Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OSN přerušila pátrací lety nad Irákem

Irák donutil americký špionážní letoun U-2 oficiálně využivaný zbrojními inspektory k návratu na základnu. Bagdádu vadilo, že ve vzduchu byly hned dva inspekční stroje zároveň. OSN poté raději průzkumné lety přerušila. Inspektoři doposud pátrali nad Irákem vždy jen s jedním letadlem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

blackshadow

Iraqi weapons declaration
Pro ty ktere zajimaji i detaily a nechteji kecat nesmysly, doporucuju irackou deklaraci o svem zbrojnim programu. Sami pak muzete posuzovat co byla pravda, jestli neco zamlceli nebo priznali az pozdeji. http://www.cnn.com/SPECIALS/2002/iraq/documents/page1.html Uznavam, neni to zadne lakave cteni a pet minut, ale jedine pak lze nekterym vecem skutecne rozumet a nedelat ze sebe hlupaka prikloneneho na tu nebo onu stranu.
0/0
12.3.2003 13:18

vkfdk

0/0
12.3.2003 12:45

velke dudy

Re: VIDEO EXKLUSIV!!
0/0
12.3.2003 13:22

Václav

?
Je neoficiálně prokázáno, že činnost zbrojních inspektorů je koordinována tak, aby zjistili co nejvíce informací pro přípravy  a provedení útoku  ze strany USA a GB, aby se podařilo zmapovat co nejpřesněji rozmístění všech strategických cílů , které budou v první fázi agrese zničeny, tak, aby agresor v dalších operacích utrpěl co možno nejmenší ztráty.Poznatky zbrojních inspektorů se dostávají ještě za tepla do řídícího centra pro agresi vůči Iráku.
0/0
12.3.2003 11:55

Neexist

Faleš
Já si stejně myslím že se odzbrojí Iraq a pak ho napadnou a zničí. Možná je to taktika hodný a zlý policajt Francie a USA a když se zjistí co se kde nachází v Iráku tak potom to všechno teprve začne. To je ale jen moje doměnka a nechci aby to někdo bral jako fakta.
0/0
12.3.2003 10:16

Jarda

Jsem bývalý voják z povolání od protiletadlových raket. To, co nám novináři servírují, není jen matení faktů, ale doslova dělání blbců ze čtenářů. Jen na okraj: Když U-2 létají nad 21 km a nezachytí je radary, jak to že o nich Irák věděl přesně na minuty, kdy do jeho prostoru vlétly a kdy z něho po upozornění vylétly? Celý článek je plný protichůdných faktů, ale ty to malý český človíčku v rámci protiirácké válečné propagangy všechno sežer ...
0/0
12.3.2003 9:48

DES

jo, jasně ...
Tak že jeden letěl pod mandátem OSN a druhý pod mandátem USA, pak z toho byl průser, tak udělali jako že to byla chyba a ještě osočili Irák ...  fakt výborný ... Já se divím že vůbec v této době, kdy se jasně schyluje k válce s USA, Irák  a potažmo OSN dovolí tyto špionážní lety pod hlavičkou OSN pro USA. Nebo si snad někdo myslí, že data z těchto letů si američani neukradnou ... ??? 
0/0
12.3.2003 8:21

Jenda

Re: jo, jasně ...
co by kradli?..oni ti informace davno maji mj proto, protoze vlastni spionazni druzice....
0/0
12.3.2003 8:29

DES

Re: Re: jo, jasně ...
špionážní družice ve srovnání s letadlem je úplně na nic ...
0/0
12.3.2003 8:49

Jenda

Re: Re: Re: jo, jasně ...
o tom pochybuji
0/0
12.3.2003 10:50

Jenda

Re: Re: Re: jo, jasně ...
o tom pochybuji
0/0
12.3.2003 10:50

Jenda

Re: Re: Re: jo, jasně ...
o tom pochybuji
0/0
12.3.2003 10:50

Jenda

Re: Re: Re: jo, jasně ...
o tom pochybuji
0/0
12.3.2003 10:50

Jenda

Re: Re: Re: Re: jo, jasně ...
hm..pekne ani to neni dopsane..ma tam byt o tom pochybuji dnesni druzice "ti prectou znacku na aute"
0/0
12.3.2003 10:51

DES

Re:
A jako co ... ???  že mi přečtou značku u auta jednou za 24 hodin ... ??? A já mezitím přestěhuji půlku města ...
0/0
12.3.2003 11:47

Jenda

Re: Re: Re: Re: jo, jasně ...
hm..pekne ani to neni dopsane..ma tam byt o tom pochybuji dnesni druzice "ti prectou znacku na aute"
0/0
12.3.2003 10:51

Jarda

Re: Re: jo, jasně ...
Mysli, kdyby je měli, jak říkáš, tak tam už dávno ty ZHN našli, nemyslíš?
0/0
12.3.2003 9:50

Tigram

Re: jo, jasně ...
Irák mohl zabránit válce s USA. Ale už 10 let si dělá z rezolucí OSN legraci. Je hrozbou pro celý region. Konfrontace je nevyhnutelná, ale Saddám k tomu hodně přispěl. K vašemu komentáři, oba lety byly pod mandátem OSN. USA potřebují lety  U2 mají družice. Informace z družic jsou top secret takže se nedají použít pro účely inspektorů.
0/0
12.3.2003 8:49

DES

Re: Re: jo, jasně ...
Kdyby "inspektoři" OSN neprováděli špionáž ve prospěch USA, tak by možná byl Irák dávno odzbrojen ...
TopSecret, tím myslíte ty satelirní snímky těch traktorů co prezentovali amíci jako nezvratné důkazy ... ????
0/0
12.3.2003 8:55

Jenda

Re: Re: Re: jo, jasně ...
Pane Irak ma prokazat ze ZHN nema...ne inspektori ale Irak!...dnes to funguje tak ze Irak rekne ze inspektori nic nenasli tudiz My nic nemame....
0/0
12.3.2003 10:54

GoGo

Re: Re: jo, jasně ...
Pane Vy jste ale idiot !!!!!!!!
0/0
12.3.2003 11:44

DES

Re: Re: Re: jo, jasně ...
No, pokud máte pouze tyto argumenty, tak se docela divím, že jste gramotnej ... Možná že to někdo napsal za vás ... Pak bych se nedivil ...
0/0
12.3.2003 11:51

nofuture

Go USA!!
Pokud tomu dobre rozumim, tak podle pacifistu se proti zlu nesmi bojovat, protoze by mohl prijit k ujme nekdo nevinnej. Kdyz te prepadne nekdo se zbrani v ruce, tak podle pacifisty se muzes branit pouze az budes nezvratne presvedcen ze to utocnik mini opravdu vazne - tedy pote co te zastreli. Nebude to na obranu trochu pozde? Mezinarodni scena neni polem akademicke diskuse. Naopak, je to neustaly boj o vyhodu ci preziti. Osama nezorganizoval September 11 kvuli tomu ze by hladovel. Jeho cilem bylo zastrasit radove obcany a vladu USA aby dosahl sveho nabozensky ideologickeho cile - zmenu vlady a ideologie v Saudske arabii a v prilehlem regionu. Historie ukazuje ze mir (absence agrese) je podminen strachem ze zdrcujici pomsty. Hlavnim cilem Iracke valky je znovuobnoveni respektu Zapadu (ke teremu patrime i my) v ocich islamskeho sveta. Podporujes islamske radikaly? Dopadnes jako Irak! Protoze teto exemplarni akce podelana Evropa neni schopna - Go USA.
0/0
12.3.2003 1:45

VMM

Re: Go USA!!
uhu, proto jako priklad vybombardujeme jediny sekularni rezim v perskem zalivu. to dava smysl.
0/0
12.3.2003 2:17

barbudo

Re: Go USA!!
Jediný, kdo se regionu významněji angažoval v boji proti islámským radikálům byl Saddám (ovšem za podpory USA, SSSR i mnoha evropských zemí). Mám v tom nějaký hokej.
0/0
12.3.2003 9:43

vnouček

Re: Re: Go USA!!
Zdá se, že nejen v tom, dědečku.
0/0
12.3.2003 16:21

barbudo

Re: Re: Re: Go USA!!
Tak mne pouč, chlapče. Copak vám dneska panštelka zase vyprávěla zajímavého?
0/0
12.3.2003 16:31

vnouček

Re: Re: Re: Re: Go USA!!
Panštelka vypráví strašně nudně, dědečku. Já radši poslouchám tvoje pohádky - přestože je znám všechny nazpaměť. S těmi se její uspávající výklad nedá srovnávat. Už jsem hrozně dlouho neslyšel o třeba tu o zlém čaroději Bushovi nejstarším, jak obchodoval s černokněžníkem Hitleriusem nebo jak moudrý Frantík na zlého islámského fundamentalistu vyzrál.
Nemohl bys dědečku sáhnout do svého kouzelného kapsáře a nahodit zase nějakou podobnou story?
0/0
12.3.2003 16:42

Pan_Chytry

o:)
.."Stroje U-2 létají rychlostí kolem 700 km/h ve výškách nad 21 kilometrů. Díky tomu je nezachytí pozemní radary..."..jen houst a vice pitomosti....pan redaktor nereflektuje ze uz v roce 1960 byl sestrelen U 2  2 nad tehdejsim SSSR ...myslim kdesi nad Sverdlovskem protiletadlovou raketou....
0/0
11.3.2003 21:56

Pan_Chytry

Re: o:)
samo ze tam ma byt misto U 2 2....U 2
0/0
11.3.2003 22:01

Disident

Re: o:)
Technická úroveň redakce... 700 km/h je 380 uzlů. Obyčejné Jumbo B747-x00 létá v nižších hladinách (FL420+) kolem 500 uzlů (TAS/Ground speed).  
0/0
11.3.2003 22:19

zv

Re: Re: o:)
TAS, neni Ground speed.
0/0
12.3.2003 7:41

Disident

Dva jsou málo
Vzhledem k tomu, že válečné zpravodajství z oblasti bude, dle amerických vládních zdrojů, podléhat tvrdé centralistické cenzuře, bude potřeba vyčlenit techniku, která bude bude monitorovat a eliminovat(?) vysílání nezávislých pozorovatelů v oblasti. Zajímavý přepis rozhovoru Toma McGurka s americkou novinářkou Kate Adie pro BBC zdehttp://www.gulufuture.com/news/kate_adie030310.htm
0/0
11.3.2003 20:22

Jarda

Re: Dva jsou málo
Myslis, ze ta stranka je kredibilni, ja ne, sorry.
0/0
11.3.2003 21:37

Disident

Re: Re: Dva jsou málo
BBC je oficiální médium. Pro mne je to "jen" informace. Nepřikládám jí jiný význam, než jako součásti celkového obrazu... Co se ovšem týče té válečné cenzury, tady už je otázka k zamyšlení výslovně namístě.
0/0
11.3.2003 22:08

navsteva

A hopla
No pred dvema letadlama se uz asi spatne budou schovavat vsechny veci, co tam "udajne" vubec nejsou. Este ze uz to ma Saddam spocitany. Do zahajeni utoku uz bezi radove hodiny.
0/0
11.3.2003 20:17

King036

vybombardovat sadamuv bordel...a az bude nasracky tak bude pokoj...!!!...
0/0
11.3.2003 19:47

Rambousek

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
11.3.2003 21:18

_B_art

uz ho vymastete a piste o necem jinym
0/0
11.3.2003 19:14

Zulukafr

Uz tam koncne vlitnete at je od Saddama pokoj
Tohle kockovani a hrani si na inspekce stejne nikam nepovede. Jak mam proti USA mnoho vyhrad, v tomto pripade stojim za tim, aby tam vlitli. Evropa bude tak akorat diskutovat a maximalne poskytne Saddamovi jednotky ochranu, kdyby chtel vyvrazdit par kurdskych vesnic. Stejne jako to udelali Srbum v Srebrenici
0/0
11.3.2003 19:12

sisel z Ruzine

tady to vidite
Skryvaji se, ale neskryji. Utikaji, ale neutecou. Chteji to, ale nedostanou.
0/0
11.3.2003 18:58

Destructor

zvláštní ...
hm, ještě minulý týden to byly průzkumné stroje U2 a teď špionážní ... Nevím proč redaktoři nenazývají věci pravými jmény už od začátku ... Nevím co si ale od toho slibují (OSN) .... Tak akorát data pro US Army ...
0/0
19.2.2003 14:47

Wolfgang Rydlo, Liberec

A co takhle...
Jedni bojují za mír, druzí čekají, až lidé tkzv. zmoudří a bude všude klid a mír. Pořád ale vycházíte z předpokladu, že všichni lidé budou jednou naladěni na mírovou strunu a všichni se budou mít rádi. To už se psalo ve "Vědeckém komunismu", že uvědomělí občané si budou brát podle potřeb a nebude vyčůraných vyjímek. Takže když to zkrátím, nečekejte, že se jednou budem všichni milovat a jediná člověčí grimasa bude úsměv. Patříme do systému přírody. Vždy byl a bude boj o moc a tím i o peníze. A pokud toto existuje, budou existovat půtky, boje nebo války. A pro člověka je vždy lepší (po existenční stránce) být součásti útočné a hlavně vítězící strany. A aby se neválčilo zbytečně, od toho jsou rozvědky, diplomaté a zajisté voliči té či oné strany. Bohužel, v diktátorských režimech voliči nehrají tu správnou roli.
0/0
19.2.2003 7:44

Disident

Re: A co takhle...
A nemylme se ani v těch nediktátorských...
0/0
11.3.2003 20:05

honza

ja mam velkou prdel a malou hlavu
0/0
18.2.2003 19:59

honza

cesky holki nepisou prdel
nevym proc
0/0
18.2.2003 19:56

Dagobert

stupidní moula
Souhlasím s názorem, že USA by měly mít důstojnějšího prezidenta. Tohlecto je tragikomickej dement.
0/0
18.2.2003 19:52

Roman

pro redaktora
Stroje U-2 létají rychlostí kolem 700 km/h ve výškách nad 21 kilometrů. Díky tomu je nezachytí pozemní radary. Používají se od roku 1955, létaly například v Bosně a během prvních inspekcí v Iráku. Nyní je pilotují Američané ve službách OSN.....
Ty jsi komik :) Radar je zachytí hned..dá se říc, že je sedící kachnou, jde o to mít střelu, která je schopná zasáhnout cíl v takové výšce...je to asi poznámka na okraj, ale tímto způsobem tvoří čeští novináři svoje patlanice :)
0/0
18.2.2003 19:44

Roman

Re: pro redaktora
a ještě.... pilotovali je vždy Američané, protože nikdo jiný  U2 nemá :) Prostě co věta to perla :)
0/0
18.2.2003 20:11

dorfeus

Re: Re: pro redaktora
naprosto souhlasím, a proč nejsou objektivní? nikdo by jim ty hlody nečetl....:)))))
0/0
11.3.2003 20:07





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.