Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Výhybka svedla vlaky do srážky

Uplynulo čtrnáct dnů od poslední srážky vlaků a je tu další kolize. Osobní vlak se u obce Stéblová střetl s nákladním. Obě soupravy jely stejným směrem a srazily se v místě, kde se kříží koleje. Při nehodě nebyl nikdo zraněn, České dráhy ani nepřerušily provoz na trati.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Karel

Proč je tady "aktualita" z února?
Redaktoři si nevšimli, že už je červenec a ne únor.
0/0
13.7.2003 9:35

blackshadow

Kamil a já
Včera v noci jsme si to s Kamilem pěkně užili. Mě se ale líbilo když jsem zasunoval a Kamilovi zase když jsem vytahoval. Na tomto se zatím nemůžeme shodnout. Ale rozhodli jsme se, že pojedeme uzavřít registrované partnerství do Holandska. Do USA bychom v žádném případě nejeli, protože jsou tam hloupí a nesympatičtí lidé. Kamil má rád tulipány a nikdy by se neupálil ve sklepě.
0/0
12.7.2003 18:25

hovnival {hovnival007@hotmail.com}

@@
Jak to bylo skutecne: Bohuzel, problem je opet ve spadanem listi. Listi bylo vetrem naneseno do vyhybky, a tam zvlhlo a primrzlo. Proto byla vyhybka zablokovana. Je potreba koleje a vyhybky pravidelne cistit od listi, nebot nekolik nehod v posledni dobe bylo spadanym listim zavineno. Konecne si to uz uvedomte.
0/0
28.2.2003 16:28

Šamot

Havlaso podruhé
Proboha Havlaso, nemůžeš být ve svých výplodech stručnější?
0/0
28.2.2003 14:47

vrabčák

Havlaso, Havlaso
Odkud jsi sem spadl? Děláš přesně to, co tak moudře kritizuješ. Nadáváš a nadáváš (umíš i něco jiného) a rozvalen jsi na celou stránku. A nauč se česky hezky!
0/0
28.2.2003 13:11

Pater Havlasa

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
28.2.2003 13:16

Pater Havlasa

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
28.2.2003 12:59

Honza

Re: ale ale co to vidi oci me............
No nevim Havlaso, ale tvuj prispevek zda se mi primo genialni... Aneb vetsiho magora jsem nevidel!  Hodne to vypovida o tve inteligenci aneb IQ tykve...
podivej se na silnice - denne smrtaky a nikdo uz o tom nepise... a to te treba nerozciluje?
0/0
28.2.2003 16:50

Pindy

Neštěstí v roce 1960
Před nějakou dobou o tom běžel v televizi dokument.
Ze Stéblové vyjížděl parní vlak, který měl čekat na protijedoucí motorák z volné trati. Dnes už se neví, kdo tenkrát zamával zeleným světlem. Stojvedoucí se rozjel,projel návěstidlem v poloze "Stůj", podhodil vyhybku a vyjel naproti motoráku. Při srážce začala z motoráku vytékat nafta, toho si ovšem nevšiml topič na páře, který kvůli nebezpečí přetopení kotle otevřel topeniště a vysypal ho do kolejí. Nafta chytla a v motoráku uhořelo plno lidí- ranní dělnický zaplněný vlak.
0/0
28.2.2003 12:53

Tomáš

Re: Neštěstí v roce 1960
Co já vím, tak to byl jeden z průvodčích, měl nepředpisovou baterku se zelenou clonkou. Poněvadž byla mlha, zbytek vlakové čety parního vlaku vyhodnotil pohyb zeleného světla jako "výzvu k pohotovosti" od výpravčího, předpisovým způsobem vypravili vlak - tedy dali návěsti "pohotovi k odjezdu" a "souhlasím s odjezdem" a další mávání zeleného světla brali jako návěst "odjezd". Vlak se rozjel, výpravčí si toho všimnul, dával za vlakem návěst "stůj, zastavte všemi prostředky", kterou topič (bylo to na jeho straně) nesledoval/neviděl, rozjíždějící se vlak mezi tím rozřízl výhybku (tedy projel po hrotu po nesprávně postavené výhybce), čehož si měl opět všimnout hlavně topič, neb výhybkové návěstidlo bylo na jeho straně. Podhození výhybky je něco jiného, způsobit ho může posunovač, nebo technická závada. Ujíždějící vlak se ještě pokoušel dojet signalista (výhybkář) na kole, ale opět bez úspěchu. Výpravčí snad ještě telefonoval do strážních domků, ale srážce se již nepodařilo zabránit. Z protijedoucího lehkého motorového vlaku (řada M131, dnes 801) nezbylo ani zbla. A neklame-li mě paměť, stalo se to večer a tma dost komplikovala záchranné práce. Dnešní nehoda byla o dost jiná, pokud vím, tak nákladní vlak zůstal stát tak, že "přečuhoval" přes námezník (trámec, který označuje u výhybek místo, za nímž nesmí stát vlak, aby bylo možné po druhé koleji bezpečně jezdit), takže se vlaky o sebe otřely bokem.
0/0
28.2.2003 15:26

Pavook

Většinou
sem nic nepíšu ale "Sťukli" mi přijde fakt dost ujetý...
0/0
28.2.2003 11:42

Roman

Re: Většinou
To je - pokud se nemylim - zeleznicarsky slang.
0/0
28.2.2003 12:34

tomas

Stéblová
je pro Č(S)D zakleté místo, protože myslím v roce 1962 nebo 1963 tam došlo k jednomu z nějvětších neštěstí. Tenkrát se tam taky srazil osobní vlak s nákladním.
0/0
28.2.2003 10:39

řidič

Re: Stéblová
Tehdy se tam sraziy myslím 2 osobní vlaky: motoráček a osobní vlak tažený parní mašinou. I dneska to ze silnice mezi HK PU vypadá strašidelně, ale naštěstí je to tam OK. Za tou nákladní mašinou jsou 2 vagony Fabií a ani se nehly:-))) Ta mašina z osobáku je docela "pocuchaná"
0/0
28.2.2003 12:04

Ales Rygl

Ach ten jazyk...
Autor by se mel zamyslet nad tim, jak nazve svuj clanek, ktery hodla publikovat na tak exponovanem mediu, jako je iDnes... "Stukli" mi prijde vhodne tak nekam do Blesku! Ales R.
0/0
28.2.2003 10:04

Killy

Re: Ach ten jazyk...
Když vy neznáte základní termíny:"lechtnutí" je, když se vodře lak; "sťuknutí" je to o čem píšou; "přeťuknutí" je, když vypadne aspoň jedno kolo; "beranyduc" je, když zůstanou vcelku čelní skla; pak teprve následují malé srážky, srážky, havárie, katastrofy, železniční peklo, ale to už je o něčen jiným.....
0/0
28.2.2003 10:25

Petr

Re: Re: Ach ten jazyk...
U Pardubic se otevřelo železniční peklo ...  ... spousta povalujících se zaměstnanců Českých drah bylo nuceno zanechat slastného nic nedělání a dokonce bude muset celé odpoledne pracovat, vyklepávat promáčklý plech a lakovat lokomotivy.
0/0
28.2.2003 10:37

řidič

Re: Re: Re: Ach ten jazyk...
Jseš Petře HLUPÁK. Asi 300 metru před tímhle místem se před 40 lety stalo doslova PEKLO. V rozbitých vagonech uhořelo mnoho lidí. Armáda, která tam tehdy zasahovala byla zásobována rumem, aby to tam vojáci vydrželi. Každý  starší člověk mezi Pardubicemi a Hradcem zná někoho, kdo tam tehdy zůstal (byly to vlaky do práce). Dneska je mezi HK a PU perfektní spojení, že i my řidiči si občas raději zajedeme v klidu vlakem, takže nádražáci už tu asi moc nelelkují. např včera na silnici mezi Jičínem a HK byly 3 bouráky. M.j. autobus. Takže se vzpamatuj
0/0
28.2.2003 12:22

agent

Re: Re: Re: Re: Ach ten jazyk...
Tak to nějak bylo. Znám starýho borce, který tam coby mladý kolík vyřezával autogenem zraněný a mrtvý. Dostal za to i nějaký metál. Občas nám u píva zavzpomínal a byl to fakt humus. Dneska tam vlaky normálně jezdily...docela jak v Japonsku:-)))
0/0
28.2.2003 17:43

Standa

Re: Re: Re: Ach ten jazyk...
Petře, běž pracovat na dráhu a myslím, že brzo odsud utečeš, na dráze se maká milej zlatej, ale to ty zřejmě neumíš, pokud by Tě teď slyšel někdo z těch, kdo tam manuálně v zimě v létě pracují, myslím, že by sis dlouho nezaťukal na klávesnici.
0/0
28.2.2003 14:47

Ales Rygl

Re: Re: Ach ten jazyk...
Diky za upozorneni, ale i presto mi prijde prve zvoleny nazev clanku nestastny. Jde prece o zpravodajstvi, ktere by melo byt srozumitelne vsem a v clanku se nakonec vse vysvetluje.
0/0
28.2.2003 13:43

Petr

:-)))
"sťukly vlaky"? Dva redaktoři iDNES se ráno po poradě asi sťukli hlavičkama na chodbě a přitom se jim také trošku sťukly mozky, ne?
0/0
28.2.2003 10:01





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.