Diskuze

Půlení chleba vyhláška nezakazuje

Chleba nepůlíme, zakazuje nám to vyhláška. Jestli to v obchodě uslyšíte, braňte se. "Vyhláška to nezakazuje, pouze upravuje, jak se má půlený chléb prodávat," říká mluvčí Státní zemědělské a potravinářské inspekce Daniela Kolejková.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Radim

27. 2. 2003 13:57
nebalit, spíš kontrolovat výrobce
Podle mého názoru je taková vyhláška opravdu na h...o. Sám jsem pracoval v několika cukrárnách a nevím proč se musí např. koblihy balit. Dělal jsem 1200 koblih denně od zadělání těsta až po expedici a, když byla červivá mouka, krvavé vejce (dokonce i červivé - viděl jsem prvně), tak se z toho stejně peklo. Když bylo moc krvavých vajec, tak se dalo trochu žluti a koblihy panečku měli krásnou barvu a konzument samozřejmě nic nevěděl. A podmínky, které v těch cukrárnách panovaly by asi žádný hygienik nezkousl, ale to už je zase jiná. Prostě nechápu proč balit...
0 0
možnosti

Pavel

27. 2. 2003 14:58
Re: nebalit, spíš kontrolovat výrobce
Máš recht. Balení každé koblihy je blbost nejvyššího řádu. Kam až zákonodárci půjdou? Zakážou lidem chodit ven do přírody, aby něco nechytili a stát by tak nemusel platit jejich léčení apod.? Že si člověk koupí nebalenou koblihu, nebo si v hospodě objedná ohřívané jídlo, je čistě jeho osobní věc, jeho "riziko". A ještě něco - co životní prostředí asi říká na ty zbytečné tuny použitých obalů?
0 0
možnosti

antix

27. 2. 2003 12:40
velikost bochníků
Já nevím, proč se z pečiva dělá celonárodní problém. Zrovna včera jsem si koupila malou večku domácího nebaleného chleba asi za 10 korun. Křupavou. Na výběr byla veka větší, chleba kulatý, šišatý, tmavý, světlý - všecko nebalené. No tak jsem si vybrala to, co mi vyhovuje a nemusím nikoho přivolávat, aby něco krájel. A pro šťouraly, u nichž je v obchodě pouze jeden druh chlebové veky, té běžné. Kupte si chleba celý, doma rozkrojte na půl a to, co hned nesníte, vstrčte do mrazáku - zabalíte si doma sami. Po rozmražení je chleba jako čerstvý. Lze i s rohlíky, zákusky. A je to!
0 0
možnosti

miloš

27. 2. 2003 12:32
Co se tím sleduje , zájmy mocných podnikatelů . Sdělelil nědko statistiku kolik lidí onemocnělo , kdyz jedlo nebalené potraviny . Je mi nad těmi vyhláškami smutno. To zmizí i malé krámky, kam kdyz clověk vejde to voní čerstvým chlebem. Nebo se povzoru Američanů bude vracet ze supermárkétů s taškama plnými baleného , zboží , doma to poválíme po zemi a pak se zahalíme do kupy papíru a celofánu a jak nám bude hezky . No nevím
0 0
možnosti

Killy

27. 2. 2003 12:07
Už to tady bylo:
Pravý moskevský chléb, ve tvaru olověného ingotu s podobnými sklony k mazlavosti, zabalený pro větší gaudeum v celofánu, se už prodával i za hlubokého totáče. Fuj. Souhlasím už po několikátý s předřečníky, kteří poukazují na to, že všechny tyhle rádoby hygienické pokusy působí degradaci imunitního systému a žene lidi do dalších průserů. Taky trpím alergií, ale na tyhle kraviny! Ona některá moje bílá krvinka třeba taky má chuť si do něčeho bouchnout, jako já teď!
0 0
možnosti

Sarka

27. 2. 2003 10:55
veci se daji delat ruzne
Ve Finsku bali vsechen chleba do sacku, maji je papirove s prusvitnym celofanovym pruhem. Chleba ma kurku a je krupavy a vonavy a maji tady takovych druhu, ze se nam o tom v Cechach ani nesnilo. Takze baleni nemusi byt nutne na skodu, jen se to musi umet.
0 0
možnosti

student

27. 2. 2003 11:51
Re: veci se daji delat ruzne
To je fakt. Jen o tom ze tam maji chleba, ze by se nam o tom ani nesnilo bych si dovolil polemizovat. Nejaky cas jsem ve Finsku stravil a nenalezl jsem tam zdaleka takovy vyber peciva jako je u nas (mnohem vice si tam lide pecou doma) a chleb, takovy jaky se bezne prodava zde jsem tam nenasel v obchodech vubec. JInak souhlasim ze baleni nemusi byt na skodu (i kdyz balene koblihy jsou hnusne, at jsou zabalene v cemkoli).
0 0
možnosti

Motycka Zdeněk

26. 2. 2003 23:23
ptejte se taky spotřebitelů...
proč neřešíme otázku komplexně,kdo chce balený chleba at si připraví něco z peněženky a kdo ho nechce třeba jako já, nic se pro mně měnit nebude a je to!!!!
0 0
možnosti

Ivan

26. 2. 2003 20:32
Ono nas to prejde
Ja sem ted rok v Anglii a na nic vic se domu netesim nez na to, ze pudu do normalniho obchudku, koupim si vonavejch chleba s krupavou kurkou. Neco jinyho je, kdyz si tady Anglicani balej tu jejich bilou krychli a neco jinyho je, kdyz u nas rvou do igelitu ceskej bochnik. Ono nas to prejde, az prestanem silet po EU a zacnem si uvedomovat, ze u nas je spousta bajecnejch veci, kterejch je skoda se vzdat.
0 0
možnosti

zuzana

26. 2. 2003 21:29
Re: Ono nas to prejde
to se vždycky stane, když dojde na lámání chleba - s tou britskou vatou máš recht
0 0
možnosti

Petr K

26. 2. 2003 19:08
Půl na půl.
Moc dobrá a důležitá zpráva přímo kosmického významu. Ještě by jí mohli ovisílat na CNN.
0 0
možnosti

jenda

26. 2. 2003 21:56
Re: Půl na půl.
Petříčku, nauč se česky a pak to nebudeš "OVISÍLAT"
0 0
možnosti

Péťa

26. 2. 2003 18:55
Alergie
Ti blbci ne a ne pochopit, že se balením dalších potravin ještě více podpoří rozvoj různých alergií. Lidé budou jako skleníkové kytky, žádná imunita. Nebudou odolní a budou více nemocní. Nehledě k tomu, že se brzy utopíme v odpadcích, ale to už je jiné téma.
0 0
možnosti

lanožka

26. 2. 2003 19:01
Re: Alergie
Sám jseš skleníková kytka a odpadek. A jseš nemocnej.
0 0
možnosti

Dafa

26. 2. 2003 18:39
Vubec nechapu o co jde..:-((
Rozumite nekdo presne tomu co tou vyhlaskou sleduji?
Nikdy jsem chleba baleny nekupoval a kupovat nehodlam. Nema kurku a vubec je takovy jiny. Ted, ale musim kupovat chleba jedine cely a to nezvladnu snist. Zajimalo by me, proc napr. rohliky se v Delvite prodavaji normalne jako driv a kdyz chci kolac nebo pulku chleba, tak si to musim kupovat u pultu, kde je samozrejme fronta jako blazen. Muze mi nekdo vysvetlit rozdil mezi chlebem, rohlikem, kolacem.?? Samozrejme myslim systemove, ze chleba nenui rohlik to vim..:-))
0 0
možnosti

lanožka

26. 2. 2003 18:47
Re: Vubec nechapu o co jde..:-((
Rozdíl je f tom, že rohlík se balit nemusi, protože si ho stejně strčíš do zadku, aby si nemusel používat máslo. A máš to rovnou namazaný a ušetříš za máslo a pomazánky a taky papír. Koláč se do zadku nevejde, proto se musí balit.
0 0
možnosti