Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Londýn začal vybírat mýtné

Úderem sedmé hodiny ranní se v Londýně začalo platit za vjezd do centra. Ti, kteří se chtějí do středu metropole dostat autem, musí zaplatit pět liber. Radnice tak chce omezit dopravní zácpy a přesvědčit obyvatele, aby používali metro či autobus.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Lojza

V Praze by to byla parada,
a jsem vsema deseti pro, ale az se vyresi trochu lip infrastruktura. Az bude clovek mit kde na kraji Prahy u metra zaparkovat, pak to bude super, pak se muze vjezd aut do centra rovnou zakazat. Bez lepsich parkovacich ploch a treba i hustsiho metra by to ale znamenalo vecnou zacpu na krajich Prahy. A dokoncit dalnicni obchvat aby byl kolem cely Prahy by taky neskodilo.
0/0
18.2.2003 15:02

Kamil

Re: V Praze by to byla parada,
Obchvat je základ pro další rozvoj myšlenky mýtného. Pokud Prahu objedete, pak můžou radní uvažovat o mýtném. Pak jsem i ochoten platit za vjezd, ovšem pokud tam nebudu bydlet. Pro občany s trvalým bydlištěm a pro firmy by měl být vjezd zdarma (ostatně, platí nemalé daně).
0/0
18.2.2003 19:27

Jirka

mohlo by se to udelat i u nas
Pokud se nepletu funguje to uz mnoho let v Singapuru a mel jsem pocit, ze to tam je mnohem lepsi s dopravou nez vedle v Johore Baru ci Kuala Lumpuru v Mal. Konec koncu neco podobneho je v Hong Kongu - ne placeni v centru, ale na prijezd na ostrov Hong Kong se da pouzit but lod a nebo tunel a oboji se plati. Ale je zajimave, ze od te doby co se plati (hlavne v Singapuru) je mene aut, ale virazne vice taxi, Ktere funguji a jsou lacine.
0/0
17.2.2003 18:18

mladenec z Asie

Re: mohlo by se to udelat i u nas
Zdar, jenze v tom HK se plati nejen, kdyz se jede na H.K. Island, ale i zpet do Kowloonu. Tam se totiz plati za ten podmorsky tunel. Jinak lodi s vyhlidkou na mesto je to za HK$1.70, zatimco busem kolem 9, metrem za 10, ale autem za cca 45 (zalezi, kterym tunelem). Jinak ale souhlas, mnozstvi aut v centrech je nutne snizovat i temito opatrenimi! PS - HK$1 ~ 4Kc.
0/0
18.2.2003 4:09

Baron

zajímalo by mne ...
... jestli i pan starosta bude jezdit MHD a pokud ne, zda mýtné bude hradit ze svého (jedná se o jeho pohodlnost, nikoho jiného) nebo zda mu to budou platit daňoví poplatníci, případně zda úředníci sami sobě všechny poplatky odpustí (jak už to tak bývá)?
0/0
17.2.2003 16:20

GWB

Re: zajímalo by mne ...
Předpokládám že starosta Londýna není takovej chudák, aby si to nezaplatil. Navíc zrovna v Londýně jezdí narvaným metrem i kupa vyšších ouředníků, manažerů a j wc. Zato si to dovedu představit v Praze, tu ohromnou databázi vyjímek co by se okamžitě vynořila :-)))
0/0
18.2.2003 12:59

Homer

Zavedte to same i v Praze
a konecne se bude dat po centru v klidu chodit.
0/0
17.2.2003 15:47

Lukasek

Re:nemaji tramvaje
No v centru londyna fakt nemaji tramvaje, zato tam maj celkem slusne siroky silnice a strasny mnozstvi taxiku a hustou sit metra, cili staci, aby metro jezdilo castejc a tech par lidi co nebudou chtit zaplatit metro pobere. POdle me je to krok dobry, protoze kdyz clovek de sto metru od big benu k westminstr eby, tak musi prejit nejmin dvakrat(myslim preci jenom uz je to rok co sem tam byl) slusnou magistralu a da se tam sotva dejchat.
0/0
17.2.2003 15:45

Beda

Re: Re:nemaji tramvaje
Blbost! Ti, co nechteji platit metrem nepojedou! Jizda Londynskym metrem tam a zpet - vyjde totiz skoro na tozez, jako ono slavne mytne... Napriklad 2 zony stoji 2 libry (tam a zpet = 4 libry) a denni jizdenka vice nez 5 liber.
0/0
18.2.2003 10:22

kaka bus

Londýn - nerovnost
Jeví se mi jako nerovnoprávnost, pokud jako soukromý občan jsem povinen platit, avšak jako majitel taxi mám právo vjet do města bez mýtného.
0/0
17.2.2003 15:03

Mat

Re: Londýn - nerovnost
On asi drožkař projede x-krát za den hranicí placené zóny, protože si myslí, že má ohromně fotogenickou poznávací značku, nebo se nemůže vynadívat na to přeplněný centrum?!!!
0/0
17.2.2003 15:22

angelito

Re: Londýn - nerovnost
To je naprosta blbost. Samozrejme, ze drozkari taky plati congestion charges. Ale maji slevu, stejne jako rezidenti v centralnim Londyne. Takze zatimco nerezident zaplati 5 liber za deza mimonocni vjezd do centra, rezidenti a taga to maj za 5 liber na 10 dni.
0/0
17.2.2003 15:38

petr nikel@hotmail.com

londyn vybira poplatne
To nema nic spolecneho s dopravou.Londyn chce jenom hrabat penize od lidi kteri uz dost plati dani.Co bude priste?Dane ze dychame vzduch?Je to jenom chamtivost po penezich.
Petr Nikel
0/0
17.2.2003 14:28

Iraq

Re: londyn vybira poplatne
Když budeš línej a pojedeš autem, tak plať
0/0
17.2.2003 15:12

GWB

Re: londyn vybira poplatne
Nikdo tě nenutí jet do centra autem, zato ty nutíš všechny dejchat ten tebou spálenej vzduch ... nežijeme už v komunismu, aby bylo všechno pro všechny zdarma. Takže zadara nebude ani prostor na silnici, a to právě ve městech, kde je ho nejméně. Snižovat by se měly jiný daně, to jo ... ale tohle je správný.
0/0
18.2.2003 13:02

Tlusta

Velikost zóny
Placená zóna podle článku tvoří asi 1,3 rozlohy Velkého Londýna. Znamená to, že je centrum Londýna o třetinu větší než Londýn, nebo prostě autor nepřemýšlel ?
0/0
17.2.2003 14:21

juka lejno

Re: Velikost zóny
autor je pošuk, ale v TV říkali, že se jedná o 8km čtverečních
0/0
17.2.2003 14:53

raadjek

Re: Re: Velikost zóny
Jedna se o 8 ctverecnych mil, coz je kolem 21 ctverecnych kilometru (viz http://news.bbc.co.uk/1/shared/spl/hi/uk/03/congestion_charge/exemptions_guide/html/what.stm)
0/0
17.2.2003 18:33

raadjek

Re: Re: Velikost zóny
Jedna se o 8 ctverecnych mil, coz je kolem 21 ctverecnych kilometru (viz http://news.bbc.co.uk/1/shared/spl/hi/uk/03/congestion_charge/exemptions_guide/html/what.stm)
0/0
17.2.2003 18:34

Roman

jde o systém
tedy pár informací, které se učí na stavební fakultě už léta.....
Sklidňování dopravy je dobrá věc, ale má své podmínky. Když někde utlumíte dopravu ať už jakýmkoliv způsobem, musíte na jiném místě zvýšit propustnost komunikací..to jsou ty zmiňované obchvaty. Kolem Prahy není okruh dostavěn, takže těžko může dojít ke zklidňení dopravy  v centru.
A ke způsobům zlidňování dopravy. To nejhorší, co můžete udělat je postavit široké silnice a pak na nich nainstalovat retardéry. Bohužel, takhle se u nás povětšinou staví obslužné komunikce. Přtom patřičná úprva zatáček, zúžení, změna barvy povrchu atd. má minimálně psychologický efekt. Při některých opatřeních rychleji jet prostě nemůžete. To jsou ty správné způsoby zklidňování dopravy. Ale vždy je třeba mít na paměti, že když někde vytvoříte jakékoliv omezení, tak někde jinde o to musíte zvýšit proustnost .
Přijde mi, že vybíraní mýtného je poslední krok. Mnohem lepší je vytvořt komunikace v centru tak, aby bylo výhodnější jezdit do centra MHD.
0/0
17.2.2003 13:43

David

Re: jde o systém
Naopak. Vybirani mytneho by mel byt jeden z prvnich kroku! Mnohem lepsi nez umele zpomalovat dopravu je umoznit ji, aby byla co nejefektivnejsi... a nechat si tuto efektivnost patricne zaplatit. A ne aby to bylo¨jako dnes, kdy si od aut ve meste nechame zneprijemnovat zivot a jeste jim to dotujeme, a to primo stvbou novych drahych silnic, ale take neprimo v podobe vydaju na leceni, na protihlukova okna a v podobe neefektivnosti MHD (tramvaje uvizle v zacpach nebo cekajici na zelenou...) i pesi a cyklisticke dopravy
0/0
17.2.2003 16:33

K!

Re: Re: jde o systém
Je mi třicet. Měsíčně platím docela nadprůměrné daně, nadprůměrné sociální a zdravotní pojištění. Na byt jsem si půjčil od banky, platím si penzijní připojištění, atd. Do centra Prahy jezdím autem a parkuji v podzemním parkovišti. Proč? Auto totiž ke své práci nutně potřebuji! Proč? Protože nesedím jako řada z Vás celý den jen v kanceláři,ale musím za svými klienty nejen po Praze prostě jezdit. Můj zaměstnavatel za mě platí nejen parkové, ale každý měsíc i silniční daň. Ročně utratím za daňově dosti zatížený benzín cca 80 tisíc. Spotřební daň jsem zaplatil i při zakoupení auta. Chci jezdit po dálnicích, koupil jsem si dálniční známku. A mohl bych pokračovat! Ale beru to tak, že to je nutná daň. A že se v zájmu společnosti dotuje železnice, MHD, atd., i když je moje maličkost třeba nikdy nevyužívá! Mě nikdo ale nedotuje, vydělávám si prací peníze, abych si mohl slušně žít! Tak po mně laskavě nechtějte, abych platil státu ještě další peníze!!! Kde skončí??? Ještě mě napadá, že bych mohl svůj celý plat odevzdat státu, aby mohl platit třeba všechny ty socky, které jen natahujou ruku a všechno zneužívají!!!
0/0
18.2.2003 11:43

David z Teplic

Chudáčku
Pokud míte pozorně číst, tak získané peníze v Londýně jsou jednoznačně určené na veřejnou dopravu. Proč se rozčilujete, svým autem poškozujete životní prostředí nás všech, takže se zamyslete, jestli nevyděláváte na úkor ostatních, hmm? Vydělávám taky dost a daně platím taky velký, ale vystačím si v Praze s MHD. Kdybych musel používat auto, prostě bych platil za to, že do určité míry poškozuju ostatní. Pořiďte si kolo, po Praze je skoro stejně rychlé jako auto, nemusíte platit, ušetříte za benzín i za fitness .. a nebudete vykřikovat nesmysly o sockách!
0/0
18.2.2003 12:42

K!

Re: Chudáčku
V Londýně ano! Ale myslíte, že by tomu bylo stejně i v Čechách??? Máte pravdu, životní prostředí poškozuju, ale platím za to každý měsíc nemalé peníze. A nevím kolik vydělávate Vy, ale já měsíčně zaplatím státu skoro 40 tisíc. A nestežuju si, prostě to beru za nutnou daň.  Jen mě dosti štvou tyto populistický řeči!
Jezdit po Praze na kole? Když máte klientovi přivézt pc, tak to asi na kole nezvládnete, ne? A jedete z centra na Výtoň, z Výtoně do Holešovic, z Holešovic do Hostivaře, z Hostivaře do Karlína, z Karlína třeba do Jihlavy a večer zpátky do firmy, kde úřadujete? Tak to za jediný den zkuste!!! Aby se Vám jednou nestalo, že si v centru nic nekoupíte, protože tam auta nebudou smět! Pokud se nepletu, tak na Praze 1 dnes moc lidí nebydlí, skoro všude jsou kanceláře a v noci jsou domy prázdné. A protože jsou v centru vlastně jen kanceláře, tak sem jezdí spousta aut! A řeší někdo úbytek obyvatel v centru??? Neřeší! Všichni jdou jen po prachách! A z této oblasti je i nápad na zavedení mýtného!!! O životní prostředí těm lidem totiž vůbec nejde!!!
Nesmysly o sockách? Viz. poslední nápad pana Škromacha hovoří za vše. O deregulaci nájemného ani nemluvě! A na závěr - ročně najezdím autem kolem sta tisíc kilometrů! Na kole je to méně - sotva pět tisíc!!!
0/0
18.2.2003 15:42

Roman

Re: Re: Chudáčku
souhlas....na přednášce nám ve škole říkali, že v centru Prahy bydlí 50000 lidí, což je dost málo, když uvážím že v Praze je přes 1mil obyvatel.
Také tu zazněly názory o podzemních parkovištích. Naši činitelé na radnici to ještě nepochopili. Oni si pořád myslí, že když postavíte podzemní garáže, tak automobily z povrchu zmizí pod zem. Omyl... bude jich tam víc. Budou na povrchu a budou i podpovrchem.
A vzhledem k tomu, že v centru skoro nikdo nebydlí, tak většna aut jak z povrchu tak i podpovrchem,  každé ráno přijede a každý večer odjede (auta, které se používají pro zásobovaní atd nepočítám, ty tam budou vždy)
Výsledkem je neustále zvyšující se počet aut v centru. V NY to pochopili..když stavíte budovu v centru, tak máte určitý počet přidělených parkovacích míst a víc prostě nedostanete. Nové administrativní budovy se staví na okrajích, protože když pronajmete kanceláře v centru bez parkoviště, tak na ně musíte dát menší cenu než na budovou s parkovištěm. Výsledkem je, že se do centra vrací nový život, bydlí zde lidé...
Tento trend, který v NY již začal by podle informací, které jsem získal, měl vykazovat i následník dvojčat.
Většinou trvá 10 let než se stavební a jiné trendy dostanou do ČR...ale když budete všichni chtít  a budeme si vybírat své kandidáty do zastupitelstev podle toho, co umí a ne podle toho jak vypadají, či z jaké jsou strany, bude to třeba dříve....
student stavební fak.
0/0
18.2.2003 20:03

admiral_Atvar

nemaji tramvaje ?
docetl jsem se, ze musi lide jezdit metrem nebo busy. tazi se, to londyn je tak zaostale mesto, ze nema tramvaje ? nebo na ne v clanku zapomeli...
0/0
17.2.2003 13:41

PP

Re: nemaji tramvaje ?
Nechápu, co myslíš zaostalostí města bez tramvají? U nás v Teplicích je taky nemáme a jsme ve špičce dopravních technologiíí a nejen tam, např. naše fotabalové mužstvo je nejlepší v zemi. Tvůj příspvek spíš mluví o neznalosti světa, myslíš, že tramvaje jsou to jediné hi-tech?
PP
0/0
17.2.2003 13:46

admiral_Atvar

Re: Re: nemaji tramvaje ?
fotbal, divadelni soubor aj. jsou kulturni a sportovni vymozenosti mesta. mi neslo ze by bez tramvaji bylo mesto o nicem, to je blbost, je spousta mestysu kde maji byt na co hrdi, trebas teplice by nevytizily tramvaje, ale takovy londyn a jeste bez aut, to prece jen autobusy neobslouzi. tramvaje jsou pro tak velike mesto nutnost, zvlast ted, kdyz v strachu pred terorismem soudny clovek do metra nevleze.
0/0
17.2.2003 14:16

Martin

Re: Re: Re: nemaji tramvaje ?
proc by Teplice nemeli vytizit tramvaje, co je to za nesmysl?? Kde je tedy hranice, kdy je jiz trmavaj vytizitelna?
Jen pro upresneni: sveho casu v TP tramvjae jezdily, pak je nahradily trolejbusy.
Ve srovnatelne velkem Moste tramvaje jezdi a jsou dostatecne vytizene.
PP ma pravdu, tvuj prispevek je o tve neznalosti.
Take neni pravda, ze by tram byla nutna pro velke mesto. Tram ma totiz jednu zasadni nevyhodu-neumi se vynout prekazce.To treba trolejbus umi. Nestava se pak, ze by cestujici zustli viset na 30minut, protoze zelinar potrebuje slozit bedynky.
Nerikam, ze je tram k prdu. Urcite vsak neni vhodna do husteho provozu v centru mesta. Tam je lepsi trolejbus, nebo i treba BUS (s nejakym alternativnim pohonem)
0/0
17.2.2003 14:38

Martin

Re: nemaji tramvaje ?
trmavaj je znamka pokroku ??
0/0
17.2.2003 13:52

cestující

Re: nemaji tramvaje ?
To je ale ptákovina... Uvědomujete si, co tramvaje zabírají místa? Svoje pásy, jinak blokujou dopravu, pomalý... Spíš že nemají trolejbusy. Už aby v Praze tramvaje zrušili a nahradili trolejbusama! Mohly by krásně jezdit po pásech, které tramvaje uvolní...
0/0
17.2.2003 14:32

zorb

Re: Re: nemaji tramvaje ?
No nejsi jediny (nastesti)kdo takto uvazuje, dokonce jsem potkal na vozovne kobylisy trolejbus, par sekund jsem myslel, ze definitivne blazen ale pak jsem si vsiml toho generatoru co si za sebou vezl. Ta firma co tam s nima jezdi ma na parkovisti asi tri, el nevim ejstli to maj jako konicek nebo je to nejaka zkouska na ostro. Pro tramvajofili, znam par lidi kteri by radsi ¨v podstate tichounky trolejbus, nez cinkajici sklenicky v kredenci po prujezdu tramvaji.
0/0
17.2.2003 14:43

admiral_Atvar

Re: Re: Re: nemaji tramvaje ?
trolejbusu zase furt vyletavaji troleje, tak se zastavi, ridic vystoupi a tahem za lana je za vozidlem se pokousi umistit na draty. taky ta potvora neuveze tolik lidi co tramvaj. ale aby za sebou tahl v privesu generator je napad fajny :)
0/0
17.2.2003 14:48

Martin

Re: Re: Re: Re: nemaji tramvaje ?
s tim "furt vyletevaji" to neni tak docela pravda. Obcas ano, rozhodne ne casto. Jinak jejich nahozeni zabere jen o malo vic casu, nez prehozeni vyhybky tramvajakovi.
S tim generatorem, co si tahnou za sebou jsem to naostro videl tusim v Hradci Kralove (jesltli je to generator nebo nejaky akumulator..nevim, rozhodne je to vsak neco, co jim umozni pokracovat i bez dratu:))
0/0
17.2.2003 15:06

Torf

Re: Re: Re: Re: nemaji tramvaje ?
U nás jezdí trolejbusy s motorem (nafťákem) vzádu a pokud přijede k místu, kde nejsou troleje (oprava úseku, který nejde objet; ulice středu města, kam nejdou troleje dát; závody na silnici a musí na půl dne jezdit jinudy), tak pak řidič nahodí motor, na dálku stahne klacky a jede . Jen to nasazení na troleje zpět ještě nemají zmáknuté
0/0
17.2.2003 15:52

Pindy

Re: Re: Re: Re: nemaji tramvaje ?
Tramvaje měli, ale v 50. letech zrušili. Dokonce patrové, jako autobusy, protože úředníci v Londýně nepovolili provoz vlečných vozů, tak se prostor pro cestující zvedl nahoru.
0/0
17.2.2003 18:58

Koki

Re: nemaji tramvaje ?
To vis, ze Londyn neni ''zaostale mesto''  a tramvaje ma, ale jezdi pouze na predmesti mezi Wimbledon, Croydon a Beckenham. Jinak je tam docela slusna sit metra (12 linek), primestskych vlaku a autobusu. To jen tak pro tvou informaci....
0/0
17.2.2003 14:42

admiral_Atvar

Re: Re: nemaji tramvaje ?
v slusne siti metra bude antraxem otraven slusny pocet lidi. jinak dik za info.
0/0
17.2.2003 14:46

Martin

Re: Re: Re: nemaji tramvaje ?
Admile Atvare, vam proste dosly argumenty a tak tu plkate nesmysly
0/0
17.2.2003 15:13

Dada

Nevolejte po mytnem, zaplatil by za to kazdy!
Pratele, mytne v Praze rozhodne nechtejme, aspon ne v teto dobe a za techto podminek. Momentalne ziju v Londyne a nedovedete si predstavit, jake to je, muset si nechat ujet pri ceste do prace treba 3 metra (s intervaly 4 a vice minut), protoze se proste do nich nevejdete a s autobusem to same, ale s delsim intervalem. A to nejsem zadna mekota a klidne bych se cpala. Na ubytek ridicu a narust cestujicich v MHD musi byt mesto pripravene - Londyn rozhodne neni a Praha uz vubec ne.
0/0
17.2.2003 13:01

Katka

Re: Nevolejte po mytnem, zaplatil by za to kazdy!
Absolutni souhlas, jenom jsi zapomnela zminit fakt, ze vsechno to jezdi minimalne s 30-ti minutovym zpozdenim a autobusy snad opravdu jizdni rad ani nemaji. Jediny zpusob jak se dopravit po Londyne s minimem stresu je sednout na vlak.
0/0
17.2.2003 18:39

marketing_officer

dotaz
Zavedeni mytneho na vjezd do Londyna je dusledek postupneho zavadeni pravidla 2/3nove ceny parku v rohliku s kecupem a hortici oproti parku v rohliku s kecupem nebo hortici.
 
 
S pozdravem
Strana za 2/3novou cenu parku v rohliku s kecupem a hortici oproti parku v rohliku s kecupem nebo hortici
V JEDNOTE JE SLEVA!!!
0/0
17.2.2003 12:50

Vincentius

Re: dotaz
Nepatří tam náhodou JEDNOTA JE ZLEVA?
0/0
17.2.2003 13:10

Pavel K.

platit, platit, platit nebo se ztratit
Tady v Praze by měly vjezdné a průjezdné určitě platit všechna špinavá a smradlavá auta a to po celé Praze. A řidiči v radiovce a klobouku dvojnásob.
 
0/0
17.2.2003 12:50

admiral_Atvar

Re: platit, platit, platit nebo se ztratit
a burzousti v teplakovce se zlatym retezem, pitbullem a blondynkou mit jistotu, ze zaplati desetinasobek.
0/0
17.2.2003 13:39

Martin

Re: platit, platit, platit nebo se ztratit
to by asi kasa DP neutahla :)
0/0
17.2.2003 13:54

Neználek

Ahoj Pražáci !
 Z takového opatření máte někteří strach co ? Co takhle jezdit městskou dopravou ?? Není to jen pro děti a důchodce!Na adresu těch co uvádějí nutnost průjezdu centem bych se chtěl zaptat kterýže směr mají na mysli. Neznám cestu z jednoho konce Prahy na druhý kdy bych musel jet centrem. S tím, že objezdy jsou naprosto nedostatečné ( hlavně severozápad města) a navíc je navrhoval asi idiot ( oblast Zličína , napojení u Barandova, okolí Malešic atd..) naprosto souhlasím.
0/0
17.2.2003 12:48

kid

Re: Ahoj Pražáci !
tak poraď jak se dostanu z Dejvic na Uhřiněves obchvatem okolo Prahy
0/0
17.2.2003 12:55

Neználek

Re: Re: Ahoj Pražáci !
 Přece se jeden chytil ! Neříkal jsem obchvatem, ale mimo centrum ! Všichni víme, že obchvat není dokončen.
0/0
17.2.2003 13:55

Fitipaldi

Re: Ahoj Pražáci !
Dejvice- Kobylisy Suchdol-Hostivar Mam pokracovat?
0/0
17.2.2003 14:49





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.