Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jehovisté vyučují na školách

Náboženství svědků Jehovových jako nepovinný předmět? To, co mezi většinou rodičů vyvolává zděšení, je dnes holou skutečností na třech desítkách škol v republice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Honza

SVĚDKOVÉ
- mnoha z nich si vážím zejména za činnost v době socialismu
- byli ochotni se nenechat korumpovat mocí a "právem davu"
- nesouhlasím se všemi jejich tezemi a některé mě dráždí
- nepodařilo se jim vyrovnat s některými spolupracovníky StB ve vedení a nevyjádřili se k tomu...
- nepodařilo se jim zvládnout odpor zejména katolických kruhů (včetně uznávaného doktora Remeše, který se stal rádobyautoritou na nové náboženské směry, ačkoliv je to díky jeho katolickým aktivitám zcela zjevně střet zájmů a angažoval se již i za socialismu čímž pomáhal komunistům nastolit atmosféru kontroly církví mocenským aparátem) - toto nezvládnutí vyústilo v podivnou registraci, která zneklidňuje i velkou část svědků...
a sporné otázky jako vojna, krev, případně vlajka... to není  zas až tak velký problém,
- mimochodem v některých zemích, kde neřádil komunismus považují svědky za průkopníky v oblasti bezkrevní chirurgie a máte možnost si připlatit za tuto nadstandardní léčbu...
--- SJ na školách:
téma je trochu směšné, obvykle tam chodí jen děti svědků, nebo děti, jejihž rodiče jim to dovolí...
a nebuďme xenofobní...
0/0
16.4.2003 14:59

Harden

Re: SVĚDKOVÉ
Mas celkem rozumnej nazor, az na ten zaver. Projevit nesouhles s vymyvanim mozku na skolach by mel kazdej soudnej rodic. A jakykoliv nabozenstvi JE vymyvani mozku (ver - a nehledej dukazy pro to, cemu mas verit).
0/0
16.4.2003 15:57

Honza

Re: Re: SVĚDKOVÉ
Pravdou je, že bych tam svoji dceru taky nepřihlásil - i když mám SJ vpodstatě rád...
Vymývání mozku - to se mi zdá trochu přehnané v jejich případě, spíše to vidím u některých sekt a kultů...
Škola je i věcí rodičů a pakliže jsou odpovědní, tak se budou zajímat o to, co jejich děti dělají, pakliže ne, hrozí jejich dětem podstatně větší nebezpečí, než je výuka náboženství SJ...
V každém případě bych byl zásadně proti aby se v době povinného vyučování vyučovalo JAKÉKOLIV náboženství... kdo z nás zažil výuku komunistického dějepisu a rozuměl situaci, neskutečně trpěl tím, že se MUSEL ty věci učit... a v případě náboženství je to velmi podobné!
 
0/0
17.4.2003 9:51

Kaktus

Re:
Ne, sekta Svedku jehovovych pouziva opravdu ucinne psychologicke techniky vymyvani mozku. Neni to nabozenstvi, je to sekta, postavena na slovickarskem vykladu vlastni, ZKRESLENE Bible.
0/0
21.7.2003 11:16

Milan

Re:
Zazil jsem jehovaky a jejich vymyvami mozku v zamestanani. Jen podas prst a uz se vezes! Labilni jedinci s  neujasnenym pohledem na svet a zeny s rodinnymi problemy jsou pro ne uplna lahudka. Take me chodili otravovat domu, nez jsem jeden obzvlaste neodbytny a opruzujici parecek vypraskal z baraku.
Mrtvej Jehovak - dobrej jehovak!
0/0
21.7.2003 15:57

m

to je toho...
Zednáři - jiná obskurní sekta ovládají celosvětové finance a tím pádem všechno. Podívejte se co třeba jejich moc dokázala, když s průměrného pisálka a alkoholika Havla vyrobili "světového krále filozofů spisovatelů a humanistů" a davy havlouctívačů tomu věří. Jehovisti jsou břídilové.
0/0
27.2.2003 15:09

Pete

odkaz na Bibli:
Mnohokrat zde zaznelo slovo Bible a tak myslim, ze mohu s klidnym svedomim doporucit free program obsahujici nekolik prekladu cz Bible:http://www.theophilos.sk/default_sk.htm
 
0/0
26.2.2003 23:15

Bobr

Uzani Svetku jehovovych je podvod a ukazka korupce na misterstvu.
Znam dobre jejich ideje a nabozensky profil. Nikdterak nesplnuji profil  nabozenske viry. Jde o jdenu z desitek a snad stovek sekt, hlasicich se ke krestanstvi, ale ve skutecnosti se od nej vyrazne lisi. Do skol rozhodne neparti, at si vyuvcuji ve svych soukromych shromazdistich. Pronitknuti do skol, i kdyz v nepovinnem predmete znamena agresivni propagandu, vyuzivajji vymivani mozku  deti, ktere nejsou schopne pochodpit o co jde. A mnozi rodice bohuzel take ne.
0/0
26.2.2003 22:15

Lopuch

Re:
Tolerance je dnes v mode. Musime byt tolerantni. Volaji po tom prece po cele Evrope. Jestli me revizor vyhodi z tramvaje, ze nemam jizdenku ani tramvajenku, pak je to diskriminace. Musim se co nejhlasiteji ozvat.
0/0
21.7.2003 3:36

Péťa

Proč oni ne, když jiní ano?
Ne, že bych se Svědky Jehovovými ve všem souhlasil, ale jsou mi rozhodně mnohem milejší, než zpolitizované a zprofanované běžné církve, jejichž výklad Bible je daleko více zkreslený.
0/0
26.2.2003 21:14

Martin

Proč tráva ne, když chlast ano?
0/0
21.7.2003 14:33

váš svědek

Kolik z vás, milí komentátoři ...
... zná osobně aspoň 5 živých svědků, abyste mohli tak zasvěceně psát své komentářeJá jich znám stovky, mezi nimi desítky dětí od 0 do 18 a svědčím pro ně: jsou to fajn lidi. I vy jste jistě fajn lidi, škoda, že si nemůžeme pokecat osobně. Buďte zdrávi.  
0/0
26.2.2003 20:09

sneer

Re: Kolik z vás, milí komentátoři ...
...ja jich znam sest - to jde lip do paru
0/0
26.2.2003 21:18

Lopuch

Re:
Az na to netaktni chovani a vtiravost. Pak se divi, ze jsou tak popularni. Nauc se slusne chovat, jehovisto, si pak mozna popovidame o tom, co mas na srdci.
0/0
21.7.2003 3:28

ivan

Re: chyby velkých čísel jsou zavádějící
nemám rád hlásné trouby, několik let mne vyučilo k přísnéjšímu dodržování Důvěřuj a prověřuj...
z těch desítek se ke mně hlásí  ... ted mi nejak vynechava pamet, jeden, ba ne to z povinnosti... takze... uvidime
0/0
24.7.2003 1:39

Henoch

Je to sekta.....
Je to sekta a nemá na našich školách co dělat!
Žádné oficiální náboženství,je to sekta!
To jen ukazuje jaký je tady bordel!
Příští volby musí vyhrát komančové,ti by to nikdy nepřipustili!
Nazdar!
0/0
26.2.2003 18:23

Kanystr

Je to svinstvo!
Nikdy nevite, ceho oni jsou schopni! Je lepsi se jim vyhybat za kazdou cenu! Vyznavaji zcela jine hodnoty a patri do jineho sveta. Jsou jako zhoubna nemoc!
0/0
26.2.2003 17:36

milka

Jehovisté - skryté zlo
Bohužel jsem se se Svědky Jehovovými setkala a poznala co jsou zač, kdy se nám vnutili do té doby do soudružné a celkem dost velké rodiny. Co díky nim a jejich extravagancím z rodiny zbylo, nemůžu ani líčit. Za svatou tváří je jenom zlo, zlo a zase jenom zlo.
0/0
26.2.2003 12:42

sneer

to je nejaky divny...
ted se smazaly dva prispevky (libor a jana), ktere byly vedeny v celkem smirlivem tonu a bez jakychkoli nevhodnych vyrazu a "vypatlany mozkove", "magori" nebo "tato spolecnost jde do ..." tu v pohode zustavaji - tss tss
0/0
26.2.2003 12:32

nevimkdo

to je život ohrožující vzdělání, to se musí zastavit!
0/0
26.2.2003 12:25

libor

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
26.2.2003 12:13

Adéla

Jehovisté!!
Takovy vypatlaný mozkové! Byli jste nekdy na jejich srazu?Poslouchali jste nekdy ty jejich kecy? No v tomhle state se nedivim, ze je možné, aby magoři učili.
0/0
26.2.2003 12:12

Greenscale

Tak to uz je vrchol!
Já osobně jsem atheista. Náboženstvi jako instituci odsuzuji jako vec nepraktickou a spíše škodlivou než užitečnou, nicméně právo na víru nikomu neupírám a věřící respektuji. Ale umožnit výuku náboženských dogmat sekt na základních školách, to je podle mě zločin! Pro víru se může rozhodnout člověk na základě životních zkušeností, ale ne malé dítě. To si nevytvoří na věc vlastní názor -na to prostě nemůže stačit- ale přijme tvrzení, která slyší, jako fakta, což podle mě může vážně poškodit dalsi vývoj jeho uvažování a logického myšlení. Jinými slovy, z potencionálně úspěšného podnikatele to udělá, obrazně řečeno, mumlající trosku, která otravuje lidi na ulicích náboženskými propagačními materiály! Toto je ovšem pouze můj osobní názor. Jiří Kuba, Praha.
0/0
26.2.2003 11:44

Petra

Re: Tak to uz je vrchol!
Vy mi mluvíte z duše. Žádné náboženství nemá na školách co dělat.
0/0
26.2.2003 13:13

Che

A co má jako bejt?
Když můžou ve školách učit a hlásat svou ideologii bývalí komunisti (kterých je tam plno) a zastánci kapitalismu a trhu bez přívlastků (kterých je tam taky plno), proč by nemohli Svědkové. Mně tedy připadají míň škodliví než ty dvě zmíněné skupiny. Ostatně, nesouhlas s transfúzemi je při odborných a hygienických kvalitách současných českých nemocnic docela racionální. Jestli vykrvácet, nebo umřít na aids, to už není celkem rozdíl.
0/0
26.2.2003 10:35

sneer

Re: A co má jako bejt?
Kecas - zadny komunisti svou ideologii hlasat na skolach NESMEJI a pokud tak cini, je to na trestni oznameni: takze pokud o takovem pripadu vis, obrat se na reditele skoly, na policii nebo statni zastupitelstvi a neztracej tu cas. Kapitalismus a trh bez privlastku naopak zadnou ideologii nema, takze klidek. Skola ma deti pripravit, aby obstaly v zivote a vetsina Tvych spoluobcanu si zvolila kapitalismus a demokracii, takze je skola musi na kapitalismus a demokracii pripravovat. Kdyz se Ti to nelibi, tak si zaloz politickou stranu nebo se vystehuj nekam jinam, dneska uz diky kapitalismu a demokracii oboji muzes. Akoratze s tou stranou budes muset obstat na trhu bez privlastku.
0/0
26.2.2003 10:58

Honza

Re: Re: A co má jako bejt?
Kapitalismus nema zadnou ideologii? Pane, ten washing jste malicko prehnal ;) Ideologii kapitalismu je preci zisk, penize a snaha o jejich ziskani ;) To je preci jasna motivace ne? A jsou k tomu ruzne cesty a ruzne ideologie, jak se prosazovat. Totez plati i pro politiku, kde je ideologie moci, atd atd. Opravdu, neprehanejte to s tim vymyvanim ;)
0/0
26.2.2003 11:06

sneer

Re: Re: Re: A co má jako bejt?
no prave, ze v demokracii a kapitalismu mohou soubezne a zcela volne existovat ruzne cesty a ruzne ideologie, nikoli jedna jedina spravna, predurcena a imanentni - v tom je ten rozdil: vymyvani jsem se nechtel dopustit, ostatne vymyvani celkkem predpoklada, ze mate k jinym nazorum zapovezen pristup nebo jste indoktrinovan se jim sam branit, coz zde OPRAVDU nemusite
0/0
26.2.2003 11:45

Vasek P.

Re: Re: A co má jako bejt?
Aha. Potom musí být kapitalismus anarchie, když nemá žádnou ideologii  Pane, vy jste vůůůůůůl
0/0
26.2.2003 11:09

sneer

Re: Re: Re: A co má jako bejt?
Ideologie a forma (nebo sama existence) organizace nebo rizeni spolecnosti jsou dve ruzne veci, ktere na sobe nemuseji zaviset, a to bez ohledu na to, co si o tom myslite Vy.
0/0
26.2.2003 11:39

Vendula

Re: Re: Re: Re: A co má jako bejt?
Pryc s kapitalismem.Jenom socialismus zvitezi.
0/0
26.2.2003 15:19

vaclav gatarik -gatarik@web.de

BRANTE SE!!!!
obavam se ,ze rodice deti,kteri nejsou dostatecne informovani o teto NEBEZPECNE sekte mozna ty svoje ditka v naivite na vyuku nabozenstvi s.j. poslou,cimz vytvari dalsi pudu pro tuto organizaci.vyrustal jsem mezi svedky 16 let- lzi ,nasili na duchu deti- vyuka gumovanim mozku,manipulace strachem,smrti ,,kdyz neposlechnes umres v armagedonu .,,zakaz vzdelavat se..atp. ty dokumenty pro zacleneni s.j.mezi cirkve jsem videl a potvrzuji ze s.j. stat podvedli.lzou a budou lhat bez zabran... jako bezhlave stado s hlavou v brooklinu. bylo by velmi potrebne aby konecne tisk a kompetentni lide, psychiatri informovali objektivne spoluobcany,reditele skol,deti a nasi duverivou? ci jimi podplacenou vladu?(ohromne financni moznosti) bez zajmu proniknout do hloubky podstaty veci o teto nemoci ducha - lidi budte vuci teto sekte velmi napozoru!!!! doporucoval bych vsem rodicum si precist tyto dve knihy: steeven hassan-jak celit psychicke maniplaci zhoubnych kultu r.v.franz-krize svedomi(vypoved byvaleho vedouciho clena s.j.) vyslat sve deti mezi tyto nabozenske fanatiky je nasili na zdravem vyvinu nasich potomku jejich budoucnosti. nase deti jsou pateri,budoucnosti teto zeme.
0/0
26.2.2003 11:41

Petra

Re: BRANTE SE!!!!
Ty si myslíš, že naše děti jsou pateří, a naší budoucností???? Byl jsi se teď někdy podívat na základní škole??? Tak tuto návštěvu ti vřele doporučuji. A pokud se nepozvracíš z těch zfetovaných nebo zhulených 9 ti letých roztomilých dětiček, kteří tě bez zaváhání pošlou třeba do pi... jen proto že jsi starší, a vymykáš se normálu, tak potom se určitě pozvracíš při myšlence, že tyto DĚTI BUDOUCNOSTI ti budou jednou vydělávat na důchod. No fuj!!!!
0/0
26.2.2003 12:21

sneer

Re: Re: BRANTE SE!!!!
ono to zas tak hrozne neni - ale je fakt, ze ja tedy dost spatne rozlisuju mezi tretakem zfetovanym a tretakem zhulenym
0/0
26.2.2003 12:34

Vendula

Re: Re: BRANTE SE!!!!
To mate tu Vasi demokracii.Jenom komuniste nas mohou zachranit.
0/0
26.2.2003 15:22

Vendula

Re: Re: BRANTE SE!!!!
0/0
26.2.2003 15:23

Johanka z Arcu

Re: A co má jako bejt?
mně se zase v českých nemocnicích zapalují lýtka
0/0
26.2.2003 11:50

Fidel

Re: A co má jako bejt?
To Che ma byt zkracene Che Guevara? Obcane, aby jsi s tim svym moudrym nazorem nedopadl jako on.
0/0
26.2.2003 15:41

MUDr. Antonij Slavčev

Bez názvu
Tato sekta je velmi nebezpečná a jako vždy si s tím naše úřady neví rady.
0/0
26.2.2003 10:33

Bron

Re: Bez názvu
Nebezpecna je komunisticka sekta zastoupena v parlamentu, na soudech (vcetne Nejvyssiho), v dozorcich radach ruznych firem a na uradech, ktera ma 20% vericich v Ceske republice (tolik komunistickych extremistu by nenapocitali snad ani na Kube nebo ve Vietnamu). Komunisticke nabozenstvi je to, kterym by se mely media zabyvat!
0/0
26.2.2003 11:35

sneer

Smrt! Smrt! Smrt vsem fanatikum!
0/0
26.2.2003 10:27

pesa

No hlavne pryc stim nabozenstvi, zeee
Je zajimavy sledovat urcity trend v nazorech lidi tady. Co je cirkevni je HUMUS a melo by se to vymitit. Ze skol hlavne, ale jinak vlastne taky. Jde o prachy, ideologii a nekdo nam neco vnucuje do nasi hlavy. FUUUUJ.
JENZE: denne nasim detem nekdo pumpuje do hlavy reklamy typu "nevaz se odvaz se", v casopisech pro deti se popisuji sexualni zazitky 13letych deti. Vetsina casopisu jako divka, Bravo a podobne jsou naprosto neuveritelny brak. (Nedavno jsem na tohle tema cetl clanek v novinach. Jen uz si nemuzu vzpomenout v jakych.) Deti vysedavaji hodiny u her tak krvavych, ze proti nim je vsude kritizovany Stary zakon jen selanka. Televize dava jako program pro deti comicsove serialy, kde se neustale strili a postavy se mezi sebou planovite nici.  Super popularni jsou filmy a knihy, kde lhat a podvadet je normalni, jen kdyz mito pomuze (Harry Poter). ...
A svete div se: VSICHNI JSOU OK, hlavne, kdyz to nesmrdi nabozenstvim, ze ano.
PS: NEJSEM JEHOVISTA A SVOJE DETI BYCH NA TO JEJICH VYUCOVANI ROZHODNE NEDAL.
0/0
26.2.2003 9:58

Honza

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
26.2.2003 10:08

sneer

Re: Re: No hlavne pryc stim nabozenstvi, zeee
Prominte, ja Vam nerozumim - jake videni se ockovalo a kdo musi vymrit a jeste nekolik generaci potom? To jako my a nase deti a deti jejich deti? Jake chyby rodicu se maji rozmelnovat? Zakladni chybou, kterou tu komunismus zasel, je, ze se lide odnaucili spolehat sami na sebe - bez pomoci statu a jinych berlicek. Co jineho je nabozenstvi nez ideologie? Co ma nabozenstvi spolecneho se vzdelanim? Kde prosim konkretne pozorujete, ze tahle spolecnost jde tam, kam pravite? Zkuste si opravdu misto tech kecu nekdy zajit na katolickou msi a uvidite, co je to fanatismus a brainwashing. A tohle jehovisticke obchazeni skol (a nejen jejich), co je to jineho nez agresivni marketing? Reklamni agosky se maji jeste co ucit. Pokud to nevite, ucitele ve skole maji zakaz jakkoli interpretovat treba dejepis nebo zemepis a deti uz na I.stupni si museji udelat nazor samy - takze podle mne ZADNA firma, ktera se chova jinak, nema na skolach co hlasat, ani "nabizet".
0/0
26.2.2003 10:50

Honza

Re: Re: Re: No hlavne pryc stim nabozenstvi, zeee
:)) Usmevne. To co tu kecate vy sam je ukazkovy brainwosing (i kdyz si takto drhnete mozecek asi sam ;) ). Na tolik otazek nema ani cenu odpovidat, oni jsou stejne nesmyslne a pokud nechate tu souvztaznost, obavam se, ze bych musel nekolik hodin vysvetlovat ty asociace. Jen jedina poznamka...kdyby to fungovalo tak jak pisete, tak mozna zijeme v raji ;) asi jste se probudil po nejakem tom wasingu, tak vam to jeste nedoslo, ze preci jen realita je jina. No nic, mozna je to lepsi zit v takove iluzi jako vy. Hezky si to uzijte i s tim vymyvanim cehokoliv ;)
0/0
26.2.2003 11:04

sneer

Re: Re: Re: Re: No hlavne pryc stim nabozenstvi, zeee
"na otazky nema cenu odpovidat" - to mi jako odpoved staci: ja neverim na raj, jenom na to, ze zijeme v nejlepsim z moznych svetu a co se tyce reality, jeji vnimani a interpretace je opravdu ta klicova filosoficka otazka: proto delate chybu, kdyz mne na jedne strane obvinujete z "ukazkoveho brainwashingu" a sam tvrdite, ze Vy znate tu pravou realitu
0/0
26.2.2003 11:56

Lopuch

Re:
Vic hlav vic vi. Pokud jde o ten brainwashing. Nejenom ty extremni mocichtive cirkve nebo strany. Je tu take dalsi a to je reklama,nebo nektere hracky, ktere maji slouzit k "rozvoji osobnosti ditete". S tema se ale bojuje hur, protoze se nam nevnucuji silou.
0/0
21.7.2003 4:05

nagger

Re: Re: Re: Re: No hlavne pryc stim nabozenstvi, zeee
Když už používat cizí slova, tak správně: brainwashing = vymývání mozků a washing = mytí,praní atp. Jinak souhlasím s názorem,že náboženství by se na školách mělo vyučovat jen na žádost rodičů dětí.
0/0
26.2.2003 14:16

Pavli

Re: Re: Re: No hlavne pryc stim nabozenstvi, zeee
Jen bych se chtel zeptat:byl jste nekdy v rimskokatolickem kostele na msi kdyz tak kritizujete?Samozrejme ze vnucovat nekomu jakokiliv nazor kdyz o neho nestoji neni spravne.Ale aspon zkladni povedomi o nejrozsirenejsich svetovych nabozenstvich patri podle me do vseobecneho zakladu vzdelanosti.Tim ale nemyslim Svedky Jehovovi.
0/0
26.2.2003 11:13

Pavel

Re: Re: Re: Re: No hlavne pryc stim nabozenstvi, zeee
Jedna ukázka pokrytectví a brainwaschingu produkovaného katolickou církví na mši: Farář v kostele osvětleném zářivkami a vytápěném plynem káže do mikrofonu o škodlivosti vědeckého pokroku, protože odvádí lidi od víry. Ani zmínka o tom, že do zimy a tmy by mu asi lidi nechodili, a pokud ano, to jeho kázání by bez mikrofonu nebylo slyšet ani z první řady. Toto jsem slyšel opakovaně na půlnoční mši v kostele svatého Godharda v Praze.
0/0
26.2.2003 11:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.