Diskuze

Znalce kvůli autobusu vyslýchá policie

Celý den trvala expertiza vraku autobusu, jehož nehoda si vyžádala 19 životů. Soudní znalec z oboru technického stavu vozidel zkoumání vraku Neoplanu dokončil vpodvečer. Přímo z areálu firmy ČSAD, kde vozidlo stojí, zamířil na policii k výslechu. K výsledku svého zkoumání se proto zatím nemůže vyjadřovat.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

KAREL IV.

4. 4. 2003 20:42
DISKUSE
Tady asi nemá cenu vůbec diskutovat, když Policie ČR tvrdí, že řidiče mohlo oslnit Slunce..  To by mě zajímalo, JAK ? když vycházelo až v 06:25 hod. a nehoda se stala v 05:55 hod. (Odjezd z konečné stanice podle jízdního řádu v 05:46 a v 05:57 hod !!!)
Jinak ráno vychází ¨Slunce v 06:29 hodin - informace pro Policii ČR
0 0
možnosti

Harden

4. 4. 2003 20:52
Re: DISKUSE
Spletlo jste si diskuzi, Vase Velicenstvo...
0 0
možnosti

Libor

13. 3. 2003 11:20
Čí to byl lobing???
U nás se smějí vyrábět a provozovat patrové autobusy i takové konstrukce, kde při převrácení (i za nulové rychlosti) jsou CESTUJÍCÍ v horním patře DOPŘEDEDU AUTOMATICKY OBĚTOVÁNI. Cestující jsou kryti jen "staniolem" střechy na sloupcích, jejichž pevnost zaručuje sotva to že ji neodnese vítr. Při převrácení se pak nutně celá cca 20ti tunová motnost autobusu převalí přes těla cestujících. Proč byl vůbec LEGISLATIVNĚ VYBUDOVÁN tento stav??? Čí to byl lobing??? A přitom se u normálních autobusů taxativně vyžaduje pevnostní odolnost skeletu karoserie a testuje se mimo jiné na odolnost pádem prototypu na střechu z předepsané výšky.
0 0
možnosti

Jiří Nový

13. 3. 2003 8:43
přečetl jsem si stránku
Dobrý den, měl jsem takovou naivní představu, že po roce 1989 budou novináři pyšní na to, že mohou být svobodnými novináři se vším všudy. Marně jsem čekal celá ta léta jak se jim to podaří a dnes mohu klidně prohlásit, že se to nepodařilo, že naši novináři jsou pouze "hyeny", které přináší senzace i když se jedná o lidské tragedie. Prohlédl jsem si reportáž a fotografie, které se týkají tragické havárie autobusu v Jižních Čechách a jelikož jsem byl strejda dvou mladých lidí, kteří v tom autobuse zahynuli, rozhodl jsem se, že vám napíšu tento mail. I když se domnívám, že to nikomu asi vůbec "nedojde", že na to nemáte příslušné potřebné buňky. Bude ale dobré, když to aspoň naznačím. Něco tak nechutného a primitivního jsem opravdu dlouho neviděl a nečetl, fotografie, texty k fotografiím (autorem byl p.David Veis). Nevím pane Veis kolik je Vám let, ono je to jedno, protože z tohot mailu určitě poznáte, že Vás považuji za neurvalce a primitiva. Celkově se ale pánové nad sebou zamyslete, ve všem ten Západ opravdu nemusíte kopírovat, ono to v naší republice zase tolik lidí nepotřebuje k životu. Nový Jiří Pokud budete chtít nějak mi vysvětlit moji zřejmě neznalost jak se píší články do novin, budu rád za jakoukoliv odpověď. Moje adresa novyj@bpo.cz
0 0
možnosti

Lojza Prostějov

12. 3. 2003 10:22
Vina řidiče
Ustálené slovní spojení říká, že se po nehodě pomáhá těm, co přežili. Byl jsem svědkem toho, kdy na dálkové cestě do Španělska si řidiči předávají volant za jízdy ve 100 km rychlosti a ještě to "hecují".Jo řidič ten tvrdej chleba má.Uvědomuje si ale pokaždé, že veze lidi?Jsem velmi zvědavý na to, jestli se dovíme, jak to doopravdy bylo. Na to, aby usnul byli moc málo za hrnicemi ve vnitrozemí. U letounu by to bylo vysvětleno asi tekhle:Chyba v pilotáži.Mrtvým život nevrátí, ale jaké z toho vyplyne poučení? Do patra teď hodně dlouho žádný přepravce nikoho nedostane.Je to vůbec správné takto přepravovat lidi???Kdo z cestujících před nástupem do patrového autobusu ví o tom, že tento nepodléhá žádným padacím testům, že ta vyhlídka z oken okolo je jenom proti průvanu???ZAKÁZAT takové busy!!!
 
0 0
možnosti

xyz

15. 3. 2003 0:41
Re: Vina řidiče
Jasne. A zakazat stare skodovky ktere nemaji zadnou bezpecnostni strukturu a pri bouracce poskytnou bezpecnost jako papirova rakvicka...
0 0
možnosti

ester

12. 3. 2003 1:09
mozna se pravou pricinu nehody nedozvime
Z vlastni zkusenosti se neopovazuji soudit zda nese vinu za tuto tragickou nehodu ridic a myslim si, ze to nikdy jiste vedet nebudu. Jednou jsme jeli z dlouheho tahleho kopce. Krasna cesta, ale ten kdo ji nezna nevi, ze nakonci je celkem záludná zatacka. V polovine kopce nas zacala predjizdet motorka. Samozrejme, ze jsme jeli porad stejne a jeli vedle sebe az dolu pod kopec, kde si to ale ten blbec nejak nespocital. My jsme zacali zpomalovat a on se nahrnul primo pred nas (tak metr) a zacal prudce brzdit. Nevim jak je to mozne, nevyznam se v motorkach ani v autech (nefandim si), ale on zacal tak prudce brzdit, ze my bychom ho zezadu nabrali a visel by nekde na strome a tak to pritel strhnul ke krajnici, kde na neco najel a praskla nam pneumatika. Rana jak z dela a my se ritili do protismeru do prikopu. Valeli jsme sudy a zustali na strese. Ten parchant se ani nevratil. Tu ranu slyset musel, kdyz byl od nas jeden metr. A co na to policie? Vzali vsechny kola na expertizu a rekli, ze jim nic neni a to, ze se to stalo kvuli nejakemu silenemu zavodnikovi co si mozna poprve vyjel na poradne masine o tom ani nechteli slyset. Priteli vzali ridicak na tri roky a dali pokutu 10000 a bylo hotovo.
 
Mate jistotu, ze je policie stoprocentni a ze prava pricina nehody nezustane utajena? Nechci nikoho soudit a myslim si, ze bozi mlyny melou pomalu, ale jiste a na kazdeho jednou dojde. Treba si ten parchant na motorce nekde potom aspon nabil hubu.
 
A pak zase vim o opacnem pripadu, kdy ridic esemeskoval za jizdy a srazil maleho chlapce, ktery zemrel v nemocnici. Je pravda, ze mu tam vbehl, ale kdyby se venoval rizeni mohl si ho vsimnout drive - zde zase zafungovaly opacne sily a o nejakem mobilu se nikdo nedozvedel krome okruhu znamych toho vinika. Dostal smesnou podminku a pouze pul roku zakaz rizeni (protoze potreboval auto ke každodenní praci).
 
Tak to u nas funguje - kdyz mate kontakty tak jde vsechno. Tak jak pracuje nase policie a soudnictvi? Myslim si, ze se mohu spolehnout jen na sebe a zdravy usudek. Za pozastaveni stoji srovnani tri roky zakaz rizeni za prekroceni povolene rychlosti o 20kmh (protože co jiného by taky clovek cekal – pripad uzavřen a na ceste nejaka ta frcka J proc se babrat v prave pricine nehody, ze?) a pul roku za zabiti ditete. At zijou konexe, podplaceni, policie i soudy!! Nerikam, ze jsou vsichni zminovani spatni, jsou samozrejme v jejich radach i slusni, ale nikdy nevite, kdo se okolo ochomyta. Nesudte tedy, pokud nejste primymi svedky nehody.
 
Tak stejne muzete vinit vyrobce autobusu, ekology za to, ze uz davno neni dalnice a mnoho dalsich.
  Je mi lito tolika zmarenych zivotu a preji hodne sily pozustalym a aby kolem sebe meli hodne hodnych lidi, kteri jim pomuzou dale zit.
0 0
možnosti

Mare

11. 3. 2003 13:19
SMS a řidič
Loni v létě jsme jeli na zájezd do Itálie a jeden ze dvou řidičů měl doma mladou milenku a skoro v jednom kuse si s ní psal. A to i v případě, že seděl za volantem. Několikrát se stalo, že při psaní SMS za volantem se začal stáčet ke svodidlům, ale vždy včas vyrovnal. Nebylo to vůbec příjemné...
0 0
možnosti

Meverick

11. 3. 2003 13:54
Re: SMS a řidič
 Přátelé, nedělejme zbytečně ukvapené závěry.  Počkejme jaké budou výsledky vyšetřování. Je fakt, že spousta šoférů jsou arogantní hazardéři, ale je mezi nimi i dost dobrých a zkušených šoférů. A co se týče toho sms-kování za jízdy, též jsem takového střelce za volantem autobusu zažil a udělal jsem mu takovou ostudu, že měl prima barvu.
0 0
možnosti

11. 3. 2003 13:03
SMS
Parkrat jsem uz na zajezdu v Alpach byl, kdyz dorazite na ceste zpet na Cesky hranice prudi celnici a vsechny spici cestujici to probere, prejedete hranice a v busu je celkem rusno, vsichni telefonuji cpou se bagetama co nakoupili u prvni benzinky atd. i psychologicky efekt toho ze jste zrovna dorazili "domu" neni zanedbatelny a tyka se to samozrejmne i ridice. Proste par minut za hranicema je podle meho nazoru nejnepravdepodobnejsi okamzik na mikrospanek...... Ale kdyz prejedete hranice je pric drahy roaming a je cas odepsat milence na smsku o tom ze uz vam zahriva pelisek.....a takova sms nepocka. Priznejme si ...kolik z nas esmskuje v aute, ja to bohuzel tu a tam taky udelam a uz jsem se pri tom taky ocitnul nebezpecne blizko svodidel. ....... Netvrdim ze to tak muselo byt, ale udivuje me ze se to vubec nebere v potaz.......mobilni operatori to ostatne muzou (oproti mikrospanku) podle jejich zaznamu o ridicove mobilu vyloucit nebo potvrdit. Rad bych slysel, ze tuto tragedii nezavinila puvodne nevinna smska
0 0
možnosti

Charlie

11. 3. 2003 13:19
Re: SMS
Taky bych se k tomu klonil, je to asi nejčastější, co řidiči po přejezdu hranic dělají.. Někde jsem sice četl, že se "shýbal pro kazetu".., ale jezdíme hodně často a většina řidičů - autobusu - posílá mimo jiné zprávu na dispečink..- jsme v ČR.. Ale - pokud ji neodeslal.. a třeba stihl někdo vymazat..není možnost nic zjistit.. Už jsem to zde napsal 2x.. - zpět to nevrátíme, ale snad aspoň v budoucnu neuvidím řidiče autobusu s mobilem v ruce..za řízení../ že..- Jardo.., Mirku..- mohli byste potvrdit.., ale to neuděláte../..
0 0
možnosti

Petra

11. 3. 2003 12:58
Upřímnou soustrast
Všem pozůstalým bych chtěla předem vyjádřit upřímnou soustrast.Je šílené když odejde někdo blýzký a navíc třeba ještě tragicky.Je škoda všech zmařených životů.Všem pozůstalým přeji hodne síly a všem zraněným hodně sil do zotavování.
Na našich silnicích se pohybuje hodně neohleduplných řidičů a pirátů silnic.Jezdím denně a tak vím o čem mluvím.Nezkušeným řidičům se dostávájí domů silná auta a oni je neumí řídit a přeceňují své schopnosti a kolikrát i technický stav vozidla.
Řidiči autobusu přeji pevné nervy a hodně sil.Nesmíme obvińovat nikoho dokud nevíme další okolnosti.Neodsuzujte řidiče ,je to člověk jako mi a myslím si,že i kdybyž  to jeho vina nebude - to že v autobuse zemřelo 19 lidí bude pro něj poznamenání na celý život!!
Ještě jednou upřímnou soustrast pozůstalým a všem zraněným a jejich příbuzným sílu!!Petra
 
0 0
možnosti

Jar

11. 3. 2003 11:23
Z doslechu.....................
.........jsem se dnes dozvěděl, že ten autobus kotrmelec neudělal, ale tu střech i s cestujícími uřízli větve. Něco na tom asi bude, protože dle video záběru, ta střecha zůstala ležet na vozovce. Je to pravda ????? Nebo si zase někdo něco vymyslel ????
0 0
možnosti

Pavel

11. 3. 2003 10:26
Patří patrové autobusy na cesty?
Je mi líto zmařených životů i těžce zraněných. Jediný okamžik krutě zasáhl do životů jejich i příbuzných. Podle zákona bude mít vinu asi řidič. Viníkem je také konstrukce autobusu. Po převrácení byla v patře autobusu zabita nebo zmrzačena většinu pasažérů. Měl by být konstruován tak, aby zde byla nějaká bezpečná deformační zona. Pokud to není možné, neměly by patrové autobusy na cestách jezdit.
0 0
možnosti