Diskuze

Učitelé chtějí peníze, hrozí i stávkou

Vysokoškolští pedagogové pokračují v boji za vyšší platy. Pod výzvu pedagogů olomoucké Univerzity Palackého, kteří žádají vyšší mzdy, se už podepsalo zhruba třináct set lidí. Text i s podpisy zaslali ministryni školství a vládě. Pokud se nedočkají nápravy, hrozí stávkou v době přijímacího řízení.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

sisa

12. 3. 2003 14:05
jen si stavkujte.... nebo neco delejte
Studuji na ZCU a zadne podobne problemy tu zrejme nemame. Jestli to nahodou nebude tim, ze se na jednolivych katedrach lide "neflakaji" a neustale se snazi ziskat pro skolu granty, na ktere jim MS pridava dalsi prostredky. Podle meho nazoru, kdo nic nedela, nic nema.... Tohle neni problem MS ale Vasi univerzity.... Muj nazor, Vas je zrejme zcela jiny...
0 0
možnosti

Pepino

11. 3. 2003 17:02
Spoluprace
Jen bych chtel podotknout,ze po 12 letech uceni na VS jsem se dohrabal na 13 300 hrubeho.( Je mi 42 let odb.as.) Nevim, kde je chyba jestli na MS nebo Univerzitach ,ale jsem rad ,ze do toho konecne nekdo jde a neceka co nas odborovej svaz ve skolstvi.Takze jednoznacna podpora od kolegu z UK myslim,ze Karel IV se obraci v hrobe kdyz se podiva jak dopada to co chtel dat ceskemu narodu.Jen jsem si myslel ,ze na ostatnich Univerzitach je trochu lepe nez v Praze.Urcite se pridame ke stavce kdyz bude nutna.
0 0
možnosti

Jakub

11. 3. 2003 23:23
Re: Spoluprace
Vazeny Pepino, 
nejprve by me zajimalo, nakolik si pripadate profesionalne zdatny? tzn. kolik mate publikaci, nakolik vase badani prispelo k posunuti vedy, kterou predstavujete, dopredu apod.
Souhlasim, ze 13 300 je opravdu malo, ale zasadne nesouhlasim s tim, aby se pridavalo vsem profesorum na ceskych univerzitach - jsou totiz plne lidi, kteri jsou pavedci, ci flakacu, kteri ani zadnou vedu delat nechteli (a nechteji) ale jenom vyuzit pohodlnejsiho stylu zivota.
Pokud tedy jste schopen prokazat, ze Vase badani je opravdu uzitecne, samozrejme je chyba na strane univerzity, ktera by mela zajistit zvyseni Vaseho prijmu.
Nejhorsi je, ze vedecke granty, ktere jsou vsude na svete pouzivany prave pro vydaje spojene s badanim, jsou u nas prakticky pocitany jako dodatecny prijem profesora - tedy za ne se u nas zadna veda netvori. To se teprve musi obracet Karel IV. v hrobe, kdyz se profesor prohani za grantove penize jako turista po Amosce.
A s odborama sem snad vubec nechodte...
0 0
možnosti

Ach jo

11. 3. 2003 9:58
SNAD SE TO TOHO TAKY TÝKÁ
http://sweb.cz/Rada.ZSPouchov/
0 0
možnosti

Z

11. 3. 2003 7:52
Bilík je pijavice, které se nechce do práce
Tak 30000 se zachtělo nějakému floutkovi v umaštěném tričku jménem Bilík. Prý průměrný plat vysokoškolsky vzdělaných lidí. CHA CHA. Kde si tu cifru proboha přečetl? Na to, aby VŠ vzdělaný člověk (dnes už i právník) bral 30000, potřebuje pěkných pár let praxe. A pěkně tvrdé praxe, kdy se zapochodu musí naučit věci, které skutečně potřebuje. Neměli by náhodou pánové učitelé brát průměr z nástupních platů absolventů? To je totiž přesně odrazem jejich práce. Kdo na VŠ byl, ví kolik absolutních zbytečností mu tam s důležitostí zániku civilizace cpe do hlavy i ten poslední asistentík.  Profesní praxe a cesta k těm zmiňovaným 30000 už je jen a jen tvrdou  dřinou absolventa. Rozhodně to není práce ani zásluha nějaké asistenta, který chrlí (spíše jen opakuje) nesmyslnou poučku za poučkou, v praxi nebyl ani den a na skutečnou práci nešáhl.
0 0
možnosti

ukran

11. 3. 2003 7:43
Bavíme se o Vysokých školách?
Tam se přece již smí podnikat,mohou se dávat dohromady s výrobou,s cizinou,mohou vše,pouze si však asi volí do čela bývalé komunisty,tedy lidi,kteří  přinejmenším neumějí řídit..
Lidí ,schopných řídit dobře,je v každém národě
pod 8%.A kde jinde by je měli najít než na VŠ?
Jak-to by stálo třeba na zbytečné FHS za diplomku,nee?
Kontrolní otázka-Teď byl opět rektorem UK zvolen bývalý soudruh Wihelm.Je tam proto,že umí anebo proto, že nikomu nevadí???
0 0
možnosti

Br.

11. 3. 2003 6:56
Pozadavky
Bezte k sipku s pozadavkem, ze chcete prumerny plat VS vzdelaneho cloveka. Na severni morave dostavaji inzenyri (VS vzdekani) a stredoskolsti kantori max 15tis, takze budte radi za to, co mate.
Br.
0 0
možnosti

lenny

11. 3. 2003 0:03
OPATRNE S NEMA
No ja bych byl opatrnejsi. Pridame penez a budou se drzet koryta za kazdou cenu a vzdelani uz ani nepujde.I tak se na Palackeho drzi nekolik takovych floutku, kteri si tak jen uzivaji zivot a nejake praci nemaji ani poneti. Zdravotni sestry by meli dostat pridano rozhodne drive. Nekteri z tech vedatoru si to ani nezaslouzi. Ono to obemilani skoro stejne latky porad dokola az tak narocne neni. A nemluvim o tom chlastu mezi katedrami. Co se v mladi naucis jako kdyz v .......
Nakaslat nebo rovnou nasrat
0 0
možnosti

Harry Potter

11. 3. 2003 3:36
Re: OPATRNE S NEMA
0 0
možnosti

Kamil

10. 3. 2003 23:28
Souhlas
Souhlasím!
0 0
možnosti

Cynyc

10. 3. 2003 23:15
Netusite, co znamena ucit na VS
Ja na VS ucim (presneji: jako doktorand vedu cviceni) a nemuzu uverit tomu, jake o tom mate predstavy. Pedagogicky uvazek vysokoskolskeho ucitele je pochopitelne jen casti jeho prace, dalsi je odborna cinnost, publikovani a spousta drobnejsich veci. Zarazeni zkouskoveho obdobi do dovolene, ktere zde kdosi provedl, povazuji za zvlast dobry vtip. O zkouskovem jsou pedagogove kvuli zkouseni a predevsim konzultacim nejvytizenejsi. Privydelek je mozny u tech oboru, ktere maji prakticke vyuziti, a plynou do nich tudiz penize se soukromeho sektoru, teoreticke obory takovou moznost nemaji. Tvrzeni, ze ucitele "nic neprodukuji" ci ze jsou nektere obory "pseudoveda", je uz jen provokace ignorantu. Presto mi dovolte upozornit, ze drtiva vetsina produkce dnesni spolecnosti je z dlouhodobeho hlediska naprosto bezcenna a naopak VS ucitele svou odbornou praci vytvareji trvale hodnoty. Takze napr. tvorbu reklamy, WWW stranek ci jinou cinnost efemerniho vyznamu bych nemohl vykonavat bez ohledu na vysku platu uz proto, ze trpim pocitem, ze by moje prace mela mit smysl. A k tvrzeni, ze ucitele vlastne nejsou schopni obstat v konkurenci, delat poradnou praci za poradny plat, a nezbyva jim nez ucit: ja sam jsem vystudoval matematiku a informatiku a mohl bych se zivit jako programator - zkusil jsem si to. Z 99% je to ovsem otravna mechanicka cinnost nevyzadujici vyssi mozkovou cinnost (v praxi je to spise placani aplikaci), pricemz je to stale prace velmi nadprumerne kreativni. Nekomu takova prace jako smysl zivota staci; nekomu nastesti ne. Zaverem: vysokoskolsti pedagogove, ktere znam, jsou vynikajici odbornici, delaji praci, kterou by temer nikdo jiny nebyl schopen delat, a meli by byt patricnym zpusobem odmeneni.
0 0
možnosti

Jakub

10. 3. 2003 23:48
Re: Netusite, co znamena ucit na VS
Pokud jsou opravdovi odbornici, musime je radne zaplatit. Nejhorsi ovsem je, ze ceske univerzity oplyvaji mnoha plevami - i kdyz mame nepochybne radu spickovych profesoru, mame (dle meho nazoru mnohem) vice neschopnych lidi, ktere s ucitelskou profesi nemaji nic spolecneho a odborne stoji za houby - inu kdo by se za ty penize taky divil. Zasadne proto odmitam, aby se pridavalo plosne - ZADNE tabulky. Ohodnotit individualne - dle publikaci a dle hodnoty na vnejsim trhu - samozrejme by profesori informatiky meli dostavat vic nez profesori literatury - uz jen proto, aby tam take zustali ti nejlepsi. Souhlasim, ze nazyvani oboru "pseudovedami" je provokace ignorantu, ovsem je treba profesorskou cinnost hodnotit i dle oboru.
0 0
možnosti

franta mottl

10. 3. 2003 21:15
vzdelani nasich deti je nase pojisteni
na spokojene stari. A proto je zapotrebi tuto nejdulezitejsi celospolecenskou ulohu brat velmi vazne. A proto je zapotrebi tuto narocnou, vysoce odpovednou a spolecensky potrebnou praci odpovidajicim zpusobem honorovat. S dvojnasobkem prumerneho platu se daleko nedojde. Pro sve deti pozadujeme jen to nejlepsi a proto ocekavam, ze platy pedagogu by se mely pohybovat nekde okolo 40 tisic hrubeho. A ja jsem si jist, ze kazdy z nas, at uz ministr nebo nezamestnany toto chape a kazdy proto udela co muze - podnikatele vyssimi danemi, vysi naklady za energii, pro obyvatelsvo vyssi dan z pridane hodnoty. Tyto relativne nebolestive zasahy do naseho pohodli pomohou nove nastupujici generaci a tim i nam.
0 0
možnosti

Harry Potter

10. 3. 2003 22:19
Re: vzdelani nasich deti je nase pojisteni
jenom 40 000Já bych jim dal aspoň 100 000+zkrácení pracovní doby na polovinu,prodloužení přestávek mezi třičtvrtěhodinami,4 měsíce dovolené,10 000 na ošatné...
Jinak předpokládám,že tvůj příspěvek byl myšlen ironicky,nevím,jestli by třeba pro prodavačku někde na venkově pobírající plat ravnající se životnímu minimu bylo zdražování "relativně nebolestivým zásahem". Harry Potter
0 0
možnosti