Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Aktivisté Greenpeace obsadili tanky

Aktivisté Greenpeace pokračují v protestech proti zvažovanému úderu na Irák. Čtrnáct členů obsadilo v Southamptonu několik tanků, které britská armáda připravovala na cestu do Perského zálivu. Greenpeace se snaží blokovat odjezd britských jednotek už přes týden. Další protesty zorganizovali aktivisté ve Francii a Austrálii.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

admiral_Atvar

dotaz
muze mi nekdo vysvetlit, co ma spolecneho greenpeace s valkou ? GP se prece ma zabyvat ochranou prirody ! velryb, rezervaci apod. pochopil bych, kdyby se mela valka odehrat v unikatnim biotopu. ale bude na pousti. tak ekologove maji byt v tomto pripade zticha a venovat se ekologii.
0/0
10.2.2003 12:00

Kontra-admiral

Re: dotaz
Asi nevis , ze Greenpeace vzniklo jako hnuti proti americkym atomovym pokusum, co? Ostatne byl jsi nekdy v Perskym zalivu? Nadherny podmorsky svet tam ropa psotupne devastuje ... jak to tam bdue asi vypadat po kobercovych naletech US AIR FORCE si asi dovedes predstavit ... a co se stane az vybuchnou rafinerie nebo zasobniky ropy ... ale stejne si myslim, ze to neni hlavni problem... hlavni je, ze neni mozne na nekoho ukazat prstem, ze se mi nelibi a pak ho vymombardovat ... a to prave G.W.B predvadi
0/0
18.2.2003 14:49

II tsohg

-
Greenpeace=screampeace
0/0
5.2.2003 15:28

Karlicek

Valkou se zbrani hromadneho niceni ani terorismu nezbavime
Jestli USA mini svou snahu o odstraneni zbrani hromadneho niceni vazne, meli by jit prikladam a tlacit na zprisneni a striktni dodrzovani smluv o kontrole chemickych, biologickych a jadernych zbrani. Jenze panu Buschovi patrne jde spise o zakazky pro zborjarske firmy, ktere stredre dotovali jeho volebni kampan, o kontrolu ropnych nalezist v Iraku ze strany americkych naftarskych firem, ze ltereych pochazi vyznami clenove jeho vlady a vnich ma rodina Bushu ulozeny velmi vynosne investice. Vzdyt dokonce americky viceprezident se Saddamem Husajnem cilo obchodoval a velvyslankyne USA v OSN se muze pysnit tim, ze je poni pojmenovan jeden z obrovskych ropnych tankeru petrolejarske sveto jednicky firmy ExxonMobil. Bohuzel o tom vetsina ceskyhc medii radeji mlci. Ze by proto, aby si nenastavali vlivne americke korporace, ktere si u nich objednavaji reklamu? Karel Vorlicek, Plzen
0/0
5.2.2003 15:08

joker

Zmena polarity
Služebně starší úředníci Pentagonu naléhají na prezidenta George W. Bushe aby zpomalil neuvážené tempo, jímž se řítí do války s Irákem. Podle reptajících zaměstnanců státní správy představuje způsob, jímž jedná, příliš velký odklon od dlouholeté americké politiky "neudeřit jako první" a obávají se, že by tento posun mohl vést ke konfliktu s dalšími arabskými státy. "Došlo k nebezpečné výměně rolí," konstatoval jeden z důstojníků Pentagonu, "civilisté se nás snaží nahnat do války, zatímco armádní důstojníci vybízejí k opatrnosti." Sbor náčelníků štábu je rozštěpen. Zatímco někteří kují plány na vpád do Iráku v příštích týdnech, ostatní požádali ministra obrany Donalda Rumselda, aby naléhal na Bushe aby odstoupil od tvrdé linie, umožnil inspektorům Spojených národů v klidu dokončit práci a poskytl USA čas sestavit na Středním východě silnější koalici. "Toto není Pouštní bouře," řekl Rumseldovi jeden z náčelníků štábu. "Nemáme podporu ostatních středovýchodních národů. Kromě Británie nemáme ani podporu našich spojenců (sic!) a obhajujeme politiku směřující k přepadení národa, který na nás v současné době neútočí ani nenapadá žádného z našich spojenců." Zpravodajské zdroje tvrdí, že některé arabské národy už US diplomatům naznačily, že pokud USA zaútočí bez mandátu Spojených národů budou zřejmě podporovat Irák. S bývalými kolegy z Pentagonu souhlasí i ministr zahraničí Colin Powell, který prezidentovi sdělil, že "patrně sleduje nebezpečný kurs." Rozzlobený Rumsfeld bezvýhradně kryjící Bushova záda prý prohlásil, že se "náčelníci štábu bud postaví do linie, nebo si budou muset hledat jinou práci". Také Bush je údajně "velmi rozzloben", když vidí rostoucí opozici Pentagonu vůči své roli vrchního velitele. "Prezident vychází z toho, že tento národ je ve válce," říkají zdroje z Bílého domu," a proto nepovažuje jakýkoliv odpor vůči své politice za nic menšího, než za akt vlastizrady." Rovněž obsah rozhovorů se zdroji uvnitř Bushovy administrativy, Pentagonu, FBI a zpravodajských služeb, signalizuje prohlubující se trhlinu mezi profesionály bojujícími o živobytí a civilní administrativou, která je chce poslat do války. Bílý dům podle nich přikázal FBI a CIA aby "nalezla a zdokumentovala" spojení mezi Saddamem Husseinem a Osamou bin Ladenem, duchovním otcem teroristických útoků z 9.11. "Je to jasné," reptá jeden dlouholetý FBI agent, "je třeba nalézt spojení, jakékoliv spojení, bez ohledu na to, jak bude neurčité nebo nedokázané, a pak toho využít k ospravedlnění akce proti Iráku." I když Hussein a Irák byl v minulosti spojován s různými teroristickými skupinami, nepodařilo se US zpravodajským agenturám zjistit žádné prokazatelné spojení se silami bin Ladenovy al Qaeda. "Může tu nějaké být," říká jiný zdroj z FBI. "Mělo by být a veškerá logika říká, že tu nějaké být musí, ale nemáme to zjištěno jako prokazatelný fakt. Zatím." Plánovači Pentagonu hovoří v soukromí o hrozícím iráckém konfliktu jako o "válce Bushovy ligy," tedy jako o něčem, co má být vybojováno spíše pro politický, než jakýkoli jiný zisk. "V průběhu Pouštní bouře chtělo vrchní velení armády dokončit načatou práci, chtěli jsme vpochodovat do Iráku a odstranit Husseina a jeho vládu, ale prezident Bush a vrchní velitel JOC (Colin) Powell operace přerušili," říká jeden z důstojníků Pentagonu. "Tehdy jsme měli příležitost. Měli jsme oprávnění a veškerou potřebnou podporu. To vše teď nemáme." Někteří z členů štábu Pentagonu poukazují na poslední víkendové protiválečné shromáždění ve Washingtonu a říkají, že v davu bylo mnoho veteránů z Pouštní bouře. "To nebyl jakýsi shluk demonstrujících nespokojenců a pochodujících vlasatců," říká účastník Pouštní bouře Arnold Giftos z Huntingtonu, který se rovněž účastnil této demonstrace. "Zajděte si na libovolné setkání veteránů v naší zemi a zažijete vážnou diskusi o tom, zda bychom se měli či neměli pouštět do této války." Komentátoři sledujíci sobotní a nedělní washingtonské demonstrace říkají, že mezi 30 000 účastníky spočítali na 500 válečných veteránů. "Sloužil jsem ve Vietnamu," říká Robert Brighton z Detroitu, který demonstroval ve Washingtonu. "Podporoval jsem Pouštní bouři. Ale toto šílenství podporovat nemohu." Mluvčí Kongresu Dennis J. Hastert a předseda senátní většiny Bill Frist mimo to Bílému domu sdělili, že "rostoucí počet" republikánů v obou orgánech zpochybňuje oprávnost takové války. "Nikdo ve straně však nechce veřejně vystoupit a říct, že prezident jedná špatně," říká zdroj blízký vedení GOP. "Nedosáhli jsme shody, která je k tomu potřebná. To by nás mohlo kdykoli vehnat do izolace." Veřejná podpora války s Irákem rovněž klesá. V listopadu 2001, dva měsíce po útocích na světové obchodní centrum a Pentagon, bylo vojenské akci proti Iráku nakloněno 78% Američanů. Tato podpora se mezitím snížila na méně než 52%, jak ukázal lednový průzkum veřejného mínění. Průzkum provedený deníkem ´Washington Post´ a televizní stanicí ´ABC news´ minulý týden ukázal, že americké veřejné mínění je, co se týče Bushova počínání v irácké krizi, rozpolceno. (Mluvčí Bílého domu, Pentagonu ani kanceláře vedení Kongresu necítili potřebu vyjádřit se ke správnosti údajů uveřejněných v této zprávě.) Zdroj: http://www.capitolhillblue.com/artman/publish/article_1587.shtml
0/0
5.2.2003 9:54

Vasil

0/0
5.2.2003 10:01

Jan

0/0
5.2.2003 10:12

Pavel

Re: Zmena polarity
Bush se zlobí na své generály..... stejný postup praktikoval Hitler, který nebral navědomí rady generálů a jak dopald...?
0/0
5.2.2003 11:30

m

profesionalove
Grenpeace - manipulovatelny lidi (jako vsechny tupy stada..) par chytrejch zblbne ty ostatni - ale ty pritom maji plnou hubu jak jsou nezavisly..
 
jak muze nejakej amater vlezt do 60 tunovyho tanku s kanonem co na 2 kilometry sunda barak? (o kulometech, raketach apod. nemluvim)
vemte si, ze by irak vzal svejch par vycvicenejch maniku, poslal je tam.. tak s tim tankem odjedou a jeste stihnou tu letadlovku v pristavu potopit protoze to do ni napalej z kanonu
zase by potom grenpeace rvali ze to byli chudaci v tom tanku a ze se obetovali..
 
 
demokracie je svinstvo a radsi budu mit omezeny, ale jasne dany prava
 
0/0
5.2.2003 7:29

Angína

Re: profesionalove
Se vším jasný souhlas. Až na tu poslední větu. Demokracie je v pohodě - jen houšť! Ale nějaké meze se stanovit musí, to bez debaty. To by tu zavládla anarchie a než žít ve státě plném toluenem zfetovaných vypatlaných rádoby-punks, somrujících o cígo, rabujících, znásilňujících (chlapy taky, dneska je v módě být gay), tak radši onu poslední větu.
0/0
5.2.2003 12:31

KaArlicek

Re: profesionalove
Asi ti neslo, ze v takovem tanku urcen k preprave do zalivu neni zadna natoz osta munice, co? Ono obcas staci trochu myslet, coz Tobe asi dela potize, vid? Tebe asi ani nikdo nemusi manipulovat radsi vubec nemyslis
0/0
5.2.2003 15:00

admiral_Atvar

Re: profesionalove
s tzv. "lidskymi pravy" pro fetaky bezvyhradny souhlas, ale technicky pravdu nemate. i kdyby ten tank munici mel, jak tu podotkl Karlik (nicmene urcite nejaky narkoman a anarchista) tak letadlovku nepotopi. po soustredene palbe mozna poskodi, ale neznici. na to by mu tech 40 kusu munice ani nestacilo.
0/0
10.2.2003 11:58

uran235

Demokracie
Prilisna demokracie dava velky prostor ke vzniku extremismu a nema moc prostredku, jak s nim bojovat. Kez by take lide v Iraku mohli vyjadrit nesouhlas s politikou jejich vlady a veset si transparenty jak se jim zlibi.
0/0
4.2.2003 22:40

Júlinke šíšal

Re: ...tak tak,
a protože nemohou, nesmějí, neb maj strach ze sadámka, tak tanky a bomby na ně ... pak už strach mít určitě nebudou, a sadámek bude tím pádem vyřízeny, že? Ale oceňuju tu "prostotu Vašeho ducha".
0/0
4.2.2003 23:48

POZN.

Re: Re: ...tak tak,
Včera jsme se ve francouzském dokumentu mohli dozvědět, že Irák prokazatelně vyrobil jen anthraxu tolik, že by to stačilo k čtyřnásobnému vyhlazení světové populace.Na dotaz, co s tím udělali, neurčitě poznamenali, že to hodili do Eufratu. Nejednalo se o dokument nakloněný USA, bylo zde zmíněno , že první anthrax měl právě od nich, ale asi i od Rusů (byl nadějí proti perským šiítským bloznivcům). Tak nevím , o co těm mírumilovným pošukům jde. Nejvýš se ukáže, jak to s námi Arabové vlastně myslí - lépe dříve než později. Lumpy je prostě třeba likvidovat, dokud to jde. Bohužel občané západní Evropy se zase dostávají do rozpoložení r.1938 - mír za každou cenu-raději válku později a větší.
0/0
5.2.2003 10:17

KaArlicek

Re: Re: Re: ...tak tak,
Skoda, ze takovy dokument nepredlozi nejak seriozni organiuzace. Proc dukazy nepredlozil G.W.Bush? Proc je nepredlozila Velka Britanie? Proc zadne dukazi nepredlozili inspektori OSN? Proc se stale jen mlzi? Jde USA o jaderne, chemicke a biologicke odzbrojeni nebo jen o kontrolu 2. nejvetsich zasob ropy na svete? Vzhledem k otmu, ze staty jako Pakistan nebo Izrael take vlastni zbrane hromadneho niceni a vyhrozuji opakovane svym sousedum valkou a USA oba rezimi vydatne finacne podporuji, patrne je otazka vlastnictvi a pouziti zbrani hromadneho niceni nepali.
0/0
5.2.2003 14:55

Affendi

Re: Demokracie
A co kdyz ani nechteji? Anebo tuto moznost nepripoustis?
0/0
5.2.2003 2:05

prg

Re: Re: Demokracie
A před r.1989 to u nás taky nikdo nechtěl a všichni okna zdobili a na schůze chodili, co ? Dokud tam bude strašit Sadám, tak se vůli těch lidí nedozvíme, pokud ovšem jí nebylo spontánní šiítské povstání r.1991 a kurdský odboj na severu.
0/0
5.2.2003 10:44

cejkis

:)
Když si vzpomenu, že aktivisté Greenpeace, kteří protestovali proti Temelínu (nebo ještě protestují) měli svoje skandování zaplacené. Původ těchto peněz by se možná dal dohledat u západních konkurenčních energetických společností. Tak mě napadá, že to mají zase zaplacené. Že by Irácká rozvědka byla tak silná ?
A ještě jsem si vzpomněl na jeden případ. Jedna nejmenovaná společnost si chtěla postavit benzínovou pumpu. A když žádala o stavební povolení, ekologičtí aktivisté poukázali na to, že tam možná lezou brouci a proto začalo jejich pátrání a stavba byla pozdržena ... nakonec se nic nenašlo. Mezitím o kousek dál vyrostla benzínová pumpa konkurence.
Tedy pokud chcete vyzrát nad konkurencí, najměte si greenpeace..oni řeknou že jim tam možná lezou brouci :)
Greenpeace je ekoteroristická organizace!!!
0/0
4.2.2003 21:12

Gabrielová Jana

Re: :)
Jak je vidět,tak nevíte naprosto nic o tom,jak je organizace Greenpece financována.Já to vím.Greenpeace nebere peníze od žádných firem ani vlád,tím pádem není možné,že by byla nějaká akce Greenpece financována z peněz ropných koncernů.A pokud jde o aktivisty,tak to jsou dobrovolníci,což znamená,že to dělají z přesvědčení nikoliv pro peníze.O tom,že mám pravdu se můžete přesvědčit v kanceláři Greenpeace nabo na jejich webu.Tak pro příště nehovořte o něčem o čem NIC nevíte!
0/0
4.2.2003 21:40

hovnival <hovnival007@hotmail.com>

Re: Re: :)
Greenpeace nebere penize od zadnych firem??????
 
0/0
4.2.2003 23:29

Jan Haverkamp - Greenpeace

Re: Re: Re: :)
Ahoj Hovnivale - jses jeste tam s svoji desinformace? Ne - Greenpeace nebere penize od firmy. Any od stati. My mame byt nezavisly... Jan Haverkamp, reditel kampani Greenpeace ve CR
0/0
6.2.2003 8:50

Ewing

Re: Re: :)
Tak to nedělejte ani Vy!!!
0/0
5.2.2003 11:25

cejkis

Re: Re: :)
mluvil jsem s některými aktivisty před Temelínem..je to asi 2 roky. Sami přiznali, že mají 500Kč/den
0/0
7.2.2003 19:48

Honza

boj za miraz Buh brani!
Ono tem obrancum miru nedoslo, ze se ma na nich a na nas vsech zopakovat experiment z Halabja, 16.ezna 1988, kde bylo otraveno desetitisice Kurdu, a kdyz tento despota nesetril vlastni souverce, proc by mel vahat utratit neverici psy v cele Evrope, vcetne tech mirovych bojovniku, kteri krici, jakym ze pravem si Amerika odvazuje branit nejsmrtonosnejsimu biologickemu a nuklearnimu vyhlazovani narodu v historii! 
Pozice uz jsou zozestavene vcetne Prahy, kde se v dubnu 2001 konalo zasedani Iracke tajne policie, krera pak vyslala Mohameda Attu na jeho sebevrazedny masakr v USA.  Nedelejme si iluze, co nas ceka vyckavanim, pasivitou a bojovanim za mir s hrdlorezama.  To asi dojde na slova Sybily ze nezustane kamen na kameni.  Vzhledem k prisnosti islamskeho zakona o amputavci za kradez a ukamenovani za cizolozstvi mam tezke obavy o budoucnosti naseho naroda.  Vrazedna krutost, uskocnost, tezke oblbovani a nahravani na ostri mece na uzemich pod moci techto Tyranu od Kadafiho pres Arafata po Sadama nedovoluje si delat iluze ceho vseho jsou schopni ve jmenu boje za vedouci ulohu jejich dzihadu. 
0/0
4.2.2003 20:00

Ewing

Re: boj za miraz Buh brani!
Takhle to dopadá po těžkém oblbování...
0/0
5.2.2003 11:27

pozn.

Re: Re: boj za miraz Buh brani!
Něco na tom je, postoj SRN a Francie je ovlivněn mohutnými muslimskými menšinami. O smýšlení muslimů vypověděl dobře český muslim v diskusním pořadu ČT Spirála - šaríju zavedeme, ne hned, ale až nás bude víc,trestu smrti za odpadnutí od islámu se nemusíte bát, když k tomu nebudete nabádat někoho jiného... Prostě stejně jako ODS nebo KSČ(M) myslí muslimové trochu jinak, tak pozor na ně.Aspoň takový, jaký si dávají Arabové na jinověrce u sebe doma.
0/0
5.2.2003 16:26

Deveroux

Lůza
Jo, jo. Když se na to podivame, zjistime, že to jsou pořád ti samí. Ekologičtí fanatici, anarchisti, mladí bolševici, to vše rovná se levičáci. Jinak si říkají, ale stejné názory..USA veřejný nepřítel č. 1, pryč s kapitalismem, protože ohrožuje: země 3. světa, křečky, brouka potápníka, pampelišku a globalizuje svět..Nechte je kecat a pošlete těžkooděnce, děcka potřebují trošku na prdel, jinak mají roupy. Trošku povyku, ale stejně změní kulové..Že jo, fakani levicoví?:-)))
0/0
4.2.2003 19:33

JiK

Re: Lůza
jo jo jsou to hnusni hipisaci, zadny mir pekne ty sikmooke svine vyhladime, pravo na zivot maji jen poctvi bili americti obcani (krestane co neberou drogy a odsuzujou homosexualy...) tak je to spravne a buh je za spravedlivou valku odmeni irackou ropou,ze?
0/0
4.2.2003 19:48

cvoček

Re: Lůza
...copak, malý ale náš nácíček se probral (ostatní prominou, on ví, o co jde...)
0/0
4.2.2003 23:42

hovnival <hovnival007@hotmail.com>

@@
Vzdycky jsem se domnival, ze Greenpeace neni politicka organizace. Alespon tak se vzdycky jejich zastupci prezentovali. Ted mi to pripada, jako by se menili na organizaci politickou. Nebo je to proto, ze se takto da ziskat dobra publicita?? Jinak mi neprijde moc ucinne se privazovat k tankum. Stejne se dobrovolne odvazou nebo je odvazou nasilim a cela akce vyjde naprazdno (samozrejme krome publicity, na zaklade ktere se daji ocekavat nove financni prispevky.)
0/0
4.2.2003 16:09

Muki

Re: @@
Ja si myslim, ze by  meli ty tanky natirat na ruzovo, viz protest v Cechach, ale kdo zaplati barvu?
0/0
4.2.2003 16:49

Jan Haverkamp - Greenpeace

Re: Re: @@
Barvu pro akce na Hrade stalo asi CZK 300 - platili jsme to od normalne bezny rozpoctu pro akci. Problem?
0/0
6.2.2003 8:58

Muki

Re: @@
Este sem chtel podotknout, nevis, kdy planujou protest proti Saddamovi, aby nezapalil naftove vrty, nerosypal chemicke latky a bakterie a nezpusobil tak ekologickou katastrofu.
0/0
4.2.2003 16:53

Erich Cviertna

Re: Re: @@
On se Saddám chystá na někoho zaútočit?
0/0
4.2.2003 18:25

Muki

Re: Re: Re: @@
Tady se mluvi o ekologii, devastaci zivotniho prostredi, ktere udelal a opet je schopen udelat. Tim jsem se nechtel dotknout  viry v Saddama jako Boha, viru nema smysl nekomu vyvracet
 
0/0
4.2.2003 18:39

Júlinke šíšal

Re: Re: Re: Re: @@
... od toho tu jste snad Vy, sám jste si to vybral, a vydáte za ty ostatní dohromady, ne? To víte, rovnováha musí být.
0/0
4.2.2003 23:44

briza

Re: @@
Zatim se jen privazuji. To pockej az jednou nenapadne vymeni opravdovy tank za ten nafukovaci co nedavno uletel pri silnem vetru britske armade (vzpominate ??) a nenasel se. To bude teprve sabotaz.
0/0
4.2.2003 17:04

KaArlicek

Re: @@
Greenpeace vzniklo pri protestech proti planovanym pokusnym jaderny vybuchum USA a od sveho zalozeni pred vice nez 30 lety usiluje o zakaz vsech zbrani hromadneho niceni. Protestovalo napr. pro pokusum s atomovami bombami Franice, Indi, PAkistanu, Ruska, takze je pochopitelne, ze uvazovane pouziti zbrani hormadneho niceni jak ze strany Husajn tak USA musi Greenpeace docela nastavat.
0/0
5.2.2003 14:49





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.