Diskuze

Pád bitevníku zavinil pilot

Armádní piloti si na čáslavském letišti vyslechnou od šéfa generálního štábu Pavla Štefky drsnou pravdu. Jejich kolega Petr Vašíček zahynul při únorové katastrově bitevního letounu L-159 proto, že fatálně chyboval: při přemetu letounu odhadl špatně výšku stroje a roztříštil se o brdské hřebeny.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Pepa

21. 3. 2003 10:07
Diletantství pilotů nebo novinářů???
Jelikož máme jen takové informace, které nám předloží novináři, nemůžeme odhadnout, jestli byl pilot vskutku nepříliš zdatný, nebo jestli není zdatný novinář.
Každopádně šlehnout s dobře fungujícím letadlem do lesa není cílem.
Čert vzal to letadlo, člověka je škoda...
0 0
možnosti

Karel Gott

21. 3. 2003 9:15
takže až tam zkušenej pilot nebil, ne???????
Hlavně jak nás krmili tim že to byl druhý nejzkušenější pilot v armádě. Jo, takže jestli byl tohle druhej tak jak umí lítat ten čtvrtej nebo desátej. Díky bohu že jsme nenakoupili ty Gripeny, aby s nima tady ty mistři mohli mrskat do lesa
0 0
možnosti

Shenn

21. 3. 2003 8:46
1300 hodin
nerika nic o zkusenosti pilota. Muzu naletat 1300 hodin VFR prelety ze Kbel do Pardubic... zalezi na tom, co vsechno v tech 1300 hodinach stacil naletat. Jinak souhlasim s tim, ze redaktori iDnesu by si meli dopredu rozmyslet o kom jak psat. Napsat o nekomu ze patri k nejzkusenejsim letcum v nasi armade a po vysetreni pripadu tvrdit ze vlastne nebyl vubec zkuseny, je vyrazem jakehosi diletantsvi.
0 0
možnosti

VIZE

21. 3. 2003 7:54
Asi to navic nebyl premet
Navic se asi nejednalo o premet, ale o zvrat.
Kdyzt totiz dela clovek s letadlem premet, skonci +- ve stejne vysce jako zacal (Pri pohledu ze strany letadlo opise kruh smerem vzhuru od pocatecni polohy). To vsak neni tenhle pripad. Jestli zacal v 10000ft a skoncil ve stromech, jednalo se nepochybne o zvrat (letadlo se otoci na zada kolem sve osy a nasledne opise pulkruh smerem dolu). Tam je potom ta pocatecni vyska hodne dulezita. Myslim, ze pilot spatne odhadl moznosti stroje.
Tim popiram svuj predchozi prispevek, protoze toto jasne ukazuje na nezkusenost pilota.
Puvodni prispevek patril spise novinarum. Me  zarazi, jakym zpusobem se u nas da psat. Nejdriv je pilot ten "nejlepsi na svete" a potom zase "nejvetsi trouba". Jestli by nebylo lepsi, kdyby se ti novinari drzeli faktu zvlaste v pripadech kdy az tak moc nevedi o co jde.
Pilota je mi samozrejme lito.
0 0
možnosti

antibláža

21. 3. 2003 9:51
Re: Asi to navic nebyl premet
A co takhle obrácený přemet?
0 0
možnosti

Jirka

21. 3. 2003 7:45
Stokrát opakovaná lež ....
Takhle se to dělá. Donekonečna se bude lež opakovat, až jí lidi uvěří. Taky si vzpomínám, jak se všichi divili, že tak "mimořádně zkušený pilot havaroval". Samozřejmě, chybu může udělat i ostřílený profík (jsem z oboru elektro, vím o čem mluvím). Ale tohle je trošku moc, nemyslíte?
0 0
možnosti

Honza

21. 3. 2003 7:42
Nezkuseny pilot
Nevim, jak muze nekdo rici, ze ve triceti je pilot jeste nezkuseny a pokud chce armada tvrdit ze ano, tak to muze letat jenom s duchodcema :-(
0 0
možnosti

VIZE

21. 3. 2003 7:36
Nezkuseny pilot?
Ve vsech predchozich clancich na tomto webu byl naopak oznacovan za toho nejzkusenejsiho, ktereho nase letectvo ma pro L-159. Tomu rikam zmenit nazor.
0 0
možnosti

Pepa

21. 3. 2003 7:42
Re: Nezkuseny pilot?
No to jeste neznamena ze je zkuseny - mezi slepymi jednooky kralem. Nicmene 1300 hodin je fakt docela dost na to aby zacinal premet pod stanovenou vyskou. Vzlast v kopcich. Sam jsem lital a myslim, ze jejich "nova" teorie by nemusel byt od veci. V kazdem pripade je ho skoda.
0 0
možnosti

vena

21. 3. 2003 7:24
Sohlasím, 1300 hodin, to je velmi zkušený pilot.
0 0
možnosti

Svoboda

21. 3. 2003 7:15
1300 nalétaných hodin a nezkušený pilot?
Redaktor je asi padlý na hlavu a měl by si dodělat devítiletku.
0 0
možnosti