Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Svět vůči Husajnovi"? Rozhodně ano!

K problematice války v Iráku se již vyjadřovalo mnoho lidí a nový názor mezi těmi stávajícími určitě zapadne, přestože si to nepřeji a mnohem raději bych, kdyby se tento článek stal iniciátorem k přemýšlení zvláště "zarputilých českých pacifistů".

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A. Bednář

Bohužel, prostě je to tak. Ano.
0/0
24.3.2003 15:40

barbudo

20.03.2003 jsme se probudili do jiného světa.
Vůbec nejde o Irák a Iráčany. Iráčanům už asi nemohlo být hůř než pod Saddámem, snad jen pod Saddámem po válce. To významnější, co jsme se toho rána dozvěděli je to, že skončilo kolektivní rozhodování. Již více není RB OSN, není NATO, už je jen ON. Samozřejmě, že mnozí z těch, kdo protestují proti vojenskému zásahu, mají v Iráku hmotné zájmy. Samozřejmě je tam má i skupinka momentálně disponující Spojenými Státy. Je obvyklé, že státy zastupují (takřka) zločinci a jejich zájmy jsou velmi zištné (kdo jiný a jak by se asi dostal do vrcholné politiky). Pokud se ale tito zástupci musejí v důležitých věcech dohodnout, většinou se zabrání nejhorším úletům. Vždyť se podívejte do našeho parlamentu. Cožpak všechny parlamentní strany neodpovídají definici "zločinného spolčení"? Principem demokracie je to, že těch, kteří rozhodují je dost na to, aby jejich zájmy (i zločinné) byly dostatečně různorodé až protichůdné. Výsledkem je ucházející průměr bez extrémů. Pokud existuje mechanismus, který ještě zajistí občasnou výměnu zájmových skupin, je vše úplně skvělé. Nyní byl tento princip opuštěn a máme jediného vůdce. Snad bude dobrotivý. Snad nebude jako Hitler, kterého národ miloval a kdekdo v zahraničí obdivoval i podporoval (i miláček Ameriky Ch.Lindbergh i otec presidenta Bushe Prvního). Snad nebude jako Saddám, kterého mezinárodní organizace (i OSN) vyznamenávaly za boj s negramotností, za rozvoj zdravotnictví. Snad ....
0/0
24.3.2003 10:48

Mgr. M. Klempa

Re: Jiný , nový, nevím, jestli lepší, svět začal po 11. září 2001
Rozhodně nezačal 20.3.2003. Tvoje/Vaše argumenty beru, jen se ale podívej/te na rezavě nefunkční "kolo mezinárodní spravedlnosti", existující dnes ve formě Rady Bezpečnosti OSN. Srovnej si, co říkali všichni stálý členosé Rady Bezpečnosti (Rusko, Francie, Čína, VB a USA) v předchozích rezolucích, a co říkají teď? Už to není to: "Sadáme, jestli nebudeš spolupracovat, pak ty, ty, ty to budeš platiti...!" A proč? Hlavně proto, že Francii došlo, že má v oblasti významné ekonomické zájmy a navíc je to politicky vděčné a líbivé téma, Čína a Rusko, ty jsou už dávno "mimo mísu". Ze shora uvedených důvodů si nemyslím, že by se jednalo o obejití OSN v pravém slova smyslu. Á propos. Líbí se mi Tvoje/Vaše právnícké vzdělání (nevím, jestli laické nebo profesionální). M. K. P.S. Vaše názory kvituji.
0/0
24.3.2003 12:08

barbudo

Re: Re: Jiný , nový, nevím, jestli lepší, svět začal po 11. září 2001
Co se stalo 11.září 2001?
0/0
24.3.2003 12:58

pudlik

poraďte
jak odstranit Saddáma. V tuto chvíli, kdy saddámovci používaj lidské štíty, kdy amíci a britové berou až neskonalý ohled na pochybné civilisty, kteří jenom čekaj až spadne nějaký letadlo a pak po tom pálej jak blbý - to jsou ti hodní civilisti z Iráku- domnívám se proto, že je ze strany spojenců nezbytné značně přitvrdit a to zejména na frontách , a to ne jedna bombička za půl dne, ale podstatně více. Použít B52, B1B, a B2 a pěkně vedle sebe a za sebou sít jako travičku. Jinak se to doopravdy protáhne na měsíce. Čím déle, tím hůře pro nás a lépe pro saddámovce. Bohužel. Změňte taktiku a přestaňte se ohlížet. Vítěz bere vše.
0/0
24.3.2003 8:54

Mgr. M. Klempa

Re: Ty - rozhodně - nejseš
přízemní patolízal. Naprosto s Tebou souhlasím. Do detailu. Jenomže, dokážeš si asi představit, jaká by byla reakce "světa" na významnější civilní oběti. Vůbec, když si teď díky této válce mj. Chirak přihřívá svoji politickou polívčičku. Ale taky bych přitvdil. Už jenom kvůli déce utrpení iráckých civilistů. Marek K.
0/0
24.3.2003 9:54

Mgr. M. Klempa

Používáš pojmy jako imbecil? Víš, co znamenají?
Pokud sis nevšiml, (promn, že Ti vůbec tykám)požádal jsm o inteligentní vox populi, o inteligentní reakce, mezi které tu Tvoji neřadím... Pokud při svých rozumově duševních schopnostech nevíš, co znamená titul Mgr. , tak je to Magistr (nikoliv Magor nebo Megera) a ziskáš ho, pokud vystuduješ vysokou školu. Samozřejmě, že každý dělá gramatické chyby, ale podle některých Tvých použitých výrazů soudím, že VŠ nemáš. Neříkám, že jsi hloupý, ale bohu-žel/-dík jsi nedostal šanci svoji bystrost rozvinout. A víš, co si myslím, že je to dobře. Jak pro Českej stát, tak ostatně i pro antiamerickou koalici. Sbohem. Už nepiš, a pokud možno nepiš vůbec. Tvůj Ladislav Stroupežnický
0/0
24.3.2003 8:26

jurasek

Re: Používáš pojmy jako imbecil? Víš, co znamenají?
polib mi prdel, stroupeznicky imbecile.....
0/0
24.3.2003 8:37

Dan(1)

Re: Re: Používáš pojmy jako imbecil? Víš, co znamenají?
Co to vidím? Takové sexuální praktiky vyžadovat - veřejně a poránu! :-)
0/0
24.3.2003 8:45

Mgr. M. Klempa

Víš, jaký je rozdíl mezi imbecilem, debilem a idiotem?
Inteligence všech uvedených sahá rozdílně pod průměrných 100 bodů. Dovolil jsem si Tě poučit, jsem totiž toho názoru, že když kdejaký hňup užívá pojmy jako imbecil, měl by vědět, co vůbec znamenají. A teď k Tvým obsahovým výtkám...
0/0
24.3.2003 8:22

jurasek

polib mi prdel, stroupeznicky imbecile.....c. 2
polib mi prdel, stroupeznicky imbecile.....
0/0
24.3.2003 8:38

Bono

Re:Pavel,"Sadám pryč,ale ne takto"
Víš,že z Iráku má nejvíce ropy Francie?Víš,že OSN je fraška?Vždyt´ tam jsou státy jako Jižní Korea,popř. Irák.A který z těch režimů,jež je mnohem větší hrozbopu,vlastní 8489 litrů antraxu? 
 
0/0
24.3.2003 7:01

Mgr. M. Klempa

Re: Konečně inteligentní oponent!!!
Pavle, máš pravdu, že ekonomické zájmy v oblasti Perského zálivu jsou spíše na straně Francie a Německa. A proto taky tyhle země nesouhlasijou s úderem na Írák. Jestli Ti můžu doporučit, počkej si na můj druhý článek, který zobrazijou v nejbližších dnech. On to byl původně jeden (i s tím dnešním), ale vzhledem k malému povolenému rozsahu, jsem ho musel rozdělit na dva. Hlavní moje argumentace, tzv. argumentační vyvrcholení, je právě v oné druhé části. Zabývám se tam i (podle mě) nemožností a nevhodnoti jiného způsobu řešení). Marek
0/0
24.3.2003 7:48

pudlik

Re: Re: Konečně inteligentní oponent!!!
a co východní bolševik zvaný Rus? ten tam nemá zájmy? Celou studenou válku islamisty - antiamerikanisty v této oblasti podporoval. Říkám jen jedno, to, co se momentálně děje je neřešený problém přetrvávající z dob železné opony.
0/0
24.3.2003 8:47

Mgr. M. Klempa

Re: Re: Re: Konečně inteligentní oponent!!!
Zase souhlasím. Jenomže v době studený války to nešlo jinak. Řekli si afričani nebo asiati: "Nedáš zbraně, Američane? Tak mi budem spolupracovat s Rusákama..." A tak Američani vyzbrojovali Saddámův Írák, protože ten bojoval v 80. letech s prosovětským Íránem, vyzbrojovali afgánskej Taliban, protože Afgánistán byl obsazovanej Svazem sovětských socialistických republik a nechtěli dovolit zvětšení vlivu SSSR... Abych řekl pravdu, přesnému stanovistśku Ruska v současné době nerozumím, ale myslím si, že způsobený rádoby otevřeným postojem Velkého bratra k arabskému, resp. muslimskému světu. Marek
0/0
24.3.2003 10:10

jurasek

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
23.3.2003 23:11

Nesrozumitelné
Všimněte si, že stačí přečíst nadpis, aby bylo jasné, že číst dál je zbytečné. Když autor dokáže v pouhých pěti slovech projevit neznalost, jak se používají předložky a uvozovky, následující text nebude pravděpodobně srozumitelný ani příčetný.
0/0
23.3.2003 12:22

Mgr. M. Klempa

Re: REAKCE NA PRVNÍ (VELICE OŠKLIVÝ) NESOUHLAS S MÝMI NÁZORY
Pokud sis nevšiml, požádal (promn, že Ti tykám)jsem o inteligentní reakce. Pokud při svých rozumově duševních schopnostech nevíš, co znamená titul Mgr. , tak je to Magistr (nikoliv Magor nebo Megera) a ziskáš ho, pokud vystuduješ vysokou školu. Samozřejmě, že každý dělá gramatické chyby, ale podle některých Tvých použitých výrazů soudím, že VŠ nemáš. Neříkám, že jsi hloupý, ale bohu-žel/-dík jsi nedostal šanci svoji bystrost rozvinout. A víš, co si myslím, že je to dobře. Jak pro Českej stát, tak ostatně i pro antiamerickou koalici. Sbohem. Už nepiš, a pokud možno nepiš vůbec. Tvůj Ladislav Stroupežnický
0/0
24.3.2003 6:53

Milan

Podpora utoku
Rozhodne ano, kdyz ne takto tak jak jinak odstranit Sadama, to budeme cekat na teroristy az neco provedou a pak s nimi vyjednavat?????. Nevim, nevim. Kdyby v  r.1938 byl nekdo jako p.Bush nemuselo dojit k II.sv.valce, je to pouze kdyby, ale dokazte mi opak.
0/0
23.3.2003 12:13

Harden

Re: Podpora utoku
Doslo by k ni, protoze by utok na Nemce zablokovali Francouzi a tehdy nejspis dnes uz pouceni Anglicani.
0/0
23.3.2003 14:30

Franta

Re: Podpora utoku
Jsi učebnicový příklad tupouna zmasírovaného každodenní mediální proamerickou propagandou.To přirovnání k Hitlerovi a roku 1938 je demagogické a trapné.Místo papouškování pitomostí,kterými USA maskují svoji agresi za ropou, by jsi se měl trošku zamyslet,pokud ti nechybí orgán k tomu určený...
0/0
23.3.2003 23:01

Mgr. M. Klempa

Re: Frantovi a spol.
Díky, taky si myslím, že útok je nezbytnej. Píšu to a zdůvodňuju to hlavně ve své druhé části článku. Musel jsem ho rozdělit, protože byl pro Mafru moc dlouhej. A co se týče podobnosti chování Saddama s Dolfikem, chtě nechtě s váma musím taky souhlasit. Přeju pěkný den. Marek K.
0/0
24.3.2003 7:01

Pavel

Sadám pryč?Ano, ale ne takto.
Nechci hájit sadáma ani režim který představuje .On rozhodně musí být odstraněn,ne však takto a ne USA bez mandátu OSN.Byli to právě USA a jejich politika kdo umožnil Sadámovi dělat to co dělá a ještě z toho mít politický a ekonomický profit(válka s Íránem).USA není nestraným a spravedlivým soudcem (bohužel).Takovích-to režimů je několik a s mnohem větší hrozbou ,díky jejich velikosti a technologiemi -bohužel pro Írák nemají ropu.
0/0
22.3.2003 12:06

Mgr. M. Klempa

Re: Sadám pryč?Ano, ale ne takto.-REAKCE
S neexistencí mandátu OSN bych to neviděl až tak beznadějně. Oni totiž už bylo několik rezolucí vůči Iráku schváleno, jenže tehdy si Francie a Německo nepotřebovali chránit svoje hospodářský zájmy v Iráku, tehdy prostě o nic nešlo, jen o hrozbu, tak ji schválili. Teď je to ovšem jináč, takže najednou ná zvlášť Francie, Rusko a Číná půnou "pusu" duchaplných argumentů proti válce ...Marek
0/0
24.3.2003 8:05





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.