Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Brit zemřel rukou amerického popravčího

Popravčí v americkém státě Texas zbavil života britského občana. Dvaačtyřicetiletý John "Jackie" Elliott byl usmrcen injekcí ve věznici v Huntsville krátce po sedmé večer místního času. Před popravou neučinil žádné prohlášení. Elliot byl usvědčen z únosu a vraždy 18leté dívky v roce 1986.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

GEO

tak kde je pravda?
Od znovuzavedení trestu smrti v roce 1982 popravili v Texasu 285 lidí, což je zdaleka nejvíc ze všech amerických států. Podle statistiky Informačního centra o trestu smrti bylo mentálně retardovaných šest z nich.
0/0
9.6.2003 15:58

vlastik

odpověď tvrďákovi
Díky za hlas z lidu. Sleduj novinky Texaského pracáku. Možná až budou dělat nábor na kata tak se chytneš. To musí být opravdu paráda koukat jak ten kdo byl  odsouzenej zase jenom lidma ti chladne pod rukama. Asi pravý nefalšovaný pocit zadostiučinění. A co zrnko pochybností, výčitky, myslíš, že to jde spláchnout ve sprše?
Vlastimil Čermák, Zlín
0/0
5.2.2003 18:13

Ales

Re: odpověď tvrďákovi
Ais pomalu chapeme, ze jo. Co si to takle precist znova (redpokladam, ze je to reakce na muj prispevek)?! A pokud porad nic tak jeste jednou, klidne i 10x.
Co je mi po praci kata. Ten chlap byl pravne odsouzen za grazlovinu prvniho radu a dostal za ni spravedlivy trest a nechapu proc se ho z toho snazi nekdo vyvlict tim, ze je to anglan a ze by mel jit sedet do GB. Kulovy, ten si to prave zaslouzi. Stejne tak jako ty nasi "hodni" hosi co pasovali drogy do Asijskych statu a dostali tam za to podle meho opravnenou palku a par blbu se je tady z toho snazi vysekat protoze tady dostanou nejaky trapny trest. Bodet by se paserak dorg ktery dostal v Thaisku 30 let po navratu do Prahy neusmival kdyz si tu ma odsedet jen par let a to ho mozna jeste predcasne propusti.
Premyslel jste nekdo co by se tomu chlapovy z te zpravy o ktere se tu diskutuce stalo tady? Kdyz by to nepohnojil nejaky lemlovsky soudce ze by nekde neco vcas nepodepsal tak by za to dostal "velky" trest 12 let. Takze kdyz bude sekat dobrotu tak ho za 8 let pusti a bude tu mezi nama opruzovat, a pravdepodobne zase neco provede - viz napr. ten 12x trestany vrah.
V nekterych statech USA maji bohu dik na rozdil od EU jeste dostatek rozumu ze ty krazli vesej. Ty tresty jsou tady opravdu trapne. Uvedomte si ze za majetkovou trestnou cinnost tu dostanete pomalu nekdy vetsi trest nez za nasilnou a to vcetne znasilneni, unosu a vrazdy. To svedci jak si tady vazi nevinneho lidskeho zivota. Kdyz vzichni tvrdi, ze jsem civilizovani natolik ze nemuzeme odsouzene popravovat, tak by vrazda mela byt naprosto nepripustny trestny cin trestany co neprisneji. Vsechny nasilne trestne ciny by mely byt trestany nejprisneji, protoze to porste do civilizace nepatri!!!
To, ze odsoudi nevinneho neni ale problem trestu. To je problem leplovitosti soudcu, a ja si myslim, ze by soudce mel nest trestni zodpovednost. Pokud nejaky soudce odsoudi nekoho k trestu smrti diky tomu, ze leplovitosti ignoruje nejake dukazy a pod a ten dotycny je poprave tak by za to mel ten soudce nyst trestn zodpovednost, nejspise zabiti z nedbalosti. Pak se soudci zacnou vice snazit. Kdyz automechanyk nekomu nedotahne matice na kolech a dotycny se zabije tak ho taky soudi za zabiti v nedbalosti!
0/0
6.2.2003 0:21

0/0
5.2.2003 15:45

Ales

Proc se snazi zachranovat gaunery
Podle meho je dobre, ze toho gaunera popravili. Za u nos by melo byt pri nejmensim 50 let a za vrazdu dozivoti kdyz uz ne poprava. A kdyz udelal oboje - nekomu unese dceru a pak ji zabije - tak si plne trest smrti zaslouzi. Ja byt rodicema tak trvam na pritomnosti pri poprave abych videl jak ta bestie chcipa.
Nechapu proc staty kde trest smrti neni tak brani porave jejich kriminalniku. Vemte si toho chlapa co zabil tu malou holku - dostal za to jenom 23 let a pritom uz je 12x trestany! Takze za 23 let vyleze a zase neco provede dalsiho. Takovy gauner nema na svobode co delat, to uz meli prece vsichni pochopit, ze je to nenapravitelny grazl a meli ho zavrit na dozivoti. Plne podporuji system "3x a dost".
Plne podporuju obnoveni trstu smrti. Kriminalnici maj vyset a ne tu opruzovat dal ....
0/0
5.2.2003 14:26

zab

Re: Proc se snazi zachranovat gaunery
Chlape,o trestu smrti můžeme polemizovat,ale vymáhat si účast při popravě,abyste to mohl vidět...Z vás je vyloženě cítit,že toužíte po zavražděné dceři.Nechte se vyšetřit, nebo brzy ty vaše choutky neukočírujete a bude někdo koukat na vás
0/0
5.2.2003 14:41

Ales

Re: Re: Proc se snazi zachranovat gaunery
Aha, takze kdyz nekdo tvrdi, ze by pozadoval satisfakci za trestny cin ktery by nekdo na nem nebo jeho rodine spachal tak podle Vas po tom trestnem cinu touzi?! 
0/0
5.2.2003 14:49

zab

Re: Re: Re: Proc se snazi zachranovat gaunery
Právo na satisfakci vám nikdo nebere.Ale toužit po tom dívat se na popravu mi připadá,nezlobte se, přeci jenom stejné,jako na vraždu. Obojí je nedobrovolná násilná smrt a v podstatě je jedno,na který z těchto aktů se díváte. Podle mě nejste zcela zdáv.
0/0
5.2.2003 14:57

Ales

Re: Re: Re: Re: Proc se snazi zachranovat gaunery
Jenomze tady nejde o to abych to videl, tady jde o to aby ten gauner videl, ze jsem se prisel podivat na to jak ho za to dodelaj. Takova bestie si zaslouzi to nejhorsi!
0/0
5.2.2003 15:01

zab

Re: Re: Re: Re: Re: Proc se snazi zachranovat gaunery
Necháme toho, jen jsem vám okopíroval vaši větu: "...trvam na pritomnosti pri poprave abych videl jak ta bestie chcipa".Tak nějak.
0/0
5.2.2003 15:06

Elseleben

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proc se snazi zachranovat gaunery
Pro Alese by u ty popravy mely zridit taky nejakou budku aby si u toho chcipani mohl dobre vyhonit...
0/0
5.2.2003 17:51

Júlinek šíšal

Re: Re: Re: Proc se snazi zachranovat gaunery
Dobře bzste se vyjímal asi tak před 3000 lety, už první zákoník byl o trošku rozumnější. To je vlastně taky dobrý důvod, aby se spravedlnost nenechávala v takových rukou. Ale...postižený je z pochopitelných důvodů obvykle ten poslední "soudný" trestný čin nejen žalovat, ale hlavně soudit nebo nedej bože i rozsudek vykonat. A ovšem také z jiného konce - pobavíte se taky tak dobře, až se možná za 40 let někdo přizná, že to byl on? Dám vám radu - skočte z mostu!
0/0
5.2.2003 23:49

Ales

Re: Re: Re: Re: Proc se snazi zachranovat gaunery
Skocte sam protoze neumite cist a evidentne nerozumite textu. Ten hazl byl odsouzen nezavislim soudem (pochubuju, ze nektery z pribuznych zavrazdene byl v porote nebo soudcem) tak at shnije v pekle.
Zajimave je ze se vzdycky kazdy stara o prava grazla a vubec ho nezajimaji prava obeti. Tip pro humanisticky organizace typu Amnesty International - co takhle misto strani se jestli nahodou muklum nezapomeli dat jeden den pomerance zajit za obeti, nebo v napr. v tomto pripade za jeji rodinou a pokusit se naopak udelat neco pro ne.
0/0
6.2.2003 0:04

Júlinek šíšal

Re: Re: Re: Re: Re: Proc se snazi zachranovat gaunery
zvláště po celé serii v poslední době zjištěných "justičních lemplovitosti" bych vliv nezávislosti soudu na spravedlnost nepřeháněl. V jednom bych však s Vámi souhlasil - ty druhé "tresty" by měly být dlouhodobější (ochrana společnosti), a taky asi promyšlenější (aby se tam spíše naopak než vyučili jak lépe příště...). No a za "omyl" musí mít nespravedlivě "trestanýn" nejen "odbytné", a musí se na tom podílet ten, kdo odvedl šmejd, a ..... kdo to všechno zaplatí?
0/0
6.2.2003 1:02

Ales

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
6.2.2003 12:12

Neo

To by mě zajímalo....
...proč se k popravám injekcí používají sterilní stříkačky
0/0
5.2.2003 14:08

Janina

Barbaři
USA jsou barbarskou zemí, která vraždí cizí lidi, své občany a své prezidenty. To je vzor toho šaška HAVLA.....
0/0
5.2.2003 13:18

Angína

Re: Barbaři
Radši budu celý život desetkrát denně přísahat na americkou vlajku, než abych byť jen malou chvíli žil s nějakýma sulejmánama uprostřed pouště a poslouchal od rána do večera to jejich fanatické mektání. A to amíky (některé - je jich 200 milionů a všichni blbí být nemůžou) nemám zrovna v lásce.
0/0
5.2.2003 13:30

barbudo

Re: Re: Barbaři
A on tě někdo nutí sedět v poušti a poslouchat mektání? Nebo už vyhlásili mobilizaci milovníků ropy?
0/0
5.2.2003 13:58

marti

Re: Re: Re: Barbaři
Obyvatelé diktátorských zemí jsou nuceni k diktátorským rituálům. A své lidi někdy hlídají ostnatým drátem.
0/0
5.2.2003 14:15

barbudo

Re: Re: Re: Re: Barbaři
Máte pravdu, měl jsem jen pocit, že oslovený má výhrady k domorodým zvykům.
0/0
5.2.2003 15:03

marti

Re: Barbaři
V Iráku holt stojí 100 % lidí za Husajnem. Kdo za ním nestojí, toho zastřelí. USA je země, kde má demokracie (i když samozřejmě nedokonalá) velkou tradici. V tom je hlavní rozdíl mezi USA a diktátorskými režimy. Co se týče trestu smrti, může to být sporné ale i v Česku podporuje většina jeho zavedení. Takže i Češi jsou barbaři?
0/0
5.2.2003 13:49

Janina

Re: Re: Barbaři
Ano ten kdo podporuje trest smrti, tak je u mě barbar..... Až bude existovat metoda, jak na 100% vyloučit, že se nejedná o pochybení policie a soudu, tak budu zvažovat jeho podpuru, ale pokud by měl jen jeden člověk zemřít jen proto, že to byl justiční omyl, tak je to stát, kdo je vrahem. Viz Kájínek, pokud by existoval trest smrti, tak ho asi dostal. Už i někteří soudci nebo bývalí ministři pochybují o jeho 100% účasti na vraždách. A je to stejně na H.O.V.N.O. .... Prostě bude sedět .......  NS rozhodl......
0/0
5.2.2003 18:24

Alyssa

Je trest smrti moralne obhajeny?
Stat nemuze zabijeni lidi zakazovat, zaroven vsak lidi exekutovat. Krome toho neni eticky obhajitelne nechat lidi rozhodovat o zivote a smrti. Stat, ktery nechava lidi zabijet, neukazuje o nic mene pohrdani lidskym zivotem, jako sam vrah. Co jineho poprava je, nez nejuvazenejsi cin vsech vrazd, s kterym zadny nejvypocitanejsi zlocin nemuze byt vyrovnany.
0/0
5.2.2003 13:01

Angína

Re: Je trest smrti moralne obhajeny?
Trest smrti je přežitek a měli si ho sebou vzít do hrobu už ve středověku. Za tím si taky stojím. Ale... když si představím, že kdybych měl dceru a jednoho krásného dne mi ji např. znásilní a zabije nějaký úchyl, který by se mi pak dostal do rukou, nevím co bych mu udělal. Nebo spíš že to určitě vím... Je to holt složitý.
0/0
5.2.2003 13:12

marti

Re: Je trest smrti moralne obhajeny?
Euthanasie a umělé přerušení těhotenství je taky organizovaná vražda.
0/0
5.2.2003 13:51

Angína

Bojim bojim
To jsou v tom Texasu ti balíci pořád tak nasr.ní, že musí obden někomu dělat akupunkturu? A ještě k tomu člověku, který je možná nevinný (viz. odmítnutí provedení testů DNA)? A že tam teoreticky můžou popravit i nemluvně (není zde stanoven věk, od kterého může být exekuce provedena), to je taky v pohodě? Za jakoukoli prkotinu smrt, čímž nemyslím únos a vraždu? Upustím si v autobusu a za dvacet let mě popraví za útok chemickými zbraněmi?
0/0
5.2.2003 12:24

Kitty

díky pekáčko
to je fakt síla, ach jo, nekdy bych chtěl žít ve světě bez mužů...
0/0
5.2.2003 11:24

tukanek

Dvoji metr aneb rovnopravnost pro vsechny ...
Sice jsem proti trestu smrti, ale s propravou souhlasim protoze clovek by se mel zodpovidat zakonum te zeme kde je porusil. Vec se kterou ale absolutne nesouhlasim je ta ze v USA si nenechaji mluvit do svych rodsudku/soudu s obcany z jinych statu, ale vehementne se zastavaji svych obcanu kteri se zodpovídají trestnímu pravu v zahranici.
Hold pro nekoho plati dvoji metr ...
0/0
5.2.2003 10:45

Kitty

Skoda, ze...
sakra to mi ušlo, vo co de, kdes to čet...
0/0
5.2.2003 10:00

PéKáčko

0/0
5.2.2003 10:45

Kato

Skoda, ze jsme podobnou zpravu nemohli cit vcera z domova
v souvislosti s tim grazlem co utopil tu holku v kaluzi
0/0
5.2.2003 9:43

Redakce

očkování
musíme se ohradit proti vašemu tvrzení, ve skutečnosti se jedná o očkování proti spalničkám.
0/0
5.2.2003 9:35

Guverner Texasu

Zajimavy obrazek...
V redakci Idnes jsou skutecne machri... Ten ilustracni obrazek, kde nejaky MUDr. ockuje pacienta proti zloutence :-))), moc pekne :-)))
Diky za pobaveni, jen tak dal :-)))
0/0
5.2.2003 9:26

Bubák1

Re: Zajimavy obrazek...
Buďme rádi, že to nedávají i do novin. Už vidím jak by se děti bez obav a strachu nechávaly očkovat.
0/0
5.2.2003 10:12

saldo

Humánní akt
Zajímalo by mě, co vlastně chtěl tento článek sdělit. Že byl někdo další popraven kdesi v Texasu? Koho to zajímá? Že to byl Brit? No a co? Že byl popraven? Zřejmě si to zasloužil. Škoda jen, že mezi rozsudkem a výkonem trestu to tam trvá tak dlouho. Jinak by stálo za úvahu místo euthanasie, která u nás bohužel není povolena, zajet si do Texasu, někoho tam píchnout a pak si nechat píchnout sobě. Smrt je bezbolestná - pro dacany až příliš humánní akt.
0/0
5.2.2003 9:25

GhorX

Re: Humánní akt
Ta doba je důležitá pro případ, že by byl odsouzený nevinen, nebo ne zcela vinen, nebo odsouzen chybným způsobem. Průměrná doba čekání na popravu je 7 let, behem kterých advokát odsouzeného může podávat - a vždy podává - odvolání (celkem devět, po třech ke třem instacím, pokud vím). Co se týče té euthanasie; podmínky v kriminále, kde jsou odsouzení na smrt jsou nelidské (až na vyjímky). Často jsou sloučeni odsouzení na smrt s odsouzenými na velmi dlouhé tresty (50 let apod.), přičemž nikdo z nich prakticky nemá co ztratit, což se projevuje vysokým stupněm násilí mezi vězni; vraždy mezi těmito vězni jsou poměrně časté. Poslední věc - bezbolestnost (v některých státech) smrti je nezbytná, stát se nemstí, stát eliminuje jedince, kteří jsou pro společnost vážnou hrozbou. Trestem je čekání na popravu, nikoliv poprava sama.
0/0
5.2.2003 11:17

saldo

Re: Re: Humánní akt
Většina z toho, co vážený příteli píšeš je mi známa. Není mi ovšem známo, že by trest smrti sám o sobě nebyl trestem. Jednak se to neslučuje se samotným označením, jednak se samozřejmě nejedná o mstu ale vskutku o potrestání provinilce za jeho trestný čin. Eliminace je jen jedním z atributů trestu smrti.
0/0
5.2.2003 13:54

puppy

ty vrahem jsi a já vrahem budu...
0/0
5.2.2003 9:12

Zdeněk J.

Re: ty vrahem jsi a já vrahem budu...
Ty si vrahem ? To se tedy máš čím chlubit ...
0/0
5.2.2003 10:04

Sado Maso

Re: ty vrahem jsi a já vrahem budu...
Pupíku, meli to udělat jinak, měli ti ho dát do rodiny na převýchovu !
0/0
5.2.2003 11:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.