Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Staré vozy metra mají časté poruchy

Staré vozy metra mají časté poruchy. V případě nějaké závady na soupravě musí strojvůdce metro zastavit přímo v tunelu. Ruské vlaky už mají najety statisíce kilometrů a jsou konstrukčně zastaralé. Proto opraváři metra tak stále častěji musí čelit závažným technickým problémům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Petr

Metro
"Nové" vozy metra jsou z počátku devadesátých let, takže zas tak nové nejsou. Ale chyby se projevují u každýho novýho výrobku, to je přece normální. Během počátečního provozu by se ale měly odstranit. pokud jde o staré ruské vozy, jsou to jezdící tikající bomby, stejně jako metro samotný (v centru). Ono je lepší některý věci nevědět...
0/0
27.2.2003 9:43

Robert Mara

Re: Metro
Tak pokud vím, hrubá stavba skříně první M1 byla představena v červnu 1997, převoz první soupravy M1 na Kačerov proběhl v červenci 1998 a provoz této soupravy s cestujícími začal v roce 2000. Pokud to považujete za počátek 90. let, tak nevím... Konstrukční práce sice probíhaly od počátku 90. let (ca. 1993) ale to je u takto složitého výrobku normální doba. S těma ruskýma vozama bych to tak žhavě neviděl. Řada celků už je dávno předělaná a upravená, aby vyhovovala. Sice by mě každý strojvedoucí zajisté vyjmenoval řadu problémů, které s vozy jsou ale to se nedá brát tak doslova, zvláště když už jezdí M1 (ve srovnání s M1 jsou to samozřejmě trosky). Kdyby vozy zásadně odporovaly bezpečnostním předpisům, tak by nesměly jezdit. Nevěřím, že by Drážní úřad, který bazíruje na každé hovadině, připustil do provozu něco, co je nebezpečné.  Samozřejmě je u starých vozů větší riziko, v případě teroristického útoku, ale v takovém případě pomůže jen zvýšená ostraha nebo uzavření metra. Navíc staré soupravy procházejí modernizačním programem, takže do 4 let už budou stejně všechny po rekonstrukci. Ale případnému útoku není nic stoprocentně odolné.  Být DP, tak zažaluji iDnes za šíření poplašných zpráv.
0/0
27.2.2003 9:57

Gauner z Mytiščiny

Re: Re: Metro
Být Vámi, přelepím si ústa nehořlavou náplastí a zařadím "vzad"! Věřím konstruktérovi Tučnému, sám také metro zkoumám, rekonstrukce nepomůže a navíc nehořlavé materiály nad podvozkovými skupinami jsou jen pro lokální ochranu- zastříkané olejem- tedy na nic, víc nepíšu, váš názor mne znechutil! Co jste zač? Houfkův přívrženec?? Fuj!! "příští stanice, smrt v tunelu" Go to Moscow!!
0/0
27.2.2003 11:46

Petr

Re: Re: Re: Metro
Vzhledem k Vašim pochybným vyjadřovacím schopnostem a zvláštnímu chování mě přesvědčil spíše předchozí příspěvek. Vy si můžete metro zkoumat jak chcete ...
0/0
27.2.2003 11:54

Gauner z Mytiščiny

Re: Re: Re: Re: Metro
Děkuji za názor!
0/0
27.2.2003 11:59

Petr

Re: Re: Re: Re: Re: Metro
Není zač, rádo se stalo.
0/0
27.2.2003 15:03

Robert Mara

Pan Tučný si nedá pokoj
Už jsem se domníval, že po náběhu nových souprav M1 do provozu si pan profesor Tučný dá se svoji kritikou (založenou jen na závisti vůči lidem, kteří získali „jeho“ zakázku) pokoj a jak je vidět, není tomu tak. Nejsem expert přes vozy metra, ale dovolím si pár poznámek, které se nezakládají jen na smyšlených dohadech arogantního designéra:
1) Nelze srovnávat údržbu vozů metra v Praze a v Baku. Je to hrubá urážka pro řadu vynikajících odborníků, kteří se od začátku provozu metra podíleli a podílejí na bezproblémovém provozu zastaralých vozů ze SSSR.
2) Pan Tučný velmi dobře ví, že na počátku 70. let nebyla jiná možnost dodávek nových vozů. Kromě toho, že v tom svou roli sehrála politika, tak ani tuzemský výrobce kolejových vozů (Firma ČKD Praha) nebyla schopna v reálném termínu soupravy pro metro dodat. Stejně dobře si pan Tučný musí uvědomovat, že v devadesátých letech bylo vyřazeno všech 85 nejstarších vozů Ečs z let 1973-76 a další soupravy průběžně procházejí modernizačním programem. Jen selský rozum každému musí napovědět, že asi není možné naráz vyřadit nějakých 450 vozů... a nahradit je novými soupravami, jejichž pořizovací cena je opravdu značná.
3) Věci, které p. Tučný na nových soupravách kritizuje jsou směšné. Již řada odborníků podrobně vysvětlila a vyvrátila kritiku p. Tučného, přesto se p. redaktor Ziegler nezdráhá opět otisknout stejné bláboly. Každý se jistě dovtípí, že provozní spolehlivost nových souprav není závislá na mezerách mezi sedadly nebo na způsobu větrání. To jsou dílčí provozní problémy, které se v provozu odladí (nebo již odladily), ale na bezpečnost a spolehlivost nemají žádný vliv.
4) Na závěr by mě zajímalo - když se všude uvádí, jak je p. Tučný světoznámý designér a konstruktér tramvají - uveďte mi alespoň jediný konkrétní příklad realizace tramvajového vozu nebo soupravy metra od tohoto světoznámého designéra. Řada lidí si neuvědomuje, že světoznámost není dána tím, kolik dotyčný za život postavil modelů, kolik vytvořil projektů a co komu zkritizoval, ale především počtem REALIZACÍ. Světoznámý designér by u mě byl, kdyby mohl předvést, kde všude jeho dopravní prostředky jezdí a dokázat, že jsou opravdu nejlepší. Pan Tučný nemá v tomto oboru JEDINOU realizaci, tudíž nemůže tvrdit, že by jeho souprava byla lepší. Nemá proto jediný  důkaz.
Robert Mara
0/0
27.2.2003 9:19

Gauner z Mytiščiny

Re: Pan Tučný si nedá pokoj
3) Odladily, vozy M1, které budou nyní chodit do kanálů už mají kombinaci podélného sezení s příčným, záleží na lidech, kam si sednou (a kde bude místo)!
4) Můj děda předělával mnoho kin v Praze, postavil taky dost domů v západních čechách, dodnes jsou tyto domy nadčasové a lidé si je údajně pochvalují, NIKDE není psáno, KDO je stavěl! Ani v kinech to není uvedeno a tam se to ani nedá snadno zjistit! Nepředpokládám, že by to s p. Tučným bylo jinak! To jen dnešní komerce uvádí na hyperstavbách (Metropole, Europark) studio, které to stavělo! (Ty počítače, ne lidský rozum)
0/0
27.2.2003 11:57

Robert Mara

Re: Re: Pan Tučný si nedá pokoj
Váš děda byl tedy dobrý architekt, protože měl řadu REALIZACÍ, které získaly nějaká ocenění. O panu Tučném nelze říci, že je světoznámý designér, protože v oboru, který kritizuje (tram+metro) nemá ŽÁDNOU REALIZACI. To jestli je pod tím podepsán nebo ne, to není rozhodující. Pan Tučný nemá z daného oboru pod čím být podepsán... (na to jsou samozřejmě důkazy). 
0/0
27.2.2003 13:59

Gauner z Mytiščiny

Re: Re: Re: Pan Tučný si nedá pokoj
To je možná pravda, zas tak hluboko do tohoto tématu nevidím, pravdou však je, že staré vozy jsou pojízdné rakve! Sice mají určitá vylepšení oproti ruským soupravám (v Rusku), ale stejně je lepší jezdit tramvajemi nebo emjedničkami! A i tehdy hrozí nebezpečí v podobě přestárlých kabelů v tunelech...
0/0
27.2.2003 20:09

Jmelí

Nevím...
Ja jsem zatim zažil jen technické problemy s novými vozy metra a to jsou staré sotva 2 roky!!! Co bude až budou mít také 30 let si raději nechci ani představit!
0/0
26.2.2003 17:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.