Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Firmy uplácejí lékaře lyžováním

Pojeďte do italských Dolomitů, láká české doktory farmaceutická firma Ferring-Léčiva na konec března. Jiná společnost, Richter Gedeon, vábí lékaře na lyžování aspoň v Jizerských horách. Vleky zdarma jsou samozřejmostí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Metadox

Jejda

Po sklence se to píše ... jéje ..... ještě že nejsem Caponův účetní.....

0/0
3.10.2006 13:21

Metadox

Druhý díl

Jako expert jsem si vědom jediné možné cesty, která by skutečně ke snížení korupce ve farmacii vedla a to až nepříjemně účinně v žádném případě však 100%(má to dílčí probleatiku, ale vše lze řešit). Veškerá korupce jde z marketingových rozpočtů firem. Zákonné omezení marketingových výdajů faraceutických firem (u HLP vázaných na recept) procentuální taxou z hrubého obratu (třeba na 15%) by bylo katastrofou pro mnohé. Přitom tyto rozpočty běžným firmám zcela k normáním marketingovým aktivitám dostačují. Proč asi? Protiargumentace v médiích by byla tvrdá - smůla je, že tomu rozumím a vím co povídám. Je to možné. Není žádný důvod aby edicínský reprezentant co měsíc navštěvoval "své" lékaře. - Náklady na něj jeho vůz a všechny meetingy platíme my v ceně léku (z pojištění). Proto si stát může dovolit k těmto regulačním mechanisům přistoupit. Dokud však budou bohatí vládnout chudým, nikdy to neudělá.

0/0
3.10.2006 13:17

Metadox

Řešení korupce ve farmacii??

Milí čtenáři, nikdo asi nepochybuje o tom, jak dnes věci fungují nejen ve farmacii. Problematiku systému znám léta jako lékař, právník a poradce farmaceutických firem právě v těchto "ožehavých" tématech. Není nic, co bych neuměl "se svými klienty" obejít nebo udělat alespoň tím způsobem, že když už se na to přijde, nic se v podstatě nikomu nestane. (Zmiňované firmy mých služeb nevyužívají - ke své škodě.)SÚKL možná udělá bububu a uloží směšnou pokutu - nyní již navíc neveřejně.

0/0
3.10.2006 13:16

Jan Kalous

Dopoledne jsem si s chutí přečetl příspěvek Wesley Jacksona Bílá mafie. Nyní vidím,že obsahoval nepřípustné výrazy a byl vymazán! Máte vůbec rozum? To je svoboda tisku? Nic nepřípustného jistě neobsahoval, byl napsán trochu s nadsázkou, ale někomu asi vadil. Hlavně proto, že zcela nezakrytě vyjádřil to, jak to je. Je to smutné, v jaké to žijeme zemi. Honza
0/0
7.2.2003 22:25

Petr

Re:
To víte, odporovalo to přesvědčení "paní novinářky" Ribauerové ... co ta zmatená osoba produkuje za slátaniny, to snad ani není z fyzikálního hlediska možný.
0/0
7.2.2003 22:39

Standa

Jak vybrat?
Rád bych vrátil diskusi k původnímu tématu. Realita je totiž taková: Můj pacient potřebuje určitý lék, třeba na srdce. Jeden a ten samý lék vyrábí 6-10 firem - třeba lék na vysoký cholesterol simvastatin existuje od 8 různých výrobců (Zocor, Simgal, Simvacard, Vasilip....). Cena všech je stejná, a to jak pro pacienta (bez doplatku), tak pro pojišťovnu, všichni výrobci dali stejnou cenu. Všechny fungují stejně dobře. Co v tuto chvíli rozhoduje o tom, od které firmy předepíšu pro pacienta lék? Já osobně píši český lék, neboť chci podporovat domácí zaměstnanost a dále napíši lék, který se mi dobře pamatuje. Ale upřímně řečeno, vzhledem k tomu, že v tomto konkrétním případě je mi úplně jedno, který preparát napíši, vidím zde velký prostor pro korupci. PS: Do ambulance jsem před rokem potřeboval nový přístroj, který stojí - pro farmac. firmu -zanedbatelých 10 000 Kč. Nejmenovaná firma mi řekla - přístroj Vám koupíme, když deseti pacientům předepíšete náš lék. Přístroj potřebuji - pro své pacienty - a který lék předepíši mi je jedno. Podotýkám, že pacienti onen lék skutečně potřebovali. Jak to asi dopadlo? A je to špatně nebo správně?
0/0
7.2.2003 16:40

Rosomak

Re: Jak vybrat?
Možná trochu odbočím od tématu článku. Lék na vysoký cholesterol je totiž dobrý příklad pro demonstraci jedné palčivé otázky: Víme opravdu, že vysoká hladina cholesterolu ohrožuje zdraví? A na základě ČEHO to víme? Obávám se, že na základě výzkumů, sponzorovaných farmaceutickými firmami, majícími z léků na vysoký cholesterol pohádkové zisky. Vzhledem k tomu, že účinné látky těchto léků mají závažné vedlejší účinky (osobně se domnívám, že napáchají více škody než užitku), je celá věc přinejmenším na pováženou. A zcela jistě se nejedná jen o problém vysokého cholesterolu. (mimochodem, stojí za to všimnout si zdravotně-propagačních materiálů k problematice hladiny cholesterolu [bývají k vidění skoro v každé čekárně] jejich podobnost se sugestivními materiály svědků jehovových [kteří také musí za každou cenu "získávat dušičky"] je až zarážející)
0/0
7.2.2003 19:04

pilk

Re: Re: Jak vybrat?
Ach jo, tady ti dávám odkaz na jeden obrázek z mikroskopu - je to aorta postižená aterosklerózou a takové ty podlouhlé prázdné štěrbiny - to je právě cholesterol. Ten tam sice už není, protože se rozpustil v tukových rozpouštědlech při zpracování vzorku, ale jak vidíš, původně tam byl. Takže když jsi to teď viděl na vlastní oči - už konečně věříš, nevěřící Ivane?   http://www-medlib.med.utah.edu/WebPath/ATHHTML/ATH018.html
0/0
7.2.2003 21:32

Kato

Re: Re: Re: Jak vybrat?
Na ten obrazek jsem se sice nedival, ale uz jsem jich videl dost. Jenze Rosomak ma prece jenom v tech svych pochybnostech kus pravdy - a neni prvni kdo s tim prisel. S tim jak se dela medicinsky vyzkum ma sve zkusenosti a kdyz slysim slovo statistika, tak praapadam zachvatum augurskeho smichu. Netvrdim, ze mezi cholesterolemii a aterosklerozou neni zadny vztah, ale jak je vyznamny u toho ktereho pacineta a jak dalece je prinosna lecba statiny v kazdem jednotlivem pripade - to by byla dost dlouha debata. Nevim z jakeho jsi oboru, mozna kolega - pokud ne, tak si zkus precist pribalovy letak rubriku Kontraindikace nebo Vedlejsi ucinky u sveho oblibeneho preparatu.
0/0
9.2.2003 7:42

Veliš

Re: Re: Re: Re: Jak vybrat?
Skutecne zarazejici nazory - navstivte prosim alespon stranku Ceske spolecnosti pro aterosklerozu: http://www.athero.cz/. Jiste existuje vice faktoru pri tvorbe aterosklerotickeho platu - ale lipoproteiny jsou alespon castecne ovlivnitelne. A k tem generickym simvastatinum: cesky vyrobce neexistuje, nanejvyse v Cesku dava do kapsli simvastatin dovezeny z Ciny nebo Indie. Rozdily jsou, po SIMGALU a SIMVORU je vetsi vyskyt obtizi od traviciho ustroji - asi tam jsou pouzity hure snasene balastni latky a stabilizatory. ZOCOR je snasen nejlepe - ale diky generikum musel MSD jeho cenu snizit.
0/0
10.2.2003 10:11

Kato

Re: Re: Re: Re: Re: Jak vybrat?
Cetl jsem svuj minuly prispevek pro jistotu jeste jednou - rozhodne v nem netvrdim, ze mezi cholesterolem ci lipoproteiny a AS neexistuje zadny pricinny vztah. Jenze jedna vec je statistika a druha konkretni pacient - a je otazkou, zda opravdu vsichni pacienti co berou statiny z toho maji vice uzitku nez skody.
0/0
10.2.2003 10:59

Standa

Re: Re: Re: Re: Re: Jak vybrat?
Data o vyšším počtu nežádoucích účinků neoriginálních výrobků šíří cíleně MSD. Nezávislý zdroj informací v tomto směru neznám a nepovažuji je teda za směrodatné. Pozn. skeptikům: Pouze málo věcí v medicíně je prokázáno na tak velkém počtu pacientů jako účinnost statinů na aterosklerosu, kardiovaskulární i celkovou mortalitu. Jiné obory si můžou o takovém léku nechat pouze zdát. Objev statinů se dává do srovnání s objevem takových "velikánů", jako jsou antibiotika, aspirin či betablokátory.
0/0
10.2.2003 21:22

Pavol Mazan

firmy a lékaři
Farmaceutické firmy s vlastním výzkumem budou vždy podporovat vzdělávání lékařů, protože neexistuje v podstatě žádná jiná cesta jak je informovat o nových lécích, které právě vyvíjí. Stát na tom, alespoň ten český, zatím příliš velký zájem nemá. Nebo snad jsou vypisovány státní granty na účast na odborných kongresech  v zahraničí nebo v ČR? Moc jich asi nebude. Nové léky především pro plátce péče představují noční můru ve spojení se stárnoucí populací, takže to opravdu zbývá na firmách. Taková podpora by ale neměla ovlivnit lékaře při volbě způsobu léčby. Pamatují na to i etické kodexy asociací výrobců. Pokud má někdo konkrétní připomínky k chování konkrétní firmy, může je zaslat např Etické komisi Mezinárodní asociace farmaceutických společností, MAFS, Na Poříčí 12, Praha 1 nebo elektronicky MAFS@tnet.cz. Zaručuji, že se komise případem bude zabývat.
Pavol Mazan, MAFS
 
 
 
0/0
7.2.2003 13:45

Zaxxon

..
Mezi doktory neni vice ani mene darebaku nez v jinejch zamestnanich. Doktor prisaha ,ze bude lecit nejlepe jak bude umet, jenze pote je konfrontovan s revizakem a ten mu vysvetli, ze nektere leky se pisou jen nekterym pacosum atd. Proste zase je to spatne. Ja kdyz jdu k doktorovi, tak si vzdycky rikam.....tak se ukaz kdo te masti... A bavim se nad napsanymi recepty. Finance jsou hlavnim problemem. Nejde ani tak o platy lekaru....to je pouze zastupny problem. Volba leku je vec tak osemetna,ze jsem v podstate rad, ze ji nemusim delat. Zasadni problem je mezi lekarem profesionalem a lekarem zlatokopem. Pokud je lecba kvalitni a spravna, je mi jedno jestli z toho doktor neco ma. Jestli ne, pak uz me to teda sakra zajima. Moderni leky se s generiky, nedaji srovnavat to vi kazdy i naprosty laik...vsechno je to o etice povolani a to si musi doktori mezi sebou vyrikat sami. JE TO BYZNYS...na vsech frontach...kdy uz si to konecne vsichni uvedomi, ze pan doktor neni hodny pan v bilem plasti, ale ten kdo vydelava penize za urcitych podminek. Stejny pripad jako s advokatem...take musi dodrzovat urcita pravidla a muze si jej clovek vybrat a zaplatit. Doktora plati system zdr.pojisteni a to je problem.
0/0
7.2.2003 11:53

Jenda

RE: Jarka
Tak nevím, jestli ten Jarky příspěvek má být ironie (možná až sarkasmus), nebo jestli to myslí vážně. Doufám, že to první. Předpokládám, že jí dochází, že když doktor dá za svůj výlet do Dolomitů vydělat např. Léčivům, tím že bude psát Tramal "jako vzteklý", dává Léčivům vydělat ze stejné hromady peněz, ze které on dostává platby za kapitace, popř. body. Považoval bych za daleko efektivnější a víc motivující, aby se zvedly kapitace a hodnoty bodů a doktoři dostali ty peníze přímo ve svých výdělcích a mzdách v nemocnicích (a ty si pak mohli zaplatit, co sami chtějí) než stejné peníze nacpat farmafirmám, aby z nich pak část dali doktorům ve formě "bezplatných" zájezdů, fonendoskopů, nesmyslného kvanta reklamních tužek, bloků, děrovaček, nástěnných hodin, podložek pod myši, triček a já nevím čeho ještě. Jarko, jestli to opravdu nebyla ironie, tak zkus aspoň trochu myslet.
0/0
7.2.2003 11:11

Jarka

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
7.2.2003 12:04

orgasmus

Re: Re: RE: Jarka
Mám obdobné zkušenosti a naprosto s Jarkou sdouhlasím.
0/0
7.2.2003 13:32

Wesley Jackson

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
7.2.2003 11:09

Martin

Re: Bílá mafie
Naprosto s Tebou souhlasím, také se cítím jako lékař abych témeř chodil kanálama. Jak říká Dr. Kubek z LOKu - až na pacienty ošetřující lékař v nemocnici v Čechách bude mluvit ukrajinsky nebo rusky, aspoň se v nemocnici pacienti naučí cizí jazyk.
0/0
7.2.2003 11:15

Trautenberk

Re: Re: Bílá mafie
No a co, treba nas Ukrajinci budou lecit lepe nez ty. Stejne jako leci nasi doktori na zapade. Nejlepsi doktor jakyho jsem kdy potkal byl Arab. To jenom xenofobove jako ty vyhrozujou cizincema
0/0
7.2.2003 11:23

Martin

Re: Re: Re: Bílá mafie
Jako xenofob se necitim, jen jsem chtěl poznamenat, že se taky brzo připojím ke skupině Čechů léčicích v zahraniční, kde si člověk opravdu připadá jako člověk. Jako kamaráda lékaře mám i kolegu z Jemenu, takže na prispevku nic opravdu xenofobniho nevidim. Mimochodem, bylo by vhodné si, vážený pane, podrobně prostudovat systém zdravotnictcví v Rusku nebo na Ukrajině, protože se obávám, že tato změna by pro průměrného čecha mohla být neůnosná.
0/0
7.2.2003 11:56

Josef

Re: Re: Re: Bílá mafie
Vždy, když vidím nebo slyším argument podobného ražení, řeknu si, jaká je to hrůza, že i takový blbec jako je tento má hlasovací právo. Opravdu ti nepřeji, aby ses léčil v ukrajinské nemocnici, ale někdo by měl pro tebe uspořádat alespoň exkurzi, abys na vlastní oči viděl o čem blábolíš!!!
0/0
7.2.2003 12:16

Trautenberk

Re: Bílá mafie
Nikdo te nenuti doktora delat. Klidne muzes jit do banky a podepsat smlouvu se zlatym padakem? Na to jses asi ale prilis blbej. Myslis, ze se vsichni podelaj z toho,  ze jsi doktor? Nejste nic vyjimecnycho. Porad je vic doktoru nez mist, takze zase tak spatny to nebude. jenom kalite vodu
0/0
7.2.2003 11:21

entler

Re: Re: Bílá mafie
Zase jeden zamindrákovaný chudák.
0/0
7.2.2003 11:35

Rasputin

Re: Re: Re: Bílá mafie Žadný chudák.Nazývá věci správnými jmeny.
Za první republiky dělali mnozí lékaři hodně měsíců v nemocnici zadarmo.Pokudˇbyli šikovní a schopní tak se uchytili a mnozí si otevřeli soukromou praxi.Je s podivem jak mnozí doktoři zvláště ti co by mohli bez předstírání hrát doktora Cvacha a přesto jezdí luxusních autech pláčí, jak jsou velmi špatně placeni.A ti co něco umí a mnoha pacientům pomohli jsou zásadně v zadu a nestěžují si!Proto schopným lékařům 40 000,-Kč měsíčně a těm neschopmým minimální mzdu jako každému jinému.To samé u zdravotních sester! A jaká pak diskuze a vydírání společnosti.
0/0
7.2.2003 12:18

entler

Re: Re: Re: Re: Bílá mafie Žadný chudák.Nazývá věci správnými jmeny.
Kolik ti je,že si tak dobře pamatuješ,jaké to bylo za první republiky?
0/0
7.2.2003 12:38

Vanda

Re: Re: Bílá mafie
Máš naprostou pravdu ty "bystrý hochu" !!! Doktor opravdu může jít dělat do banky, ale bankéř dělat chirurga  - to by bylo horší - viď ty hlavo otevřená!!!! Bože jak jsem ráda, že tě neznám, ty musíš být pěkný idiot .
 
 
0/0
7.2.2003 12:28

Xxxxxxxxxxxx?

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
7.2.2003 14:37

Jenda

Re: Bílá mafie
To je fakt hustý. Na to se dá snad odpovědět jenom slovy imaginárního úředníka na kaastrálním úřadě: " Proč by vám mělo vadit, že se na katastrálním úřadě a na obchodním rejstříku uplácí ve velkém. Zkuste si vystudovat práva a potom jít dělat na katastální úřad za nějakech 14.000,- Kč měsíčně (nebo soudit za 35.000,- Kč), proč mi závidíte, že si k těm 14.000,- Kč přilepším o dalších 50 tis. na úplatcích. Čechy jsou hnusná závistivá země. Já snad kvůli těm malým Čechům seknu s touhle charitou a půjdu dělat firmeního právníka za 100.000,- Kč, zkuste si najít poctivého blbce, co půjde na ten katastr za těch pár šupů."
 
0/0
7.2.2003 11:23

Wesley Jackson

Re: Re: Bílá mafie
Jendo, co riskuje onen úředník na katastrálním úřadě? Já mnohdy život pacienta, při průšvihu osud celé své rodiny! Wesley
 
0/0
7.2.2003 12:10

Vanda

Re: Re: Re: Bílá mafie
Wesley, máš naprostou pravdu!! Povolání doktora nejde srovnávat s žádným jiným zaměstnáním. Držím doktorům palce a moc mi vadí, že si jich všichni lidé dost neváží. Buď rád, že nevíš kdo je kdo co se tu vykecává. Třeba bys ho potkal v ordinaci, strachy bez sebe a obrácenýma očima na tebe, protože jen ty jediný by si mu mohl pomoci. Věděl bys potom jaký je to ubožák.
0/0
7.2.2003 12:37

Petr B.

Re: Bílá mafie
Dobry den, musim se pripojit k doktorum, myslim ze jejich praci bychom meli uznavat... Panove pred Vasi praci klobouk dolu.
0/0
7.2.2003 14:39

Frantisek

Argumenty doktoru jsou smesny
nejsou jedini kdo se musi vzdelavat a cist literarturu. Pedagogove na VS ci vedci musi delat to same, ale misto brani uplatku a sluzbicek firem sedi a pisou granty, zadosti o stipendia, ci financni podpory na cesty na konference. A vzdy je to spojeno s tim, ze tam musi neco prezentovat. Ne si tam jet valet kulky za penize firmy, ktera si to stejne jeste vybere se ziskem z nasich dani - zdravotni pojistovny. Argumenty typu: beru 20 tisic mesicne a na kongres se muzu podivat jen na Internetu jsou dukazem nechytneho kastovnictvi a nadrazenosti jakou lekari predvadeji. Bud je hodne dobrej a na konferenci ho pozvou a nebo neni a tak musi psat granty misto lyzovani v Dolomitech.
0/0
7.2.2003 11:08

zdenek

Re: Argumenty doktoru jsou smesny
je videt, ze o tom vubec ale vubec nic nevis. vice nema smyl komenovat. většina příspěvků je jen snůška výkalů závistivejch a neinformovanejch lidí.
0/0
7.2.2003 11:49

Martin

Re: Argumenty doktoru jsou smesny
Než začnete psát nějaká srovnání - tak si prosím, prostudujte, jak to opravdu je. Vy si myslíte, že je jednoduché nastoupit jako mladý lékař do nemocnice, vzdělávat se, atestovat - a čekat, že ho někde pozvou za vzděláním. Mně osobně příjde směšné, jak je veřejnost naprosto neinformována o této problematice, bohužel nejen ve zdravotnictví.
0/0
7.2.2003 12:05

Rosomak

Re: Re: Argumenty doktoru jsou smesny
Aniž bych chtěl zlehčovat úskalí lékařské praxe, nedá mi to, abych si nepomyslel: kdyby byla veřejnost více informována o pohnutkách, vedoucích k té či oné terapii/medikaci, obávám se, že by si lékařského stavu vážila ještě o něco méně, než je tomu teď. Nemyslím, že by to byl problém všech lékařů, ale jistě je dost takových, kteří velmi málo používají vlastní hlavu a bezmyšlenkovitě se uchylují ke stereotypům naočkovaných jim například farmaceutickými společnostmi. BTW: nemohou farmaceutické firmy cílenou selekcí výzkumných programů, do kterých investují, ovlivňovat stav lékařského poznání ve svůj prospěch?
0/0
7.2.2003 18:44

Kato

Re: Re: Re: Argumenty doktoru jsou smesny
Pokud prehlednu dost zavadejici titule, tak mas celkem pravdu. Nejsem si uplne jisty, ktere argumenty povazujez za semsne a jak vis, ze je pisou doktori - pokud za doktory nepovazujes i ty z televiznich reklam. Ja bych to u rady prispevku tipoval na dealery farmaceitickych firem.
0/0
9.2.2003 8:04

Jenda

Abbott-pokrytec, lékaři rozdělují veřejné zdroje
Musím říct, že mě pobavilo vyjádření pana Bastla z Abbottu, jen zapomněl dodat, že ani Abbott k těm vytouženým "poctivým na trhu" nepatří. Abbott totiž bezplatné zájezdy na hory pro lékaře pořádá taky. Tomu říkám pokrytectví.
Uplácení lékařů farmafirmami je obdobný problém jako uplácení politiků, úředníků na magistrátě pro získání veřejné zakázky apod. Lékaři totiž také de facto hospodaří s veřejnými  prostředky, to oni rozhodují, které firmě dají vydělat z prostředků veřejného zdravotního pojištění (zda "napíší" Brufen nebo Algifen). A toto uplácení rozhodně není "těmi mizernými" mzdami lékařů, bude spíše celkouvou naší tolerancí vůči problému uplácení ve společnosti (kromě toho samozřejmě výdělky praktiků a ambulantní specialistů rozhodně nejsou špatné, pakliže nepovažujeme za "mizernou" mzdu okolo 40.000,- Kč). Je to problém konkrétních lidí, zda jsou vůči korupci náchylní (berou) nebo ne. Stejně tak jako nad úplatkem neorne nos nejeden poslanec s platem 80.000,- Kč, tak jím nepohrdne nejeden lékař s výdělkem o něco nižším, popř. i vyším. Tímto chci vzdát hold těm, kteří neberou (ačkoliv by mohli), neboť bez nich se minimálně v tomto ohledu budeme přibližovat spíše Balkánu než západní Evropě, kde se sice taky uplácí, ale "v rámci slušnosti".
0/0
7.2.2003 10:56

Kato

Jak by se vam to libilo?
Pokud by jste tomu opravdu chteli zabranit, tak by jste to museli hlidat jakozto pacienti - koncovi spotrebiltele zdravotni pece. Nejlepe pres pokladensky system - platili by jste hotove a na zaklade uctu by vam pak v pokladne pojistovny vyplatili treba 80 % castky. Jinak to proste musite brat jako dan z prepychu za velkorysy "socialisticky" system zdravotni pece 
0/0
7.2.2003 10:54

Veliš

Re: Jak by se vam to libilo?
Správně se píše yste , nikoliv y jste . Jinak ale s tímto příspěvkem naprosto souhlasím. Orovská mašinérie úředníků y yla zytečná, zdravotní pojišťovny, framaceutické firmy a ředitelé nemocnic y nemohli tolik krást a značně y se ušetřilo. A lidi y se více starali o svoje zdraví, o prevenci nemocí.
0/0
7.2.2003 13:40

Veliš

Re: Re: Jak by se vam to libilo?
Procesor mi to špatně opravil, takže ještě jednou: Správně se píše byste, nikoliv by jste. Jinak ale s tímto příspěvkem naprosto souhlasím. Obrovská mašinérie úředníků by byla zbytečná, zdravotní pojišťovny, framaceutické firmy a ředitelé nemocnic by nemohli tolik krást a značně by se ušetřilo. A lidi by se více starali o svoje zdraví, o prevenci nemocí.
0/0
7.2.2003 13:43

Martin

Souhlasím s Jarkou
Jako lékař ze státního zařízení III. typu (fakultní nemocnice) souhlasím s Jarkou - až budu mít plat odpovídající lékaři jinde ve světě budu si sám sponzorovat odborné cesty na kongresy.(můj tabulkový plat 14 tis Kč - se službami cca 19-20 tis - takže na kongres např. do Paříže se mohu podívat na webové stránky.
Já osobně se těchto "odborných" akcí nezúčastňuji, jelikož opravdu odborná úroveň je mizivá. Je ale smutné, když na světovém kongresu (jediný kde jsem byl - na stipendium) potkáte často praktické lékaře kteří o odborné problematice nemají ani páru a aktivní účast (přednáška či jiné) pro ně nepřichází v úvahu, to je člověku opravdu smutno.
0/0
7.2.2003 10:35

honza

závist a výsledek
Nezávidím doktorům jejich náročnou práci, nezávidím jim roky studia, služby o víkendech, nezávidím jim nic. Výsledkem uplácení lékařů je to, že za léky zaplatí více jejich pacienti ( ať přímo nebo nepřímo) = my všichni. Lékaři podepsali  přísahu. Ať si sami rozhodnou jestli se sami sobě můžou podívat do očí.  Ať je výsledek jakýkoliv, kopíruje jen současné trendy ve společnosti.    
 
0/0
7.2.2003 10:33

Kato

Re: závist a výsledek
no v te prisaze nebylo nic o tom ze lekari budou predepisovat nejlevnejsi leky i kdyz i mne osobne  jsou tahle praktiky dost odpudive a neucastnim se jich
0/0
7.2.2003 10:43

Rosomak

Re: Re: závist a výsledek
Často ale nejde jen o cenu léku. Často jde o předepisování nepotřebných (a tedy pacientu škodících) léků, a o tom už v Hippokratově přísaze něco je.
0/0
7.2.2003 18:29

Kato

Seda je teorie, zeleny stom zivota....
No to ti musim dal alespon castecne zapravdu, i kdyz uplne jednoduche to neni. Osobne jsem neduverivy k medikaci kazdeho pacienta ktery bere vic jak tri leky vic jak tri mesice. Jenze casto se dva lekari neshodnou zda ten lek je ci neni potrebny. A rada pcientu je na svoje leky natolik psychicky fixovana, ze vzit jim je je stejne jako kurakovi cigaretu - maji pocit krivdy a nekdy se z toho psychicky totalne rozsypou - "vzdyt mu je doporucil nejaky odbornik (pan profesor)". PA obdobny problem je to i s otazkou, zda predepsat levnejsi (vice hrazeny pojistovnou) ci drazsi (vetsi doplatek) lek - stejnou ci ucinkem velmi podobnou generickou latku ale od ruznych vyrobcu. Placebovy efekt nelůze prehlizet a u rady pacientu je velmi zretelny. Takze rozhodne neni jednoduche se v tom vyznat i rpo tojho kdo ma snahu davat pacientovi skutecne to co opravdu potrebuje. Problem je v tom jak to poznat a jak to v praxi resit.
0/0
9.2.2003 7:34

entler

Re: závist a výsledek
Milý honzo,víš vůbec,co v té magické Hippokratově přísaze vlastně je?Přečti si ji!Jinak,my starší, jsme přísahali na socialistickou vlast,komunistickou stranu a světový proletariát,takže s díváním do očí nemáme žádné problémy!
0/0
7.2.2003 11:10

Ten kdo do toho vidi

Situace
Zda se mi, ze opet MF obevila Ameriku. Tato vec je naprosto bezna nejen v CR ,ale vicemene vsude na svete. VIP lekari maji nesmirne silnou pozici, ale obvykle firmy nezneuzivaji-jedna se o normalni obchodni vztah. Firma potrebuje positivni clanky a hodnoceni, tak mu splni co mu na ocich vidi. Ale lekari na teto pozici, jsou vetsinou lide, kteri maji obecne jiz trosinku format a nejsou tak nenazrani jako jejich kolegove. To je skutecne hruza. Protoze co vsechno musi reprezentanti farm.firem lekarum splnit je skutecne nehorazne. Vylety na hory....to je uplne smesne...neco tak bezvyznamneho nestoji ani za clanek na internetu. Konkurence na trhu je obrovska a je treba hlidat chovani firem, nektere maji urcity eticky kodex jine se ridi jen zlatokopectvim. Korupce jde po vsech liniich zdr.systemu od pojistovny, Statni ustav pro kontrolu leciv, firmy, lekari.....tato korupce se neda vymytit.Bohuzel, ale da se udrzet v rozumnych dimenzich, kdy na ni nebude ve finale doplacet cely system zdr.pojisteni. To je uloha statu...kdo zna poucky o ek.teoriich her, asi vi jak se firmy budou chovat nadale...tot vse.
0/0
7.2.2003 9:32

Jarka

Re: Situace
Až budou doktoři brát 100 000,00 měsíčně a budou si moci koupit odbornou literatury (kniha i za 5 tis. Kč) a budou si moci zaplatit cestu na světové kongresy, farmaceutické firmy, které nabízejí výlet do hor si ani neškrtnou. Myslím si, že lékař nepředepíše lék o němž je přesvědčen, že není dobrý a jestli za to, že ho předepsal mu farmaceutická firma poděkuje tím, že ho pozve na večeři je myslím docela v pořádku. Proč se vytahují takové kauzy, že farmaceutická firma zaplatila nějaký výlet, proč se nemluví o tom, že farmaceutická firma koupí lékaři třeba počítač, vybaví mu ordinaci, pomáhá lékařům provádět výzkum, umožní mu navštívit kongres, kde získá cenné informace a lépe léčí své pacienty, sponzoruje, přednášky a mnoho dalších a dalších aktivit, které přímo ovlivňují lepší péči o pacienta. Sláva farmaceutickým firmám, které alespoň  trošku pomůžou našim doktorům, kteří mají mizerné platy, obrovské poděkování farmaceutickým firmám, které zajišťují vzdělávání doktorů, které zajišťují, aby se ten nejposlednější obvoďák dozvěděl o posledních novinkách ve farmacii. Přeci je fantastické, že jakmile se uvede na světový trh nový lék, ihned jsou naši lékaři o tom informování farmaceutickou firmou.Myslím si že situace, která je mezi farmaceutickými firmami a lékaři je naprosto vpořádku. Jsem šťastná, že alespoň nekomu záleží na doktorech, když stát je platí 20 tis. Kč za měsíc a ještě jim nechce proplácet přesčasy, které musí dělat, takže mnoho hodin ze svého pracovního dne pracují zadarmo, tak jim dopřejte alespoň výlet na lyže !!!
 
0/0
7.2.2003 10:25

Kato

tohle je je budovatelska naivita nebo demagogie?
za kterou firmu kopes, Jarunko?
0/0
7.2.2003 10:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.