v našich ozbrojených silách? Kdo tohle vymyslel a zaplatil? Jsem nejen odpůrce těch stejnokrojů, ale zrušil bych i Hradní stráž jako takovou, souhlasím s ministrem Tvrdíkem, který údajně má takový úmysl. Hrad by měli hlídat ti nejlepší-jaká to je vojenská jednotka, která jen driluje pořadovou přípravu? Byl někdo z jejích velitelů na zahraniční misi? Pro ty, kteří budou v budoucnu hlídat Hrad, bych osobně nejraději vyděl legionářské stejnokroje, ale protože na to nejsou peníze, ať nosí běžné stejnokroje posádkových čestných stráží s extra nášivkou. Jediné pozitivum těch stejnokrojů je, že při vycházkách vypadají vojáci základní služby celkem slušně-pokud stejnokroj nenosí jako prasata. Tato výhoda je ovšem s vybudováním profi armády bezpředmětná. Mrzí mě, že celá kauza splaskla tak rychle, jak začala, doufal jsem, že ty stejnokroje zmizí. uznávám ale, že teď máme jiné starosti.
0/0
26.3.2003 17:18

SOLDAT

Tvůrce mundůru se vzhlédl v době císaře Josefa? :-)
0/0
26.3.2003 6:04

Krížeček

Kostýmy z Cirkusu Humberto
Jsem v šoku z výsledku hlasování! Takový rozdíl pro Havlovy uniformy?! Tenhle národ nemá žádnou čest, úctu k tradicím ani hrdost. Čs. uniformy byly přece vždy kombinací anglo-francouzského stylu a nikoliv přešitými kostýmy z Cirkusu Humberto!
0/0
25.3.2003 15:20

Spiteful Evilman

Pryč s uniformami-hned!!!
Ať si ty uniformy Pištěk odháhne třeba do p.r.d.e. .. a může si je navlíct spolu s Pehem, Mathém a dalšíma a křepčíc dělat v Portugalsku přehlídku stráže pro nostaligizujícího V.Chrchla Havla. Na věky věkůf Amen
 
Spiteful Evilman
0/0
25.3.2003 14:32

Standik

Uniformy jsou HNUSNÉ!!!!!!!!!!!
Je hnus, když do Prahy přijedete a místo hradní stráže se vám zdá, že vidíte cirkusáky kontroloující lístky před vstupem do manéže. JSEM PRO LEGIONÁŘSKÉ UNIFORMY NA 100%, TY TOTIŽ MAJÍ OPRAVDU TRADICI! HAVEL  BY SE MĚL ZA TO OMLUVIT!Všichni se odvolávají na Masaryka, tak ať jsou podle toho i uniformy!!!!!!
0/0
25.3.2003 8:59

forma uniforma

Re: Uniformy jsou HNUSNÉ!!!!!!!!!!!
Jo, tradiční. Až na to, že by hradní stráž vypadala jako chudí příbuzní....to radši cirkusák Pištěk...aspoň byla na Hradě trochu sranda. No, ovšem teď, co tam nastoupil král Arogant I., si legrace moc neužijem....
0/0
25.3.2003 18:10

Aštar Šeran

Vesmírní lidé jsou spojenci a přátelé !
Je čas převzít uniformy Vesmírných lidí - alespoň pro hradní stráž !
 
0/0
25.3.2003 8:49

Spiteful Evilman

Re: Vesmírní lidé jsou spojenci a přátelé !
Ty krávo..Ty budeš dobře ulítlý máslo. Co seance - v pohodě? A doma v pohodě? A rodiče taky v pohodě? Nezneužíval tě něaký pokrevní příbuzney?
0/0
25.3.2003 14:36

Petr

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
24.3.2003 21:18

watcher

Re: Cech
úúú, ty máš ale radikální názor, a ještě sprostej??? no taky argument
0/0
24.3.2003 22:34

Honza

Re: Cech
Hmmmmmmmm
0/0
25.3.2003 8:44

JAB - janbeneš@quick.cz

tRADICE
TRADIČNÍ UNIFORMY NA HRADĚ BYLY LEGIONÁŘSKÉ. JEDNAK MASARYKA PO NÁVRATU DOMŮ LEGIONÁŘI HLÍDALI, JEDNAK BYLY SYMBOLEM NAŠÍ BRANNOSTI JEŠTĚ OPŘED VZNIKEM STÁTU, KTEŘÍ JEDINÍ VYBOJOVALI. ZRUŠENY NĚMCI ROKU 1939, NEB JIM NEVYHOVOVALY. OBNOVENY 1945, ZRUŠENY GOTTWALDEM A ČEPIČKOU. NEB ZASE NEVYHOVOVALY JINÉ TOTALITĚ. NEVYHOVOVALY ANI HAVLOVI A TAK JE NAHRADIL COSI Z BRANŽE CIRKUSU KLUDSKÝ. TU PRVNÍ VÁRKU ROKU 1990, mimochodem na jeho žádost dodali Amíci ze skladů zrušených uniforem Námořní pěchoty v Německu a Pištěk k tomu dodělával jen ta cingrlátka.Američanům se to moc nelíbilo, ale snažili se vyhovět a jen po straně se divili, co má pan president v hlavě. To je ještě Havel tenkrát dokonce snažil naučit jezdit na koni. Pištěkův požadavek je absurdní. Dejte mu je! Hned jak zaplatí materiál.
0/0
24.3.2003 21:15

Tess

Chudák Veškrna......hi,hi,hi
..... ..vidím,že téma je stále "in"....to má ale Veškrna určitě radost....chudák se v médiích už ani nemihne,tak zverbuje kámoše Formana a ten to hodí na kámoše Pišťu...a juž tu máme "kauzu".  ...teda mě už to moc nebaví,ale když se tu vydojí nějakéj obzvláště skalní Havlomilouš nebo na první startující Klausofob, tak je eště furt čemu se zahihňat... Tessinka docela hezky opálená pusinka.... 
0/0
24.3.2003 18:36

Won

Re: Chudák Veškrna......hi,hi,hi
Jo, jo, souhlas...
Starej Veškrna si blbostí nevidí na špičku nosu.. :-)
0/0
24.3.2003 18:38

pepe

tradice
co je na tom spatneho, ze nekdo zacal nejakou tradici? prave proto, ze neco vzniklo po revoluci by to mohlo pretrvat, nemyslite? co ma za smysl se ohlizet na nejakou modu nebo se snazit zalibit jen proto, ze Havel udelil par milosti, ktere nam lezi v zaludku a tim padem je spatny a s nim i vsechno co udelal? byl prvni a nebyl asi perfektni, ale jaci budou ti dalsi... ;-))) treba mene bohati a nebudem jim tolik zavidet...
0/0
24.3.2003 18:36

Adamcova Petra ,Praha

uniformy jsou krásné
Uniformy hradní stráže jsou velmi krásné a závidí nám je a obdivuje je mnoho cizinců. Jsou ukazatelem nového období naší státnosti a můžeme na ně být právem hrdi. Názor nového prezidenta je pouze vyjádřením jeho hluboké ješitnosti a nepřekonatelné zášti a závisti vůči Václavu Havlovi. Bohužel ani v tomto není schopen překročit svůj stín a zachovat nadhled natož moudrost. V tomto období jsou jeho výroky ohledně Pražského Hradu hloupé a směšné , bohužel s nimi vstupuje do dějin. Více bychom uvítali jeho jasný postoj k válečnému konfliku v Iráku, abychom nevystupovali jako národ plný Švejků.
0/0
24.3.2003 18:04

Tess

Re: uniformy jsou krásné
......užasnej proslov děvenko(nebo bábuško).. ...zvlášť ta psychologicky vychytaná pasáž o zášti a závisti... ...pozapomenutej chorobama prožranej dědulka,kterému rodinu hraje moc divná menopauzní paní musí pana prezidenta fakt vnitřně drtit..hi,hi,hi...Ty seš opravdu bystré děvče Petruš.Opatruj se Tessinka .....  
0/0
24.3.2003 18:51

bondy

Re: Re: uniformy jsou krásné
Proč bábuška, mně to spíš připadlo jako slohové cvičení gymnazistky - idealistky.
0/0
24.3.2003 18:59

Tess

Re: Re: Re: uniformy jsou krásné
.... ...ale to je přece ten Kraflovic klučík...hi,hi,hi. Ten božíčkuje s několika NIKama,klučík jeden....rád by dál hopskal po Hradě, ale Klaus ho odpálil...mohl si ho nechat - sloužil by mu dobře...typickej případ snadný loučivosti(navíc s Veš-krknou si dost užil...hi,hi,hi.Tess 
0/0
24.3.2003 19:09

Lepra

Re: Re: Re: Re: uniformy jsou krásné
Jestli trpíš návaly nazvladatelného smíchu, zkus psychiatrii...
0/0
25.3.2003 0:49

Lepra

Re: Re: Re: Re: uniformy jsou krásné
I když pardon, v pubertě je to běžný jev a není třeba se jím znepokojovat...
0/0
25.3.2003 0:51

seržant

Re: uniformy jsou krásné
Uniformy jsou příšerné, cirkusové a nemají žádnou tradici. Já osobně bych pro typ uniforem používaných v období 1.republiky. Toto je šaškárna a svědčí o úrovni bývalého prezidenta
0/0
25.3.2003 7:23

Jakub

Re: uniformy jsou krásné
Mohu s Vámi jen souhlasit. Bohužel nás tyto "narcistické" postoje velmi brzdí v našem rozvoji a stáli nás již mnoho (kupónová privatizace, teorie neviditelné a taky nexistující ruky trhu, nepotřebný temelín,..). A vypadáto, že brzy budeme platit znovu.  Za krátké existence první republiky jsme se dokázali dostat do první desítky států v životní úrovni ! Bylo to také díky politikům, kterým nešlo jenom o sebe, či o sebeprosazení, ale mysleli i na prospěch celé země.
0/0
25.3.2003 15:55

Jozka Rumny

Re: uniformy jsou krásné
Musim s Vami naprosti souhlasit. Nevidim take zadny duvod proc by se mely uniformy menit podle prezidentu. A vracet se stale nekam do minulosti - viz. uniforma legionaru je uz uplnej nesmysl.
0/0
26.3.2003 17:03

Frank

Čí byl prezident?
Hra kolen uniforem jen dokazuje, že Havel nebyl prezidentem občanů tohoto státu, ale jen prezidentem sám sobě a několika kamarádů.
0/0
24.3.2003 17:50

koktal

má pravdu
ať si ty uniformy vezme zpět a bude moci někde na chalupě do toho navlíct pár lidí a ti budou hlídat ty z filmu o Amadeovi, protože se rozhodne, že ani ve filmu nebudou jeho kostýmy - a Forman bude mít konečně oscarové porno až ten fim vyretušují.
Pištěk na Chalupu - hurá!!
0/0
24.3.2003 17:35

občan

hradní uniformy
Uniformy jsou pěkné, nevím, jestli se Klausovi nelíbí, že nemají pestré kravaty. Ale spíš je to tím, že to byl Václav Havel, kdo se postaral o nové a ne sám velký Ješita.
0/0
24.3.2003 17:29

jura-p

S Hradní stráží je to složitější.
Náš poměrně nový zákon o branných silách říká, že máme 3: AČR, HS a Vojenskou kancelář prezidenta republiky. Jedna má desetitisíce vojáků, druhá něco dolem tisíce a třetí asi deset mužů. Nejhonosnější uniformu má ředetel vojenské kanceláře. Ten vypadá jako admirál jihoamerického loďstva. Uniformy hradní stráže jsou poněkud divadelní, nejlépe a nejdůstojněji z předváděcích jednotek vypadá čestná stráž pražské posádky. Ani obyčejní vojáci již nenosí uniformy z předchozího režimu. Mimochodem, T. Pištek navrhl a byly ušity i dvě vrchněvelitelské prezidentské uniformy. Havlovi se líbily, ale generál Vacek prezidentovi rozmluvil, aby se v nich komukoli ukázal. Tím skutečně získal tento komunistický generál zásluhu o nezesměšnění prezidenta Havla. Jedna byla se sakem a druhá smokingová do pasu se šerpou. Nejšílenější uniformu má hradní muzika, ale ta patří pod ministerstvo vnitra. Hodně se podobá nemeckým hudebnickým uniformám z Hitlerových časů. Nejlepší by bylo vrátit Hradní stráž do armády jako specifickou jednotku, šlo by vyměnit kteréhokoli vojáka či důstojníka za lepšího armádního, kdyby se neosvědčil v této elitní jednotce, obléci je do slavnostních uniforem čestné stáže a spojit je logisticky s AČR. Tím by bylo přestrojení podstatně levnější. Hradní stráž by přestala být samostatnou armádou a armáda by si střežila svého vrchního velitele a HS  by přestala být přežitkem feudalismu, jak je několik posledních let na přání bývalého prezidenta.
0/0
24.3.2003 17:17

Jurahur

cha,cha
takze kdyz se nejaky designer ,ktery namaluje auto, nastve na sefa automobilky,tak mu muze zakazat to auto vyrabet ?nebo dokonce zakazat lidem, aby v nem jezdili ? Vzdyt je to nesmysl. Pan Pistek mozna nedostal honorar, protoze se ho zrekl,aby si udelal nekde oko. Ale to je jeho problem. Za uniformy bylo dobre zaplaceno, nekdo tady zminil 24000 za jednu a to byli pred 10-ti lety slusne penize..........za sve dilo dostal dobre zaplaceno, protoze je usil ve svem atelieru a tim to konci. Kdyby kazdy umelec, ktery neco vytvori chtel po letech "na truc" nekomu zakazat uzivani, toho, co navrhnul,pak by to byl pekny gulas. Co treba architekt, ktery namaluje barak ? ten si pak koupi nekdo, kdo se mu nebude libit a on mu naridi ten barak zbourat ? Pane Pisteku, chovate se ,jako male urazene decko.........
0/0
24.3.2003 17:12

Blabla

Re: cha,cha
100%ní souhlas!!! 
0/0
24.3.2003 17:34

X

bezte do haje
At se na mne pan Pistek a ostatni nezlobi, ale ja to nechapu. Pominu pravni stranku veci, tomu nerozumim a taky mi jaksi schazeji informace jak to bylo se zadanim zakazky, s honorarem atd. Jsem technicky zalozeny a asi i technikou omezeny, prominte mi ze nechapu proc by dilo pana Pisteka (jakkoliv je umelecke nebo jak to nazvat) melo z hlediska autorstvi byt posuzovano jinak nez prace kohokoliv jineho, treba automobiloveho designera, architekta, programatora atd .... dejte mu ty hadry at si je strci nekam a oblecte HS do normalnich slavnostnich uniforem.
0/0
24.3.2003 17:03

ota

Pane Pištěk
kolik jste za tu šaškárnu ochoten vrátit s honoráře ? Na kolik si to vaše extra dílo ceníte. Tak třeba 2.50 Kč. Stačí.
0/0
24.3.2003 16:43

Martin

Maškaráda
Viděl jsem střídání stráží na hradě a připadalo mi to jako amatéři hrajícící si na vojáky dávno padlých armád. A jak si pěkně vyhráli s vlajkou a šavličkami.
Chráníme hrad nebo pořádáme divadlo pro cizince ?
Jestliže to první, tak tam mají být profesionálové, kteří se budou zabývat výhradně ochranou a ne nějakým divadlem. Je celkem jedno jak budou oblečeni.
0/0
24.3.2003 16:42

TOM_z_NYC

Re: Maškaráda
a videl jsi stridani strazi pred palacam kralovny ve Velke Britanii? To mozna take je jako cirkus...chtel bych tam videt tebe stat v zime nebo v lete kdyz se tam opira slunicko a tobe tece pot po cele!Se hod do klidu chytraku!
0/0
24.3.2003 18:30

J.Hol.

Né Theodor Pištěk, ale pan Klaus hovořil o výměně uniforem, POZOR !
Za každou akcí následuje reakce. To je fyzikální zákon, který se dá použít i v případě "kauzy" hradních uniforem. Václav Klaus ve své předvolební rétorice sděloval občanům, že nechá uniformy vyměnit a že nejsou pro Hrad důstojné. Najednou dle osvědčené taktiky dělá mrtvého brouka. Nedivím se panu Pištěkovi, pokud takto reaguje. Nechť si Václav Klaus vytvoří svůj nový hradní image a prokáže svojí invenci! Snad mu na to bude stačit hradní rozpočet, který nechal ještě za svého působení v ODS svému předchůdci Václavu Havlovi zkrátit !!!!
0/0
24.3.2003 16:32

Farabund

Re: Né Theodor Pištěk, ale pan Klaus hovořil o výměně uniforem, POZOR !
Pan Pištěk je naprostý neumětel, a nebýt Václava Havla, tak by mohl možná tak šít uniformy pro třetí nápravnou skupinu.
0/0
24.3.2003 16:51

John Rambo

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
24.3.2003 18:07

John Rambo

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
25.3.2003 12:21

John Rambo

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
25.3.2003 22:45

John Rambo

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
25.3.2003 22:46

John Rambo

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
25.3.2003 22:47

John Rambo

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
25.3.2003 22:47

John Rambo

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
26.3.2003 17:54

John Rambo

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
26.3.2003 17:54

John Rambo

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
26.3.2003 17:55

John Rambo

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
26.3.2003 17:58

Jindra

co se vam nelibi ?
Vzdyt jsme ve svete vnimani ,jako narod sasku, staci pohled do parlamentu, ktery je jich plny, vlada jakbysmet,takze ty uniformy to jen podtrhovali.......vypovidali dostatecne o urovni tohoto naroda,o urovni toho, kdo je zadal,o urovni nasich politiku atd.......mnohym se bude po tom dramatu , dramatikovi a komediantce na hrade styskat........me osobne ale ne.
0/0
24.3.2003 15:49

bývalý Pacifista nyní MILITARISTA

0/0
24.3.2003 15:46

Pavel

typicke pro zemi sasku...
Svet se hrouti, valka v Iraku, doma nam zlodeji ukradli televizi....atd......a tady je deset stranek diskuse o h.....
0/0
24.3.2003 15:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.