Diskuze

Irák není nebezpečný, říká Berlín světu

Německo se postavilo proti úderu na Irák. Kancléř Gerhard Schröder popřel tvrzení USA, že Bagdád je nebezpečný, protože nemá jaderné zbraně ani rakety dlouhého doletu. Berlín šéfuje RB OSN, která zítra projedná novou zprávu zbrojních inspektorů. Diplomaté zváží i nový mírový plán pro Irák.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

australena

16. 2. 2003 1:44
exportni cukratka
Australie prodava Iraku zemedelske vyrobky, hlavne psenici a jehneci maso a cas od casu zive ovce.
Obchod s psenici vynasel Australii rocne 900milionu AUD, pribl. 15.5 miliardy Kc. Lonskeho roku, nasledkem zostrene politicke situace, se Irak rozhodl, ze bude potrebovat jenom polovinu australske psenice, tedy za 450 milionu dolaru rocne. Znamenalo to neprijemny schodek pro nase farmare i pro narodni bilanci.
Dnesni ranni noviny oznamily, ze Irak nabidl Australii, ze zvysi koupi psenice na predchozich 900 milionu AUD.
Podminka: kdyz nebude valka.
V pripade valky: koupe psenice bude 0.
Dodejme na vysvetlenou, ze farmari v australskem politickem spektru vesmes podporuji Narodni Stranu, ktera je konzervativne pravicovym koalicnim partnerem Liberalu. Liberalove = pravice, Narodni = napravo od nich, ale nalevo od ultrapravicaku ("loony right"). Tato koalice je zde v soucasne dobe u vlady, vedena premierem Johnem Howardem (Lib.). Tim samym, ktery je momentalne blizkym pritelem jednoho George W., jak se sam GWB v minulem tydnu vyjadril. Aby se to vsechno jeste vic zkomplikovalo, pripomenme si hospodarsky nepratelske zakroky prislusnych US uradu, vedouci v poslednich nekolika letech k omezeni exportu zemedelskych i prumyslovych produktu Australie do USA a s tim souvisejici neuspesne australske apelace vuci americke vlade ke zmene teto praktiky. 
Nabidka irackeho ministerstva zahranicniho obchodu o zvysenem nakupu psenice byla pozitivne prijata australskym federalnim Ministerstvem Obchodu i zastupci Obilne Rady Australie (=farmari). Tak me napada, jak se asi farmari divaji na plany "maleho Johnnyho" podporit utok na Irak? Pozn. Little Johnny je prezdivka dana Howardovi jeho oponenty jeste za dob kdy byl pobocnikem "velkeho Mala" Frasera, australskeho premiera 1975-83.
Prohlaseni bylo zvlast vrele prijato predsedou vykonneho vyboru Spolecnosti australsko-irackeho pratelstvi, soudruhem Billem Hartleym jako priklad dobre vule ze strany Iraku. Bill Hartley je v Australii znam jako dlouhodoby predstavitel "loony left", blaznive levice, ktera se sklada z ultralevicackych okrajovych politickych stran.
Tady ted trochu odbocim.
Australie je demokraticka zeme. Proto i strany nazorove patrici k "loony left" tu jsou legalni. Jejim popularnimi novinami je australsky The Guardian (podoba jmena ciste nahodna?) a pro mladez casopis Bright Red, Zariva Ruda. Jejich vydavatelem je Komunisticka strana Australie.
Ale zpet k iracke nabidce. Jestlize Irak nabidl Australii jako uplatek zdvojnasobenou koupi psenice, jake cukratko predtim nabidl Nemecku a Francii?
0 0
možnosti

blbec

16. 2. 2003 2:13
Re: exportni cukratka
je možný i druhý výklad:¨0 když válka nebude, padne i embargo, a režim bude mít více peněz na koupi ...b0 kdzž válka bude, pak už te nebude tento režim, co bude moci něco nakupovat? Neobhajuju itácký režim, ale rozumný člověk si nevykládá události jenom tak, jak se mu mohou hodit, na tož s předpokladem, že ostatní jsou nejméně stejně omezení...třeba jako Bush.
0 0
možnosti

Adalbert

14. 2. 2003 23:42
Chamberlain
Schroder je idiot, dustojny decic Chamberlainovych myslenek. Ten take "zachranil mir pro celou generaci". Nemci ovsem stejne nikomu vojensky pomahat nemohou, protoze prakticky nemaji zadnou armadu, toho jmena hodnou. Adolf se jim v pekle chechta...
0 0
možnosti

Adalbert

14. 2. 2003 23:42
Chamberlain
Schroder je idiot, dustojny decic Chamberlainovych myslenek. Ten take "zachranil mir pro celou generaci". Nemci ovsem stejne nikomu vojensky pomahat nemohou, protoze prakticky nemaji zadnou armadu, toho jmena hodnou. Adolf se jim v pekle chechta...
0 0
možnosti

BOB

14. 2. 2003 21:43
Už aby začalo Německo diplomaticky odzbrojovat KLDR !!!
 
Domnívám se , že svůj protiválečný postoj vůči USA by Německo mohlo prokázat v KLDR už NYNÍ ! Bude zase Německo USA zakazovat válečné rešení , až se USA rozhodnou udělat pořádek s KLDR , stejně jako se Saddamem ? Vidím to jako totální zbabělost a nebo vyčuranost   Německa ( stávající obchodní zájmy v Iraku ) . Že by zde Německu vojenský zákrok nevadil ? Aha - protiameričtí hlupáci opět budou tlachat , že USA je světový imperialistický četník . Ať žijou čeští hlupáci už i  pod praporem Německa , které nás opravdu "miluje" .
0 0
možnosti

ukran

14. 2. 2003 18:00
Pozor,problém s Němci je jiný-
Demokracie v SRN stojí na bajonetech US Army
Je zajímavé,jak atavisticky rychle se Němci připojili při bombardování Jugoslávie. A nevadí,že pomohli Srbům od Červené verbeže.Tím si dokázali,že pro ně jejich Ústava nemusí platit!
Dnes chtějí donutit Američany k odchodu.
Když jde o jejich zájmy,měli Schroeder i Stoiber stejný názor.
Nevím,zda se jim tato salámová technika povede,ale hlídejme je. Potřebujeme rychle schopného prezidenta i vládu,ale jak to zařídit?
0 0
možnosti

six

14. 2. 2003 14:36
shroeder je magor
tecka
0 0
možnosti

Quido

14. 2. 2003 8:14
USA a GB v NATO říkají : Turecko budeme bránit až je Irák napadne.
Proč tedy, ve stejné logice, nepočkají USA na to, Až se Irák projeví ? Protože by se možná nedočkali ! Pokud se USA nebudou srát do života jiným zemím, tak tyto země je taky nechají na pokoji. Ale mají ropu, že ?
0 0
možnosti

Filip

14. 2. 2003 9:42
Re: USA a GB v NATO říkají : Turecko budeme bránit až je Irák napadne.
A na co asi jezdi tvoje auto, he? Ty ropu nepotrebujes?
0 0
možnosti

Šárka

14. 2. 2003 8:11
Němcům podsouváte ekonomické zájmy.
USA je snad nemají ? USA vlastní i zbraně hromadného ničení. Biologické zbraně mají i Korea, Rusko, USA,.... těm nikdo válkou nehrozí a jsou stejně nebezpeční jako Irák. USA hrozí silou a my jim lezeme do řiti. Každá válke je špatná ! Nikdo se nedopočítá škod ekonomických, lidských, morálních, na životním prostředí,...
0 0
možnosti

Filip

14. 2. 2003 7:56
souhlasím se Schroderem
Jednoduše řečeno, zbraně hromadného ničení se v Iráku nenašly a tím pádem padá legální důvod vojenského zásahu proti této zemi. Domnívám se, že je třeba postupovat v souladu s mezinárodním právem i vůči zemím jako je Irák.
0 0
možnosti

djdave

14. 2. 2003 9:11
Re: souhlasím se Schroderem
jses si fakt jistej ze tam nejsou. Myslis ze tech par inspektoru muze prohledat celej Irak kousek po kousku ???
0 0
možnosti

Henoch

14. 2. 2003 7:08
Každá válka je blbá!
A kdo řve po válce,je korunovanej vůl!
Vždy lze nalézt mírové řešení,ale ukrást nějakému národu jeho přírodní bohatství ROPU,bez války asi nepůjde co Bushi a Blaire?
No Nazdar!
0 0
možnosti

mtis

15. 2. 2003 11:10
Re: Každá válka je blbá!
Chamberlain, Daladier, Mussolini a Hitler by ti zatleskali ....
0 0
možnosti