Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Česko: je povinností NATO pomoci Turecku

NATO zůstává rozděleno. Francie, Německo a Belgie vetovaly zahájení příprav na obranu Turecka v případě úderu USA na sousední Irák. Podle USA udělala trojice zemí chybu. Ankaru, která vůbec poprvé uplatnila článek 4 Washingtonské smlouvy, podporuje většina členů aliance včetně Česka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Remek

0/0
12.2.2003 11:18

_B_art

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
12.2.2003 7:48

Mirek

Re: ..
jj, stopro souhlas...
0/0
12.2.2003 11:02

Krone

Re: ..
CR by se o to snazila i kdyby s nikym ne sousedila a nikdo ji nehrozil. CR je CR.
0/0
12.2.2003 14:46

Vít Sedláček

Pane ministře Tvrdíku,
 
Saddám je sice gauner, ale nyní je neškodný a spolupracuje a žádné přímé ohrožení nepředstavuje (na rozdíl od Severní Koreje, která má rakety středního doletu a je těsně před dokončením rakety s doletem až do Kalifornie). A dokud jsou tam přítomní inspektoři OSN, tak je hrozba nulová.
Hrozbu míru spíš představuje prezident Bush, který si myslí, že když má moc, tak zákony pro něho neplatí. Stačí, že se nečestným způsobem dostal do prezidentského úřadu. Nejvyšší soud sice rozhodl 5:4 v jeho prospěch tím, že zastavil přepočítávání hlasů, ale byla to prohra demokracie a spravedlnosti, neboť měl vyhrát Al Gore, který na Floridě měl více skutečných hlasů. Je zarážející, že nikdo neprotestoval, když Bush před dvěma týdny pohrozil, že při útoku na Irák by mohl použít i jaderné zbraně. Zatím se hrozilo i v dobách nej hlubší studené války jadernými zbraněmi pouze při obraně, a to ještě kdyby byly vyčerpány všechny konvenční prostředky. Z toho usuzuji, že bývalá německá sociálnědemokratická ministryně spravedlnosti Herty Däublerová-Gmelinová měla pravdu, když přirovnala politiku prezidenta Bushe k metodám, které používal Hitler.
11. září bylo v USA zavražděno 3025 nevinných občanů, já jsem to nazval aktem bestiálního teroru a souhlasil jsem s ráznou vojenskou odpovědí vůči Talibanu. Ale nyní je situace naprosto odlišná, nejsou nejmenší důkazy, že se Saddám podílel na 11. září ani že něco plánuje ani že k tomu má prostředky, takže zbývá jenom to, že je nepohodlnou a nevítanou osobou. Ale i kdyby měl být souzen za nějaký čin, tak musejí být souzeni všichni stejně, kteří takový čin pášou. Podle pravidla stejný zločin, stejný trest. A ne mít dvojí či dokonce trojí metr.
Ale Vy pane Tvrdíku post upujete jak ve filmu Císařův pekař a pekařův císař, prostě je zapíchnout všechny a je klid. Ale to nebudete o nic lepší, než Usáma bin Ládin a budete mít na svých rukou krev nevinných lidí a s Vámi všichni kteří Vás podpoří. A pokud si myslíte, že se nebud e jednat o civilisty, ale o vojáky, tak jste opět v hlubokém omylu. Téměř každá země má ve své ústavě jeden anachronismus, pozůstatek z období otroctví, nevolnictví či jiného hyenismu. Tento bič vlády používají proti mírumilovným svým občanům, aby za ně vá lčili i když z celého srdce nechtějí. A Irák není výjimkou. Takže většina iráckých vojáků budou násilně převlečeni civilisté, kteří si mohou vybrat smrt ze zadu kulkou nebo zepředu raketou naváděnou satelitem.
0/0
12.2.2003 4:00

PTPT

rozklad NATO
I přesto, že ve vládě sedí bolševici typu Špidla a Škromach a k tomu jim sekunduje svým typickým švejkovsko-kolaborantsko-lidoveckým přístupem Kasal, tak myslím že jasné stanovisko české diplomacie k tomu co v současnosti předvádí v NATO Skopčáci s Francouzi a Belgičany  je samozřejmost a naše morální povinnost.
0/0
12.2.2003 0:36

Emigrant

Francie-jako obvykle!
Frantici = slizci hadi jako vzdy. Francie by mela vypadnout z NATO jednou provzdy. Pitomci jako Ing.Papazian by meli pochopit, ze clenstvi v NATO s sebou nese zavazky. Jsem rad, ze Cesko je pripraveno je plnit.
0/0
11.2.2003 16:55

Krone

Re: Francie-jako obvykle!
Skoda, ze v 1968 to nepochopilo Ceskoslovensko, o kterem v plne mire plati prvni veta tvyho projevu.
0/0
11.2.2003 17:35

zzz

Re: Francie-jako obvykle!
DOUFÁM,ŽE NEBUDEŠ JEN ŽVANIT A PŮJDEŠ POLOŽIT SVŮJ ŽIVOT ZA BUSHE A JEHO RODINU .A VEM SEBOU I SVOU ŽENU A DĚTI,AŤ VÁS ZDECHNE VÍC.
0/0
12.2.2003 17:37

Ing. Papazian

Ostuda české diplomacie a dalších přisluhovačů v organizaci NATO
Je ostudou pro ČR podporovat země, které usilují bez mandátu OSN o agresi do Iráku. Zlo se nedá oplácet zlem, jedno porušování se nedá nahrazovat jiným porušováním ze strany USA a dalších evropských přisluhovačů včetně ČR. Nemáme žádný závazek, který by ČR měl zavazovat bránit agresora. Turecko, které si odsouhlasilo s USA agresi ze svého území, je doslova drzé, když po nás požaduje jakousi obranu. Zcela jiná situace bude v momentě mandátu OSN, pak jistě i Francie, Belgie či Německo budou Turecku pomáhat při obraně této členské země NATO. Mírová iniciativa dostává navrh, USA utrpěly po pádu železné opomy první velikou mocenskou porážku. Kéž se z toho poučí, kéž bude mocnosti i Francie a opět Rusko, kéž anglosaský svět bude omezen a vykázán do patřičných mezí. Svět se mění a my s ním.
0/0
11.2.2003 16:01

Občan ČR

Re: Ostuda české diplomacie a dalších přisluhovačů v organizaci NATO
Jak by Vám bylo,pane ing.,kdyby jste šel se svým kamarádem po ulici a někdo Vás fyzicky napadl a Váš  kamarád by Vás nechal ukopat,protože nebude oplácet bezpráví bezprávím?Nevidíte si ani na špičku nosu...
0/0
11.2.2003 21:54

freddie

Re: Re: Ostuda české diplomacie a dalších přisluhovačů v organizaci NATO
Ty vole "občane", on tě nějakej Iráčan kope??? Neplácej blbosti nebo tě ukope nějakej jinej občan, blbe!
0/0
12.2.2003 4:26

DJDAVE

Re: Re: Re: Ostuda české diplomacie a dalších přisluhovačů v organizaci NATO
VUL SES TY A JESTE K TOMU AGRESIVNI, POSTAVIT TE K SADAMOVI JAKO ZIVEJ STIT AT JE OD TECHTO BLBU JAKO JSI TY POKOJ ...
0/0
12.2.2003 9:02

PTPT

Re: Ostuda české diplomacie a dalších přisluhovačů v organizaci NATO
Pan inženýr plácá páté přes deváté. Povinnost členů NATO poskytnout jiné členské zemi pomoc pokud se ta cítí ohrožena nemá naprosto nic do činění s mandátem OSN. Už jenom z důvodu, že v radě bezpečnosti OSN sedí mj. komunistická Čína, polokoministické Rusko a zamindrákovaná Francie. A předsedající zemí komise pro lidská práva je Libye a předsedající zemí komise pro odzbrojení  nejspíš bude Irák. Tak takovou absurditu by nevymyslel ani Kafka. A doufejme, že naděje soudruha inženýra aby Francie a zeměkde zítra znamená před 100 lety byly opět velmocmi, zůstane nenaplněna 
0/0
12.2.2003 0:45

júlinek šíšal

Re: Re: Ostuda české diplomacie a dalších přisluhovačů v organizaci NATO
...pokud bych se Vámi cítil ohrožen, bude pociťovat toto ohrožení i Česko? A pokud ano, budou pstatní členové povinni ....mi pomoct? Jinak by to, co tu melete, byl jenom ideologický blábol jako za "starých dobrých časů",že?
0/0
12.2.2003 5:28

Krone

O selektivni pameti
Najednou se vynorili vzpominky na tema "kdo nas obetoval v roce 1938". Rad bych take narazil aspon na jedno konstatovani, ze stat, ktery jako jediny se choval ciste jako obetni beranek, bez nejmensiho pokusu se branit, jmenoval se ....
0/0
11.2.2003 14:52

Zolty

Jen trochu zamyšlení...
Nejsem zastáncem Husajna ani jiných diktátorů, ale bohužel musím reagovat. Je mi líto, že část z Vás je natolik zaslepená, že přebírá jen to co chce slyšet. Ale zamyslete se nad tímto: Proti vojenskému zásahu se vyjádřil evropský parlament, předseda OSN, většina členů Rady bezpečnosti i papež. Čím to asi bude? Sýrie má tři jaderné zbraně a nic se neděje, proč na ni nechce zaútočit USA? Rozdíl je jediný, Irák má obrovské zásoby ropy. Mimochodem, občas si poslechněte BBC. Uslyšíte jak někteří členové zvláštních služeb hovoří o tlacích na ně vedených, aby z čehokoliv vytvořili důkazy.
0/0
11.2.2003 13:12

Petr

Saddam v noci asi pro smich nespal.
MYSLIM,ZE SADDAM A VSICHNI ARABOVE SE SMEJI,AZ SE ZA BRICHO POPADAJI.KDYZ SLEDUJI CO SE TED DEJE V NATU,NIC JINEHO MI NENAPADA.JE MI S TOHO SMUTNO.KDYZ CHCEME NEKOHO K NECEMU DONUTIT,TAK MU PRECI NEUKAZUJEME,ZE SE NEDOHODNEM ANI MEZI SEBOU.CHAPU PROC SI AMERIKA VSE RADSI VYRIDI SAMA.ONI SVUJ SOK UZ PROZILI(11.9.01)A JDOU SI TVRDE ZA SVYM.MYSLIM,ZE EVROPU TAKOVY SOK TEPRVE CEKA.PAK SE Z NAS STANE (SNAD)OPRAVDU SPOJENA EVROPA.
0/0
11.2.2003 12:37

pavel

Re: Saddam v noci asi pro smich nespal.
My jsem si to prožili už v roce 1938. Myslím, že máme na co vzpomínat. A taky na to, kdo ze spojenců nás tehdy odmítl bránit s tím, že ta hrozba není tak vážná.
0/0
11.2.2003 13:58

0/0
11.2.2003 12:25

Bc. Tom (cand. Mgr.)

tituly, atd...
Omlouvám se, jméno robertson samozřejmě patří ke jménu Bc. Tom (cand. Mgr.), jméno robertson se vložilo do mého příspěvku automaticky.
P.S.: Tent titul je opět menší popíchnutí pro lidi, kterým chybí šlechtické tituly zrušené v českých zemích roku 1919, tedy pro lidi, kteří zapomněli, že podobné přídomky patří na akademickou půdu. Jistě, je to otázka vkusu...
 
0/0
11.2.2003 11:46

Honza

Historie se opakuje
Vzpomenme, kdo obetoval Ceskoslovensko v zajmu miru. A vzpomenme kdo byl Hitler a vzpomenme jak se o nem hovorilo pred valkou. Jsem jediny, kdo v tom vidi paralelu?
0/0
11.2.2003 11:42

honza

Re: Historie se opakuje
Ne, nejsi.
0/0
11.2.2003 13:45

djdave

serou me skopcaci s francouzskyma komousema
jeste ze amerika ma jedina rozum, s natem se proste v boji proti terorismu neda pocitat.
To co predvadi s ochranou nato je proste hrozny. Az budou turci napadeni bude pozde ...
0/0
11.2.2003 9:34

Bc. Tom (cand. Mgr.)

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
11.2.2003 9:20

Yaroukh

Re: Pax Romana!!!:)))
Roztomile iluze. Cca pred mesicem jsem videl porad Vertikala, o Islamu. Myslel jsem si o Islamu sve jiz drive, a tento porad mi to (proti memu ocekavani) potvrdil - z cloveka,ktery v poradu zastupoval Islam vylezlo (pry jiz podruhe), ze tam, kde ma Islam "vetsinu", je trest smrti za odstoupeni od Islamu v poradku. Pry muze clovek odstoupit potichu, ale kdyz se o tom nekdo dozvi, je to podryvani autority Islamu a trest smrti je opravneny. To byl prosim clovek, ktery take tvrdil o Islamu, ze je nekterymi lidmi zneuzivan; a ten clovek byl narodnosti Cech.
0/0
11.2.2003 10:36

robertson

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
11.2.2003 11:41

Yaroukh

Re: Re: Re: Pax Romana!!!:)))
Ten relativismus si nechte nekam k taboraku. Stejne tak odkazy na trinacte stoleti a krestanstvi. Nezajima mne, co kdo rika nebo pise o Islamu - zajima mne, ze v 21. stoleti se Islam v praxi ukazuje byt tim nejintolerantnejsim z "hlavnich" nabozenstvi. Reci o tom, ze vsechno se da zneuzit a ze za vsim stoji clovek, jsou sice hezke a pravdive, ale je to jako byste situaci komentoval vetou "tramvaje jezdi po kolejich" - je to size pravda, ale VUBEC NIC to nemeni na faktu, ze Islam je V PRAXI netolerantni a jak jsme se presvedcili ve zminovane Vertikale, jeho vyznavaci se to ani nesnazi nijak zakryvat - jednoduse proto, ze jsou presvedceni, ze napr. smrt za odstoupeni od Islamu je OK. A to je PRAXE, vedle niz Vase recicky o zneuzitelnosti cehokoli a krestanstvi ve trinactem stoleti BLEDNOU. "Zeme je kulata, protoze nikomu se neda verit !"
0/0
11.2.2003 20:08

Petr

to ing. Kalánek
Naším nepřítelem není islám, ale diktátoři a teroristi, kteří ho používají jako záminku k vraždění a genocidě, stejně jako ti, kteří za podobným účelem zneužívají jakoukoliv jinou ideologii.  Většina muslimů teď momentálně stojí na naší straně a potichu nebo otevřeně nás podporuje, protože většinu svých potřeb nakupují za ropu od nás a Saddám pro ně představuje mnohem větší hrozbu, než pro nás.
0/0
11.2.2003 9:15

Ing. F. Kalánek

Islám je infekce
, Všimli jste si, že naše kultura je schopna vysílat v televizi pořad o islámu, obdivovat ho, omlouvat ho. Máme v hlavách jednak pocit viny (k. výpravy?) a také je nám vlastní se na věci dívat očima individua. Opačně nic z toho islám nezná. Jeho zakotvená uzavřenost dovedla arabský svět do slepé uličky. Ve všem. Jiná věc: po 11/9 se všichni ptali jestli si za to nemůžeme sami. Xakru za co? Za to, že je naše kultura nejvyspělější, protože je vystavená na jiných myšlenkách - klidně říkejte dogmatech? Islám je infekce. Lidi cestujte a dívejte se chvíli na muslimy tak jak se oni dívají na nás. Dívejte se na jejich levé ruce od ho*en, jako oni se dívají na nás když jíme vepřové. Obhájci islámu běžte do Saúdské Arábie zkusit postavit kostel jako muslimové postavili v Brně mešitu.
0/0
11.2.2003 8:45

Zolty

Re: Islám je infekce
Myslím si, že jste trochu moc odběhl od hlavního tématu. Co se týče 11/9 nemohu souhlasit s Vaší tezí. USA je dlouhodobě největším ze všech světových agresorů. Stále mluví o hrozbě jaderných zařízení, ovšem jediný stát na světě, který atomovku kdy použil byly právě USA, a to hned dvakrát. Proč USA nevyhrožuje útokem třeba Sýrie, která má prokazatelně tři atomovky? Zamyslete se nad odpovědí... Mgr. Hynek Zdeněk
0/0
11.2.2003 13:01

pavel

Re: Re: Islám je infekce
USA použily atomovku před více než 50 lety. Od té doby ne, ačkoli ji mají a ačkoli američtí vojáci leckde  bojovali konvenčními zbraněmi. Nemyslím si, že by USA byly světovým agresorem. USA jsou strašákem pro ty, kteří v nich vidí hrozbu jiného myšlení.
0/0
11.2.2003 14:12

holly

turkey
Turecku může "pomoct" USA, když je to doho namočili. Prostředků na to mají dost.
0/0
11.2.2003 6:42

ZAN

V pripade valky ano,
ale jestlize se Francie a Nemecko stavi proti valce,proc by hlasovaly za pomoc Turecku.
0/0
11.2.2003 2:21

obcan CR

pro obcanecka USA
S transvestity ani pres klavesnici.
0/0
11.2.2003 1:03

daniela

s nikym nemluvis jenom tukas do klavesnice
0/0
11.2.2003 0:55

obcan CR

pro obcana USA
Mne to zajima jen kvuli tomu, ze ted opravdu nevim, s kym mluvim. Pises: " Problemy jsem opravdu jeste nikdy nemel".  Podpis - daniela. ??
0/0
11.2.2003 0:51

daniela

Re:
Who cares?
0/0
11.2.2003 0:45

Ha

nevis co je
trnsvestite?
0/0
11.2.2003 0:34

obcan CR

pro obcana USA
A co uvadis v papirech - "male" anebo "female"?
0/0
11.2.2003 0:33

daniela

-
a
0/0
11.2.2003 0:29

daniela

vzhledem k tomu,
ze vetsinou cestuji s americkymi obcany, kteri nejsou ceskeho puvodu, mluvime spolu anglicky. Pas pouzivam take americky, i kdyz mam oba. Problemy jsem opravdu jeste nikdy nemel.
0/0
11.2.2003 0:27

obcan CR

pro obcana USA
Cestujes jako obcan USA? a ta cestina?
0/0
11.2.2003 0:25

hele sneer

Re:
bez uz spat ,nevis co pises
0/0
11.2.2003 0:22

sneer

zivot briana
— Nechali naši zemi vykrvácet, astardi. Serali nám vše, co jsme měli; a nejen nám, ale i našim otcům a otcům našich otců. —A co nám za to dali zpět? —Akvadukt. -Jo, to nám dali. Pravda. -A kanalizaci! — Dorá, souhlasím, že akvadukt a kanalizaci nám Římani skutečně... -A cesty ... —No, jistě, cesty... Ale nemluvě o akvaduktu, kanalizaci, cestách, zavlažování, medicíně, školství, zdravotnictví, veřejných lázních a právním systému: co udělali Římané pro nás? -Přinesli nám mír! —Co!? Oh... mír, no jo... tak už držte huy!
0/0
11.2.2003 0:07

občan usa

ja myslim, ze
to jeste neni tak hrozny. Napriklad Cesi moc vitani nejsou nikde -alespon ne v okolnich zemich. Ja jsem nikde problemy zatim nemel, a to cestuju pomerne dost.
0/0
11.2.2003 0:03

obcan CR

pro obcana USA
Nema smysl to roztacet. Je to jednoduce: amici (at jsou jakehokoli puvodu) si musi uskrovnit. At nechaji "ostatni svet" na pokoji a nechaji ti lzi pro vnitrni pouziti. Pak mozna jeste maji sanci na to aby byli vsude vitane. Jako turisty, treba.
0/0
10.2.2003 23:58

daniela

uz aby to bylo
odstraneni saddama by melo byt provedeno co nejdriv. Vojensky nebo jinak, ale cim driv to bude, tim lip pro nas vsechny. Bohuzel vidim, ze ne vsichni si to tady plne uvedomuji.
0/0
10.2.2003 23:52

Krone

Re Pavluscha
Vzpominam si, jak v dobe, kdy USA vyridili vsichni papiry od OSN a usporadali skupinac na Jugoslavii, v Cechach se vynorili borci, ktere pobihali kolem a breceli: "a co my? a co my?! my  chceme taky!" Nebyl si mezi temi borci, Pavluschcho? 
0/0
10.2.2003 23:48

pikaču

Pavlusho
vždy se bavím, když někdo si osobuje právo , aniž by někoho znal tvrdit jak  věše chápe, jak tomu rozumí :-)))) Nevím jak ty, asi podle sebe soudíš tebe, ale já se nikdy u zdi nemusel krčit. Pokud Tvoje rodina ano, pak tě lituju, ale můj otec nikdy nekradl, nikomu neubližoval a vždy chodil s hlavou  vztyčenou. A já se styděl co by dospělý jen jednou, a to, když jsem ve třetím semestru vyletěl ze zkoušky z fyziky. To jsem se opravdu styděl.
0/0
10.2.2003 23:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.