Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Znalce kvůli autobusu vyslýchá policie

Celý den trvala expertiza vraku autobusu, jehož nehoda si vyžádala 19 životů. Soudní znalec z oboru technického stavu vozidel zkoumání vraku Neoplanu dokončil vpodvečer. Přímo z areálu firmy ČSAD, kde vozidlo stojí, zamířil na policii k výslechu. K výsledku svého zkoumání se proto zatím nemůže vyjadřovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

KAREL IV.

DISKUSE
Tady asi nemá cenu vůbec diskutovat, když Policie ČR tvrdí, že řidiče mohlo oslnit Slunce..  To by mě zajímalo, JAK ? když vycházelo až v 06:25 hod. a nehoda se stala v 05:55 hod. (Odjezd z konečné stanice podle jízdního řádu v 05:46 a v 05:57 hod !!!)
Jinak ráno vychází ¨Slunce v 06:29 hodin - informace pro Policii ČR
0/0
4.4.2003 20:42

Harden

Re: DISKUSE
Spletlo jste si diskuzi, Vase Velicenstvo...
0/0
4.4.2003 20:52

Libor

Čí to byl lobing???
U nás se smějí vyrábět a provozovat patrové autobusy i takové konstrukce, kde při převrácení (i za nulové rychlosti) jsou CESTUJÍCÍ v horním patře DOPŘEDEDU AUTOMATICKY OBĚTOVÁNI. Cestující jsou kryti jen "staniolem" střechy na sloupcích, jejichž pevnost zaručuje sotva to že ji neodnese vítr. Při převrácení se pak nutně celá cca 20ti tunová motnost autobusu převalí přes těla cestujících. Proč byl vůbec LEGISLATIVNĚ VYBUDOVÁN tento stav??? Čí to byl lobing??? A přitom se u normálních autobusů taxativně vyžaduje pevnostní odolnost skeletu karoserie a testuje se mimo jiné na odolnost pádem prototypu na střechu z předepsané výšky.
0/0
13.3.2003 11:20

Jiří Nový

přečetl jsem si stránku
Dobrý den, měl jsem takovou naivní představu, že po roce 1989 budou novináři pyšní na to, že mohou být svobodnými novináři se vším všudy. Marně jsem čekal celá ta léta jak se jim to podaří a dnes mohu klidně prohlásit, že se to nepodařilo, že naši novináři jsou pouze "hyeny", které přináší senzace i když se jedná o lidské tragedie. Prohlédl jsem si reportáž a fotografie, které se týkají tragické havárie autobusu v Jižních Čechách a jelikož jsem byl strejda dvou mladých lidí, kteří v tom autobuse zahynuli, rozhodl jsem se, že vám napíšu tento mail. I když se domnívám, že to nikomu asi vůbec "nedojde", že na to nemáte příslušné potřebné buňky. Bude ale dobré, když to aspoň naznačím. Něco tak nechutného a primitivního jsem opravdu dlouho neviděl a nečetl, fotografie, texty k fotografiím (autorem byl p.David Veis). Nevím pane Veis kolik je Vám let, ono je to jedno, protože z tohot mailu určitě poznáte, že Vás považuji za neurvalce a primitiva. Celkově se ale pánové nad sebou zamyslete, ve všem ten Západ opravdu nemusíte kopírovat, ono to v naší republice zase tolik lidí nepotřebuje k životu. Nový Jiří Pokud budete chtít nějak mi vysvětlit moji zřejmě neznalost jak se píší články do novin, budu rád za jakoukoliv odpověď. Moje adresa novyj@bpo.cz
0/0
13.3.2003 8:43

Lojza Prostějov

Vina řidiče
Ustálené slovní spojení říká, že se po nehodě pomáhá těm, co přežili. Byl jsem svědkem toho, kdy na dálkové cestě do Španělska si řidiči předávají volant za jízdy ve 100 km rychlosti a ještě to "hecují".Jo řidič ten tvrdej chleba má.Uvědomuje si ale pokaždé, že veze lidi?Jsem velmi zvědavý na to, jestli se dovíme, jak to doopravdy bylo. Na to, aby usnul byli moc málo za hrnicemi ve vnitrozemí. U letounu by to bylo vysvětleno asi tekhle:Chyba v pilotáži.Mrtvým život nevrátí, ale jaké z toho vyplyne poučení? Do patra teď hodně dlouho žádný přepravce nikoho nedostane.Je to vůbec správné takto přepravovat lidi???Kdo z cestujících před nástupem do patrového autobusu ví o tom, že tento nepodléhá žádným padacím testům, že ta vyhlídka z oken okolo je jenom proti průvanu???ZAKÁZAT takové busy!!!
 
0/0
12.3.2003 10:22

xyz

Re: Vina řidiče
Jasne. A zakazat stare skodovky ktere nemaji zadnou bezpecnostni strukturu a pri bouracce poskytnou bezpecnost jako papirova rakvicka...
0/0
15.3.2003 0:41

ester

mozna se pravou pricinu nehody nedozvime
Z vlastni zkusenosti se neopovazuji soudit zda nese vinu za tuto tragickou nehodu ridic a myslim si, ze to nikdy jiste vedet nebudu. Jednou jsme jeli z dlouheho tahleho kopce. Krasna cesta, ale ten kdo ji nezna nevi, ze nakonci je celkem záludná zatacka. V polovine kopce nas zacala predjizdet motorka. Samozrejme, ze jsme jeli porad stejne a jeli vedle sebe az dolu pod kopec, kde si to ale ten blbec nejak nespocital. My jsme zacali zpomalovat a on se nahrnul primo pred nas (tak metr) a zacal prudce brzdit. Nevim jak je to mozne, nevyznam se v motorkach ani v autech (nefandim si), ale on zacal tak prudce brzdit, ze my bychom ho zezadu nabrali a visel by nekde na strome a tak to pritel strhnul ke krajnici, kde na neco najel a praskla nam pneumatika. Rana jak z dela a my se ritili do protismeru do prikopu. Valeli jsme sudy a zustali na strese. Ten parchant se ani nevratil. Tu ranu slyset musel, kdyz byl od nas jeden metr. A co na to policie? Vzali vsechny kola na expertizu a rekli, ze jim nic neni a to, ze se to stalo kvuli nejakemu silenemu zavodnikovi co si mozna poprve vyjel na poradne masine o tom ani nechteli slyset. Priteli vzali ridicak na tri roky a dali pokutu 10000 a bylo hotovo.
 
Mate jistotu, ze je policie stoprocentni a ze prava pricina nehody nezustane utajena? Nechci nikoho soudit a myslim si, ze bozi mlyny melou pomalu, ale jiste a na kazdeho jednou dojde. Treba si ten parchant na motorce nekde potom aspon nabil hubu.
 
A pak zase vim o opacnem pripadu, kdy ridic esemeskoval za jizdy a srazil maleho chlapce, ktery zemrel v nemocnici. Je pravda, ze mu tam vbehl, ale kdyby se venoval rizeni mohl si ho vsimnout drive - zde zase zafungovaly opacne sily a o nejakem mobilu se nikdo nedozvedel krome okruhu znamych toho vinika. Dostal smesnou podminku a pouze pul roku zakaz rizeni (protoze potreboval auto ke každodenní praci).
 
Tak to u nas funguje - kdyz mate kontakty tak jde vsechno. Tak jak pracuje nase policie a soudnictvi? Myslim si, ze se mohu spolehnout jen na sebe a zdravy usudek. Za pozastaveni stoji srovnani tri roky zakaz rizeni za prekroceni povolene rychlosti o 20kmh (protože co jiného by taky clovek cekal – pripad uzavřen a na ceste nejaka ta frcka J proc se babrat v prave pricine nehody, ze?) a pul roku za zabiti ditete. At zijou konexe, podplaceni, policie i soudy!! Nerikam, ze jsou vsichni zminovani spatni, jsou samozrejme v jejich radach i slusni, ale nikdy nevite, kdo se okolo ochomyta. Nesudte tedy, pokud nejste primymi svedky nehody.
 
Tak stejne muzete vinit vyrobce autobusu, ekology za to, ze uz davno neni dalnice a mnoho dalsich.
  Je mi lito tolika zmarenych zivotu a preji hodne sily pozustalym a aby kolem sebe meli hodne hodnych lidi, kteri jim pomuzou dale zit.
0/0
12.3.2003 1:09

Mare

SMS a řidič
Loni v létě jsme jeli na zájezd do Itálie a jeden ze dvou řidičů měl doma mladou milenku a skoro v jednom kuse si s ní psal. A to i v případě, že seděl za volantem. Několikrát se stalo, že při psaní SMS za volantem se začal stáčet ke svodidlům, ale vždy včas vyrovnal. Nebylo to vůbec příjemné...
0/0
11.3.2003 13:19

Meverick

Re: SMS a řidič
 Přátelé, nedělejme zbytečně ukvapené závěry.  Počkejme jaké budou výsledky vyšetřování. Je fakt, že spousta šoférů jsou arogantní hazardéři, ale je mezi nimi i dost dobrých a zkušených šoférů. A co se týče toho sms-kování za jízdy, též jsem takového střelce za volantem autobusu zažil a udělal jsem mu takovou ostudu, že měl prima barvu.
0/0
11.3.2003 13:54

Re: Re: SMS a řidič
Nesnazim se delat zavery, ale dle meho nazoru je telefon jako pricina minimalne stejne pravdepodobna jako mikrospanek nebo zvire, coz se omila furt dokola a nad timhle se jeste nikdo kompetentni ani nezamyslel, nebo mozna zamyslel a rychle na to radsi zapomnel, kazdopadne jsem jeste neslysel, ze by se toto vubec nejak vysetrovalo, nebo podobne. Proste neverim tomu, ze ridic usne par minut za hranicema, kdyby to bylo po ctyrhodinove momotonni jizde se spicimi pasazery tak prosim.....    
0/0
11.3.2003 14:54

SMS
Parkrat jsem uz na zajezdu v Alpach byl, kdyz dorazite na ceste zpet na Cesky hranice prudi celnici a vsechny spici cestujici to probere, prejedete hranice a v busu je celkem rusno, vsichni telefonuji cpou se bagetama co nakoupili u prvni benzinky atd. i psychologicky efekt toho ze jste zrovna dorazili "domu" neni zanedbatelny a tyka se to samozrejmne i ridice. Proste par minut za hranicema je podle meho nazoru nejnepravdepodobnejsi okamzik na mikrospanek...... Ale kdyz prejedete hranice je pric drahy roaming a je cas odepsat milence na smsku o tom ze uz vam zahriva pelisek.....a takova sms nepocka. Priznejme si ...kolik z nas esmskuje v aute, ja to bohuzel tu a tam taky udelam a uz jsem se pri tom taky ocitnul nebezpecne blizko svodidel. ....... Netvrdim ze to tak muselo byt, ale udivuje me ze se to vubec nebere v potaz.......mobilni operatori to ostatne muzou (oproti mikrospanku) podle jejich zaznamu o ridicove mobilu vyloucit nebo potvrdit. Rad bych slysel, ze tuto tragedii nezavinila puvodne nevinna smska
0/0
11.3.2003 13:03

Charlie

Re: SMS
Taky bych se k tomu klonil, je to asi nejčastější, co řidiči po přejezdu hranic dělají.. Někde jsem sice četl, že se "shýbal pro kazetu".., ale jezdíme hodně často a většina řidičů - autobusu - posílá mimo jiné zprávu na dispečink..- jsme v ČR.. Ale - pokud ji neodeslal.. a třeba stihl někdo vymazat..není možnost nic zjistit.. Už jsem to zde napsal 2x.. - zpět to nevrátíme, ale snad aspoň v budoucnu neuvidím řidiče autobusu s mobilem v ruce..za řízení../ že..- Jardo.., Mirku..- mohli byste potvrdit.., ale to neuděláte../..
0/0
11.3.2003 13:19

Petra

Upřímnou soustrast
Všem pozůstalým bych chtěla předem vyjádřit upřímnou soustrast.Je šílené když odejde někdo blýzký a navíc třeba ještě tragicky.Je škoda všech zmařených životů.Všem pozůstalým přeji hodne síly a všem zraněným hodně sil do zotavování.
Na našich silnicích se pohybuje hodně neohleduplných řidičů a pirátů silnic.Jezdím denně a tak vím o čem mluvím.Nezkušeným řidičům se dostávájí domů silná auta a oni je neumí řídit a přeceňují své schopnosti a kolikrát i technický stav vozidla.
Řidiči autobusu přeji pevné nervy a hodně sil.Nesmíme obvińovat nikoho dokud nevíme další okolnosti.Neodsuzujte řidiče ,je to člověk jako mi a myslím si,že i kdybyž  to jeho vina nebude - to že v autobuse zemřelo 19 lidí bude pro něj poznamenání na celý život!!
Ještě jednou upřímnou soustrast pozůstalým a všem zraněným a jejich příbuzným sílu!!Petra
 
0/0
11.3.2003 12:58

Jar

Z doslechu.....................
.........jsem se dnes dozvěděl, že ten autobus kotrmelec neudělal, ale tu střech i s cestujícími uřízli větve. Něco na tom asi bude, protože dle video záběru, ta střecha zůstala ležet na vozovce. Je to pravda ????? Nebo si zase někdo něco vymyslel ????
0/0
11.3.2003 11:23

Pavel

Patří patrové autobusy na cesty?
Je mi líto zmařených životů i těžce zraněných. Jediný okamžik krutě zasáhl do životů jejich i příbuzných. Podle zákona bude mít vinu asi řidič. Viníkem je také konstrukce autobusu. Po převrácení byla v patře autobusu zabita nebo zmrzačena většinu pasažérů. Měl by být konstruován tak, aby zde byla nějaká bezpečná deformační zona. Pokud to není možné, neměly by patrové autobusy na cestách jezdit.
0/0
11.3.2003 10:26

Libor Foltýnek

Pro MF: VÍC ŽIVOTŮ BRALY JEN VLAKY
To jako když vletí autobus na přejezd, tak zabílel vlak? Já bych to ohodnotil také jako selhání autobusů, resp. jejich řidičů...
0/0
11.3.2003 10:14

Scan

Chceme slyšet pravdu o odpočinku řidičů před a během jízdy!!!!
To jste mohli zjistit během 24 hod víc než pohodlně!Toto je základ všeho, vy technické závady.
0/0
11.3.2003 9:55

Jan Bílek

Cestování autobusem zejména zájezdovým je jen pro sebevrahy.
Je to hromada plechu a skla nafouknutá vzduchem. Cestujícím neposkytuje při havarii vůbec žádnou ochranu, naopak je to rozpáře na kusy. Podívejte se na Ahaswebovy noviny na http://www.ahasweb.cz.
0/0
11.3.2003 9:41

Charlie

Re: Cestování autobusem zejména zájezdovým je jen pro sebevrahy.
Díval jsem se na ty vaše "noviny".., ale zavádíte.. Co kdybyste tam uveřejnil celé rozbory a ne jen hodnocení 1/10 používané dopravy?? Jste jako Železný s "koláčem".. Jsou dvě kriteria- nehodovost & cena. Příklad- nejvíce čechů k moři na Jadran.. Letenka do Splitu a zpět 5 400.. a viděl jste, co tam někdy lítá?? Trvání cesty 2 hodiny. Vlak - 36 hodin a cena v obou směrech 3 600.. - celkem 4x přestoupit nebo přesuny na jiné koleje.. Autobus - 2 000 a jede 18 hodin.., zastávky co 2 hodiny, řidiči ve 2 - jeden řídí, druhý "v ložnici".. spí../ nebo aspoň má../.. Všichni dodržují přestávku min.8 hodin, před cestou zpět.. Auto - při 4 lidech - asi 1 200 Kč..- ale- udělejte statistiku nehodovosti aut v Chorvatsku a vaše noviny budou nekonečné.. Stejně byste mohl tvrdit - na svých stránkách, že za totality bylo "lépe"..- všichni pracovali..Dobu nezastavíte a zpátečnictví už konečně není moderní..Zkuste věnovat energii tomu, aby jezdily autobusy a auta kvalitní, kde musíte souhlasit s tím, že vozový park autobusů je podstatně více kvalitní, než ten automobilový...- kde se někdo pustí na cesty s autem starším 20 let a náhradní auto si veze v kufru..
0/0
11.3.2003 10:45

A.P.

Nemocnice Prachatice
Část zraněných ošetřovali také v nemocnici v Prachaticích, o tom se téměř nepíše. Myslím si, že bychom měli vědět, že tam také dlouho do noci operovali, nejen v Budějovicích a Krumlově.
0/0
11.3.2003 9:40

Rambo

Bezpečnostní pásy
Když je tu tolik odborníků na dopravu, může mi někdo vysvětli, proč se v aurobusech nepoužívají bezpečnostní pásy ??? (opravdu mě to zajímá) Děkuji.
0/0
11.3.2003 9:35

pinguin

Re: Bezpečnostní pásy
pokud se dobre pamatuji,prosadila se  autobusova lobby;neco jako ,ze to v  snizi pohodli.pasy jsou jen vpredu kde neni jiz dalsi sedadlo.ale rekl bych,ze v tomto
pripade,by pasy byly k nicemu...
0/0
11.3.2003 12:04

Nechci omlouvat řidiče, ani stav autobusu. Ale moje ykušenost je taková, že cestovky nutí řidiče k nepřetržitým jízdám. Příklad: dva řidiči jeli od pátku cca 16 hod z Č.Budějovic do Italie- Lignano, Caorle- celou noc, tam vysadili klienty a posbírali ty, co končili dovolenou, bez odpočinku a téměř bez zastávek jeli zpět do ČR - do Č.Budějovic, Prachatic, Prahy (tam jsme dorazili asi ve dvě v neděli ráno) a zpět do Č.Budějovic- to je další dvě hodiny. A v pondělí ráno řidiči "jeli" normální linky, kdy vozí lidi do práce. Ty dva řidiči jeli 34 hodin vlastně bez odpočinku, když k tomu připočtete přípravu autobusu před a po zájezdu... Není divu, že jsou řidiči unavení, a stane se nějaká nehoda.... Dříve si ta cestovka pronajímala autobusy a řidiče z ČSAD, ale protože ti musí dodržovat předepsané přestávky a odpočinek, zjednala si soukromého dopravce, kterého nikdo nekontroluje. Už s you cestovkou na dovolenou nejezdím.
0/0
11.3.2003 9:25

Honza

Re:
Cestovky mohou nutit řidiče autobusů k čemu chtějí a spediční firmy mohou nutit řidiče kamionů taky k čemu chtějí. Problém nastává až tehdy když řidiči mdlého rozumu na tenhle nátlak přistoupí. Pokud vás bude nutit zaměstnavatel k tomu abuste si počínal(a) tak že budete vážným nebezpečím pro zdraví a životy ostatních lidi tak na to přistoupíte??
0/0
11.3.2003 10:02

kritik

Re: Re:
nevíš o čem mluvíš,vetšina řidičů je na minimální mzdě a vydělávají jen když jezdí-hlavně ven to jsou diety bufet atd.Takže nějaké odmítání je jen jednou,pak už jde ke slovu vyhazov.
0/0
11.3.2003 10:41

Jana

Re: Re: Re:
Jinými slovy, vydrží je ti se silným žaludkem kterým není proti mysli zabíjet. Souhlasím, na silnicích to tak skutečně vypadá.
0/0
11.3.2003 10:48

kritik

Re: Re: Re: Re:
Tady nejde o silný žaludek nebo zabíjení,ale oto uživi rodinu a sebe.Podívej se kolem sebe na nezaměstnanost a pak něco říkej.
0/0
11.3.2003 10:52

Jana

Re: Re: Re: Re: Re:
Nikoho neomlouvá pokud za účelem živení rodiny ohrožuje, zraňuje a zabíjí ostatní. Pokud je pravda to co tu píšeš, pak není rozdíl mezi nájemným vrahem a šoférem.
0/0
11.3.2003 10:55

Jogurt

Re: Re: Re: Re: Re:
Nepřeskočilo ti náhodou? Co má společnýho bezohlednost a hrubé nedodržování všech bezpečnostních předpisů i zdravého rozumu s obživou rodiny? Pak fakt nevidím rozdíl mezi snajprem a autobusákem. Pro prachy zabíjejí oba.
0/0
11.3.2003 11:01

anonym

Re: Re: Re: Re: Re: Re:
jestli si vy dva Jana+Jogurt myslíte že každý sofér si sedá za volant s úmyslem někoho a dle vás všechny zabít tak to jste pěkní ubožáci!!!!!!!!!!! 
0/0
11.3.2003 11:06

DDD

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Aha, takže oni nechtějí. Tak proč se tak chovají? Jel jsi už někdy po silnici třeba HK-Poděbrady nebo kdekoli jinde kde je silný provoz kamionů a autobusů? Ubožák je spíš ten kdo se snaží ventilovat zvrácený názor že za žold je takové chování akceptovatelné a trovněž je ubožák en kdo se tak chová. Mnohatunové vozidlo v rukách bezohledného primitiva je vražednou zbraní tím spíš, že tomu mamlasovi za volantem nejsou případné následky jeho jednání vůbec jasné.
0/0
11.3.2003 11:26

MaVa

Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Souhlasím. Mám dopravní firmu střední velikosti a důsledně hlídám aby se řidiči jako dobytek nechovali. Pokud se cokoli prokáže (v pracovním řádu i pracovních smlouvách je hrubým porušením pracovní kázně označeno "jakýkoli přestupek proti bezpečnosti a plynulosti silničního provozu nebo bezpečnosti práce", řidič okamžitě letí. Bohužel ho přijmou jinde. Pokud někdo namítne že musím zkrachovat nebo nemohu sehnat řidiče, opak je pravdou. Představa že spedice nebo dálková osobní doprava může profitovat jen tehdy pokud se nedodržují pravidla hry je nesmysl.
0/0
11.3.2003 11:12

DDD

Re:
A když tě tvůj chlebodárce bude nutit abys kolem sebe v davu mával mačetou tak to kvůli gáži uděláš?
0/0
11.3.2003 10:06

Re: Re:
zalezi na vysi te gaze
0/0
11.3.2003 11:08

Nubijská perla

Re: Re: Re:
Fajn. Jezdíš s kamionem nebo s autobusem?
0/0
11.3.2003 11:29

Joe

Re: odpocinek
Predchozi prispevek je nesmysl, cestu Ceske Budejovice-Lignano muze zvladnout jeden ridic a do aetru (8 hod s 45 min prestavkou, nebo 10 hod max 1x tydne). t.j. ve dvou neni problem cesta tam a zpet. Pred linkou urcite bylo 8 hodin odpocinku. navic to je NA RIDICI rict, jestli pojede nebo ne. dle zakona ma pravo odmitnout i kvuli technickemu stavu (pravo i povinnost) - ktery je casto take katastrofalni a to i u na pohled hezkych (2 patrovych) autobusu. Casto je skareda rezava karosa lepsi nez leckery zahranicni autokar (vysoka cena ND => "ceske" bastleni co se da..} ..Jo a nikdo si nedovoli vyhodit ricice jen proto, ze nechce jet dale protoze je unaven - neveril byste, jaky je problem sehnat ridice autobusu - ono to totiz neni jen ridit. musi to byt dobry ridic, dobry mechanik, musi se "vyznat" ve svete, musi umet jednat s lidmi, musi byt poctivy s penezi. KDE CHCETE TAKOVEHO CLOVEKA SEHNAT???
0/0
11.3.2003 13:07

Kdosi

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
11.3.2003 8:34

kritik

Vina, ale čí?
Svalovat vinu jen na řidiče bude zdřejmě trochu scestné, autobus starý 12let a ještě poskládaný z dílů od tří různých výrobců tak to je dosk silné kafe.Vím jak se to řeší u dopravců když mají poruchu kouknou se na cenu originálního dílu, protočí se jim panenky a vedoucí provozu musí sehnat jiný repasovaný, vetšinou očistěný a natřený barvou stejný nebo horší a nakonec aby ušetřili v rámci přípravy busu na cestu jej namontují řidiči! kteří s busem jezdí.Žádné testování nebo prohlídky všechno za prachy, tak se není čemu divit.
0/0
11.3.2003 6:59

Jar

Re: Vina, ale čí?
To, že jsou autobusy poskládány z několika dílů, není až takový problém, ale např. autobusů zn. Setra celkem běžná praxe. Ale přikláním se k názoru "kritika" s prodejem náhr. dílů, kreté se shánějí na vrakárnách.  
0/0
11.3.2003 7:09

Berg

Re: Re: Vina, ale čí?
Strašně tragická událost. Ale přiznejme si, jaká by byla rétorika médií i zdejších přispěvatelů, kdyby se stala podobná tragická nehoda na dráze (zaviněná nešťastným lidským faktorem). To by bylo řečí o nebezpečnosti a nespolehlivosti (i přes to, že cestování vlakem je 250x bezpečnější než jízda po silnici). Prosím, trošku více si všímejte toho hrozivého nálepkování, které je v naší společnosti tak oblíbené. Prostě je módní tvrdit, že dráhy jsou nespolehlivé špinavé a vůbec.
0/0
11.3.2003 9:45

Jana

Re: Vina, ale čí?
Zajisté. Vyslovit názor že řidič má jet tak aby nikoho nezranil je scestné. Prokázat mu vinu a řádném soudním jednání ho odsoudit je taky scestné. Připustit že nebezpečně a vrcholně bezohledně jezdí dtrivá většina řidičů z povolání je scestné. Vaše úvahy jsou projevem falešného alibismu a hluboké neúcty k obětem této a dalších nehod při kterých profesionálové "měli smůlu" alias zabili či zranili ostatní účastníky silničního provozu. Nesdílím ani názor že tito lidé si případné následky budou nějak výrazně vyčítat. Pokud by to jejich charakterové a morální vlastnosti umožňovaly, nechovali by se na silnicích tak, jak se denně chovají. Ledaže by bylo scestné předpokládat že když předjíždějící kamion nebo autobus například hrubě ohrozí protijedoucího řidiče (a to se děje x-tisíckrát denně) tak že onen "profík" netuší že může někomu způsobit těžkou újmu.
0/0
11.3.2003 8:07

M.

Re: Re: Vina, ale čí?
A co tenhle pohled : Řidič je odpočatý, dodržuje předpisy i obecně uznávané zásady obezřetnosti za volantem. Pak se před autobusem objeví zvíře (a nemusí to být zrovna srna, tuhle mně docela slušně rozhodil malý pták, který se mi zjevil z pole na naprosto přehledné rovné silnici), nebo obyčejně kýchne a v rámci běžného leknutí sebou prostě trochu "škubne". A vzhledem k tomu, jak citlivě a jemně reaguje servo řízení takového monstra, jako je 70místný NEOPLAN, se stane, že autobus sjede na této na mezinárodní tah extrémně úzké silnici  ze své dráhy právě o ten půl metr, metr, který v tomto případě způsobil, že autobus si škrtl o pravá svodidla. No a zbytek už známe. Je mi osobně velmi líto těch, kteří došli úhony, pár z nich dokonce osobně znám, a bohužel musím říci, i osobně znal.. Ale rád bych se dožil stavu, kdy i u nás prostě bude alespoň někdy v rámci soudního procesu s "viníkem" nehody konstatováno něco jiného, než že řidič je bez ohledu na jakékoliv okolnosti vždy vinen, pokud se něco stane. Možná si někdo vzpomene na předloňskou nehodu rakouských skokanů na lyžích. Po vyšetření nehody prohlásil příslušný soud, že řidič nenese vinu za smrt a zranění svých kolegů a spolujezdců, protože prostě na silnici byl led a auto zareagovalo nečekaně v zatáčce! Něco u nás naprosto nemyslitelného. A ptám se : Komu pomůže odsoudit řidiče na 3-10 let odnětí svobody "natvrdo" ? Pozůstalým ? Zesnulým? Zraněným ? Škody na životě a zdraví nikdo nevrátí, a od odškodnění jsou tu jiní, ne ? Nerad bych, aby tento příspěvek vyzněl jako apriorní obhajoba řidiče - pokud se prokáže, že se prostě "jen" nevěnoval řízení (SMS, video , cigárko apod.), nechť je po zásluze potrestán, ale zatím asi nikdo z nás nemá dostatek informací a nade vším proto převažuje pocit zmaru z této obrovské tragédie. Přeji všem zúčastněným pevné nervy při překonávání této nelehké životní situace a upřímnou soustrast všem pozůstalým.
0/0
11.3.2003 14:15

Dan Chodusov

.
Dnes jsem se dozvedel, ze mezi cestujicimi byl i kdysi muj ucitel informatiky Ing. Lukas Adamec, ktery jakoby zazrakem nehodu prezil a lezi s velmi tezkymi zranenimi ve vaznem stavu v nemocnici. Rad vyzval vsechny aby se modlili a doufali v uzdraveni vsech prezivsich a chtel bych vyjadrit uprimnou soustrast vsem pozustalym.
Dan Chodusov curse@bonusweb.cz
 
0/0
10.3.2003 23:59

Janca

Re: .
Lukas je pry v poradku, bez vaznejsich zraneni.
0/0
11.3.2003 9:24

Ondrej Dosedel

Nevim, co rici, snad jen... Amen
Vazeni pratele, nechme toho... Postujme v minute ticha v zarmutku nad zmarenymi zivoty nebohych obeti teto priserne tragedie a nekamenujme ridice! Vite, byt si uvedomuji, jak zoufaly a prazdny zivot povedou rodiny, jimz nehoda odebrala deti, sourozence ci rodice, priklanim se k nazoru, ktery tu ve foru jiz zaznel: netrestejte ridice. I kdyby za to snad mohl, neni jiz pro nej dostatecnym trestem skutecnost, ze po zbytek sveho zivota bude muset zit s vedomim, ze nechtene, dejme tomu z nepozornosti (zdraham se to rici, prece jen, dokud se neprokaze, ze vina byla na jeho strane, je ten muz bez poskvrnky), pripravil o zivot 19 vesmes mladych lidi. Sahneme si do svedomi, vzdyt kdo z nas by chtel takto zit? Vite, obavam se, ze tem nebozakum zivot stejne nikdo nevrati, pozustali bohuzel zustanou pozustalymi.. Muze jim copak tech par let, ktere onen ridic pravdepodobne stravi za mrizemi, zmirnit jejich nesmirny zarmutek? Dalsi veci je skutecnost, ze i tomu chudakovi ridici, stejne jako rodinam obeti, se v okamziku havarie zmenil zivot. Myslite si, ze 54 leteho ci eventualne 48 leteho muze jeste zamestnaji na nejakem miste, ktere mu zaruci dostatecny prisun fin. prostredku, aby uzivil svoji rodinu? Myslite si, ze spolecnost zustane k jejich cinu, byt nechtenemu, netecna? Nejenze budou muset zit pod tihou bremene smrti, kterou dejme tomu zpusobili, tento fakt se vsak projevi i na jejich vyplatnich paskach, budou-li vubec mit nejakou praci... Pratele, uz to nezmenime. Bohuzel. Snazme se byt ohleduplni a chapavi jeden k druhemu, a to i ve vypjatych chvilich, jako je tato. Ac to vyzni jako fraze, rad bych vsem pozustalym vyjadril uprimnou soustrast, hluboce s nimi i tu v odlehlem Mnichove soucitim. A chce se mi plakat... Tolik mladych lidi... Vy zemreli, budte v pokoji, vam zivym preji strasne moc sily do dalsich let!
0/0
10.3.2003 19:48

Ríša

Re: Nevim, co rici, snad jen... Amen
Dekuji za rozumny a lidsky prispevek, takovych je tady opravdu malo (nemyslim ted reakce na tento clanek ale hystericke vasne u nekterych jinych clanku). Rad bych mel nekdy Vase pochopeni a lidskost. Plne s Vami souhlasim. Nejsem sice ridic s povolani, ale ridim casto a kdyz dovezu sve spolucestujici - kamarady, pribuzne v poradku s nejake dlouhe cesty, vzdycky si oddychnu. Ne proto, ze bych snad byl nejisty a spatny ridic, ale na silnici se muze stat ledacos. Neumim si predstavit, ze bych mel rici nekomu pribuznemu z mych spolucestujicich ze se z cesty se mnou nevratili, byt bych to nezavinil. Proto ani ja bych nechtel byt v kuzi tech ridicu a myslim ze bych na jejich miste snad ani zit nechtel. Proto si myslim ze ten nejvetsi trest uz maji a budou s nim zit do konce zivota.
0/0
11.3.2003 10:25

KME

RYCHLE JEZDIT UMI KAŽDÝ
Předem chci vyjádřit upřímnou soustrast všem pozústalím. Sám jsem přišel o nejlepšího kamaráda, když mu při předjíždění podržel předjížděný rychlost a proti jedoucí náklaďák se ani nesnažil uhnout. Silnice bylo dost široká, aby se všichni vešli. Bohužel LIAZka byla větší a v rychlostï přes 100 km/h a proti rychlosti cca 80 to nebylo nic příjemného. Ještě, že měl rychlou smrt. Dneska není problém valit po silnici hodně přes limity. Rychlá auta, s pasivní bezpečností (AIRBAGY všude, hramada železa před sebou, ABS). To vše vytváří falešný pocit bezpečí. Sám jezdím třináct let (bez havarky, či škrábnutí) a přesto zažívám situace, kdy jde o život. Zkuste si někydy zastavit auto, když jedete 140 na okrsce, které váží 1,7 tuny. I Když máte ABS a všechny možné vymoženosti tak to je dost dlouha dráha. A teď si vemte autobus. těch tun je tam více. Počertech více, ak dyž už se to jednou utrhne, není vůle s tím něco udělat a zákony fyziky jsou neúprosné. Lidské tělo je jen schránka masa a kostí. A v rychlosti 100 km náraz má devastující účinky na většinu orgánů. Můj kamarád měl pouze zlomenou ruku a žebro, mozem měl utržený od míchy. Nepřežil protože předjížděl - je mrtvy - vina je jeho. Jenže stačila ohleduplnost všech, kteří jsou na silnici. Uvědomte si všichni - ŘÍDÍME ZBRANĚ. Prosím všechny ať se zkusé zamyslet jestli těch par minut, které najedete stojí¨za riziku zničených životů. Děkuji  georgekey@atlas.cz
0/0
10.3.2003 19:26

M

Re: RYCHLE JEZDIT UMI KAŽDÝ
Bylo to na dálnici ? Pokud ne, tak při 100 km/h překročil povolenou rychlost. Pokud počítal s tím, že případné protijedoucí auto "uhne", tak se prostě přepočítal a zaplatil za to životem. Občas vidím, že někdo začne předjíždět třeba dvě auta jedoucích za nákla%dákem v situaci, kdy ani ten první osobák nemá dost přehledu pro předjíždění. Zatím jim to vždycky vyšlo, auto v protisměru se neobjevilo. Když si někdo věří, že nic nepojede ... Myslím, že i pro toho v liazce by bylo lepší se čelnímu nárazu vyhnout. Pokud se nevyhnul, asi to nešlo.
0/0
10.3.2003 20:33

KME

Re: Re: RYCHLE JEZDIT UMI KAŽDÝ
BYlo to na rovném úseku silnice. On měl podle protokolu v okamžiku sražky necelých osmdesát a FAVORITA. LIAZKa s vlekem tam měla podle tachografu něco kolem 100 km. Nulová brzdná dráha. Stalo se to na výjezdu z vesnice. Netvrdim, že je bez viny. V ten okamžik měly vinu všichni. ALe nechtěl jsem polemizovat na tema smrti meho kamarada. Chtěl jsem jenom naznačit, že ohleduplnost je vlastnost, která na našich silnicích umírá s každým zbytečně zmařeným životem. Stačí tak málo. Trochu přemýšlet, když řídím. A nic se už vratit nedá.
0/0
10.3.2003 21:48

Řidič

Re: Re: Re: RYCHLE JEZDIT UMI KAŽDÝ
Favoritem jsem několikrát jel a moc dobře vím, že to není auto VHODNÉ k předjíždění. Kdo tomu nerozomí, tak má smůlu = je sebevrah.
0/0
11.3.2003 9:47





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.