Diskuze

Z havárie je argument pro dálnici

Tragická nehoda se stala silným argumentem zastánců výstavby dálnice D3 z Prahy přes České Budějovice až do Dolního Dvořiště. Autobus havaroval na suché, ale nepřehledné silnici. "Ta komunikace je přetížená a nepřehledná. Je to pádný argument pro dálnici," řekl jihočeský hejtman Jan Zahradník.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

ODSak Eda

13. 3. 2003 0:30
"profesionalove"
Ja bych to videl jen a jen na "profesionalech" autobusacich o mnohych kamionistech nemluve... Jezdim s odtahovkou obden a mohu to jen potvrdit!
0 0
možnosti

LibertyOfSpeech

13. 3. 2003 12:50
Re:
U nás se smějí vyrábět a provozovat patrové autobusy i takové konstrukce, kde při převrácení (i za nulové rychlosti) jsou CESTUJÍCÍ v horním patře DOPŘEDEDU AUTOMATICKY OBĚTOVÁNI. Cestující jsou kryti jen "staniolem" střechy na sloupcích, jejichž pevnost zaručuje sotva to, že ji neodnese vítr. Při převrácení se pak nutně celá cca 20ti tunová hmotnost autobusu převalí přes jejich těla. KAŽDÉ převrácení takového obsazeného autobusu (např. utrhne se krajnice) je i za nulové rychlosti STRAŠNÉ MASO!!! To muselo být jasné i tvůrcům našich norem. Proč byl vůbec LEGISLATIVNĚ VYBUDOVÁN tento stav??? Výmluvy na evropské normy je účelový nesmysl. To je jenom obdobné a sprosté využití skuliny v právním systému tak, jak to předváděli tuneláři, kšeftmani s lihem a kšeftmani s topnými oleji.  
Něco tak zásadního nemahlo být jen nedopatření a krátkozrakost. 
 
Proboha, čí??? to byl lobing, ódéSeSáku?
 
0 0
možnosti

Stalker

12. 3. 2003 22:35
zmrdi
osobne jsem videl bouracku v tomhle useku ... odsudte ridice a vsechno v pohode ,ze ?  ... zeby paralela s inkvizici ... POKRYTCI !!!
0 0
možnosti

Mirrek

12. 3. 2003 13:12
doufám že za mříže půjde i provozovatel komunikace
Pokud zavřou na 10-let neviného řidiče, který k tomu přišel jak slepý k houslím, doufám že provozovatel komunikace dostane doživotí. Na této silnici kde jsou nehody na denním pořádku je přece povinností provozovatele tento stav řešit!!! např.příslušnými dopravními omezeními. Pokud se s tím nic neudělá dříve nebo později zase dojde k podobné havárii.  To že stav silnic je na úrovni Rumunska a někde i hůře je i výsledek práce ministerstva dopravy, takže doufám že příslušný ministr  odstoupí ze své funkce, jelikož díl viny nese i on :@)) pardon ja zapoměl žijeme v Čechách.
0 0
možnosti

Vašek

10. 3. 2003 19:02
zkorumpovaná organizace Ředitelství silnic a dálnic
silnici v daném úseku spravuje ŘSD České Budějovice. Veřejné zakázky zadávají podivným způsobem a pak nemají peníze na kritickou komunikaci E 55 na Linz.
Kácení tromů, které rostou přímo z krajnice, bránili i "ekoetroristi".
Svodidla jsou osaezna zcela chybně stojinami po 4 metrech (lepší je po 2 m nebo i po 1 m).
Kdy bude dálnice?!?!?!? Silnice je zatím lemována pomníčky mrtvých.....
0 0
možnosti

Huš

10. 3. 2003 17:55
S omluvou...
Promiňte, jestli s ptám nevhodně,ale není něco divného na tom,že se ten autobus takhle "skalpoval"?Připadá mi to přese všechno divné ...
0 0
možnosti

jája

10. 3. 2003 16:52
ehm?
Čím víc dálnic, čím víc aut, tím víc nehod. Není na světě něco důležitějšího než beton?
0 0
možnosti

Hledač

10. 3. 2003 15:44
nové dálnice?
kdesi jsem četl zkušenosti amerických odborníků, - každá nová silnice nebo dálnice se po určité době opět zaplní auty a stav je stejný jako předtím. Podle toho to také v LA vypadá . Měly by se změnit přístup a požadavky lidí.
0 0
možnosti

řidič

10. 3. 2003 15:11
kdyby se rači starali o silnice
Nevim proč pořád chtěji stavět nový dálnice, kdyby rači opravili stávající komunikace, udělali by líp. Já jsem z vesnice a naše silnice jsou v takovém stavu, že připomínají spíše tankodrom než silnici. Člověk se musí vyhíbat desítkám děr a v lepším případě skončí jen z opotřebovanými tlumiči, v horším skončí ve stromě. Ani se nedivim že je podle silnic tolik pomníčků, když jsou v takovém stavu.
0 0
možnosti

Tonda

10. 3. 2003 15:04
Jiné řešení
Pochybuji že dálnice něco vyřeší, když jedete po rovném úseku silnice tak to akorát svádí ke spaní, protože nemusíte ani hejbat s volantem a navíc si dálnice někteří jedinci pletou ze závodní dráhou, a to může bejt i hustá mlha. Je pravda že do Budějovic by byla potřeba pořádná silnice, ale proč stavět novou dálnici a zlikvidovat tak další část naší přírody, když by stačilo rozšířit Strakonickou od Příbramy dál a trochu zrenovovat stávající tah přes Tábor. Určitě by to prospělo více lidem, třeba i obyvatelům Tábora a Strakonic.
0 0
možnosti

Antík

10. 3. 2003 18:45
Re: Jiné řešení
Tondo,Tondo, podívej se do mapy, a pak asi uvidíš proč...možná...
0 0
možnosti

Hudec

10. 3. 2003 13:10
Dálnice by nic nezachránila
Lidé oplakávají své mrtvé, vzpamatovávají se ze šoku, doufají, že zrovna ti jejich blízcí neštěstí přežili, a už se najdou tací jako pan hejtman Zahradník, kteří se snaží z lidského neštěstí vytloukat politický kapitál. Prý být tu dálnice, nehodě se dalo zabránit. Pak musím připomenout, že velmi podobně vypadala nehoda, při níž na dálnici D1 zahynul na zač.90.let Alexander Dubček. Víc mrtvých tam nebylo jen proto, že havarovalo auto, ne autobus. To za prvé. Za druhé, nemůže vést dálnice v každém místě, kde při dopravních nehodách častěji než jinde umírají lidé. Takových míst jsou v republice přinejmenším stovky, na každém okrese hned několik. Je třeba vyčkat výsledků vyšetřování, zatím to vypadá, že na vině je nepřiměřená rychlost, mikrospánek řidiče nebo kombinace obojího, nedostatek odpočinku(to by mimochodem na dálnici mělo ještě horší důsledky, protože je tam větší provoz a mohli to odnést i další) a pak teprve dělat závěry a doporučovat vhodná opatření.
0 0
možnosti

Pean

10. 3. 2003 13:28
Re: Dálnice by nic nezachránila
zdá se, že moc nevíš o čem mluvíš. Zkus si po této silnici někdy vyjet za max. provozu a pak vyhlašuj že by dálnice nic nezachránila. Opak je pravdou - silnice je přetížená a pro takový provoz nevyhovující - je to podobný případ jako absence D11. Dálnice v takovýchto usecích by opravdu zachránila spoustu životůI když se nehody stávají i na dálnici , je to nesrovnatelné množství v porovnání s nebezpečními úseky bez dálnice - potvrdí to běžná statistika. 
0 0
možnosti