Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Muž zemřel kvůli chybě lékařů, potvrdil soud

Okresní soud v Trutnově potvrdil roční podmíněné tresty pro dva lékaře z nemocnice ve Dvoře Králové nad Labem. Podle obžaloby v roce 1999 odmítli přijmout mentálně postiženého muže s vážnými zdravotními potížemi. Namísto hospitalizace ho poslali zpět do ústavu v nedaleké Hajnici. Pacient druhý den zemřel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Všem, kteří kritizují matku bych přála žít pár měsíců s mentálěn postiženým člověkem, ani by nemusel být agresivní. Mně stačila babička s Alzenheimerem pár týdnů, kdy jsem nemohla ani na záchod, natož nakoupit nebo třeba usnout, aby něco nevyvedla. Když jsme ji dali do domova (proti mé vůli, manžel a rodiče rozhodli, že když nemám pud sebezáchovy já, musí ho mít oni), byla jsem pro všechny v okolí děsná mrcha. Ono se dobře kritizuje, ale hůř koná. Madla
0/0
1.4.2003 16:27

taky názor

Re:
A všem , kteří tady kritizují lékaře, bych přál vyšetřovat agresivního mentálně postiženého jedince. Bez uklidňující injekce, která při bolestech břicha se dát nemůže, to prostě není v silách i několika lidí. Ti postižení mají až nadlidskou sílu.
Z morálního hlediska to je stejné jako ošetřování matkou. Spíše mne zaráží, že matka chce nejen potrestání, ale hlavně peníze!
0/0
1.4.2003 20:27

Joyce

není divu
Opravdu se nedivím, když potom někdo ze zoufalství takového Mengeleho sejme.
Měli jim vzít diplomy, darebákům.
Proč nezveřejníte jejich jména, aby si lidi na ně dali pozor?
0/0
1.4.2003 14:22

:-)

Re: není divu
To je zase výplod inteligenta ! Proč nezveřejníš svoje jméno, třeba by ses mohl s těmi mentálně postiženými bavit a uklidňovat je při vyšetřeních !(Kdybys nebyl dostatečně  úspěšný, mohli by ti pacienti stejně tak dobře sejmou tebe). Pak by tě tyto "inteligentní "názory brzo přešly. Nejsem na straně doktorů, ale stále tvrdím, že je chyba na všech zúčastněných stranách , včetně matky, která chce nyní vytřískat peníze, před tím jí o syna nějak nešlo.
Ono myšlení asi opravdu bolí! 
Já osobně bych mentálně postižené nechal klidně mezi námi, ono by se to nějak vystříbřilo. Proč je chudáky zavírat do ústavů, a neprávem! Když by tě sejmuli, tak by měli radost, tak proč jim ji nedopřát, ne!
0/0
1.4.2003 16:08

PAPALULU

A zajímá se někdo o to, že k agresivnímu mentálně postiženému pacientovi se hajnický ústav nenamáhal připojit doprovod?
0/0
1.4.2003 11:25

black horse

Ti lékaři opravdu necítí žádnou vinu???
0/0
31.3.2003 19:00

matka

Tak šlo té matce o potrestání, nebo o peníze?
O kluka se nestarala, dala ho do ústavu, protože byl již dospělý a agresivní. To vyplynulo z jedné TV reportáže. Pak najednou po smrti strašný až dojemný zájem, a nakonec chce sto tisíc. Je mi z ní na zvracení taky.
0/0
31.3.2003 16:30

Pavel

Aspoň něco...
Aspoń nějaký pokrok, dřív neexistovalo, aby se to vůbec k soudu dostalo. 1 rok je ale, celkem směšné, zvlášť, když odmítli ošetřit. Zajímalo by mě kolik bych dostal, kdybych usmrtil chodce na přechodu a jel 60 km/h...myslím, že by soudu bylo úplně jedno jestli živím rodinu... odhadl bych to tak na  2 roky + zakáz řízení. ....mimochodem za takové věci by se měly dávat alternativní tresty, pořád věřím že lékaři nejsou v pravéím slova smyslu zločinci a i když výryzně pochybili zdá se mi hloupé je zavřít. ..... 4000 hodin prospěšných prací... resp. 4000 hodin práce ve státní nemocnici by je vycvičilo, samozřejmě zadarmo.
0/0
31.3.2003 16:26

hovna v hlave

curaci
to, co se stalo jen vypovida o aroganci a tuposti par jedincu, kteri ve zdravotnictvi nemaji co delat. je az s podivem, ze chyby lekaru za posledni 3 roky byly vzdy 'oceneny' minimalnim trestem. je mi z vas na bliti, a klidne at redakce tento clanek smaze
0/0
31.3.2003 16:23

:-)

Re: curaci
Ano,máte správný pseudonym.
0/0
31.3.2003 16:26

Petr

Re: Re: curaci
O Vaší inteligenci se dá také pochybovat, víte, chce to alespoň názor. Ovšem ten se VY bojíte vůbec vyjádřit. Haha, hlupáku.
0/0
31.3.2003 16:39

:-)

Re: Re: Re: curaci
Pro inteligenta (všiměte si, že  nenadávám,což vy asi neumíte ), jsem svým příspěvkem jasně deklamoval, že s názorem nesouhlasím. Podle mne jsou také odpovědni všichni, doktoři, pracovníci ústavu i matka,která chce peníze (život syna=sto tisíc). A Petře, jaký názor jste nyní ve svém příspěvku vyjádřil Vy? Pokud ovšem nejste  ten pseudonym, pak promiňte.
0/0
31.3.2003 17:25

J.P.M.

Podcenili to evidentně
Hoši doktoři jeho komplikace evidentně podcenili. Lékař by měl činit spíše to druhé ne? Tím spíš, když to nezná...
0/0
31.3.2003 16:10

názor

Mohou za to všichni zúčastnění.
Mentálně postižený pacient s bolestmi v cizím prostředí bez lidí, které zná, je naprosto neošetřitelný, potíže jsou s dětmi, natož s dospělými ! Kdo to nezná, tak nemůže vůbec diskutovat. Při vyšetření měla být jednoznačně přítomna matka a pracovníci ústavu, které postižený znal !
Po právní stránce všeobecně, když lékař zjistí, že dítě musí být hospitalizováno a rodiče to odmítnou, by měl zavolat policii, která rodičům dítě odejme ! No, to bych chtěl vidět ty titulky v novinách!" Vyrvali nám dítě z náručí a vzali do nemocnice!"- Ten problém je mnohem hlubší než si myslíte.
Myslím si, že na tom nesou vinu všichni zúčastnění, lékaři, ústav i matka, která dle vlastních slov přiznala, že byl problémový, a proto  jej občas měla jen na sobotu a neděli doma. Najednou dle ní byl normální.  Než odsoudíte, tak se zamyslete ! Ale to mnohým tady v diskuzi dělá potíže.
 
 
0/0
31.3.2003 16:10

podzim

soudní jednání bylo NEVEŘEJNÉ ???!!!
JAK JE TO MOŽNÉ ??? !!!
0/0
31.3.2003 15:49

ctenar

Ublížení na zdraví z nedbalosti ,
neposkytnuti prvni pomoci a to s nasledkem SMRTI pacienta patri vlastne mezi nejhorsi trestne ciny .Horsi uz je jen umyslne ublizeni na zdravi s nasledkem smrti. Pro lekare plati povinnost pomoci nemocnemu na 100% a je-li mu tato docela normalni lidska vlastnost cizi, pak by mel radsi vratit diplom. Podle meho nazoru se nejedna o "chybu lekaru" (= zmyleni v metode, pouziti nespravneho postupu atd.), ale o odmitnuti pomoci nemocnemu lekarem. V takovem pripade by mela byt justice prisnejsi!
0/0
31.3.2003 14:31

no comment

Re: Ublížení na zdraví z nedbalosti ,
Každý by měl poskytnout první pomoc. Třeba na ulici. Na internetu jsou všichni děsně morální, ale viděl jsem skutečnou situaci na ulici, kdy zkolabovaného (ne opilce nebo narkomana) normálně většina lidí málem  překračovala. Byl to hnus ! Lékař nelékař, každý by měl umět dát první pomoc.
Mimochodem o toho nemocného se nestarala ani matka, která je také děsně morální, strčila ho do ústavu( sem tam přijela), protože byl dospělý a nezvládnutelný.
 
0/0
31.3.2003 15:44

glum

to je síla
... celkem chápu, že si lékaři v zahraničí většinou průběh vyšetření nahrávají, aby měli důkazy proti případným žalobyám pacientů. U nás samozřejmě obráceně. U nás si někteří doktoři bohatě vystačí s gumou, zmizíkem a říkadlem "Ruka ruku myje"....
0/0
31.3.2003 14:01

Katka

do zbroje!
Pak se diví, když zoufalec se chopí zbraně........Vždyť to vypadá jako jediné možné narovnání - v tomto prohnilém státě.
0/0
31.3.2003 13:52

:-)

Re: do zbroje!
Bacha Katko, slepice se budou střílet taky, v rámci humanitární pomoci Íráku
0/0
31.3.2003 15:46

Gosudar

ceska justice na pokracovani
Nechapu, proc o odskodneni nerozhoduje tentyz soud. Povazuji za absurdni, kdyz se postizeny musi jeste navic, u dalsiho soudu s dalsimi poplatky a prodlenim, domahat sveho prava. Je to spatne, neefektivni, nemoralni a nespravedlive.
0/0
31.3.2003 13:48

miloš

Jak můžete říct p. doktore , že to tak nebylo a jak se má bránit mentálně postižený člověk , když se stěží před vámi ubrání normální člověk. Mentálně postižení v nemocnicích nemají žádná práva a jsou odkázáni na libovůli zdrav. personálu, a běda tomu o koho se rodina nezajímá .Pokud to bylo jak je popsáno lékař evidentně pochybyl.Toto povolání musí vykonávat jen zkušení zodpovědní lidé a to v daleko větší míře než třeba v učitelském povolání.Ono se stokrát nic závažného nestane , ale pak když se stane ,je třeba brát zodpovědnost na sebe.
0/0
31.3.2003 13:41

kjoko

Re: máte všichni pravdu
Měli těm Cvachům odebrat diplomy, to by byl adekvátní trest. Svinstvo.
0/0
31.3.2003 13:47

xxl

Re:
Nezbyva mi nic jineho,nez s tebou souhlasit.V dnesni dobe se dostat do nemocnice,to se necham radeji odstrelit.
0/0
31.3.2003 14:38

dotaz

Re:
A můžete mi říci pane Miloši, jak se má doktor nebo doktorka ,či sestra bránit agresivnímu mentálně postiženému pacientovi ? To má použít uklidňující pušku jako v buši ? Když jste se s tím nesetkal, tak těžko o tom můžete vůbec diskutovat. Nehájím doktory, ale problém je mnohem hlubší.
Mimochodem ta čeština: nepíše se POCHYBYT, ale pochybit.
0/0
31.3.2003 15:55

Lukas

rovný sa rovnější
Stalo se zjevnou samozřejmopstí, že lékaři, učitelé, politici a jiní jsou si zase rovnější než zbytek společnosti... a co na to společnost ? MLČÍ !!!!
0/0
31.3.2003 13:32

Jitka

nepruchodnost??
Jestli-ze lekar na ambulanci  stanovil dg. nepruchodnost strev, jak mohl byt pacient poslan zpet do ustavu????
A zase  jen podminecny trest..............
0/0
8.2.2003 8:54

sieber

Re: nepruchodnost??
není to tak, jak novináři píšou, ale jak se máte dnes bránit?? dr. Sieber
0/0
10.2.2003 12:51

Marcela

Re: Re: nepruchodnost??
a jak to tedy je ? A jak se může bránit pacient ?
0/0
31.3.2003 12:49

JeD

Re: Re: Re: nepruchodnost??
Pacient nebude vykrikovat, ze chce jet domu, ale bude se dozadovat radneho osetreni. Jasny jak facka.
0/0
31.3.2003 13:03

abraham

Re: Re: Re: Re: nepruchodnost??
jseš asi taky momentálně postiženej - přece nemůžeš chtít po mentálně postiženém pacientovi, aby sám rozhodoval co má a co nemá v tomhle případě dělat. To je jednoznačně na doktorovi.
0/0
31.3.2003 13:28

Re: Re: Re: Re: Re: nepruchodnost??
Řekla bych, že v tomto případě by mohla do věci mluvit i rodina (matka), ovšem to by musela být informována. Většině lékařů nestojí za to, zabývat se rodiči nemocných (z vlastní zkušenosti vím, že se to netýká jen dospělých pacientů, ale i miminek). Madla
0/0
31.3.2003 13:47

vladimir

Re: Re: Re: Re: Re: nepruchodnost??
presne tak, za mentalne postizeneho pacienta by mel rozhodovat jeho pravni zastupce tj. matka popr. pracovnik ustavu a ten s nim taky mel do te nemocnice jit a dohlednout na prubeh vysetreni, kdyz uz jsou ti lekari tak hrozni, jak vy tvrdite
0/0
31.3.2003 16:53

Janča

Re: Re: Re: Re: Re: Re: nepruchodnost??
Jste normalni? Treba o tom jeho matka nevedela. V ustavu ho capli a odvezli do nemocnice. Matku treba informovali az potom. Tak jak tam asi mohla byt s nim? Na vine je lekar, ktery pacienta nechal ovezt zpet bez osetreni.
0/0
1.4.2003 7:53

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nepruchodnost??
Přečti si, na co vlastně reaguješ. Právě na to jsem upozorňovala. Rodiče (a zvlášť maminky) jsou pro lékaře obtížný hmyz, se kterým se odborník nebaví. Začíná to v porodnici a nekončí ani když dítě nedejbože zemře. A to se týká i opravdu malých dětí.Madla
0/0
1.4.2003 16:14

taky názor

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nepruchodnost??
pro Madlu: Máte pravdu, někdy je dítě inteligentnější než rodič, bohužel!
0/0
1.4.2003 16:20

kecy

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nepruchodnost??
Zase jedna chytrá. Matka udávala, že byl v pohodě, tak proč jej neměla doma? Proč byl v ústavu? Kdybyste znala hyenismus některých rodičů takovýchto ubohých duší, jakým byl zmíněný pacient, pak byste se nestačila divit. Peníze, peníze, peníze.....
Když do toho nevidím, tak o tom nekecám! Třeba......třeba....třeba
Z vašeho příspěvku: Kdyby teta měli kule , byli by to strýc!
0/0
1.4.2003 16:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.