Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Učitelé chtějí peníze, hrozí i stávkou

Vysokoškolští pedagogové pokračují v boji za vyšší platy. Pod výzvu pedagogů olomoucké Univerzity Palackého, kteří žádají vyšší mzdy, se už podepsalo zhruba třináct set lidí. Text i s podpisy zaslali ministryni školství a vládě. Pokud se nedočkají nápravy, hrozí stávkou v době přijímacího řízení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

sisa

jen si stavkujte.... nebo neco delejte
Studuji na ZCU a zadne podobne problemy tu zrejme nemame. Jestli to nahodou nebude tim, ze se na jednolivych katedrach lide "neflakaji" a neustale se snazi ziskat pro skolu granty, na ktere jim MS pridava dalsi prostredky. Podle meho nazoru, kdo nic nedela, nic nema.... Tohle neni problem MS ale Vasi univerzity.... Muj nazor, Vas je zrejme zcela jiny...
0/0
12.3.2003 14:05

Pepino

Spoluprace
Jen bych chtel podotknout,ze po 12 letech uceni na VS jsem se dohrabal na 13 300 hrubeho.( Je mi 42 let odb.as.) Nevim, kde je chyba jestli na MS nebo Univerzitach ,ale jsem rad ,ze do toho konecne nekdo jde a neceka co nas odborovej svaz ve skolstvi.Takze jednoznacna podpora od kolegu z UK myslim,ze Karel IV se obraci v hrobe kdyz se podiva jak dopada to co chtel dat ceskemu narodu.Jen jsem si myslel ,ze na ostatnich Univerzitach je trochu lepe nez v Praze.Urcite se pridame ke stavce kdyz bude nutna.
0/0
11.3.2003 17:02

Jakub

Re: Spoluprace
Vazeny Pepino, 
nejprve by me zajimalo, nakolik si pripadate profesionalne zdatny? tzn. kolik mate publikaci, nakolik vase badani prispelo k posunuti vedy, kterou predstavujete, dopredu apod.
Souhlasim, ze 13 300 je opravdu malo, ale zasadne nesouhlasim s tim, aby se pridavalo vsem profesorum na ceskych univerzitach - jsou totiz plne lidi, kteri jsou pavedci, ci flakacu, kteri ani zadnou vedu delat nechteli (a nechteji) ale jenom vyuzit pohodlnejsiho stylu zivota.
Pokud tedy jste schopen prokazat, ze Vase badani je opravdu uzitecne, samozrejme je chyba na strane univerzity, ktera by mela zajistit zvyseni Vaseho prijmu.
Nejhorsi je, ze vedecke granty, ktere jsou vsude na svete pouzivany prave pro vydaje spojene s badanim, jsou u nas prakticky pocitany jako dodatecny prijem profesora - tedy za ne se u nas zadna veda netvori. To se teprve musi obracet Karel IV. v hrobe, kdyz se profesor prohani za grantove penize jako turista po Amosce.
A s odborama sem snad vubec nechodte...
0/0
11.3.2003 23:23

Ach jo

SNAD SE TO TOHO TAKY TÝKÁ
http://sweb.cz/Rada.ZSPouchov/
0/0
11.3.2003 9:58

Z

Bilík je pijavice, které se nechce do práce
Tak 30000 se zachtělo nějakému floutkovi v umaštěném tričku jménem Bilík. Prý průměrný plat vysokoškolsky vzdělaných lidí. CHA CHA. Kde si tu cifru proboha přečetl? Na to, aby VŠ vzdělaný člověk (dnes už i právník) bral 30000, potřebuje pěkných pár let praxe. A pěkně tvrdé praxe, kdy se zapochodu musí naučit věci, které skutečně potřebuje. Neměli by náhodou pánové učitelé brát průměr z nástupních platů absolventů? To je totiž přesně odrazem jejich práce. Kdo na VŠ byl, ví kolik absolutních zbytečností mu tam s důležitostí zániku civilizace cpe do hlavy i ten poslední asistentík.  Profesní praxe a cesta k těm zmiňovaným 30000 už je jen a jen tvrdou  dřinou absolventa. Rozhodně to není práce ani zásluha nějaké asistenta, který chrlí (spíše jen opakuje) nesmyslnou poučku za poučkou, v praxi nebyl ani den a na skutečnou práci nešáhl.
0/0
11.3.2003 7:52

ukran

Bavíme se o Vysokých školách?
Tam se přece již smí podnikat,mohou se dávat dohromady s výrobou,s cizinou,mohou vše,pouze si však asi volí do čela bývalé komunisty,tedy lidi,kteří  přinejmenším neumějí řídit..
Lidí ,schopných řídit dobře,je v každém národě
pod 8%.A kde jinde by je měli najít než na VŠ?
Jak-to by stálo třeba na zbytečné FHS za diplomku,nee?
Kontrolní otázka-Teď byl opět rektorem UK zvolen bývalý soudruh Wihelm.Je tam proto,že umí anebo proto, že nikomu nevadí???
0/0
11.3.2003 7:43

Br.

Pozadavky
Bezte k sipku s pozadavkem, ze chcete prumerny plat VS vzdelaneho cloveka. Na severni morave dostavaji inzenyri (VS vzdekani) a stredoskolsti kantori max 15tis, takze budte radi za to, co mate.
Br.
0/0
11.3.2003 6:56

lenny

OPATRNE S NEMA
No ja bych byl opatrnejsi. Pridame penez a budou se drzet koryta za kazdou cenu a vzdelani uz ani nepujde.I tak se na Palackeho drzi nekolik takovych floutku, kteri si tak jen uzivaji zivot a nejake praci nemaji ani poneti. Zdravotni sestry by meli dostat pridano rozhodne drive. Nekteri z tech vedatoru si to ani nezaslouzi. Ono to obemilani skoro stejne latky porad dokola az tak narocne neni. A nemluvim o tom chlastu mezi katedrami. Co se v mladi naucis jako kdyz v .......
Nakaslat nebo rovnou nasrat
0/0
11.3.2003 0:03

Harry Potter

Re: OPATRNE S NEMA
0/0
11.3.2003 3:36

Kamil

Souhlas
Souhlasím!
0/0
10.3.2003 23:28

Cynyc

Netusite, co znamena ucit na VS
Ja na VS ucim (presneji: jako doktorand vedu cviceni) a nemuzu uverit tomu, jake o tom mate predstavy. Pedagogicky uvazek vysokoskolskeho ucitele je pochopitelne jen casti jeho prace, dalsi je odborna cinnost, publikovani a spousta drobnejsich veci. Zarazeni zkouskoveho obdobi do dovolene, ktere zde kdosi provedl, povazuji za zvlast dobry vtip. O zkouskovem jsou pedagogove kvuli zkouseni a predevsim konzultacim nejvytizenejsi. Privydelek je mozny u tech oboru, ktere maji prakticke vyuziti, a plynou do nich tudiz penize se soukromeho sektoru, teoreticke obory takovou moznost nemaji. Tvrzeni, ze ucitele "nic neprodukuji" ci ze jsou nektere obory "pseudoveda", je uz jen provokace ignorantu. Presto mi dovolte upozornit, ze drtiva vetsina produkce dnesni spolecnosti je z dlouhodobeho hlediska naprosto bezcenna a naopak VS ucitele svou odbornou praci vytvareji trvale hodnoty. Takze napr. tvorbu reklamy, WWW stranek ci jinou cinnost efemerniho vyznamu bych nemohl vykonavat bez ohledu na vysku platu uz proto, ze trpim pocitem, ze by moje prace mela mit smysl. A k tvrzeni, ze ucitele vlastne nejsou schopni obstat v konkurenci, delat poradnou praci za poradny plat, a nezbyva jim nez ucit: ja sam jsem vystudoval matematiku a informatiku a mohl bych se zivit jako programator - zkusil jsem si to. Z 99% je to ovsem otravna mechanicka cinnost nevyzadujici vyssi mozkovou cinnost (v praxi je to spise placani aplikaci), pricemz je to stale prace velmi nadprumerne kreativni. Nekomu takova prace jako smysl zivota staci; nekomu nastesti ne. Zaverem: vysokoskolsti pedagogove, ktere znam, jsou vynikajici odbornici, delaji praci, kterou by temer nikdo jiny nebyl schopen delat, a meli by byt patricnym zpusobem odmeneni.
0/0
10.3.2003 23:15

Jakub

Re: Netusite, co znamena ucit na VS
Pokud jsou opravdovi odbornici, musime je radne zaplatit. Nejhorsi ovsem je, ze ceske univerzity oplyvaji mnoha plevami - i kdyz mame nepochybne radu spickovych profesoru, mame (dle meho nazoru mnohem) vice neschopnych lidi, ktere s ucitelskou profesi nemaji nic spolecneho a odborne stoji za houby - inu kdo by se za ty penize taky divil. Zasadne proto odmitam, aby se pridavalo plosne - ZADNE tabulky. Ohodnotit individualne - dle publikaci a dle hodnoty na vnejsim trhu - samozrejme by profesori informatiky meli dostavat vic nez profesori literatury - uz jen proto, aby tam take zustali ti nejlepsi. Souhlasim, ze nazyvani oboru "pseudovedami" je provokace ignorantu, ovsem je treba profesorskou cinnost hodnotit i dle oboru.
0/0
10.3.2003 23:48

Lida

Re: Re: Netusite, co znamena ucit na VS
Mnoho plev bude, dokud nebude zdrava konkurence. Kdyz neni z ceho vybirat, obsadim misto tim co mam. A mladi perspektivni lide se na takto malo placena mista opravdu nepohrnou. Studuji na VS a nejsem humanitar, presto nechapu proc stavet vypocetni techniku nad literaturu, nebo cokoliv jineho a podobneho. Zrejme budete argumentovat, ze pocitace se rychleji vyviji a je treba se mnohem rychleji a hlavne nepretrzite dovzdelavat. Jenze je vec nazoru, ktery predmet je narocnejsi a nevim, kdo by si troufl urcit jakoukoliv hranici. Nehlede na to, ze vami zminovana literatura rozviji dusevni citeni a uci moralnim hodnotam. Z hlediska vyznamu pro cloveka bych si nedovolila stavet literaturu nize nez vypocetni techniku. Predstavte se ze neexistuje kniha, obraz, hudba... Jsou zkratka veci, ktere se zhodnoti rychleji nez jine.
0/0
11.3.2003 2:24

Tomáš

Re: Re: Re: Netusite, co znamena ucit na VS
Podle zdravého rozumu se vždy platí až za kvalitu,ne za to, aby něco kvalitou bylo.
0/0
11.3.2003 7:57

Lida

Re: Re: Re: Re: Netusite, co znamena ucit na VS
Souhlas. Jenze pro to, abych ziskala kvalitu, musim neco nabidnout.
0/0
11.3.2003 8:15

Jakub

Re: Re: Re: Netusite, co znamena ucit na VS
Tady nejde o to, ze bych stavel literaturu na nizsi hodnotovou pricku nez pocitace, ovsem o  to, ze opravdovy odbornik na pocitacove systemy ma vetsi hodnotu pro soukromy sektor nez profesor literatury - abychom docilili toho, aby nejlepsi zustavali na VS a predavali vedomosti dal, je treba tohoto pocitacoveho odbornika ohodnotit tak, aby neodolal pokuseni odejit do privatu. Proste konkurence musi rozhodnout.
Zaklad meho prispevku ale byl, ze nemuzeme pridavat plosne, protoze ty PLEVY si to proste nezaslouzi.
0/0
11.3.2003 22:53

martin

Re: Netusite, co znamena ucit na VS
ano.právě.buď můžeš dělat práci která tě nebaví za víc, nebo prácoi která tě baví za míň. tak to mají všichni normální lidi. vybral sis práci s nižším platem. byla to tvá volba. takže buď spokojený.
0/0
11.3.2003 7:53

kamil

Re: Re: Netusite, co znamena ucit na VS
Tak to je mi lito. A taky znam spoustu nenormalnich lidi. A taky vim, ze neucitel jakehokoliv stupne skoly za me reznou kosili na sebe neoblece.
0/0
11.3.2003 8:21

Cynyc

Re: Re: Netusite, co znamena ucit na VS
Dle Vasi logiky by bylo mozne snizit platy vsech statnich zamestanancu na zakonne minimum. Laskave si sve vyplody po sobe prectete, nez je vypustite na verejnost.
0/0
11.3.2003 10:29

franta mottl

vzdelani nasich deti je nase pojisteni
na spokojene stari. A proto je zapotrebi tuto nejdulezitejsi celospolecenskou ulohu brat velmi vazne. A proto je zapotrebi tuto narocnou, vysoce odpovednou a spolecensky potrebnou praci odpovidajicim zpusobem honorovat. S dvojnasobkem prumerneho platu se daleko nedojde. Pro sve deti pozadujeme jen to nejlepsi a proto ocekavam, ze platy pedagogu by se mely pohybovat nekde okolo 40 tisic hrubeho. A ja jsem si jist, ze kazdy z nas, at uz ministr nebo nezamestnany toto chape a kazdy proto udela co muze - podnikatele vyssimi danemi, vysi naklady za energii, pro obyvatelsvo vyssi dan z pridane hodnoty. Tyto relativne nebolestive zasahy do naseho pohodli pomohou nove nastupujici generaci a tim i nam.
0/0
10.3.2003 21:15

Harry Potter

Re: vzdelani nasich deti je nase pojisteni
jenom 40 000Já bych jim dal aspoň 100 000+zkrácení pracovní doby na polovinu,prodloužení přestávek mezi třičtvrtěhodinami,4 měsíce dovolené,10 000 na ošatné...
Jinak předpokládám,že tvůj příspěvek byl myšlen ironicky,nevím,jestli by třeba pro prodavačku někde na venkově pobírající plat ravnající se životnímu minimu bylo zdražování "relativně nebolestivým zásahem". Harry Potter
0/0
10.3.2003 22:19

Zulukafr

Re: Re: vzdelani nasich deti je nase pojisteni
Ty uz jsi tu zase? Zene te zloba a zavist co bandasko. Pred par prispevky jsi se ztrapnil s titulama a ted tady demagogujes prodavackama na venkove
0/0
10.3.2003 22:25

Harry Potter

Re: Re: Re: vzdelani nasich deti je nase pojisteni
já jsem Harry Potter a ty jsi jen obyčejný Zulukufr
0/0
10.3.2003 22:49

Harry Potter

Re: Re: Re: vzdelani nasich deti je nase pojisteni
závist??? Pokud sou učitelé takoví chudáci jak se prezentují,tak já su na tom podstatně líp...bandasko
0/0
10.3.2003 23:12

tráva

Re: vzdelani nasich deti je nase pojisteni
ale prdlajs Fanouši. Když zvýšíš daně atd.,kdo bude rodit děti,které neuživí? do jakých škol budou chodit děti nezaměstnaných.  Co má společného energie s rozpočtem? 
Jestli je to ironie, tak postrádá některé prvky,které jsou nezbytné. Jestli je to míněno vážně, pak ty klidně odevzdávej celou vejplatu Špidlovi, ale neser se do státního rozpočtu.
0/0
10.3.2003 23:20

hlupec

... jestli v průměru sežereme půl kuřete denně, ještě to může znamenat, že někdo celé každou hodinu, někdo žádné za celý rok.....
0/0
10.3.2003 20:52

Phill

Re:
Samozdrejme, proto se uvadi, ze napr prumerny plat v CR je cca 18000 a zaroven se se i pise, ze nejvice lidi ma plat mezi 12 000 - 14 000 Kc.:-(((((
0/0
10.3.2003 20:55

Petr

Re: Re:
O tom to je - používat místo aritmetického průměru medián. Dospějeme potom k velmi zajímavým zjištěním ...
0/0
10.3.2003 21:01

Rad

Re: Re:
hmm tak to v Profitu kecali, tam psali že průměr je 14500 hrubého měsíčně, že by si měl lepší zdoje?
0/0
11.3.2003 13:11

Rad

Re: Re:
hmm tak to v Profitu kecali, tam psali že průměr je 14500 hrubého měsíčně, že by si měl lepší zdroje?
0/0
11.3.2003 13:12

Phill

Granty
Znamy + jeho zena uci na vysoke skole a musim rict, ze za chudacky bych je zdaleka nepovazoval. Jenze ve svem oboru neco umi, neustale maji vyrizene nejake granty, jsou velmi aktivni, pracovne litaji po celem svete a to se pak nejde divit, ze za 5 let koupili 2 baraky... Ale jsou dobri a hlavne praci na VS pro ne neni jen oducit 12 hodin tydne, dle meho odhadu pracuji 50-60 hodin tydne jak kterykoliv jiny uspesny clovek.
Ostatne pokud je prumer pro VS pracovnika cca 15 000 hrubeho a dotycny dela cca 20 hodin tydne (nemusite souhlasit, ale na VS jsem studoval i externe ucil, takze vim o cem mluvim) tak suma sumarum, pokud by ucitele pracovali 40 hodin tydne, tak by tech pozadovanych 30 000 meli. Ale to by museli skutecne pracovat:-(((((
 
0/0
10.3.2003 20:45

Zulukafr

Re: Granty
V zemich, se kterymi se radi srovnavame, lide typu o kterych pises maji na VS tak trojnasobek prumerneho platu v zemi a vice. To jest na ceske pomery minimalne 40 - 60 tisic mesicne plat.
0/0
10.3.2003 22:28

martin

Re: Re: Granty
ano. a všichni ostatní taky. rádi byste dostihli evropu v platech. co takhle v makání?
0/0
11.3.2003 7:56

Rad

nebudu už rušit
spousta z vás ještě musí opravit písemky (jednu VŠ jsem vystudoval, ale písemky tam nepamatuju), tak ať se pak ještě taky trochu vyspíte. mějte se fajn a brou!
0/0
10.3.2003 20:42

Rad

něco za něco
nedá mi to a musím napsat: ukažte mi tu práci za 20000 (docela nadprůměrný plat), srovnatelnou s učitelskou, tzn. není nutno nic produkovat, aby bylo možno existovat, žádná starost, jestli zákazník zaplatí, nebo bude něco reklamovat. Když se něco nestihne, tak se to jednoduše vynechá, když se něco udělá špatně, tak se to nemusí napravovat, lze zdarma využívat prostředků školy, např počítačové sítě připojené k netu, různých prostor, jako tělocvičny apod... Mno dvacet tisíc průměrně se mi zdá až až, pokud je to tam někomu málo, ať de jinam a zkusí si to jinde, myslím, že by se do pohodlíčka a klidku ještě rád vrátil...
0/0
10.3.2003 20:09

XM

Re: něco za něco
Neda mi to taky a musim se zeptat jakych 20000? V zivote jsem takovy balik na VS nevidel (ani hrubeho). Jestli ono to nebude jako s tim prumernym platem u lekaru, tj. zapocitame tam nocni a prescasy, aby to nebylo tak do nebe volajici, ze...
0/0
10.3.2003 20:16

Rad

Re: Re: něco za něco
no těch 20 tis. průměrných hrubého, co je na VŠ, nebo že by všichni byli pod průměrem? kolikrát vám mám říkat že obě poloviny jsou stejné, to je tím, že větší půlka nedává pozor!
0/0
10.3.2003 20:24

názor

Re: něco za něco
Prosím Vás a co psychika, lépe se tady píše, že? Já tedy učitel nejsem, ale vzhledem k tomu, jak se nyní chovají mnohé děti, bohužel, i studenti za vydatné podpory svých rodičů, kteří něco"produkují", by celý den před takovým společenstvím byl pro mne noční můrou.
Nakonec zkuste si týden učit mladé lidi jak produkovat!
Váš příspěvek je plný subjektivních dohadů. Já Vám mohu také napsat, že produkujete, odečítáte si kde co z daní apod., dlužíte na sociálním.Ale protože o Vaší práci nic nevím, tak o ní alespoň NEPÍŠI.
0/0
10.3.2003 20:22

Rad

Re: Re: něco za něco
moje máma byla učitelka, byla to právě ona, s tím výrokem, takže vím... ale souhlasím, že s tou dnešní svoločí bych taky nechtěl nic mít, to ovšem mluvíme o max. střední škole, na VŠ už jsou jen ti, co chtějí studovat.
0/0
10.3.2003 20:27

názor

Re: Re: Re: něco za něco
Nebo ti, kterým to rodiče zaplatili, protože chtějí mít v rodině titul! Bohužel!
0/0
10.3.2003 20:29

xray

Re: Re: něco za něco
o bože. ty vrazi děti. no ne on učitele v práci někdo otravuje? to je nehoráznost. z vlastní zkušenosti mohu říct že i učitelé se někdy chovají jak fakani. viz. několik učitelek ve třídě mé dcery. sprostě nadávají dětem a ponižují je.
0/0
11.3.2003 7:58

asdf

Re: něco za něco
Tak to je správně úchylnej názor. Autor má velkou šanci získat cenu za největší pakárnu diskuze ...
0/0
10.3.2003 20:26

Rad

Re: Re: něco za něco
děkuji, rád si cenu převezmu, doufám ale, že mě to nebude stát další, už tak obrovské daně, ze kterých někdo platí krom jiného i státní zaměstnance..
0/0
10.3.2003 20:37

asdf

Re: Re: Re: něco za něco
Neboj, cena je grátis - stejně jako práce většiny státních zaměstnanců ... jsou rádi, že neužírají z tvých "obrovských daní", jejichž největší část někdo leje do zkrachovalých bank a pochybných státních zakázek  ... ale to přece neva, jde především o oživení podnikatelské sféry, ne?  
0/0
10.3.2003 20:46

Rad

Re: Re: Re: Re: něco za něco
hi hi hi no to je sranda!!!
0/0
11.3.2003 13:06

Phdr.Harry Potter CsC

(!)
učitelé
0/0
10.3.2003 20:02

XM

Re: (!)
ano, my Vam presto rozumime, myslel jste zajiste PhDr. Harry Potter CSc.
0/0
10.3.2003 20:13

Zulukafr

Re: (!)
Vis co bandasko, neztrapnuj se psanim titulu, u kterych ani nevis jak se pisou a co znamenaji
0/0
10.3.2003 22:24

Posleda

Re: (!)
Podle toho, jak jsou ty tituly nesprávně napsané, bych to tipnul spíše na
RSDr = "rozhodnutím strany doktor"
CSc = "celkem spokojený cikán"
 
0/0
11.3.2003 9:10

Harry Potter

kde sme?
já jsem Harry Potter a chtěl bych se mít tak jak učitelé,každých 45 minut 15ti minutovou přestávku,potom si jít přečíst do třídy noviny...když se máte tak špatně,školství je tak špatné tak běžte dělat něco jinýho,třeba jezdit po Praze šalinou.
0/0
10.3.2003 19:34





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.