Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nevidomý peníze za psa vracet nemusí

Ministr práce a sociálních věcí Zdeněk Škromach rozhodl, že nevidomý Petr Vach ze Sokolova nemusí vracet peníze, které mu stát poskytl na zakoupení vodicího psa. Pes uhynul na selhání ledvin. Městský úřad, který před třemi lety na zakoupení psa přispěl, chtěl vrátit jednatřicet tisíc.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

hehe

novyho psa stejne zase utrapi
bydlim ve stejem dome jako on,nekolikrat jsem ho videl jak toho cernyho labradora mlatil tou slepeckou holi.Jeste jednou hgo uvidi, tak mu prelamu nejen tu hul!!
0/0
12.4.2003 3:26

Amik

Re: novyho psa stejne zase utrapi
Kolikrat je nekolikrat?Aproc uz si davno nezakrocil?Ted uz je pozde tak jako tak aspon pro toho originalniho psa ty necito!
0/0
12.4.2003 11:00

e.w.

Kráva úřednice
Takových krav, jako je Marcela Varadínková, sedí na našeich úřadech desetitisíce. Pro takové by chtěla ČSSD prosadit definitivu!
0/0
31.3.2003 10:12

Amik

:-)))
Nechapu jak muze nekdo v tomto pripade chtit kritizovat slepce protoze nevidomost musi bejt hroznej udel sam o sobe a at uz je to jak chce tak diky tomu novinari se o tom dozvedela siroka verejnost a mohl se vyvinout tlak aby se stala naprava.Neco takoveho se stat tady tak by mel ten dotycny do tydne psu a penez od anonymnich darcu ze by nevedel co snima protoze vetsina lidi radi pomohou v takovychto krajnich pripadech!
0/0
29.3.2003 7:47

ples

Chudák úřednice :)
 Chudák paní. Podle toho, co tady čtu, se musela moc snařit, aby nemusel být příspěvek vrácen. A sklidila za to jenom nadávky a zlobu. Určitě to byla úřednice, která opravdu hledala východisko z nouze. Musím tomu věřit. Je přece dobře placená. Má super životní jistoty. A používá mozek společně se zákony. Takže se snažila až do úmoru, aby tomu zlotřilému žadateli pomohla. Řekl bych, že úplně stejně, jako zbytek úřednického stáda v naší republice.
0/0
28.3.2003 20:38

Stréc

Re: Chudák úřednice :)
Já bych viděl chybu jinde. Kdo schvaloval ten šílený zákon? Námi volení představitelé. Stačila jedna krátká věta a nebo odkaz. Paní úřednici nechte v klidu, tam chyba určitě není. Až budou všichni úředníci postupovat podle platných zákonů, tak se tento stát sesype jako domek z karet. A zákony se budou urychleně měnit. K čemu jsou naše zákony? Nedávno jsem si tady přečetl zajímavý názor: jeden zákon - dva právníci a pět výkladů. Nečitelné zákony, spousty vyhlášek a je to v pr. 
0/0
28.3.2003 23:46

Bob

Re: Re: Chudák úřednice :)
Musím souhlasit. Úředníci dělají co mohou. Aby občanům, co je platí z daní pomáhali. Co jsem zažil na Stavební odboru Prahy 10, to mi fakt pomáhá. Do hrobu. Takže určitě je snaha úředníků pomáhat veliká. Vždyť i takový slepec je okrádá. Vždyť mohli část peněz na jeho invalidní důchod a příspěvek na psa mít ve svých výplatních pytlících.  Jsem zhnusen poměry mezi úřednickým stadem a samostádem. Bob
0/0
29.3.2003 10:59

Anděl

Re: Chudák úřednice :)
Ja bych te chtel videt frajere, kdyz ti potom prijede ministesrstvo na kontrolu a zacne te jebat hlava nehlava, ze porusujes jejich "vyhlasky". Tam jsou jiny machri.  A za to jsou kamarade postihy a to si kazdy rozmysli.
0/0
29.3.2003 7:19

varadínek

tohle je výstižný :o))
Klimakterium je svinstvo a ona za to muze stejne jako ten pes za selhani svych ledvin - takže je vlastně nevinná  
0/0
28.3.2003 16:45

lurtz

a urednice jeste slouzi ???
Cekam odpoved: uz davno ne, ale to bych byl hodne naivni, ze?
0/0
28.3.2003 16:43

Zdeněk

měl to reklamovat
Pes měl vydržet dýl, než těch pět let. Mohl tedy nefunkčnost "zdravotní pomůcky" (zde tedy uhynutí psa) reklamovat. Zkrátka blbostí reagovat na blbost.
0/0
28.3.2003 16:38

Thai-Hom

tak co pani ouřednice :-((
tohle byla vaše starost - požádat o prominutí a ne vymáhat peníze od nevidomého - styďte se - hanba  
0/0
28.3.2003 16:25

od

Re: tak co pani ouřednice :-((
Jojo, každý je tady jak vidím ohromný hrdina. Kdyby jste Vy byli na místě paní úúúřednice a rozhodovali ve vlastní odpovědnosti o vymáhání škody a zákon by přikazoval tuto škodu vymáhat, samozřejmě byste dle selského rozumu od vymáhání upustili. No a následně byste to samozřejmě zaplatili ze svého.
Co se týká povinnosti paní úúúřednice žádat o prominutí.... je snad v zájmu každého, aby si tyto věci vyřizoval sám. Nechtěl bych pak vidět ty reakce v diskusních skupinách na to, že naši úúúředníci za kdejakýho vola (teď tím nemyslím případ tohoto slepého člověka) co spáchal nějakou škodu žádají o odpuštění.
0/0
28.3.2003 16:35

varadínková

ty jsi přístál právě z Marsu?
no za takovýho vola jako jsi ty, by se  fakt žádat o odpuštění NESMĚLO !!!
0/0
28.3.2003 16:38

od

Re: ty jsi přístál právě z Marsu?
Tak tak...... A nějaký argument na podporu Tvého tvrzení by nebyl?
Zkus si přečíst správní řád a možná pochopíš jak by to mělo "chodit" podle zákona......
0/0
28.3.2003 16:45

lurtz

Re: Re: tak co pani ouřednice :-((
A Ty jsi co zac?
Rekl bych, ze ta urednice ja tam od toho. Ten clovek, kdyz neni schopen se bez psa o sebe zrovna moc postarat (nybrz o nej prisel), tak spravne doufal v pomoc. Jenze to by nesmel narazit na ignorantku a neschopnou urednici v jedne osobe. Ono to pro ni musi byt desne tezke napsat na kus papiru, ze zada pro postizeneho prominuti platby a pripadne reseni jeho tezke situace.
Vypraskal bych ji bejkovcem, ze by nestacila brat schody od uradu.
 
0/0
28.3.2003 16:47

od

Re: Re: Re: tak co pani ouřednice :-((
Já se jen bavím nad tím, jak si každý přečte článek v novinách a hned reaguje. Zkus zalistovat kousek níže diskusí a přečíst si reakci, kde se o celé věci píše poněkud z jiné strany a idnes je napadána za zkreslení celé věci. V této zemi noviny napíší článek o válce v Iráku a všichni nadávají jakej je to děsnej zkreslenej a nepravdivej blábol. Pak ty samé noviny napíší článek o chudákovi slepci a hrozivé "komunismem" prolezlé úřednici a všichni tento článek berou jako nepopiratelné dogma.
0/0
28.3.2003 16:52

Mirek

Re: Re: tak co pani ouřednice :-((
Ty jsi opravdu vul, neda se to rict jinak. Urednici, ktere si z dani platime, tvori jakesi rozhrani mezi statem a obcany a meli by nam tudiz podavat informace a pomahat resit problemy jako je napriklad tento. V okolnich zemich napr. urednici jsou dobre placeni, jsou k Vam slusni, jsou Vam k dispozici cely tyden atd. Pokud jste nespokojeni, muzete si stezovat a pokud je stiznost opravnena, je mnoho jinych, kteri tu praci budou delat lepe a radi... Proto se urednici snazi. Ne tak u nas v Burande, kde maji uredni dny v Po a St, casto jsou protivni a vubec se Vam nesnazi pomoci vyresit problem (samozrejme se najdou i vyjimky, kterych se to netyka). Na co mame takove uredniky? Z takovych bych udelal nezamestnane. No a co se tyce tohoto pripadu, tak ta urednice selhala i po lidske strance - proste neni muj problem, zaplat. Doufam, ze vstoupime do EU a podari se tady ten ceskej hnuj pozvednout na vyssi uroven.
0/0
28.3.2003 18:53

od

Re: Re: Re: tak co pani ouřednice :-((
Zajímalo, který okolní země máš na mysli. Já jsem žil několik let v Rakousku a měl jsem možnost pár měsíců poznat i život v Německu. Dále jsem navštívil Francii, Španělsko a mám známé v Itálii. NIKDE jsem nezažil, že by úředníci byli v jakémkolic směru lepší. A to ani nemluvím o těch, kteří sídlí v Haagu nebo Bruselu. Tam když chceš s někým jednat musíš se nahlásit týdny dopředu a když tam pak přijedeš, tak není výjimkou, že dotyčný prostě nemá čas a na jednání přijde jeho "nic netušící" sekretářka. Z tvých "keců" jsem pochopil, že jsi nejdál byl na zájezdu v Polsku nebo na trhání jahod v USA, ale skutečný život jinde v zahraničí neznáš. Vším Tě krmí TV NOVA a BLESk a podobné objektivní noviny.
0/0
31.3.2003 9:11

BBA

Slepé zákony
Nemyslim,  že je to selhání úředníků. Úředníci musí dělat to, co jim  nařizuje zákon. Stejně jako je spravedlnost "slepá", ani oni nemohou zákony obcházet a přizpůsobovat je konkrétní situaci. Jde spíše o přístup ke klientům-občanům.  Na jedné straně říct: ano podle zákona je to tak a tak, máte povinnost vráti peníze, ale na druhé straně existuje dle zákona možnost vyhnout se tomu tak a tak.
Soudce, který odsoudí někoho za to zabil v sebeobraně taky neřekne, že nešlo o zabití. Přihlédne ale ke všem okolnostem až při soudním líčení a v následném stanovení trestu.
Myslím si proto, že spíše se jedná o chyby v zákonech nebo o situace na které legislativci nemysleli.
0/0
28.3.2003 16:24

CCD

Re: Slepé zákony
v žádném případě nemáš pravdu - v tomto konkretním případě šlo o nevidomého, kterého se o to víc měla aktivně zastat (ne jenom poradit) úřednice Varadínková? nebo jak se ta bába jmenovala - nehnula ani prstem a ještě se dole rozčiluje, že byla zveřejněna její pracovní = veřejná = e-mailová adresa - to je již vrchol arogance a neschopnosti nebo neochoty? ale to je asi jedno - tomu nevidomému zcela určitě
0/0
28.3.2003 16:30

BA

Re: Re: Slepé zákony
Znovu ale píšu,  zákony nerozlišují zda škodu způsobil ten nebo onen, zda je slepý, hluchý, chromý, nezaměstnaný nebo co. Zákony platí jak pro slepého tak pro nepostiženého.  Slovem poradit jsem samozřejmě myslel aktivní pomoc slepému ... od toho tady úředníci jsou....jednat v souladu se zákonem (což udělala) a snažit se každému pomoci v jeho zájmu(aktivně). Nevím nakolik je pravda to co se píše tady někde níže o pravém charakteru toho slepého. Alespoň je vidět jak různě podané informace mohou zcela změnit pohled lidí (z chudáka slepce je najednou darebák, kterému se namá nic darovat).
0/0
28.3.2003 16:41

Mirek

Re: Re: Slepé zákony
Ono je někdy taky důležitý přemejšlet a ne jen slepě plnit zákony... Kdyby měla trochu lidské úcty, tak by jí hned došlo, že ten nevidomý pán se v takovymhle oboru vyzná míň než ona, a měla by mu tudíš pomoct. Je ale typicky české postupovat přesně podle instrukcí - 1), 2), 3), 4), ... A když někdo začne diskutovat, tak ho rychle utnout, protože to v seznamu neni... Co je to vlastně ÚŘEDNICE?! Bezcitná ženská za pultem, co si odškrtává správné odpovědi a při prvný špatný "Máte padáka"?
0/0
28.3.2003 19:08

Láďa

dejte blbci funkci a vymyslí vyhlášku
v tomto případu vidim totální selhání českejch úředníků a je mi líto, že je něco takovýho vůbec možný :-(
0/0
18.3.2003 16:10

Slávek

A co tak naopak?
Nenašel by se nějaký šikovný právník, který by zažaloval příslušnou instituci, že mu poskytla nekvalitní zdravotní pomůcku, která nevydržela ani předpokládaných pět let, a v důsledku toho postižený nevidomý, vzhledem k tomu, že nemůže opustit svůj byt atd.. utrpěl škodu, za kterou by požadoval náhradu, případně i náhradu za psychickou újmu nad nečekanou ztrátou milovaného zvížete, ke kterému měl jistě citotvý vztah, protože jeho pes mu byl i společníkem atd...? 
0/0
18.3.2003 11:56

marcela

Re: A co tak naopak?
Dobrý den, vážená paní Varadínková ,já Vám srdečně gratuluji k výroku, který jsem si přečetla v dnešních novinách.Přiznám se,že už dlouho jsem se tak nepobavila.Máte vlastně štěstí, že neumřel majitel psa a já zase smůlu,protože představa jak úředníci " uhání " toho psa k zaplacení amortizace majitele je víc než usmněvná. Je opravdu s podivem,že je něco takového vůbec možné.I k výkladu zákonů je třeba používat hlavu. Potěž pánbů občany Sokolova za takové radní.
0/0
18.3.2003 13:21

sociální pracovník

a v čem je problém ?
ať spáchá sebevraždu, pak nebude muset vracet ani pomůcku, ani peníze, i když...
0/0
18.3.2003 11:22

Lidka

Kam se poděl novinářský um?
Tak to je jeden z nejhůř napsaných článků, co jsem v poslední době četla. Je napsán emotivně s cílem ublížit paní Varadínkové. Každý čtenář, který osobně nezná paní Varadínkovou a pana Vacha a který neznal chudáka Andyho, si z něj udělá obrázek šílené úřednice a chudáka postiženého. Skutečnost je ale úplně opačná. Jak to tak bývá, i mezi nevidomými se vyskytnou skvělí lidé a na druhé straně nezdolní vychcánci. To, že je někdo nevidomý, z něj ještě nedělá svatého člověka. Jak byste reagovali na scénu, ve které nevidomý mlátí svého vodícího psa? Jak byste  reagovali na žádost pana Vacha, vyfotit Andyho u veterináře, když dostává poslední injekci? (komentoval to slovy, že se to noviny určitě budou chtít!) Z pana Vacha se mi chce zvracet. Umí skvěle využívat svého postižení, umí skvěle využívat každého neštěstí, které kolem něj projde a hlavně očekává, že za něj všichni všechno udělají a všechno mu dají až pod nos (jestli vám tohle chování připomíná chování jedné národnostní menšiny, tak podle mého názoru by se tato menšina mohla u pana Vacha ještě ledasčemu přiučit). Znám i paní Varadínkovou, je to moc hodná paní, která se svým klientům velice dobře věnuje. Zná dobře zákony a dokáže lidem poradit, jak se vymotat ze spleti protichůdných vyhlášek a nařízení.  Určitě panu Vachovi řekla, jak se dá tato situace vyřešit a určitě mu nabídla, že mu s tím pomůže. Ale takový přístup se novinářům z Dnes nehodí. Takový spíš pravdě se blížící článek by nevyvolal takové "krásné" reakce, z takového článku by lidé neměli pocit, jak je ten novinář šikovný a co zase odhalil za špínu. Z pana Vacha se mi chce zvracet. Ale z pana redaktora taky.  
0/0
18.3.2003 9:30

Marie

Re: Kam se poděl novinářský um?
Žádám redakci idnes, aby uvedla informace na pravou míru. Jestli má Lidka pravdu, tak to, co uveřejnila MfDnes je nefér (což je dost slabé slovo).
0/0
18.3.2003 9:57

Harden

Re: Kam se poděl novinářský um?
Je mi putna, jestli nejakej pisalek popsal pravdu tendencne, nebo presne, otazka je, jestli je to pravda. Jestli slepcovi uhynul pes a urad chce vratit prachy, je to svinstvo. Ze se madam vysokej urad snazila je hezky, ale vysledek vidim.
0/0
18.3.2003 13:33

Lidka

Cožpak za špatný zákon může úřednice?
Ta se pak může třeba rozkrájet, ale stačí jeden tendenční pisálek, a pak je tím největším zločincem ona.
Škoda, že tomu redaktorovi nešlo o nápravu, že mu šlo pouze o senzaci. Kdyby totiž chtěl, mohl citovat uvedenou vyhlášku, mohl přesně popsat postup, který navrhla paní Varadínková k vyřešení situace, mohl popsat, jak obtížné je jednání s panem Vachem, který se okamžitě, když něco není přesně podle něj, ohání novináři a Novou. A hlavně se mohl zeptat  na ministerstvu, jak by se taková situace měla řešit. Ale jemu šlo pouze o vysoký počet čtenářů a o korýtko.
0/0
18.3.2003 14:18

lidka = varadínková?

lidka = varadínková?
0/0
28.3.2003 16:34

Martas

Re: Kam se poděl novinářský um?
Ten clanek jsem si se zajmem precetl a nechapu Vas nazor tykajici se emotivnosti a cilu ublizit pani Varadinkove. Jestli jste ten clanek pozorne cetla, nemela Vam uniknout ani odstavec (tesne nad nadpisem "Problem je ve vyhlasce"), ve kterem se popisuje jak urednici navrhli panu Vachovi zpusob, kterym by se mohl placeni castky vyhnout a ktery nakonec vedl k uspechu.
Mnohem zajimavejsi je ona vyhlaska (je pravda ze redaktor si mohl dat tu praci a pripojit k clanku odkaz na tuto vyhlasku) a jeji vyklad. Vzdy je zarazejici pokud pro jednu vyhlasku neexistuje jednotny vyklad, kterym by se ridily vsechny urady (aneb popsany rozdil pri jednani uradu v Praze ve stejne situaci). Hlavni chybu bych hledal v te vyhlasce, v komunikaci mezi ministerstvem a mestskym uradem, pripadne v nepochopeni vyhlasky nekterymi uredniky (k tomu aby si ctenar mohl udelat nazor ale opravdu chybi text te vyhlasky).
Verim Vam, ze pani Varadinkovou i pana Vacha osobne znate. A stejne tak Vam verim ze mezi jakoukoliv skupinou se muzou najit lidi kteri se nedaji nazvat jinak nez vychcanci (taky jsem uz mel par krat tu cest). Ale myslim si ze panu redaktorovi v tomto pripade trochu krivdite (az na to nedodani textu one vyhlasky). Osobne jako ctenar, pokud bych si mel v tomto clanku precist to co popisujete Vy (mlaceni psa, zadost o smrtelne foto), zaradil bych si tento clanek mezi senzacechtive reportaze typu zpravy na Nove a vic by me nezajimal.
Myslim si ze Vas nazor na autora je az prilis spjaty s Vasim zaujetim vuci panu Vachovi (zda je opravnene nedokazu posoudit a ani nechci). Me osobne se ten clanek libil, myslim si ze stoji za to upozornovat na neporadek ve statnim aparatu.
0/0
28.3.2003 16:52

Mirek

Re: Kam se poděl novinářský um?
Drahá paní Lidko. Svůj názor si netvořím pouze z jednoho média (internetu - idnes), ale i z ČT (například). Pravdou je, že pes zemřel kvůli nemoci, pan Vlach tudíš smrt psa nezavinil. To je fakt a hotovo. Že si ho dovolí kdokoliv (úřad, vláda...) žádat o vrácení peněz, mi přijde nejen nefér, ale i kruté a nemorální. "Pomůcka" se totiž rozbila sama, pan Vlach ji opravdu nemohl impregnovat, nebo opancířovat. Dokonce ani nemohl "poruchu" rozpoznat! Tak tady neobhajujte paní úřednici, která, místo aby logicky přemýšlela a zachovala se jako člověk, hlídala si vlastní zadek a předčítala zákony. "Určitě mu pomohla, určitě se nabídla...". My víme, že mu jen přečetla zákon. Nezlobte se, ale to já za pomoc nepovažuju:o/
0/0
28.3.2003 19:27

El Buda

Vadna pomucka
, Jestlize pes zemrel na selhani ledvin, pak byl jako zdravotni pomucka vadny a majitel by mel pozadovat vraceni penez... Vztahuje se na psa zarucni a pozarucni servis...? :-)
0/0
18.3.2003 8:19

Aladin

Na co pouzivat vlastni mozek, kdyz existuji vyhlasky ? Pak by se byrokrati mohli leknout toho, ze se jim v hlave ulihla myslenka.
0/0
18.3.2003 7:35

Harden

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
17.3.2003 22:42

Aladin

Re:
Klimakterium je svinstvo a ona za to muze stejne jako ten pes za selhani svych ledvin.
0/0
18.3.2003 7:40

leonard

Re:
souhlas... vyhlasky mohou byt hure nebo lepe napsane, ale o jejich interpretaci rozhoduje clovek a jak je videt, pro zminovanou urednici bylo jednodussi schovat se za vyhlasku nez na sebe vzit zodpovednost - co kdyby ty penize pak chteli po ni, ze...
0/0
18.3.2003 8:55

BBA

Re: Re:
Vsadím se, že v případě, že by Vy jste rozhodoval o náhradě škody ve výši 30 tis. Kč, asi byste to taky nechtěl platit z vlastní kapsy.  Zase se tady projevují silné české hrdinské řečičky.
0/0
28.3.2003 16:28

Amik

jen tak dal:-)))
Ja bejt tema uradama bych se radsi staral aby Zeleznej vratil penize za Novu a tohle bych mu prikleeste navic!
0/0
17.3.2003 22:29

Amik

Re: jen tak dal:-)))
Tady dyby se neco tak trapneho pustilo do eteru tak by mu lide sami koupili noveho psa a ten ucet zaplatili!  PS.Treba to udela ten Zeleznej tak at nezoufa
0/0
17.3.2003 22:44

Aladin

Re: jen tak dal:-)))
Na to nemaji vyhlasku a tak nemuzou konat. Jsou to intelektualni impotenti.
0/0
18.3.2003 7:37

Dan

Byrokracie
Nechci do toho moc mluvit,kazdy prispevek tu pekne kritizuje nasi ceskou byrokracii,ale chci rici ze v tech par zemich kde jsem po skonceni VSE zil to take neni mnohem lepsi. Perfektni je Singapur (1995- 2000) - tam vse dobre funguje,urednici si uvedumuji ze jsou tam pro lidi a podle toho se chovaji.Nijak se nepodlplaci,statniho urednika neni mozno ani pozvat na obed ci na veceri. Thajsko (2000 - 2001) tak to je docela sila.Jednak si urednici mysli ze jsou zamestani thajskym kralem a podle toho se chovaji.Navic jsou nekompetentni (hloupy),nemluvi anglicky a cekaji na uplatek.Nebo si o neho primo reknou.Maji jedine stesti ze je tam hezek pocasi,hezke a pritulne holky - takze se tam cizinci hrnou a postupne na statnich urednicich v mensi ci vetsi mire dojizdeji. Spojene Arabske Emiraty (Dubai 2001 - dodnes) to je arabsky svet ale jakoliv je to strasne je to ten arabsky svet v nejlepsim svetle (Egypt a Sudan je to nejhorsi s cim jsem se v muslimskem svete setkal). Jakekoliv uredni jednani napoprve urice konci neuspechem (i pri zaplaceni bakshishe) cela konverzace je non stop opakovni arabskych slov ktere drzi cely arabsky svet na te rozvojove urovni v jake je - la,la,la (ne,ne,ne),inshallah (dej se vule allahova),bukhra(zitra) a kalas (konec,neni dale o cem diskutovat). Takze kdyz se to vezme kolem a kolem - zase na tom v Cechach nejsme tak spatne.A navic jsme mala zeme,takze mame dobrou sanci ze budeme nekoho znami.
0/0
17.3.2003 22:14

tráva

Re: Byrokracie
Jo, to je všechno hezké, ale tomu slepému moc nepomůže, že to je v Thajsku horší.
0/0
18.3.2003 0:08

Ape

Re: Byrokracie
A co tím hodlá básník říci ? Již Kafka si všiml byrokracie v České kotlině a Vy hned nás srovnáváte se Sudánem. To je krásné, že jste si zacestoval, ale podle mne Evropa je trochu blíže. Takže příště raději do Francie, Německa apod.
0/0
18.3.2003 7:36

Aladin

Re: Byrokracie
Dane a kam pojedes priste ? Co takhle do pr...e ? (a pak nam nezapomen napsat report).
0/0
18.3.2003 7:43

hedvika

Re: Byrokracie
Existuje neco jako kulturní rozhled a vyspelost. Ten, kdo je tím vybaven, coz zjevne není vás prípad, nesrovnává veci nesrovnatelné. V popsaných zemích rovnez jedí kobylky, ze kterých se nám delá spatne, ale jsou to jejich zvyklosti. Pokud me nepresvedcíte o opaku, CSR, CSSR a nyní opet CSR je soucástí Evropy a evropské kultury. V rámci evropské kultury a vyspelosti je ochrana postizených obcanu vecí normální a zaclenenou do systému zákonodárstv í. Ve svém suberbyrokratickém elánu mohla soudruzka ùrednice na slepci pozadovat, aby svoji zádost podepsal v pravo dole v cerveném rámecku, první kopii vlevo do zeleného a vymyslet si dalsí radu hovadin. Cesko je vybaveno fungující telefonickou sítí, kterou lze pouzít a ucinit ùrední dotaz na príslusném ministerstvu a najít resení. Tomu se ríká iniciativa, jenze to je treba s sebou hnout a soudruzka ùrednice zjevne radeji zustane drepet ve svém fotelu a hlavu si prikryje vyhláskou. Slepec mezi tím muze spadnout ze schodu nebo pod auto, ale to zjevne není problém místního ùradu.
0/0
18.3.2003 9:29

Bobo

Re: Byrokracie
Hlavně se nevracej do Česka,tak Tebe by tady byla fakt škoda,jedině,že by jsi posílil řady našich dementních autorů vyhlášek,máku.
0/0
18.3.2003 11:40

Dan

Byrokracie
Nechci do toho moc mluvit,kazdy prispevek tu pekne kritizuje nasi ceskou byrokracii,ale chci rici ze v tech par zemich kde jsem po skonceni VSE zil to take neni mnohem lepsi. Perfektni je Singapur (1995- 2000) - tam vse dobre funguje,urednici si uvedumuji ze jsou tam pro lidi a podle toho se chovaji.Nijak se nepodlplaci,statniho urednika neni mozno ani pozvat na obed ci na veceri. Thajsko (2000 - 2001) tak to je docela sila.Jednak si urednici mysli ze jsou zamestani thajskym kralem a podle toho se chovaji.Navic jsou nekompetentni (hloupy),nemluvi anglicky a cekaji na uplatek.Nebo si o neho primo reknou.Maji jedine stesti ze je tam hezek pocasi,hezke a pritulne holky - takze se tam cizinci hrnou a postupne na statnich urednicich v mensi ci vetsi mire dojizdeji. Spojene Arabske Emiraty (Dubai 2001 - dodnes) to je arabsky svet ale jakoliv je to strasne je to ten arabsky svet v nejlepsim svetle (Egypt a Sudan je to nejhorsi s cim jsem se v muslimskem svete setkal). Jakekoliv uredni jednani napoprve urice konci neuspechem (i pri zaplaceni bakshishe) cela konverzace je non stop opakovni arabskych slov ktere drzi cely arabsky svet na te rozvojove urovni v jake je - la,la,la (ne,ne,ne),inshallah (dej se vule allahova),bukhra(zitra) a kalas (konec,neni dale o cem diskutovat). Takze kdyz se to vezme kolem a kolem - zase na tom v Cechach nejsme tak spatne.A navic jsme mala zeme,takze mame dobrou sanci ze budeme nekoho znami.
0/0
17.3.2003 22:14





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.