Diskuze

Žena sražená policistou je ve vážném stavu

Žena, kterou na přechodu srazilo policejní auto, je stále ve velmi vážném stavu. Policista ji přehlédl, když v pátek přecházela čtyřproudovou ulici V Olšinách v Praze 10. "Pacientka je na anesteziologicko-resuscitačním oddělení," řekla ředitelka vinohradské nemocnice Marie Alušíková.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jan

17. 2. 2003 20:32
Pri hustem provozu v Praze chodce poustim malokdy, je sice hezke zastavit a nechat nekoho prejit (zvlaste pak pohlednou slecnu), ale je to k nicemu, kdyz vam zadek nabori nekdo, kdo se na vas celou dobu lepil. :/ A co se tyce situace na ctyrproudovkach, tak v mistech, kde je povoleno 70 km/h neni sance zastavit kdyz nejaky "dobrak" v pravem pruhu pusti nekoho, kdo dobiha tramvaj (Plzenska) a to je potom hukot. Jsem pro chodecke semafory na vsech ctyrproudovkach a osvetlene prechody na dvouproudovkach. Typicka situce je, ze se tranzit pred vami zarazuje do praveho pruhu, to pak alespon 4 vteriny neni videt, co se deje na prechodu, ktery je 60 metru pred vami a potencialni chodec vas taky nevidi. Hnus.
0 0
možnosti

Taky Jan

18. 2. 2003 13:52
Re:
S tím tranzitem máš úplnou pravdu - taky se mi to jednou stalo a moc nechybělo a srazil jsem chodce. Samozřejmě na mě všichni v autech okolo poťukávali na čelo, ale já toho chodce neviděl a ani vidět nemohl! Tranzit jel ve vedlejším pruhu o chlup přede mnou a celou dobu mně zakrýval výhled - a pak najednou zastavil před přechodem. Ještěže ten chodec nestihl doběhnout po přechodu až do mého pruhu. Já myslím, že často je chyba na straně chodců - měli by se nejdřív přesvědčit, že je řidiči přijíždějících aut ve všech pruzích vidí, než "vlítnou" na přechod.
0 0
možnosti

chodec

17. 2. 2003 18:10
Semafor na tlačítko
Řešení: přechod se světelnou signalizací na tlačítko. Semafor je nepřehlédnutelný a jednoznačně určí, kdo teď musí stát. Mnohem lepší než prahy, ploty nebo opičí dráha v podobě nad a podchodů.
0 0
možnosti

Petr

17. 2. 2003 17:16
nepřípustné výrazy byly málo na chování policajtů
hmm tak nepřípustné výrazy? Zajímalo by mě jaké. Takže znovu, za tu nehodu jednoznačně může policista, viděl jsem nehodu a byl jsem rád, že jsem neprojel oním místem o fous dřív. Jel jak pra** a málem to do mě nabořil.  Je to čím dál častější jev, policejní vůz řítící se po městě i bez použití majáku a sirény. Policisté by měli být ti první, kdo budou dodržovat pravidla. Buď jedou jako ho**** nebo se plíží 30 a mají tu drzost řidiče co je rychlostí do 50 předjede zastavit a buze**** řidiče za rychlou jízdu, sám jsem to několikrát zažil a není to náhoda..... a víte že nemáte ani právo požadovat na místě prokázání překročení rychlosti?
0 0
možnosti

Martin

17. 2. 2003 16:12
Přednost chodců § (netýká se konkrétního případu o kterém z článku stejně nic nevím)
Už v základní škole nás učili rozhlédnete se nejdříve vlevo,potom vpravo a pokud nic nejede můžete vstoupit na přechod pro chodce.Od změny zákona se tady na idnes člověk může dočíst i takové parádní komentáře jako že je úplně jedno jestli svítí chodcům červená nebo růžová,mají přece ABSOLUTNÍ přednost.Já jsem obojí řidíč i chodec a proto vím že sice mám přednost,ale abych někomu vstoupil do vozovky 10 metrů před vůz a ohrozil nás oba,neudělám.I pokud jede řada aut,nevlezu tam nějakému opozdilci za kterým už nic dalšího nejede.Auto nezastaví na místě a veřím že spousta takovýhle tragických nehod nebude z potřeby muže nebo ženy za volantem někoho "sejmout",ale hloupost lidí kteří nekoukají napravo,nalevo.Mám přednost,tak si si to auto zastav jak chceš.
0 0
možnosti

Petr

17. 2. 2003 15:01
příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0 0
možnosti

Plzeňačka

17. 2. 2003 14:43
Jsem chodec
a když si vzpomenu, jak jsem dřív přebíhala přes ulici, dodatečně mi naskočí husí kůže. Jsem, pravda, už starší, na frekventovaných komunikacích si drtivou většinou zajdu k semaforu. A když přijedu do Prahy a musím někam od metra  pěšky - lezu do podchodů a hledám semafory, protože se prostě bojím. Tím chci říci, že jsem disciplinovaná ze strachu, žádná vyhláška mi nepomůže. Nedávno jsem šla po Plzni se skupinou kolegyň, čekaly jsme na přechodu, jedna z nás se utrhla a přeběhla na červenou. Najednou se objevil policajt a dal ji stovku pokuty. Sice jsme se snažily ho ukecat, aby jí to odpustil, ale on trval na svém a měl pravdu
0 0
možnosti

Luke

17. 2. 2003 14:54
Neustále ve střehu...
Tak doufám, že se tahle mánie dávat pokuty za přecházení na červenou moc v Praze nerozšíří ... ono totiž když jdu üvědoměle na zelenou, tak už mě takhle 2x téměř někdo přejel (ještě jsem uskočil), a jelikož se mám rád, využívám hluchých chvil, když ještě svítí červená. Jinak nedat si při přecházení pozor i na auta jedoucí v levém pruhu, to už je pro chodce chyba přímo záškolácká. Je snad jasné, že na prvním místě je váš život, pak teprve kdejaký (přiblblý) zákon...
0 0
možnosti

Dábelský rider

17. 2. 2003 14:40
Jedu takhle po cestě...
svým panceřovaným baborákem a nehledim na chodce ! Cedulka je moc malá a je prd vidět.  Před přechody nebrzdím, pouze zapínám stěrače ! Silnice jsou pro AUTA , pro chodce je CHODNÍK !!  Jsem totiž absolutním vládcem silnic a  vládcem nad životy daňových poplatníků - jsem POLICISTA (A KDO JE VÍC !) !!
0 0
možnosti

johny

17. 2. 2003 14:03
je to v lidech
Všechno je jen a jen v lidech. 99 % lidí v tomhle státě by se zaručeně přejelo, kdyby měli tu možnost potkat se na silnici jako řidiči a chodci zároveň
0 0
možnosti

Nazdárek

17. 2. 2003 14:09
Re: je to v lidech
Souhlasím. Ale kdyby bylo jasně a jednoduše řečeno, že chodící na přechodu má ABSOLUTNÍ přednost před vozidly a nikoliv jako nyní, kdy je dáno, že vlastně chodící má přednost - čárka - mezera - ale - a mnoho nejasností, která tu přednost chodícího vyvracejí, bylo by všem jasné, že když zrovna jedu za volantem a blížím se k přechodu, mohou pro mne nastat těžké potíže. Domnívám se, že vše je zakleto v hloupých a důmyslně nepřehledných zákonech, které jsou navrhovány lidmi, kteří se jimi stejně nakonec řídit nemusí, neb mají imunitu . . . !  
0 0
možnosti

Nazdárek

17. 2. 2003 13:48
Podle mne je nutno, aby ti lidé, kteří přecházejí přechod (nerad
používám termín chodci a tudíž to nesmyslné dělení společnosti na chodce a řidiče), tedy aby tito lidé měli ABSOLUTNÍ přednost před vozidly. Pochybuji, že "chodící" přecházející přechod  vstoupí náhle do vozovky, ledaže by to byl sebevrah. Naopak "jedoucí" v autě rychlostí vyšší jak 50 km/h už se vůbec nezaobírá myšlenkou, že by před přechodem zastavil a pustil jiného člověka přejít . . . Bohužel takové nesmyslné formulace, které dovolují dvojí výklad, jsou v mnoha českých zákonech . . . Ti "jedoucí", díky hloupým zákonům, zapomínají, že z auta jednou musí vystoupit a budou stejně ohrožováni jinými chodícími, kteří však již nyní jsou jedouci . . . .    
0 0
možnosti

Filip Procházka

17. 2. 2003 14:22
Re: Podle mne je nutno, aby ti lidé, kteří přecházejí přechod (nerad
ani jeden z vás, co píšete o absolutní přednosti si neuvědomujete, že ti, co už jsou ve statistikách mrtvých chodců si mysleli, že absolutní přednost mají. to znamená, že vstoupili před auto v takové vzdálenosti, že řidič už nestihl zabrzdit. to by se opakovalo. dosavadní vymezení je srozumitelné.
0 0
možnosti

Posleda

17. 2. 2003 13:33
Hlavní problém je jinde
Zákon o provozu na pozemních komunikacích je v ohledu přecházení na přechodech v zásadě v pořádku (už to dávno není jen vyhláška, jak si zde stále ještě myslí). Chodci nemají absolutní přednost - nesmí vstoupit do vozovky vždy. Zákonodárci se v tomto případě snažili jen přiblížit civilizovanému světu (tj. v tomto případě i Polsku). I tam mají řidiči princip přednosti chodců již desítky let(!)ú v krvi.
U nás je problém v tom, že se značná čádt řidičů chová tak, jako by nikdy pěšky nechodili.
Hlavní problém ale vidím v tom, že jsou přechody nedostatečně označené a všichni - včetně policie a strážníků - tolerují parkování před přechody a v křižovatkách. To mi vadí jako chodci i jako řidiči. Pokud chodec (zvláště dítě menšího vzrůstu) na přechodu není vidět vinou toho, že těsně před přechodem stojí auto, nemohu jako řidič včas reagovat. Pokud je to auto vyšší, nemusím ani vidět značku, přechod označující. Takto stojící auta bych nechal bez milosti odtahovat.
Řešením by bylo začít před přechody budovat zábrany bránící parkování. Stačí cca 30 cm vysoká plastová žlutočerná "ohrádka" zasahující necelý metr do vozovky. V některých městech je prý již budují. V Praze jsem je viděl zatím jen na Korunní před přechodem u křižovatky s Kladskou. Chtěl se s nimi potkávat všude, kde auta parkují podél chodníku. nejen v centru, ale i na sídlištích! 
V cizině je navíc běžné, že bílá zebra je podbarvena červeně, Přechod je již z dálky na šedé silnici vidět.
U nás situaci zatím řeší občas zvýšením intenzity osvětlení nad přechodem. To ale samo o sobě není moc platné, pokud tam řidiči jezdí osmdesátkou.
0 0
možnosti

JeD

17. 2. 2003 13:48
Re: Hlavní problém je jinde
Souhlas, akorát naopak velmi oceňuju lepší osvětlení přechodů, za šera a ve tmě je to 100% lepší, než doplňující červená barva. Nejlepší by bylo oboje a hlavně na každém přechodu přes hlavní silnici.
0 0
možnosti