Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Scénář pádu letadla má několik verzí

Specialisté zkoumají, co způsobilo nehodu bitevníku L-159. Prověřují tři verze - selhání stroje, chybu pilota nebo jeho indispozici. Vyšetřování potrvá dva až tři týdny, odhaduje ministr obrany. Verdikt podle něj ale nepadne dřív než za měsíc a půl. Pád letadla prošetřují i technici Aera Vodochody.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pageup

veletoc
At zije veletoc.........:(((
0/0
26.2.2003 9:13

freespeech

Konečná cena za jeden L159 je kolem 1000 000 000 kč. to je cca 30 mil. $...
což je cena jedné F16 AM, která např. dokázala bez problmů sestřelit MiG 29 ve skutečné válce. Jo, jo jsou to favority za cenu BMW a ještě velmi nekvalitně postavené! 4G musí vydržet i dopravní stroj a ne vojenský bitevník!! Někoho by měli zavřít....no ale u nás se to tak nebere, že?
0/0
26.2.2003 7:55

Mike45

Re: Konečná cena za jeden L159 je kolem 1000 000 000 kč. to je cca 30 mil. $...
Freespeech, jsi z levneho kraje! Kde jsi sebral tu blbost, ze F-16 stoji kolem 35 mil. USD? To mozna nektere z prvnich verzi, co uz ted stoji v Nevadske pousti "zakonzervovan na neurcito". Za dalsi - co je to za verzi AM? Neznam, takova neexistuje! Zatim jsou verze A, B, C a D, pricemz A a C jsou sola a B a D dvoumiste ("sparky"). A za dalsi - pokud Falcon dokaze sestrelit devetadvacitku tak to neni prilis presne tvrzeni. A uz vubec ne jednoznacne. Hrozne zalezi na tom, KDO sedi za knyplem! Ja osobne povazuji jisteho ceskeho pilota za nejlepsiho pilota Mig-29, ktery do nej kdy sedl. A soucasny velitel letectva k takovym patri v prvni rade, ikdyz lital jine typy, je to tak, Honzo?
Pozn. Skutecni odbornici mi jiste prominou uvozovky u sparky, prece jen je to slang.
0/0
26.2.2003 15:03

freespeech

Re: Re: Konečná cena za jeden L159 je kolem 1000 000 000 kč. to je cca 30 mil. $...
F16AM je modernizovaná F16A, kterou nám USA také nabízejí, modernizace spočívá v instalaci radaru AN/APG68(V2), možnosti používat střely AIM120C Blok 5 (jednozančně nejlepší střely AAM na světě), v instalaci komponent JTIDS (Link16) pro sdílení taktických dat v NATO (to je to na čem dnes záleží, situational awareness) a moderních prostředků REB.F16A z amerických zásob je nabízena za 10-20 m$, cena modernizace závisí na stupni účasti domácího průmyslu a úrovni vybavení (jaký rušič, RWR apod.) Jedna F16AM je schopna při jedné misi sestřelit několik strojů kategorie L159, o tom snad není sporu.. No, ale my jsme šli vlastní českou cestou, sttejně jako při privatizaci - a teď budeme splácet dluhy - všude.Howg.
0/0
26.2.2003 16:52

pilot

muze za to pilot
Pilot je po smrti. Muze za to pilot. Byl to dobry pilot. At zije pilot na vecne casy a nikdy jinak.
0/0
25.2.2003 23:28

nebjěžec

létadlo
Nevím, proč tu ztrácíte čas plkáním nad problémy, když o tom skoro nic nevíte. Letadlo spadlo, to je jasné a velmi smutné. Ale proč? Letadla jsou kvalitní. Piloti jsou taky kvalitní. Kde nastala chyba? Chyba je na nebi. Na nebi byly umístěny překážky, které pilot nemohl samozřejmě vidět. A ani navigační systém by je nezaznamenal. Kdo je tam překažky dal? Kde to všechno skončí? Je to znamení? V případě, že ano, jaké znamení a proč? Tyto otázky se ptejme  a žádejme odpovědi.
0/0
25.2.2003 22:00

Pavel

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
25.2.2003 19:34

chrupavka

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
25.2.2003 19:41

Jirka

Re: Je to predrazeny kram za H****
Prosim te, kolik to letadlo stoji? Kdyz je tak predrazeny, bude mi na nej stacit $1 000 000 (milijon dolacu)?
0/0
25.2.2003 21:01

Jan

Doufám ....
Doufám, že bude tato katastrofa reálně vysvětlena a nedojde k tomu, aby byl "vyslýchán" mrtvý pilot prostřednictvím médií a senzibilů.
0/0
25.2.2003 18:42

tak se nedivte

nase armada stoji za ...
0/0
25.2.2003 18:33

byli dva nezkušení
Z článku ve verzi z 18:20h: "Pilot byl jedním ze dvou nezkušenějších letců..." JoJJJ, Jejda, když vypadne Jedno J, to Je ale nadělení! Takže byli dva nezkušenější piloti, a teď z těch nezkušených zbyl poslední.
0/0
25.2.2003 18:26

hovnival {hovnival007@hotmail.com}

porad to rikam,
ale je to marny boj.
0/0
25.2.2003 18:01

Homer

Re: porad to rikam,
Nechej me hadat. Mohlo za to spadany listi
0/0
25.2.2003 18:15

hovnival {hovnival007@hotmail.com}

Re: Re: porad to rikam,
i kdyz tentokrat tomu slo predejit jen velice tezko.
0/0
25.2.2003 18:19

zuzana

Re: Re: Re: porad to rikam,
mohlo se jednat i o jehličí. v sobotu při procházce lesem se mi přes zimní obutí kombinace spadaného jehličí a zledovatělého terénu stala málem osudnou. sice jsem se nepřerazila, ale v tom rozrušení jsem zabloudila a nepotkat švarného myslivce, bloumám pohraničními hvozdy dodnes. tak bacha!
0/0
25.2.2003 23:52

hovnival {hovnival007@hotmail.com}

Re: Re: Re: Re: porad to rikam,
V tomto pripade mas docela velke stesti. Myslivec byl zrejme nejen svarny, ale tez inteligentni. Take mohlo dojit k tragedii - mohl si te splest s nejakym lesnim zviretem (a to opravdu nemyslim nijak spatne, doufam, ze se neurazis...). Jiz mnohokrat se stalo, ze myslivec vystelil na cloveka - napriklad jedes si spletl cyklistu s divocakem, nebo houbare s jelenem. A takove pripady nejsou ojedinele.
0/0
26.2.2003 16:49

zuzana

Re: Re: Re: Re: Re: porad to rikam,
na procházky lesem se zásadně oblékám do technicolorových barev, abych přetloukla nápadnou podobu s bílou laní (jsem totiž velice skromná). však tam taky na krmelišti ležely ostatky divočáka (jen ty nejedlé), fujtajbl
0/0
26.2.2003 18:31





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.