Diskuze

Vojáci našli černou skříňku z bitevníku

Sedm hodin po katastrofě našli vojáci černou skříňku z havarovaného bitevního letounu L-159. Výrobce letadla Aero Vodochody o ní říká, že je to nejnovější a téměř nezničitelný typ. Analýza dat z černé skříňky by tak měla ukázat příčiny nehody.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

standa

25. 2. 2003 16:00
úhel pohledu
Jsem naprostý laik, nicméně mrzí mě, že taková událost soudím, bude opět mistrně kamuflována - a na povrch se dostane pouze něco, co bude uhlazené a diplomatické. Neprahnu po šokujících zprávách, ale seriózních informacích - oficiálním stanovisku, které nám případ objasní. Dovolím si ještě jednu poznámku - pokud by letadlo spadlo do obydlených prostor jistě by šlo o tragédii daleko v lidském měřítku mnohem větší, ale uvědomujeme si jak devastujeme poslední zbytky ryzí přírody ? - legálně, v zájmu obrany státu. Kdo ve VVP strávil nějaký čas ví své. Chováme se neustále rozpínavě, a vytrhnou nás z laxnosti pouze ztráty ve vlastních řadách. Upřímně - "nechť odpočívá duše pilota v pokoji".
0 0
možnosti

B

25. 2. 2003 17:34
Re: úhel pohledu
Promiňte, ale nemohu s Vámi souhlasit, pokud se týká ničení přírody ve VVP. Chodím tam velmi často, prostor znám dobře. Jsem nezlomně přesvědčen, že pokud by se nejednalo o armádní výcvikový prostor, vypadala by tam příroda podstatně hůře. Myslím si, že vojenské využívání tohoto prostoru podstatně méně ohrožuje přírodu než by tak činily třeba výpravy skupin turistů. Naopak bych poněkud zpřísnil ostrahu prostoru a zvýšil pokuty. Nedá se nic dělat, ale těch turistů už tam je o víkendech příliš.
0 0
možnosti

cejkis

25. 2. 2003 11:55
:(
čest jeho památce
0 0
možnosti

briza

25. 2. 2003 10:56
Hmm tak on delal veletoc
Muze mi nekdo objasnit jak vypada letecky obrat zvany veletoc. Ja takovy neznam tak bych rad vedel zda je to nejaky slangovy vyraz pro neco znameho nebo je proste redaktor byvaly cirkusak.
0 0
možnosti

cejkis

25. 2. 2003 11:54
Re: Hmm tak on delal veletoc
to by mě taky zajímalo .)
0 0
možnosti

Jirka

25. 2. 2003 10:22
Znalci
Opravdu me panove a damy prekvapuji vase znalosti, ze by specialiste, ze by vysetrovatele leteckych nehod, ze by sami odbornici nas navstivili v komentarich? Nekteri nemate ani tuseni, jak slozity a narocny je letecky provoz, ktery vyzaduje tymovou spolupraci. Kazdy tu jen keca jak na hlavaku. Vase kecy pilotovi uz nepomuzou a neprospeji ani ostatnim. Nechte to na tech, kteri vedi co k tomu rici. Nase republika ma velike mnozstvi tech, co dlouhou dobu mlceli a ted po revoluci jen vse kritizuji a bojkotuji. Je mi z toho zle. Takhle to nikam nedotahnete.
0 0
možnosti

Pater Havlasa

25. 2. 2003 10:15
příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0 0
možnosti

Obcan

25. 2. 2003 9:01
Nova zbran
No ja bych ten pad tak neodsuzoval.Aspon svet videl, ze mame ve vyvoji rizenych strel naskok.
0 0
možnosti

Petr Koukal

25. 2. 2003 7:44
L159
Rozhodně si nemyslím že by L159 bylo letadlo co patří do šrotu ,ale znám se s několika piloty co na nich lítají a asi největším problémem bude že bohužel stará aerodynamická koncepce s malými změnami je těžce přemotorovaná což způsobuje údajně velké problémy s řiditelností právě při vybírání střemhlavých letů a v podobných letových režimech stačí malé zaváhání a celý drak se rozklepe a pak nezbývá nic jinýho než stáhnout a čekat co se bude dít. L159 už není to hodné cvičné letadlo jako jeho předchůdci ti zase trpěli na slabý motory ,požáry atd. Pro armádu je L159 to nejlepší co maj a tak se nedivím že to tady hromada lidí tak brání ale nebyl bych takový optimista náš letecký průmysl byl za posledních 40 let ukrutným způsobem devastován ,poslední dobrý cvičný Zlín byl Z-526 , dobrý a nadčasový kluzák L13 a od doby těchto strojů to kromě Z50 už to nebylo nic moc i když to srovnám s Cessnami 172 152 tak to ještě ujde všechen um leteckého průmyslu a nadšení lidí bylo promrháno. Kanon plamen je taky supr zakázka něco takovýho bych potřeboval pro sebe peníze za nic  ,dodnes nefunkční ,zkoušky si lítá armáda protože pokud by to nechali na vsetínu tak nebudou mít nikdy nic ... Dále se tu někdo rozčiluje nad spekulacemi ale první co mi přišlo na mysl když řekli že se pilot bohužel nekatapultoval bylo že když mají sedačky 0/0 tak buďto nezvládl nějaký manévr kvůli odhadu výšky nebo to byla nekázeň a pak se vystřelí málokdo jsem tedy zvědavý co vyšetřej. Ostaně naposledy ta L39 u Přerova tam se vědělo že šlo o nekázéň už hodinu po nehodě a armáda to zatloukala ještě měsíc. Tak že se možná nedozvíme nic 
0 0
možnosti

Hans

25. 2. 2003 7:42
prebytecne letouny
Armada konecne nasla reseni jak se zbavit prebytecnych letounu L159.
0 0
možnosti

Hanys

25. 2. 2003 7:42
A Čest jeho rodině!
0 0
možnosti

Jan Černík

25. 2. 2003 7:35
Proč chyba pilota? Možná schoda okolností.
Vždyť se vlastně mluví o několika sekundách. Pilot po tak náročném akrobatické pilotáži ve velmi malé výšce nemusel udělat chybu. Je možné, vzhledem k tomu, že nedal ani náznak problémů, že ani nevěděl, v jaké výšce se nalézá. Je skutečně možné, že měl chybu přístrojů na palubě, nebo je chyba přímo v programu výcviku pilotů. Vždyť i když se mluví, že tento pilot měl největší zkušenosti a byl profesionál, nikdo neříká, že počet nalétaných hodin je skutečně optimální vzhledem k době, jakou slouží u letectva, potažmo přímo na stroji L-159 apod... Vždyť přeci umřel při práci armádě, při službě ČR . Mě osobně připadá, že se zase někdo zbavuje i nepřímé odpovědnosti. Nejsem odborníkem, ale nejsem zastánce falešnosti. Pro mě to byl člověk, který věděl co dělá, znal určitě rizika, měl určitě rodinu a přesto svoji práci vykonával. I když u toho umřel. Nezlobte se, ale jeho vinu (i když třeba nakonec řeknou, že to byl on, kdo to nezvládl) nevidím vůbec tak jednoznačně. Podle mě... ČEST JEHO PAMÁTCE!!!
0 0
možnosti