Diskuze

Přechod široké silnice je past na chodce

Chodec, byť přechází víceproudovou silnici po vyznačené zebře, se nedobrovolně vystavuje velkému nebezpečí. Potvrzuje to série nehod, která vyvrcholila v pátek, kdy policejní vůz smetl ženu z přechodu na rizikové silnici v Praze 10. Chodkyně v nemocnici stále bojuje o život. "Jsou to nejnebezpečnější situace," komentuje nehodu Václav Špička z Autoklubu České republiky.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Adam

19. 2. 2003 11:54
Jsem ridic i chodec. Jako ridic se casto propletam mezi chodci, kteri se nerusene prochazeji po silnici nebo prechazeji, takovym zpusobem, ze musim na miste zastavit abych je neprejel. Kdyz se konecne propletu az k prechodu na kterem stoji chodec a zastavim aby mohl prejit vsimnu si, ze kouka uplne na druhou stranu. Samozrejmne vykroci kdyz se rozjedu, tak zastavim - on taky - a cekame, kdyz uz je prechod volny a ja se rozjizdim vkroci na prechod jiny chodec atd. Nekteri chodci jsou presvedceni, ze maji prednost vsude. Domnivam se, ze ridici by meli chodce trochu vychovavat - tzn. poustet na prechodech a nepoustet mimo ne. Nehody jsou zpusobene nesoustredenosti ridicu. Neni nic neobvykleho, kdyz ridic nezastavi na stopce, dava prednost i kdyz je na hlavni, stoji na semaforu i kdyz davno sviti zelena - proc si tedy vsimnout chodce, ktery muze byt "schovany" za autem, ktere ho pousti?
0 0
možnosti

JiPi

18. 2. 2003 17:38
Co já na to?
Pracně jsem si pročetl zde uvedené příspěvky. Jsem z (bývalého ) okresního města na severu - Chomutova. Pokud budu hodnotit uvedené příspěvky, tak asi 80-90% je názorem buď řidičů, nebo chodců. Tyto dvě skupiny se nikdy nemohou dohodnout, ani za úplatu! Ale zkuste se na problém podívat jako řídící chodec, nebo jako chodící řidič.
1. I u nás máme super přechody. Hodně (cca 80%) jich je špatně čitelných za normálních klimatických podmínek, natož když napadne sníh. 
2. Stav silnic (nejen po městě) super test pro tlumiče. Posuzuji převážně ústecký kraj. Jestlipak se budou opravovat, nebo mám zakoupit OT éčko? 
3. Bude mi 50 let a dosud jsem neviděl, že by policista (a dříve příslušník VB) pokutoval chodce. Před několika lety jsem jel v Písku po městě a odbočoval jsem vlevo. Na odbočce byl přechod a u něj chodec. Dal jsem přednost protijedoucím a pak začal odbočovat. Rychlost - krokem (Škoda 120L, 20 let stará). Když jsem byl cca 2 m od přechodu chodec hup pod auto. Já to stihl, ale ne ten za mnou. Takže dvě rozbitá auta a chodec nám s úsměvem zamával a odkvačil asi na jiný přechod.
4. Policisté dodržují asi úplně jiné předpisy.Onehdy mne předjel policejní vůz. Já jel 52 km/h on 78 km/h. Odpadlo mi služební jednání a protože mne baví jezdit, zahrál jsem si na detektiva a začal za tímto vozem jezdit po městě. Po celou dobu jsme nedodržovali rychlost. Občas jsme jeli i 92 km/h!!! A to bez majáku a houkačky. Policejní vůz neukazoval většinou změnu směru, fungovalo mu stejně jen vpravo. Přednost chodců na přechodu, tak to ani náhodou. Prostě VELCÍ ŠÉFOVÉ!! Zkuste to taky, za ten benzín to stojí!
5. Co s tím? Pokud se alespoň polovina z nás řidičů, chodců a policistů o polovinu polepší, tak nepotřebujeme žádnou změnu zákonů ... a bude líp!  
0 0
možnosti

Buddha

18. 2. 2003 15:35
nízké věnování pozornosti všemi účastníky
Myslím si, že pro určitou část řidičů v ČR je psychicky neúnosné zastavit na pokyn "nějakého chodce", stejně tak jako respektovat červenou na semaforech u přechodu. Další experti si červené/chodce prostě nevšimnou, nebo't mají ruce plné telefonu a hlavu plnou hovoru. (Včera chlap v Brně přehlédl popelářský vůz!!!) Volant a pedály mají jen proto, aby se jim lépe sedělo. Asi. Mimochodem, na přechodu bez svislého značení by možná ta přednost platit nemusela. A jestli zákon říká, že chodec nesmí vstoupit na přechod či do vozovky, pokud je přijíždějící vozidlo blízko, tak se to snad týká každého jízdního pruhu.
0 0
možnosti

Vito

18. 2. 2003 14:32
Policisté porušují zákon a nejezdí 50 !!!
Jezdím 50 a když mě předjíždí policejní auto 60-70 co si o mozkách a disciplině policistů myslet ?!  Na přechodech nepouští, radar jsem neviděl rok a dopravu už naprosto vzdali.  PČR -zdroj dnešních problémů.
0 0
možnosti

Ondatra

18. 2. 2003 11:30
příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0 0
možnosti

cecil

17. 2. 2003 23:28
každý čeká od toho druhého, že ustoupí
Jsem řidič. Ale i chodec. Připadá mi ale naprosto stupidní přednost pro chodce. Alespoň ta uplatňovaná u nás. Když jsm se s tím seznámil poprvé na kanárech, připadalo mi naprosto přirozené, že chodec naznačil řidičům, že chce přecházet, počkal, do okamžiku, kdy se ujistil, že ostatní jeho úmysl opravdu pochopily, a pak zahájil přesun. Posléze podobné pravidlo začalo u nás platit také. Ovšem mediálně zkresleně. Chodci, kteří již před tím skákali do silnice kdykoliv, náhle ztratili zábrany a mysleli si, že mají přednost vždy a všude. Za tmy, za námrazy, prostě vždy. Vznikly z toho dva extrémy. Jeden, kdy chodec skočí do vozovky bez ohledu na to, co se tam děje s tím, že přeci všicni jsou mu povinni dát přednost. Často to přežije, díky slušné reakci většiny řiďičů. Druhý, kdy chodec naznačí vůli přecházet, ovšem nezačne, dokud blížící se auto úplně nezastaví, přestože by mohl přejít za tu dobu nejméně dvakrát tam a zpět. Pak ovšem řidič jedoucí za inkriminovaným vozidlem vyhodnotí situaci jako svévolné bezdůvodné zastavení vozidla před ním a pokusí se vozidlo předjet, přesně v okamžiku, kdy pan opatrný právě vkročil do předjíždějícího pruhu. Proto tolik nehod. Řešení? Za prvé zrušit přednost chjodců a dát to mediálně na jevo. Přestanou "zajíci". Poté, po výrazné osvětě, zahájit možnost chodcům přednostně přecházet po předešlém zdělení a pochopení úmyslu řidiči vozidla. Třeba bliknutím světel. Myslí. že tak by bylo mrtvých méně a všichni by věděli, na čem jsou. Samozřejmě, by to mohlo být i jinak, ale jestli někdo vymyslí něco levpšího, tak dík a už aby to bylo zavedeno.
0 0
možnosti

Cynyc

18. 2. 2003 10:23
Re: každý čeká od toho druhého, že ustoupí
Jsem hlavne chodec, trochu ridic. Vidim to tudiz z druhy strany: kdyby nebyla prednost pro chodce, tak by se spousta ulic vubec nedala prejit. Vcera jsem cekal asi deset minut, nez se mi podarilo proskakat proudem aut na druhou stranu, prechod siroko daleko nikde. Takze navrh na zruseni prednosti pro chodce je pro me navrhem "poridte si auto, nebo chcipnete".
0 0
možnosti

Bobr

17. 2. 2003 22:11
Problem je v nedodrzovani dopravnich pravidel vubec. Hlavne nadmerna rychlost vrazadi.
Toto nedodrzovani je zpusobeno nedostatecnym "law inforcemet", cili vynucovani prava.(Plati to i v oblasti kriminalnich cinu a podobne.) Za tim vsim je neschopny zkorumpovany statni system, ktery neni schopen zajisti obcanum nic. Zajimavy je drive zminovany pripad, kdy nasi "divoci" ridici, sotva prejedou hranice do Nemcka, stavaji se nahle poslusnymi beranky. Proce - tam jim totiz podobne chovani neprojde.
0 0
možnosti

Marcela

17. 2. 2003 20:05
Je tu mnoho příspěvků, kde dikutujete hlavně nekázeň chodců Ale to je přeci úplně jiný případ než ten, kterého se týkal článek, na který byste měli reagovat. Vzhledem k tomu, že řidič v krajním pruhu zastavil, tak nepochybně chodkyně dala jasně najevo úmysl přecházet . A není to ani ve špatné vyhlášce, je to v řidičích. Těžko ale můžete chtít, aby byli řidiči ohleduplní a slušní k chodcům, když takoví nejsou ani ke kolegům řidičům a když se obecně u nás slušnost a ohleduplnost nenosí.
0 0
možnosti

emission

17. 2. 2003 22:32
Re:
Zastavim vzdy, kdyz vidim. Ale uz jsem to parkrat mel akorat, prechody jsou na neprehlednych mistech a chodci lezou pod kola jako slepi. A rano proti reflektorum nemaji moc sanci. Znaceni prechodu neodpovida vyhlasce - spousta prechodu nema znacku a zebra je pod snehem nebo v desti videt stejne malo jako ten chodec.
0 0
možnosti

PRAPRAPRAPRA-HAGUEGAG

17. 2. 2003 17:49
Poradny trest predevsim na ty, co si vydupali tu silenost s prednosti chodcu na prechodech. Kdyz se zacatkem 70. let tvorila vyhlaska 100, diskutovalo se o absolutni prednost chodcu na prechodech. Nezavedla se. Proc? Spatne zkusenosti ze zahranici, kde existovala - chodci se prilis spolehaji na domele bezpeci, ktere jim prednost dava. A po 30 letech se to klidne zcela jakoby nic zavede. Vysledek je presne podle ocekavani.
0 0
možnosti

Dan

17. 2. 2003 19:24
Re:
Problem neni ve vyhlasce samotne, problem je v tom, co tu padlo - v ceskem ignoranstvi k jakymkoliv zakonum. Bezte se podivat, kolik lidi dodrzuje na v Praze na Legerove hned za Nuselakem 50kmh rychlost (pokud tedy neni ucpana) - a to se tam projizdi kolem zakladni skoly!!!! Jen pro priklad... dtto treba Vinohradska - divim se lidem, ze tam jezdi treba 70 za Florou... Zajimalo, kolik magoru soustavne porusujici rychlostni limity v obcich si je vedomo toho, ze neohrozuji sebe, ale hlavne lidi kolem. Lidem, co ve meste prekracuji rychlost bych bez pardonu bral ridicaky... a zaloval je pro obecne ohrozeni
0 0
možnosti

Chodec

17. 2. 2003 16:54
Pořádný trest na ně
Nač vyhazovat peníze za technická opatření. Stačí sbírat řidičáky za nedání přednosti a pokud někoho přejedou, tak řidiče zavřít na několik let. Ostatní si pak už sami raději budou dávat bacha.
0 0
možnosti

GhorX

17. 2. 2003 17:27
Re: Pořádný trest na ně
Represe nefunguje téměř nikdy jako příklad ostatním, proto je nutno investovat do dalších opatření. Jinak prakticky souhlas, policie by měla řidiče, kteří na přechodu nedají přednost chodci, tvrdě postihovat. Ti, co svoji vinou někoho srazí na přechodu, obvykle na několik let do vězení jdou.
0 0
možnosti