Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Šaron může být za válečné zločiny stíhán

Bruselský soud rozhodl o obnově soudního řízení s izraelským premiérem Arielem Šaronem. Ten je viněn z válečných zločinů. Izrael se cítí dotčen a odvolává z Belgie svého velvyslance.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

GhorX

Čistě principiálně; jak může soud nějakého právního celku (státu) soudit jednání člena jiného právního celku, který se měl posuzovaného jednání dopustit v třetím právním celku ? Nehodlám spekulovat nad mírou viny A. Sharona, jen mi to tak trochu připadá, jak kdyby náš soud odsoudil bývalého náčelníka kmene lidožroutů k doživotí, protože se před dvaceti lety podílel na sežrání skupiny badatelů.
0/0
14.2.2003 18:39

jurasek

Re:
neptej se na hovadiny, kazdy stat muze odsoudit jedince ci skupinu za valecne zlociny a cinum proti humanite......vzhledem k tomu, ze evropske staty maji vzajemne vyresene pravni vydavani valecnych zlocincu a zlocincu proti humanite, saron a yaron si asi moc nezacestuji......kluci jedni.....saron moc cestovat stejne nemuze, jedine snad v prepravni helekoptere nebo zaveseny pod podvozkem......v haagu mu budou muset udelat jiny chlivek, tedy mnohem vetsi a sirsi a hned ho dat na nejakou poradnou dietu, aby vydrzel soudni rizeni...
0/0
14.2.2003 19:18

GhorX

Re: Re:
Upřesním. A prosím, zkus to bez urážek, velectěný chovateli opravdové kočky. Sharon jednal v určitých podmínkách (specifických pro situaci a místo, kde fungovaly určité právní principy). Belgický soud jej nyní chce soudit podle kritérií, které jsou za a) definovány později, než to, co je mu kladeno za vinu, za b) vytvořené za zcela jiné situace a na základě velmi odlišných právních zkušeností, za c) ne zcela aplikovatelné na situaci, ve které byl. Je mi jasné, že principem práva je zobecnění, ale nejsem si jistý, zda bude takový soud skutečně spravedlivý.
0/0
14.2.2003 19:48

jurasek

Re: Re: Re:
a) clanky zenevske konvence jasne definuji valecne zlociny a zlociny proti lidskosti....(nevis, jak saron jednal, jak specificke byly podminky, ale samotny izraelsky soud ho obvinil za spolucast na tomto masakru, takze tady mas jeden precedent, ktery muze slouzit spolecne s clanky zenevske konvence)
b) nevim, cemu rikas jina situace, pokud milosevic sedi v chlive, saron a yaron tam patri take
c)dtto jako a) a b)
podivej se na stranku belgickeho soudu a precti si obvineni vuci saronovi, mas tam i vysvetleni
0/0
14.2.2003 21:41

Kato

Re: Re: Re: Re:
No nejsem si jisty, ze byl Saron skutecne obvinen a souzen pred izraelskym soudem a ne pouze vysetrovan, ale rozhodne nebyl v sovislosti s tim masakrem odsouzen. Tobe to mozna pripada vsechno jedno, ale bud si jisty, ze neni
0/0
15.2.2003 19:24

jurasek

yaron a saron maji po vyletech do evropy a kdyz ano, tak rychle do chlivka v haagu
belgie, little big country......velky aplaus
samozrejme, ze ta dalsi svine likudnicka netanyahooooo pronesl takovou stupiditu, jako ze "svet byl poskozen, svetova demokracie byla poskozena"...lol! a to pry mikroskopickou zemickou...pritom izrael ma v belgii nejvetsiho obchodniho partnera......lol!......saron a yaron se jen tak rychle do evropy a i jinam nepodivaji, kluci jedni usati a obtloustli.......jen tak na ne!
0/0
14.2.2003 18:34

jurasek

ja to vedel, ze ta svine a jeho ministr obrany pujdou pred norimberk
to je ohromna zprava, nejenom saron, ale i jeho ministr obrany, ktery se podilel na tom masakru, pujdou pekne do chlivka vedle milosevice......nevim, jak budou prevazet toho sarona, jeho pudel se teko vyda do normalniho sedadla v letadle, ani prvni trida ji nepojme, jedine ze by lezel pres 3 sedadla, ale kdo to ma za neho paltit, ze?
nejvetsi gol je, ze izraelsky ministr spravedlnosti (dalsi likudnicka svine) tvrsi, ze neni mozne soudit ciny promlcene...LOL!... a co eichmann a argentina, 15 let po valce, co vsichni ti wiesenthalovi chrti, kteri chteji dat k soudu kazdeho, i kdo tam nepatri????....lol!...ja vedel, ze na tu reznickou svini dojde a na izraelskou armadu take.....za to, ze ty svine jeste svitili a vystrelovali svetlice v noci, aby ten masakr pekne probihal........spravedlnost pro vsechny, ne jenom pro nektere.......
0/0
14.2.2003 18:21

Kato

Tobe se, chlapce, trochu ten zemepis plete
Norimberg ani Haag, kde soudi Milosevice, nejsou v Belgii. ostatne ta fraska s Milosevicem a jeji dosavadni zalostne vysledky asi dost ochladi zapal belgickych soudcu zkouset neco podobneho se Saronem. nevim co presne myslis tim, ze "na ne dojde", ale celkove to dela dojem, ze se snazis tancovat na kuzi medveda co jeste beha po lese.......
0/0
15.2.2003 19:20

Kato

Berte to z te lepsi stranky - dobra zprava pro belgicke deti a jejich rodice
Tak to bypada, ze belgicke soudy si udelaly poradek se svymi pedofily a uvolnenou kapacitu se rozhodly pouzit na sireni spravedlnosti po cele Zemi a prilehle casti Mlecne drahy. Buh, Jehova i Allah etc. zehnej jejich pocinani.
0/0
14.2.2003 9:07

marco polo

Re: Pro toho uzvaneneho Kato.........
Ja bych vsadil krk, ze mas rypak jak sibenici,proto ti doporucuji, schovej ho, zastrc ho, udelej si na nem uzel, nez ti to nekdo definitivne spocita. Tvoje jedovate cancy si nech domu pro svoje deti, pokud je budou chtit poslouchat. Na poradny vecny prispevek se nezmuzes, jen na idiotske komentare, tak radsi drz hubu a zalez!
0/0
14.2.2003 17:09

Kato

Re: Re: Pro toho uzvaneneho Kato.........
No tobe by ty vlazne obklady prirozeni doporucovane podle spisku pane Batisty fakt pomohly
0/0
15.2.2003 19:14

Michal

Saron-US_Turecko
Je to hra kocky s mysi. Palestinci stoji proti jedne z nejlipsich armad, ktera je vyzbrojovana a  neomezene podporovana vladou USA. Neni to rovnoceny boj, ani zadna valka. Da se to prirovnat k apartheidu z JAR.
 Belgie se tak po druhe v kratke dobe postavila proti USA.Jak Turecko (to co provedli s kurdy,vyzbrojeni US zbranemi, nema v za poslednich dvacet let obdoby po celem svete) tak Izrael jsou nejbizsimi spojenci a prodlouzenou rukou US. I proto se Turkum brani vztup do EU.Je to pouhy trojsky kun pro US vladu.
 A z reakci nasich ci Polskych politiku je krasne videt, ze nejenom treba Turecko. Proto je nutne si uvedomit, ze i media spadaji pod neci vliv a ne vzdy jsme informovani objektivne.
 Vsichni zasvedceni vi, ze Saron je valecny zlocinec a vsichni take vedi, ze pravdepodobne nikdy nebude za sve zlociny verejne odsouzen.Je to ale odvazne gesto(v US  ci UK mediich bude pravdepodobne oznaceno jako dalsi dukaz o staroevropem antisemitismu), kterym Francie (Belgie) dava jasne najevo co si o Izraelske politice v pasmu Gazy mysli.
 
0/0
14.2.2003 3:57

brekeke

pusy plny kecu
ja teda nevim,ale kdyz ste teda tak chytry-hlavne zastanci lidskych prav a humaniste z presvedceni,tak proc tam nejedete a nepokusite se to vyresittak krasny a opodstatneny nazory musej zarucit kolosalni uspech. vubec se nedivim,ze se tam nic neresi,kdys jsou tam stejmi lide  jako nekteri tady-saron si vymenuje nadavky s arafatem jako vy tady. a operovat s argumenty vytrzenymi z kontextu neni jenom specialita svetove politiky,ale taky vase!
co dnes jeste uvidite-tak treba jak si netradicne obout boty a pokrteni dvoulete slonice vaclavem titlbachem--zustante s nami
0/0
14.2.2003 1:16

Honza

Odskodneni Palestincum
Je mi z tisku znamo, ze Palestinci a jejich pribuzni, kterym byla omylem vlastnimi lidmi rozbita hlava pri kamenovani Izraelcu (v lehkem pripade)  nebo byli zabiti predcasne vlastni trhavinou, domahaji se soudne spravedliveho odskodneni od vlady Izraele za ublizeni na tele ci zabiti, a kolikrat obdrzi svou odmenu.
0/0
14.2.2003 0:48

Hans

spravedlnost po bruselsku
Kdyz byla udelena Nobelova cena teroristovi Arafatovi, naprosto se v mych ocich toto oceneni zdiskreditovalo. Podobne i dnesni krok Bruselu je odporny zbabely cin. Proc uz davno nevydali zatykac na Husajna, Arafata, Kadafiho, Mugabeho a podobne zlocince??? Saron je v dnesnim svete jeden z mala lidi, ktery ma odvahu s temito zlocinci bojovat. Do takove  "spravedlive a moralni" EU plne Daldieru a Chamberlainu rozhodne nechci 111
0/0
14.2.2003 0:09

Pepa

Tehdy zabili 1000 palestincu.Jenom 1000???? Proc tak malo?
0/0
13.2.2003 22:58

idiot

Re:
...pak prisli na to, ze takhle se k tobe hned tak brzy nedostanou, tak toho nechali, a ted vymejsleji, jak na tebe kapnout lip.
0/0
14.2.2003 13:49

Pepa

A co Arafat? Kdy on bude za svoje valecne zlociny stihan?
0/0
13.2.2003 22:49

brekeke

Re:
aano ,to by mne zajimalo takee,nebo slo pouze o boj za nezavislost a svobodny stat prosterdky malicko netradicnimi?ucel sveti prostredky?asi ano,arafat zato dostal nobelovu cenu-kdo bude dalsi?muamar kadafi,predstavitel hizballahu,a mirotvorce usama bin ladin.
0/0
14.2.2003 1:28

karel

Re: Re:
Jakym pravem si kdokoliv v Belgii dovoluje soudit nekoho za ciny v jine zemi !! Co si o sobe mysli ?! At jdou zit do Izraele a pak at si neco rikaji ! Do te doby muzou akorat drzet hubu.
0/0
24.2.2003 18:38

sajf

hula hop :))
brigády kássám a tanzím se o budoucnost izraele postaraj za pár století z něj bude taková atlantida nikdo nebude věřit, že vůbec existoval natož kde :-) ještě pár let a pejzáci se rozptýlej v oceánu :) s Aštarem Šaronem i bez něj :))
0/0
13.2.2003 22:45

xoxo

Nechapu jak se vubec nekdo z CR muze zastavat palestincu.Nezapominejme, ze lidi jako palestinci radosti tleskali za to co nam provadel Hitler. Pokud ste proti zidum jste i sami proti sobe.
0/0
13.2.2003 22:36

Demosthenes

Mala hvezdicka na nebi spravedlnosti.
Konecne !! Zda se ze spravedlnost drive ci pozdeji prijde ,jen doufam ze se toho reznik Saron dozije. Byt Izraelcem tak se za Sarona stydim . Stejne jako se stydim za pohorceny a poprask ktere umele zpusobila Izraelska diplomacie.. kazdy normalni demokraticky stat by se ptal jak je mozne ze ho vede clovek s podobnou minulosti .. pripadne by dana osoba byla nucena rezignovat do ocisteni sveho jmena.. nic z toho , cela Belgie je rasisticka z duvodu mne neznamych ,, to snad neni pravda .
0/0
13.2.2003 21:43

Eraser

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
13.2.2003 21:49

Demosthenes

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
13.2.2003 22:02

Karel

Re: Re: Mala hvezdicka na nebi spravedlnosti.
Eraser,mas muj plny souhlas.At zije pravo a svoboda pro kterou je Izrael.
0/0
13.2.2003 22:19

VMM

Re: Re: Re: Mala hvezdicka na nebi spravedlnosti.
znamena-li izraelska svoboda "smrt vsem hovadum, kteri nesouhlaej s eraserem", pak potes panb-h :)))
0/0
13.2.2003 22:35

Mirek

Re: Re: Re: Re: Mala hvezdicka na nebi spravedlnosti.
Smrt vsem hovadum kteri nesouhlasi s pravem a svobodou(palestinci)
0/0
13.2.2003 22:45

Honza

Re: Mala hvezdicka na nebi spravedlnosti.
Nutno poznamenat, ze Belgie, stejne jako Francie a Nemecko maji uz mohamedani pod kontrolou.  Nedi divu, ze NATO vyda sveho clena na pospas nepriteli, Pata kolona totiz zaplavuje celou Evropu,  zateka pekne i k nam do Ceska.  Cekam, kdy odkrouhnou toho belgckeho ministra, co cely proces poklada za skandal.   Kdya uz Zidi "muzou za vsecno nestesti sveta", vcetne terorizmu, proc by nemohli za nezabraneni vrazdeni v Libanonu mezi arabskymi moslimy a arabskymi krestany?  Ze vy chytraci jste si nevsimli, ze mohamedani dodnes pobijeji statisice krestanu v Indocine, v Africe a kdyz se nekdo odvazi zeptat, brani se ze se jen brani.  Nepotrva dlouho a budou se branit proti utlaku Ceskeho naroda, na to vemte jed.
0/0
14.2.2003 0:28

Realista

Komentář
Čtu-li zdejší příspěvky příznivců Izraele a druh jejich argumentace, přičtu-li k tomu podmínky vzniku tohoto státního útvaru a jeho chování po celou dobu existence, pak se nemohu ubránit pocitu lítosti, že to Hitler nestihl... Po jeho poražení mohl být klid.
0/0
13.2.2003 17:59

hrdlorez

Re: Komentář
napis to radeji anglicky,lepe vynikne tva zhovadila kultivovanost.
0/0
13.2.2003 18:02

Realista

Re: Re: Komentář
Miluji věcné připomínky.
0/0
13.2.2003 18:30

hrdlorez

Re: Re: Re: Komentář
jak velka je tva plynova komora,kdyz jsi uz vystavbu sauny realisticky ozelel-zkus jeji funkcnost na sve rodine a nezvracej tady,hnupe!
0/0
13.2.2003 18:50

xoxo

Re: Re: Komentář
Realista psat anglicky neumi, umi jenom nemecky a to ho pry naucil Hitler, kdyz mu pridrzoval koule u chcani.
0/0
13.2.2003 23:04

Eraser

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
13.2.2003 21:45

Fredy

Saron!
Jsem v Israeli presne na opacnem konci politicke mapy (Micna) a na zadny pad nesouhlasim s politikou Sarona v minulosti a take nyni!Toale neznamena,ze souhlasim s tim,aby Belgicky soud mel pravo soudit politiky nebo vojaky,kteri s Belgii nemaji nic spolecneho!Kdyz si nekdo mysli,ze Saron je valecny zlocinec-tak jedine mezinarodni soudni dvur v Haagu by ho mel pravo soudit.Masakr mezi Palestinci v taborech Sabra a Shatila zpusobilla krestanska maronitska milice-t.zn.Libanonsti Arabove,-kteri Palestince nenavidi asi vice,nez Israelci!Proc nikdo z nich nebyl souzeny v Libanonu,kdyz Israel opustila Libanon?Israelske vlade (ktere nefandim) bych doporucil,obvinit u soudu v Bruselu Arafata ,sejcha Jassina,libanonskeho vudce Hizballah-Nassrallu atd,kteri opravdu valecnymi zlocinci jsou!
0/0
13.2.2003 16:45

Alenka v risi divu

Re: Saron!
Hihi,ty jsi ale srandista. Kdyby soud v Haagu pracoval tak jak ma a ne na politickou obednavku pak by saron uz davno brucel .. a nejen on ,ale i cele veleni Izraelske armady ... asi zapominas na piratske vypady na uzemi vasich "sousedu" a unaseni tzv."teroristu" jako na divokem zapade . O zverstvech v libanonu ani nemluve .. O nesplnenych rezolucich OSN a vsech naruseni mezinarodnich prav a umluv by se dala napsat nekonecna esej. Mluvit o Hizballahu ktery vypraskal vase okupacni vojska jako psy v tvem duchu je zcestne .. za co chces soudit Nassrallu ? za to ze se postavil okupantovy ? ze osvobozoval svou zem ?? hihi probud se ! Sionismus ? prosim takova je doba ,ale nic se nema prehanet .
0/0
13.2.2003 21:55

Kato

Hizballah vypraskal okupacni vojska jako psy?
V te tvoji risi se deji skutecne divy, Alenko.
0/0
14.2.2003 8:42

Fredy

Saron!
Jsem v Israeli presne na opacnem konci politicke mapy (Micna) a na zadny pad nesouhlasim s politikou Sarona v minulosti a take nyni!Toale neznamena,ze souhlasim s tim,aby Belgicky soud mel pravo soudit politiky nebo vojaky,kteri s Belgii nemaji nic spolecneho!Kdyz si nekdo mysli,ze Saron je valecny zlocinec-tak jedine mezinarodni soudni dvur v Haagu by ho mel pravo soudit.Masakr mezi Palestinci v taborech Sabra a Shatila zpusobilla krestanska maronitska milice-t.zn.Libanonsti Arabove,-kteri Palestince nenavidi asi vice,nez Israelci!Proc nikdo z nich nebyl souzeny v Libanonu,kdyz Israel opustila Libanon?Israelske vlade (ktere nefandim) bych doporucil,obvinit u soudu v Bruselu Arafata ,sejcha Jassina,libanonskeho vudce Hizballah-Nassrallu atd,kteri opravdu valecnymi zlocinci jsou!
0/0
13.2.2003 16:45

Bruno

Trest vrahum!
At uz jsou to Zide nebo Arabove. EU konecne zacina uplatnovat spravedlivy metr, coz nekterym fasistum a fanatikum imperialismu nejde pod nos. Dokazuje tak, ze skutecna spravedlnost existuje jen ve stare dobre Evrope. Jsem hrdy, ze jsem Evropan. Doufam, ze reznik Saron (a stejne reznik Arafat) se dockaji spravedliveho trestu. Evropa ukazuje novou cestu - cestu skutecne spravedlnosti pro vsechny. Buh ochranuj Evropu!
0/0
13.2.2003 16:12

bruno

Re: Trest vrahum!
dycky sem tutlal svyho adoptovanyho brachu,a von se vratil na plac s plnou paradou a pocelem este schnoucim na pysku vod grebenicka,von je spojenej proletar,nesudte ho prisne-prosim...
0/0
13.2.2003 16:30

VMM

Re: Re: Trest vrahum!
hele brachu ty mas jeste dalsi bratry?
0/0
13.2.2003 22:01

dimka

Re: Re: Re: Trest vrahum!
sam se divim brate,že někdo vodvahu najde a cpe se do familie,vono je to šecko o provokovani,dyk ten cvrkot vokukujem voba už drahnej čas...-dik za recepis,urychtoval sem na zkoušku ty makarony a ani čokl je nechtěl--asi sem špatnei kuchtik.
0/0
13.2.2003 22:06

trumbera

Re: Re: Re: Re: Trest vrahum!
já vařit umím. Psa jsem ale ještě nikdy nejedl.
0/0
13.2.2003 22:16

PeteJack

Izraelci zažalujte Arafata!
Dopručuji Izraelcům, aby u téhož soudu zažalovali Arafata!!
0/0
13.2.2003 16:05

Pilat

Re: Izraelci zažalujte Arafata!
a z ceho?
0/0
13.2.2003 23:08

Honza

Re: Re: Izraelci zažalujte Arafata!
Na Pilata,Juraka a Hoyera cekaji v Iraku dvere do mohamedanskeho raje.  Panove Volks gennossens, tak z chuti do toho. Je vam prece znamo z koranu, ze je to jedina cesta k Allahovi, ne?
0/0
14.2.2003 0:40

Kato

Re: Re: Izraelci zažalujte Arafata!
to je prece uplne jedno (i kdyz obzaloba z terorismu, jeho podpory, podnecovani a primeho rizeni by urcite nedala moc prace). Podstatne je, ze belgicke soudy zrejme doma nemaji do ceho pichnout a tak si hraji na reditele zemekoule.
0/0
14.2.2003 10:10

Doktor Zvěd

Ať žije Šaron!
Člověk, kterej neváhal zakročit, byť zprostředkovaně, proti lidem, kteří byly původci občanské války v zemi, kde do té doby vládl mír mezi křesťany a muslimy, a kteří tuto zemi zneužívali k útokům na civilní obyvatelstvo Izraele a kteří ve finále tuto zemi přivedli do područí Sýrie, je u mě hrdina! SMRT PALESTINCŮM!!!!!
0/0
13.2.2003 16:02

Eraser

Re: Ať žije Šaron!
Davide a Doktore,MOJE ŘEČ!!!!!!!!!!!!!!!! Už mě ta pokrytecká EU sere!!! Šaron je hrdina,Arafat uslintanej starej hnusnej TERORISTA se seschlým arabáckým ksichtem!!!!!!!!! Židé mají můj obdiv,takhle dlouho vzdorovat arabákům,Francouzům apod.sebrance,různým pseudohumanistům apod. VYDRŽTE,ČEŠI JSOU S VÁMI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
0/0
13.2.2003 16:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.