Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kouříte? Zůstanete v práci přesčas!

Pokud jste kuřák, může se to stát i vám. Čas, který během své pracovní doby strávíte kouřením, si po práci nahradíte. Přesčasy "za kouření" dobře znají úředníci z radnice v Jablonci nad Nisou. Protože ve všech budovách úřadu začal nyní platit zákaz kouření, musí zaměstnanci závislí na nikotinu se svým zlozvykem na ulici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Juraj

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
21.3.2003 15:21

M. Křemen, Praha 3

Kuřáci na ulici.
K problému stěhování kuřáků na veřejnou ulici mám jen tolik, že tito (kuřáci) zde (na ulici) pak ohrožují kolemjdoucí nekuřáky, takže opět dochází k tomu, že vlk se nažere a koza zůstane celá.  Jediné řešení tohoto problému vidím v uzavření kuřáků do hermeticky utěsněné podtlakové místnosti bez přívodu a odvodu vzduchu se všemi z toho plynoucími důsledky pro kuřáky!
M. Křemen, Praha 3
0/0
21.3.2003 12:51

Lunetic

NA Zapade a v EU to neni novinka
Tak na to, ze pokud jsi jdu v pracovni dobe zakourit, ze cas musim nahradit jsem si uz zvykla. Na to, ze zamestnavatel neplati nemocenskou tak na to jsem si jiz take zvykla (snazim se nebyt nemocna) A mimichodem zvykla jsem si i na dalsi veci, o kterych bych v Cechach ani nepremyslela. Na druhou stranu v EU, zamestnavatel, nesmi zamestnance vykoristovat, proste 7.5 hodiny a jdes domu. Pokud delas prescasi at uz ze sve vule nebo ze musis tak muzes jenom urcitou dobu, protoze kdyz prijde kontrola, ktera fakt chodi zamestnavatel dostane velikou pokuty ze pretezuje lidicky. Co je lespi, mit ve smlouve platove ohodnoceni zahrnuje jiz prescasy a potom zamestnavatel, ktery stanovy pracovni povinosti tak, ze pracovni doba je 9.5 hodin ci vice a nebo 7.5 hodin a nadelat si 15 minut na koureni, kdyz teda nekdo musi.
0/0
19.3.2003 19:10

Cae

Troska tolerance
At si kazdy kouri jak chce, jen tim nesmi nikoho omezovat. Jako nekurak se netlacim do zivota kurakum. Tak proc musim cihat ten smrad z cigaret? 
0/0
19.3.2003 14:45

Kanystr

Jedine dobre! Koureni je svinstvo a kuraci jsou s*. Uz davno bylo nacase vystrnadit tento zhouby zlozvyk. Nesnasim kuraky, pokud to musim cuchat. Nelituju je, je to jen jejich problem!!!
0/0
18.3.2003 14:23

maja

Konecne
Skoda, ze to neplati vsude. Kdo ma ten smrad cuchat.
0/0
18.3.2003 13:43

BAXTTER

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
18.3.2003 13:09

Šedý vlk,Tronda

To je síla.
Jak to tady pozoruju tak jsou všichni zhulený.
0/0
18.3.2003 12:35

Pitris

Huliči do ....
Nebudu platit desítky minut prohulených na dvorku. Nechci sedět v kanclu s někým, kdo tam hulí nebo prdí jako čuně. Francouzák od huliče, to je jistě síla, že ?
Doma si dělej co chceš, v práci dělej to, za co tě platí - jinak budeme pořád rozvojová země.
Chtěl bych vidět, jak by všichni tihle kritici obrátili, kdyby měli huliče ve vlastní firmě a měli by jim platit ty rauchpauzy... Ale to asi hned tak nebude, oni se radši nechaj zaměstnat sami a budou řvát, že mají nějaký práva. Leda tak právo držet hubu, aby z ní netáh´ ten puch. Čau
0/0
18.3.2003 12:32

nazaretsky

Re: Huliči do ....
Naopak, ja toho na "rauchpauze" vymyslim zdaleka nejvic - clovek ziska nadhled nad problemem. Jeste ze se zamestanavam sam, a nemusim se nechat buzerovat od stejne intolerantnich lidi jako Pitris & spol...
0/0
19.3.2003 17:24

Ibrahim

pauzicka
tak jsem zjistil ze pri intenzivni praci s pocitacem mam narok kazde 2 hodiny na 5-10 minut pauzu. pokud si behem ty pauzy pujdu rauchnout, tak to muze bejt kazdymu u zadku. takze s prescasama se jdete bodnout. muhehehehehe
0/0
18.3.2003 12:00

J

Re: pauzicka
Jak a kde jsi to zjistil? Ja bych taky chtel.
0/0
18.3.2003 15:32

M. Křemen, Praha 3

Re: pauzicka
Fakt?!?!
M. Křemen, Praha 3
0/0
21.3.2003 12:55

Nekuřák

Kuření škodí zdraví. To ví i malé dítě!
0/0
18.3.2003 11:36

nazaretsky

Re:
a zvysuje rychlost nervovych transmiteru, to zas vi kazdej kurak... budte objektivni pls
0/0
19.3.2003 17:53

Roman Durdis

Re: Re:
Co znamená "zvyšuje rychlost nervových transmiterů"?? Vysvětli prosím blíž, jsem medik a rád se necham od odborníka přiučit  Chvíli mě napadlo to tu podrobněji rozebrat, ale bylo by to dlouhý a na dlouho a asi zbytečný... kouření škodí po všech stránkách a je hloupý dneska tvrdit něco jinýho.
0/0
20.3.2003 0:38

M. Křemen, Praha 3

Re: Re:
Nazaretský, u tebe v kterých místech?
0/0
21.3.2003 12:57

Dáša

Čůráte a kakáte?
Vemte si na to dovolenou.Pokud si chcete uvařit kávu,nebo se protáhnout tak si to musíte nadělat.Domnívám se,že se některé podniky zbláznily a chovají se jako blázni.Doufám,že ti co to vymysleli to sami striktně dodržují,protože většinou ti co to vymyslí dělají pravý opak.
0/0
18.3.2003 11:11

Pavel

Re: Čůráte a kakáte?
pokud patris mezi ty co potrebuji cigaro stejne nutne jako jit na zachod tak te uprime lituju.
0/0
18.3.2003 11:43

J

Re: Re: Čůráte a kakáte?
Na záchod není třeba chodit. Stačí udělat do židle díru. Stejně jako se dá kouřit při práci.
0/0
18.3.2003 15:30

outcast

ruku na srdce
Kdo z vás skutečně těch 8 hodin tvrdě maká - a kort na radnicích? Nemyslím tím předstírání práce, nebo sr*ní se s něčím celý den, co mohu udělat za dvacet minut... Nekouřím, ale rozhodně mi nevadí, když si jde kolegině pře barák zapálit. Tahle úzkoprsot by se vám mohla vymstít...
0/0
18.3.2003 10:24

lurtz

Potrefene husy pekne kejhaji :)
Kdyz ctu prispevky do teto diskuse, tak je videt jak potrefene husy nejvice kejhaji. To ze hodne firem a uradu nedodrzuje zakonik prace odpovida pouze tomu jak to je s dodrzovanim obecne platnych norem.
Postup radnice je spravny a mely takto zacit fungovat vsechny firmy a urady. Kdo je pri navsteve nejake kancelare zvedavy na zahulene prostredi. Kdyz to nejaky zavislak nemuze vydrzet, tak at se jde nadychat ven cerstveho vzduchu pri kourovce a notravuje zivot ostatnim, kteri problem s kourenim nemaji.
A vubec problem s kourenim nesouvisi s pracovnimi prestavkami napr. pri praci s pocitacem. To je jen pokus o michani jablek s hruskami.
0/0
18.3.2003 9:44

Martin

Re: Potrefene husy pekne kejhaji :)
....jak to je s dodrzovanim obecne platnych norem.  takze vy tedy tvrdite, ze kdyz se predpisy vetsinou nedodrzuji nemusi je dodrzovat ani radnice??  Nevim, co ma vase osbni symapatie ci antipatie spolecneho se spravnosti ci nespravnosti postupu teto radnice. Trabant na silnici mi je take nesympaticky, ale neni to pro me duvod tvrdit, ze nema co delat na silnici pokud je mu zakonem umozneno jezdit.
...pri navsteve nejake kancelare.....Pokud ma urdenik kancl jen sam pro sebe (napr. vedouci oddeleni), at si tam huli, jak chce. Samozrjme je nepripustne koureni v jednacich mistnostech nebo mistech, kde se "jedna s klientem".
0/0
18.3.2003 12:59

Kytka

Nu, výsledek může být dost překvapivý.
Radnice přestane zaměstnávat lidi podle jejich schopností a bude je zaměstnávat podle jejich návyků.
Já jako občan však chci, aby má žádost třeba o stavební povolení byla vyřízena kvalitně a rychle a je mi úplně jedno, jestli přitom ten ouřada hulil nebo ne.
Dělení úředníků na schopné a neschopné se nekryje s dělením na kuřáky a nekuřáky.
Co když ti schopní úředníci kuřáci odejdnou a začnou se živit poradenstvím pro občany a začnou tak pěkně šlapat pozůstalým neschopným úředníkům na přezky?
To může být docela bžunda.
0/0
18.3.2003 9:24

Jindra Vostra

Re: Nu, výsledek může být dost překvapivý.
To s tou přestávkou po hodině práce u počítače máš odkud, je to pro mně nová zajímavá informace. POkud je to pravda, tak se divím, že se o tom víc nemluví.
0/0
18.3.2003 9:45

Martin

radnice evidentne slapla vedle
Jiste budete souhlasit, ze naprosta vetsina prace na uradech se dela na pocitaci.
Kazdy, kdo vykonava praci na pocitaci ma po hodine prace narok na odpocinek (aby nemusel porad cucet do monitoru). Jestli tento odpocinek zamestnanci vyuziji na cigaretku je jen jejich vec.
Takze zamestnanci kuraci jablonecke radnice - nedejte se a poslete podnet na Urad bezpecnosti prace k provedeni kotroly dodrzovani predpisu.
0/0
18.3.2003 9:14

lurtz

Re: radnice evidentne slapla vedle
To co pises, je pekna blbost. Radnice postupuje spravne a vubec s Tebou nesouhlasim. Pro jabka argumentujes hruskama, kdyz slucujes pracovni prestavky s kurackyma. Pro pracovni prestavku nemusi zamestnance chodit mimo budovu uradu nebo firmy, kdezto pri kourovce ano, protoze tim zdaleka tolik neobtezuje ostatni zamestnance - nekuraky.
 
0/0
18.3.2003 9:57

Martin

Re: Re: radnice evidentne slapla vedle
Nemate pravdu: firma proste nemuze prikazat zamestnanci, jakym zpusobem a kde ma travit pracovni prestavku. Jedine muze kontrolovat delku takove pauzy.
Osobne jsem nekurak, ve firm kuraci jsou a me je osobne jedno, jestli si daji cigaretu nebo ne. Pro me je podstatne, zda je po nich hotova prace, ktera ma byt, ci nikoliv.
Neco jineho samozrejme je vecna kourova pauza napr. delniku na stavbe, ale ja jsem psal o jablonekce radnici a predpoklada, ze vedeni radnice nemelo na mysli uklizecky ale uredniky.
0/0
18.3.2003 12:41

Martin

Re: Re: radnice evidentne slapla vedle
jen tak mimochodem - jak a kde vy osobne travite pracovni prestavku???
Ze mi do toho nic neni? A co vam je do toho, jak ji travi kurak  !!!!
0/0
18.3.2003 12:50

Anti

přesčas
A taky by měli být přesčas zaměstnanci co brouzdaj v prac. době na internetu a píšou komentáře k článkům ;o)
0/0
18.3.2003 8:57

Josef A. Cerny

Čůráte? Zůstanete v práci přesčas!
A chodíte si vařit kafe? Zase! Protahujete se? Zase! Kouknete z okna? Zase! Zíváte? Zase! Poškrábete se na zádech? Zase! Smrkáte? Zase!
0/0
18.3.2003 8:52

Jana

Re: Čůráte? Zůstanete v práci přesčas!
Jenomže všechny popsané činnosti dělají i kuřáci i nekuřáci, ale ty cigárpauzy jsou navíc.
0/0
18.3.2003 9:09

Roman Durdis

Re: Čůráte? Zůstanete v práci přesčas!
Kouknutí z okna nebo zívnutí nebo poškrábání se je ale přece jen kratší doba, než kouření; kouření člověk NEPOTŘEBUJE; všechny ty vyjmenovaný činnosti dělají všichni, kdežto kouření dělají jen kuřáci - působí si kouřením zřejmě potěšení (pro mě je to nepochopitelný, za kouření, takovou hloupou věc, by se měli spíš stydět) a jiné (nekuřáky) tím otravujou a ještě si takhle zkracujou pracovní dobu... Odjakživa neohleduplní kuřáci (a takových je vás většina!) obtěžujou nás nekuřáky, všude můžou kouřit a tím nás dost omezujou (co si mam nechat pasivně ničit zdraví a ještě smrdět od kdejakýho blba, kterej VŠUDE kouří?). Už bylo načase, aby začali být kuřáci poprávu "omezováni" zase oni. A kouření v práci je jen jedna věc z mnoha.
0/0
18.3.2003 10:34

Josef A. Cerny

Re: Re: Čůráte? Zůstanete v práci přesčas!
Koukání z okna klidně trvá 5 minut. Škrábat a zívat se dá 50 x za směnu. Nebo pít kafe. To taky člověk nepotřebuje.
0/0
18.3.2003 11:25

Jiří Novák

Re: Re: Re: Čůráte? Zůstanete v práci přesčas!
Někdo vypije 6 kafíček a někdo vykouří 6 cigaret.Takových přirovnání se dá najít tucet.Uz tu několikrát zaznělo že někdo dokonce píše komentáře k článkům v prac. době a za peníze firmy.K tomu radši nikdo nereaguje. Nechte kuřáky a šáhněte si do svého svědomí šmejdi.
0/0
18.3.2003 14:06

kuřák

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
18.3.2003 14:11

Roman Durdis

Re: Re: Re: Čůráte? Zůstanete v práci přesčas!
Jak víš, kde a jak já smrdim? A pokud náhodou jo, tak rozhodně smrdim miliónkrát lidem míň než ty  Ty máš jako deodorant ten smrad cigaret, viď? A svěží dech taky a ještě řekni, že si tak upevňuješ zdraví :-) A taky koukam, že další člověk, co si myslí, že kuřáci makají jak šroubi, na rozdíl od nekuřáků, kteří celou pracovní dobu proflákají... Přepište dlouhodobý statistiky, že kuřáci jsou víc nemocní (= víc chybí z práce), protože podle zde přítomného gentlemana to neni pravda!  A argument, ať někam (=všude, protože vy prasata kouříte všude!) nelezu, je docela hloupej... Mam snad svoje práva a nemínim být obtěžovanej všude váma bezohlednýma kuřákama. My kuřáci vás nekuřáky nijak neobtěžujeme nebo neomezujeme, tak to laskavě taky nedělejte
0/0
18.3.2003 14:51

hura

tak je to správně!
0/0
18.3.2003 8:40

Zanzibar

Vykecavate se v praci?
je cas zavest pichacky na hubu
0/0
18.3.2003 8:19

frank

Je to jen pokrytectví.
Ano, jsem kuřák, bohužel. Ale celý život, co kouřím, jsem bral na nekuřáky ohled a nebtěžoval je zápachem hořícího tabáku a dalšími zplodinami takto vznikajícími. V naší firmě se nesmí kouřit již asi 5 let. Takže co se snaží nyní zavést nemusí být něco až tak nového. Vydržet se to rozhodně dá. Kuřáci mohou, tak jako v USA, kouřit před firmou. Napracovávat ten čas zatím nemusíme. Já pro kouření využívám rozděleně polední přestávku, kterou nevyužívám obědem.
Potíž však spatřuji v tom, a naznačoval to i mnou nemilovaný socan Miloš, že stát má z cigaret velké příjmy z různých typů daní. A jsou to skutečně miliardy, které Šmidlův tým potřebuje se Sobotkou na rozhazování a výrobu dalších a dalších nezaměstnaných. Zdá se, že stát jaksi neví co chce. Je to takový malý schizofrenik. Peníze z daní za cigarety a tabákové výrobky ano, ale současně občany, kteří touto neřestí, možná nemocí, trpí, chce celkem výrazně diskriminovat. Srovnání s interními předpisy firmy tu bohužel, či bohudík, není jaksi namístě.
Kdyby to stát myslel s nekouřením vážně, tak bez ohledu na příjmy eráru, které by tak ztratil, výrobu a dovoz tabáku zakáže. Jenže. Jenže by se cigarety a další staly o to žádanějším produktem, který by byl pašován přes hranice. Zisky by byly nezdaněné, nebo zdaněné jinde při koupi, a stát by utřel ústa. A to hodně.
Nemyslím ale, že návrhy zákonů předkládané tupou ministryní zdravotnicví, panebože kde takové strašidlo neschopné souvislé věty s myšlenkou vyhrabali, jsou v rovnováze. Spíše je to podlehnutí jakémusi modnímu světovému trendu, a ten se socanům samozřejmě musí líbit, totiž kecání lidí u moci do života ostatních. Vyváženost by byla teprve tehdy, pokud bude respektován názor každého. Chceš si ničit zdraví, tak si ho nič, ale nebtěžuj druhé. Já stát jsem udělal pro tebe kuřáka tohle a pro tebe nekuřáka zase tohle. Nemám přitom namysli předpisy, ale technická opatření chránící obě skupiny. Vpodstatě je to paralela k případu chodců na přechodech. Nic nebylo vyřešeno technicky. Žádné nasvícení přechodů, žádné doznačení. Ze tmy na Vás napochoduje chodec, protože nástupní prostor přechodu není nijak osvětlen a auto svítí ponejvíce vpřed. Ale máme zákon. Ten však jenom přenesl odpovědnost státu za špatný stva přechodů co se týče jejich zvýraznění, které nikdo nenařídil ani neprovedl, jenom na řidiče. To je skvělá ukázka toho, jak je stát neschopný a impotentní. Ale má moc nařizovat, tak nařizuje. Že jsou to mnohdy nesmysly podložené rádoby tendenčními argumenty. Co na tom záleží. Že?
0/0
18.3.2003 7:46

Yaroukh

Re: Je to jen pokrytectví.
Kourit ti pripadalo "in" a "frajerina", pravdepodobne sis tim chtel zvysit sebevedomi. Takze sis vybral sam a ted tedy poneses nejen nasledky bezohledneho chovani vetsiny kuraku, ale i nasledky sveho vlastniho rozhodnuti.
A mimochodem - samozrejme jsem si jist, ze kdyz tvrdis, ze jsi svym kourenim nikoho cely zivot neobtezoval, nemluvis pravdu.
0/0
18.3.2003 8:09

frank

Re: Re: Je to jen pokrytectví.
Hm. Co na to říct. Ono to není jen o mém kouření, ale především o počínání státu. A to je vpořádku míň, než kouření mojí osoby. Co průmyslová činnost a automobilová doprava. Nic. Stát neřeší rozbité silnice, které způsobují prašnost, jízdu v nižších rychlostech při větších exhalacích. Co Temelín, který měl ulehčit životnímu prostředí zavřením přebytečných tepelných elektráren. Vše zapomenuto. Že? Proč? Zase jen peníze. No a právě z toho je zřejmé, že vše je nutno posuzovat neodtrženě ve všech souvislostech.
0/0
18.3.2003 8:29

Roman Durdis

Re: Re: Re: Je to jen pokrytectví.
A jak to souvisí s reakcí, na kterou odpovídáš?
0/0
18.3.2003 10:37

hmmmm

Re: Re: Je to jen pokrytectví.
Souhlas, nejde pritom jen o smrad z koure, staci se podivat na vlakove a autobusove zastavky...  99% odpadku po zemi jsou sirky a vajgly.  A pod balkony na sidlisti to same. O propalenych odevech vubec nemluvim.  Proste jsou kuraci verbez.  Jen odvazny, nebo hloupy, muze rict, ze nikoho kourenim neobtezuje...  A co se tyka prechodu, v noci normalni clovek pod kola neskoci a nenormalni nepoleze po prechodu :o))) To je ale jen ma zkusenost z jezdeni autem.
0/0
18.3.2003 11:27

kuřák

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
18.3.2003 14:27

Roman Durdis

Re: Re: Re: Je to jen pokrytectví.
Diskutuješ velice inteligentním a slušným způsobem, že by reprezentativní vzorek kuřáků?  Nejvíc peněz ve zdravotnictví jde do léčby následků kouření - a to si neplatíte nijak navíc! Jste nemocniční paraziti na nás nekuřácích. Zdraví si ničíte sami a dobrovolně, ale pak chcete, abysme se o vás starali (a nesli následky s váma). A nevšiml jsem si, že by v západních zemích (kde se všude kouřit přestává - na rozdíl bohužel od ČR) chcípali hladem ;-)
0/0
18.3.2003 14:59

Šárka

Re: Je to jen pokrytectví.
Tvá svoboda končí tam, kde narušuje svobodu někoho jiného. To, že své okolí svým kouřením neobtěžuješ, je jen tvá iluzorní představa. Já se cítím být silně obtěžována kuřáky. Chceš-li si ničit zdraví, tak si ho nič. Ale žádný kuřák není schopen si pak platit léčbu, bere ze společného více, než tam dává. A tvoje příměry s chodci na přechodech - to je jen zástupný problém. Tím, že poukážeš na jiný problém, ten kuřácký má meší váhu nebo snad dokonce zmizel ? Nakonec se snad všichni, díky vysoké ceně cigaret, máme dobře a máme být vděčni kuřákům ? Pokrytec jsi ty ! Nebo tomu snad dokonce sám věříš, a proto jsi pro mě ubožák. Já však nejsem měkkosrdcatá a proto : smrt kuřákům !
0/0
18.3.2003 8:52

abc

Re: Re: Je to jen pokrytectví.
Zdechni ty pičo!!!! Kdyby tě do rána smrt pojebala, děvko!!!
0/0
18.3.2003 14:31

Roman Durdis

Re: Re: Re: Je to jen pokrytectví.
Zde je názorný příklad inteligence kuřáka  
0/0
18.3.2003 15:03

Jana

Re: Je to jen pokrytectví.
Celý život jsi bral na nekuřáky ohled??? Proboha, vždyť to ani dost dobře nejde. Co ty víš o tom, jak nekuřákům smrdíš i když se vrátíš zvenku, kde sis zapálil. Myslíš si, že venku nikoho neobtěžuješ, ale smrad z tebe táhne ještě minimálně půl hodiny. Co ty víš, jak dokáže smrdět cigareta někomu, kdo s tebou sedí v restauraci u stolu. Sice kouř vyfoukneš vedle, ale nekuřáci mají bohužel dobrý čich. A kouřit si začal sám. Nenutil tě k tomu ani stát, ani nikdo jiný.
0/0
18.3.2003 9:05





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.