Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Houfek: Federace nejedná poctivě

Generální ředitel Dopravního podniku Milan Houfek dodatečně odpověděl na zbylé otázky čtenářů iDNES. "Prohlášení Federace řidičů tramvají před začátkem stávky, že si to Pražané mají vyzkoušet, nepovažuji za korektní ani poctivé jednání," odpověděl Houfek na jednu z otázek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Já chcí bít boss DP!!

Hele klucí, co je DP, co Metro..
No? Je pravda, že metro někdo má? Já když mrknu dolů, tak je sotva decimetro. Co s tím? Jo stávka! STÁVKA! STÁVKA! Aha, tak už je přes decimetro...
0/0
26.2.2003 15:41

Jan Herna

Průkaz k řízení tramvají
    Pro všechny,kteří věří těm kecům o tom,že řidiči tramvají nejsou řidiči.Oprávnění řidičů tramvají se jmenuje:Průkaz řidiče kolejových vozidel a vydává ho drážní úřad Odboru dopravy Magistrátu hlavního města Prahy.K němu se vydává ještě oprávnění k řízení vozidel na tramvajové dráze v kolejové síti Dopravního podniku hl.m.Prahy.Ten vydává Dopravní podnik jako majitel kolejové sítě.
0/0
19.2.2003 23:13

honza

Platy DP-ED
Bylo by možná ještě lepší uvést průměrný plat zaměstnanců celeho podniku DP-elektrické dráhy - to by asi bylo ještě zajímavější, jak nejspíš průměr převyšuje platy lidí činných-. Stejně tak i v ostaních provozech - DP-autobusy a DP-metro. Všude se prbírají platy těch, kteří jsou vlastně smyslem existence podniků, těch, co slouží ostatním, ale ne těch, co z jejich práce žijí ...a kolik za to mají sami
0/0
6.2.2003 10:02

honza

svoboda a demokracie podle s.DUBa
asi bývalý soudruh - zpráva o náročnosti práce řidiče tramvaje - to ano, ale pokud bude jiná než on si představuje, tak je zkreslená :-)                   Nevím, jak může mluvit o právu, když sám ho neuznává a "demokraticky a svobodně" vnucuje své názory druhým; když chce stávkovat, prosím, ale jak může někoho nutit bráněním v práci jiným, kteří mají jiný názor. Že většina řidičů stávkovat nechtěla, ale to bylo špatně podle něj a snažil se jim v práci zabránit, čili bránit jim ve svobodném rozhodnutí, takové soudružské jednání, lidské a v zájmu těch co nepochopili jak se pro ně chce obětovat, v zájmu těch "pomýlených" - to už tu jednou bylo, že ? V roce 1968
0/0
6.2.2003 9:51

ŘIDIČ

DOTAZ
PANE  HOUFEK VY  SI VOZÍTE PRDEL VE SLUŽEBNÍM AUTĚ A MÁTE SMLUVNÍ PLAT TO SE VÁM TO POTOM KECÁ !!!!!!!!!!!!!!!
0/0
5.2.2003 21:12

Wolf_net

Jen tak dál... Držím palce!!!!
Nevím proč, ale jsem bytostně alergický na lidi, kteří zasvěceně hovoří o náročnosti práce druhých. Zajímalo by mne, kdy pan Houfek naposledy řídil Tram nebo Bus. Nebo jinak. Kdy naposledy jel MHD jako cestující? Používám MHD téměř každý den myslím, že Tramvajáci to mají těžké. Já bych tu práci nebral ani za nic. Já sám mám ŘP B a upřímně, kolik z nás řidičů, by chtělo jezdit narvanou Phou s kolosen jako je Tram, celý den a ještě k tomu včas a bezpečně?
0/0
5.2.2003 16:28

Archen

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
6.2.2003 7:03

Wolf_net

0/0
5.2.2003 16:17

Majkl

Severní Čechy na vás...
Tramvajáci, naložil bych vás do vlaku, vysadil v Mostě na náměstí a tam na vás ukázal: -Tihle maj základní vzdělání a 19 tisíc měsíčně a nelíbí se jim to. Přemýšlým co by z vás zůstalo... Pořád jste 4 tisíce nad celostátní průměrnou mzdou, ne?
0/0
5.2.2003 12:51

radky

Re: Severní Čechy na vás...
19 tis je zkreslený údaj - bylo to jen ve 3. čtvrtletí
když se přepočte na celý tok, bude to asi 1 tis nad průměr
ale pak nutno spočítat za jakou prac dobu to bylo - za 220hod do měsíce - standard je cca 180hod - takže v 1 měsíci odpracovalitolik, jako jiní za 5 týdnů
tak se zamysli
0/0
5.2.2003 12:56

Jaroslav

Re: Re: Severní Čechy na vás...
Tak at sem nekdo naskenuje vyplatni pasku, souhrn za rok 2002
0/0
5.2.2003 19:20

honza

Re: Re: Re: Severní Čechy na vás...
ale včetně součtu odpracovaných hodin a průměr za měsíc a propočtené na běžnou pracovní dobu !!
0/0
6.2.2003 9:36

Lidožrout

Re: Re: Severní Čechy na vás...
Těžko očekávati od závistivce s podlitýma očima, že se zamyslí. Kdysi jsem si na tramvaji přivydělával a jak jsem tady již psal, jen z čirého zoufalství. Dělat tuhle práci bych nechtěl ani za dvojnásobek. Je zajímavé, že v podmínkách všeobecné nezaměstnanosti je právě tramvajáků stále nedostatek. Čímpak to asi bude, když vzdělání nepotřebujete žádné a podle názorů většiny přispěvatelů je to takové pohodové zaměstnání?
0/0
7.2.2003 12:47

Jan Herna

Re: Severní Čechy na vás...
    Sice požadavek DP neuvádí vyšší vzdělání než základní,ale mezi řidiči ED jezdí lidé se středoškolským i vysokoškolským vzděláním.Plat řidiče ED nedělá 19000 ani náhodou.Těch 19000 Kč bylo jen v prosinci a to tam byl příplatek za jízdy v mimořádných podmínkách o povodních a přesčasové hodiny, kterých má většina řidičů ED mraky.  . 
0/0
19.2.2003 22:09

mho

Základní hodinová mzda řidiče tramvaje v r. 2002 byla 84
takto odpovedel p.Houfek ve vcerejsim on-line rozhovoru na otazku. Tzn. pri prumernem platu 19500 232pracovnich hodin do mesice. U ridicu autobusu je to 19900/93=214pracovnich hodin do mesice. Tedy do mesice odpracuji tramvajaci o 2,25 dne vice. Sama o sobe jsou tato cisla velka: Napr. to znamena pri praci v Po-Pa (20dnu) temer 12 hodin denne pro tram a 11 pro bus. Oboji je proti predpisum.
Nebo to znamena pr praci Po-Ne (30dnu) 7,7 hodin pro tram. To je zase proti zakoniku prace.
Na jinou otazku p,Houfek odpovedel, ze "v zdanem pripade nebyly prekroceny zakonem povolene prescasove hodiny".
 
Nemohu si pomoci, ale p.Houfek je lhar.
0/0
5.2.2003 12:15

ZAK

Re: Základní hodinová mzda řidiče tramvaje v r. 2002 byla 84
Vaše počty nezahrnují množství příplatků (za praxi, přesčasové, sobotní, nedělní, noční,na čistírnu, za vedra,ap.) dále prémie, mimořádné odměny (za povodně, za NATO) zvláštní mimořádné odměny, příspěvek ze sociálního fondu ap. Dodržování zákoníku práce se u DP kontroluje z několika stran a jeho porušování si žádný  vedoucí pracovník na zodpovědnost nevezme.
0/0
6.2.2003 21:49

louda

Re: Re: Základní hodinová mzda řidiče tramvaje v r. 2002 byla 84
velmi casto vidim lidi v hadrech DP jak nakupuji v sobotu s rodinou nebo proste chodi jako v civilu! Jak je to mozne? To nemaj na normalni obleceni nebo jsou uchylni, ze se bez tech monterek neobejdou jako lampasaci, kteri i v duchodu chodej v zelenejch hadrech, co si odnesli z armady...? Ti cunata co v tom jezdi tou spinavou tramvaji, ktera je jak infekcni oddeleni (obcane z vychodu a asie s TBC atd.), to maji porad a chodi mezi lidi. Jak by to tady vypadalo, kdyby popelari, funebraci, doktori, zednici, automechanici a dalsi chodili porad v pracovnim odevu? A nepiste, ze mate tak malo penez, ze si nemuzete koupit obleceni...
0/0
7.2.2003 20:52

daňový poplatník

Škoda že se Houfka neptel nikdo na jeho podnikatelské aktivitz.
Veliká škoda,že nebyl ani jediný dotaz na podnikatelské aktivity tohoto člověka.Možná by se pan ředitel i červenal.
0/0
5.2.2003 8:08

tonda

Re: Škoda že se Houfka neptel nikdo na jeho podnikatelské aktivitz.
A proc? muze si delat co chce a Vam je do toho kulovy!!! Tramvajakum nikdo nebrani, aby si otevreli pizzerii nebo jinak podnikali. Jenze oni na to nemaj! Proto maj jen papir na salinu a drandi po kolejich...jo, a brblaj pres Duba a otravujou zakazniky-cestujici!!! Ale az se nastveme my, tak Vas vezmem tou tyci na vexle po hlave!!! Vzdyt Vas nikdo nedrzi a nenuti to delat, jestli se Vam to nelibi, tak bezte jinam.  
0/0
7.2.2003 20:56

ja a DP

Dalsi ohrozovani cestujicich od DP hl.m.Prahy
DNES VE 22.39 jsem projížděl z Hloubětína na Vysočanskou METREM VE VAGONU S OTEVRENYMI DVERMI, KTERE DOKAZALI ROZRAZIT PRI JIZDE OPILY CESTUJICI, VLAK NEZASTAVIL A DOZORCI STANICE O NICEM NEVEDELA, KDO VERI TOMU , ZE DP chrani cestujici??!!
Pan Houfek nevi co je to MHD a jeji zamestnanci a cestujici!
0/0
4.2.2003 23:32

radky

Re: Dalsi ohrozovani cestujicich od DP hl.m.Prahy
a co byste dělal vy, být řidičem??
šel se s nimi prát, nebo zastavil metro a volal policii a zdržel tím i další soupravy metra??
0/0
5.2.2003 12:52

jirka

Re: Dalsi ohrozovani cestujicich od DP hl.m.Prahy
a co jsi s tim udelal? Nic vid? Tak drz zobak!!! Zvanilu je tady dost...
0/0
7.2.2003 20:59

Hops

Email na p. Houfka
Ptal jsem se alespoň na pět otázek ale ani na jedinou jsem nedostal odpověď Nemáte někdo na pana Houfka email? Rad bych se ho zeptal ještě jednou. Děkuji
0/0
4.2.2003 16:30

Pište, pište!

Re: Email na p. Houfka
houfekm@dpp.cz
0/0
4.2.2003 23:35

cynik

Bože to je ale...
Že mají řidiči autobusů težší práci než řidiči tramvají není pochyb. Je zřejmé, kdyby tramvajáci měli tolik co busáci, že by pak každý BUSman chtěl být TRAMVAJman. Ale říci, že METROman má težší práci než tramvaják? To může říci jeno imbecil. Oba mají koleje, ale na rozdíl od tramvajáka se METROman nemusí starat o kolemjedoucí vozidla, nemusí přehazovat výhybky a dávat si na to bacha. Nemusí ztrácet nervy v zácpách.... Takže otázka zní: kde se ti chudáčci z metra tolik namakají? 6e mají více než tramvajáci? Ten chlap je blb, jako blb vypadá, zřejmě se tak narodil a blbem taky zůstane. Škoda jen, že tak málo inteligentní pokrytec je ve vedení nejvetšího DP v 4echách.
0/0
4.2.2003 15:42

mctom

Re: Bože to je ale...
ty seš ale pěknej de bil, cyniku :) zkus si jezdit v černej díře, kde je dost špatnej odhad vzdálenosti apod.,je vidět, že si nikdy nejel autem v noci (o to je pro tvoje okolí jenom dobře)
 
nejsem z DP, vedení se nezastávám, ale takový cyniky stírám vždycky rád
0/0
4.2.2003 17:07

jirka

Re: Bože to je ale...
ty jsi ale blbecek. Jezdit v umelem osvetleni a v dire pod zemi je vzdy mnohem narocnejsi na organismus... Bez denniho svetla... To si to nekde nastuduj a precti, pak machruj...
0/0
7.2.2003 21:02

Pavela

Re: Re: Bože to je ale...
Když jsme u toho studování, tak máš taky co dohánět - z hlediska chronického stresu bezkonkurenčně "vedou" řidiči tramvají a autobusů, pak dlouho nic a pak teprve strojvedoucí metra. Je to sice jen jedno z hledisek, ale zato poměrně závažné. 
0/0
10.2.2003 11:49

Jan Herna

Re: Bože to je ale...
     Přál bych ti,aby si o řízení tramvaje něci věděl. Průměrné  stáří tramvají je 30 let,váží 16 tun jeden vůz, autobusy jsou nejstarší 8 let.Tramvaj,když jí někdo nedá přednost,nebo před ní vleze šílený chodec myslící si,že má vždycky přednost nemůže nikam uhnout.V jedněch novinách tento týden se vyjádřil renomovaný psycholog o práci řidiče tramvaje:"O tom,že řidič tramvaje to má horší než řidič autobusu není třeba dělat žádné studie.Na to stačí zdravý rozum!" 
0/0
19.2.2003 22:20

Neo

štrajk
Viděli jste včera někdo v TV toho nešťastníka, kterému ochranka nebo policajt, já nevím, utrhnul rukáv ? Stál tam jak hromádka neštěstí, chudák jeden malej, bulel,že má po bundičce a že půjde k panu doktorovi. Pane Dube, buďte formát, kupte mu novou, ať už nebulí. Dík.
0/0
4.2.2003 15:35

X5

Re: štrajk
Si ji vyfasuje,ne
0/0
4.2.2003 15:40

martan

Re: štrajk
Jasně, že viděl, už jsem o tom psal včera, byla to skvělá zábava. Máš pravdu, že i ta bunda byla nejspíš služební, i když jsem přes ty kapky slz neviděl odznak DP. Doufám, že jinde než v Hollywoodu si tenhle herec o práci neštrejchne:-)
0/0
5.2.2003 15:03

martan

Re: štrajk
Jasně, že viděl, už jsem o tom psal včera, byla to skvělá zábava. Máš pravdu, že i ta bunda byla nejspíš služební, i když jsem přes ty kapky slz neviděl odznak DP. Doufám, že jinde než v Hollywoodu si tenhle herec o práci neštrejchne:-)
0/0
5.2.2003 15:08

Hans

Houfek
Houfek je taky pekny filištín,koupí levně byt a pak te firme pekne hrne zakazky.Je v metru šéfem 7 let a tak za malery s povodněma je zodpovedný taky,on je ten posledni kdo ma moralizovat.
0/0
4.2.2003 15:34

Tomáš

Velmi důležité informace
Vážený pane řediteli, jest mi dáno vážit si lidí, kteří jsou schopni něco řídit tak, aby to fungovalo. Dokáže mne rozhořčit, když řidiči tramvají mají platy "jen" 19.000,- a jsou s tím nespokojeni. Je to pouze tlupa bezmozků. Ti, kteří nemohou dělat nic jiného, jejichž inteligence je blízká 0, mohou řídit tramvaj, bohužel to tak je a púroti tomu se nedá nic dělat, musíme mezi sebou trpět i méně inteligentní lidi. Není to jejich chyba ani mínus, každý jsme jiný. Pane řediteli, neustupte, vždyť doktoři, učitelé apod. mají nižší platy při mnohem větší odpovědnosti. Proč nenazýváme věci pravými jmény a hrajeme si na to, že řidič tramvaje je prudce inteligentní jedinec, jehož vlastní genialita vynesla na polstrované sedlo tramvaje. Vždyť to není pravda.
0/0
4.2.2003 15:33

LJ

Re: Velmi důležité informace
zato ty musis byt genius
0/0
4.2.2003 15:48

Tomáš

Re: Re: Velmi důležité informace
Nejsem genius, ani vyjímečně chytrý, ale mám soudnost!!! Ostatně jsem nevěděl, že tramvajáci používají internet.
0/0
4.2.2003 15:51

LJ

Re: Re: Re: Velmi důležité informace
soudnost..........hm hm - pro pripomenuti - bezmozci, IQ 0 atd......proc se nezeptas houfka kolik bere penez on? a odvadi tu vysoce narocnou praci na intelekt adekvatne?? jo a nejsem tramvajak........jen mi vadi kdyz nekdo blbe haze nejakou skupinu do jednoho pytle.......svedci to obvykle o jeho vlastnim intelektu a snad nenaplnenych ambicich
0/0
4.2.2003 15:58

???

Re: Velmi důležité informace
Zato ty jsi prudce inteligentní. Pokud DP zaměstnává takové idioty, jak tvrdíš, tak proč je na tramvajích stále nedostatek řidičů?
0/0
5.2.2003 0:02

Tomáš

Re: Re: Velmi důležité informace
I tak velkých idiotů je nedostatek, to víš lidi jsou stále chytřejší. Takových blbců co mohou řídit tramvaje moc není. Proto chci vystoupit s iniciativou ať přeškolí OPICE!!!!!!!!!!!
0/0
5.2.2003 15:09

???

Re: Re: Re: Velmi důležité informace
Uvádím to již poněkolikáté, ale jak je vidět vždy se najde nějaký dutohlavec, který to nechápe.
 
Srovnání složení řidičů bus a tram podle vzdělání:
Základní B-36,6%, T-23,8%; Střední bez maturity B-52%, T-45,3%; Střední s maturitou B-10,9%, T-28,4%; Vyšší a VŠ B-0,5%, T-2,5%.
 
V praxi to tedy znamená, že jen základní vzdělání má zhruba 840 řidičů bus a 260 řidičů tram. Maturitu má u bus 250 řidičů a u tram 310. A teď mluv o bezmozcích.
0/0
6.2.2003 1:25

jirka

Re: Re: Re: Re: Velmi důležité informace
to teda asi fakt budou, kdyz se s vzdelanim jen vozi v saline!!! Na to musi byt fakt pako!
0/0
7.2.2003 21:07

Pavela

Re: Re: Re: Re: Re: Velmi důležité informace
OMYL - oni se v tramvajích nevozí, oni je ŘÍDÍ. Bohužel spoustě lidem tato skutečnost uniká...
0/0
10.2.2003 11:52

KROKODÝL

Re: Velmi důležité informace
přečti si MLADOU FRONTU DNES,ze dne 4.2.a dude ti jasno.
0/0
5.2.2003 22:37

Jan Herna

Re: Velmi důležité informace
   Víš co,zkus se přihlásit jako kandidát na řidiče tramvaje.Když projdeš psychotesty,máš další pokus absolvovat kurz pro řidiče tramvají.Pokud se ti to podaří těší se jak budeš mluvit po tom.Pomlouvat dokáže v Čechách každý!
0/0
19.2.2003 22:26

Drahomír Jurajda

Nesoudnost a nemravnost
Vydírání cestujících tramvají hrozbou nesmyslné stávky části řidičů se naštěstí nezdařilo. Zřejmě i většiny řidičů tramvají zvítězil zdravý rozum, že usilovat o zvýšení beztak na poměry v ČR slušného platu o 400,-Kč na úroveň řidičů autobusů by byla nemravnost a urážka těchto kolegů z dopravního podniku. I poslednímu absolventovi autoškoly je jasné, že řízení autobusů vyžaduje nesrovnatelně vyšší kvalifikaci, než řízení tramvaje. Dalo by se to i lehce dokázat. Přeškolit řidiče autobusu na řidiče tramvaje by bylo možné za několik dnů, max. týdnů a všichni by takové přeškolení zvládli, naopak rekvalifikovat řidiče tramvaje na řidiče autobusu by trvalo několik let s nutnou praxí řízení nákladních automobilů. Nemravné požadavky tramvajových odborářů by se s nadsázkou daly přirovnat k eventuálním požadavkům zřízenců nemocnic, aby jejich platy byly s rovnány s platy lékařů. Obě skupiny pracovníků přece vykonávají společnsky potřebnou a užitečnou práci a chodí při tom v bílých pláštích. 
Ing. Drahomír Jurajda
26718 Karlštejn 152
 
0/0
4.2.2003 15:27

Tomáš

Re: Nesoudnost a nemravnost
Máte naprostou pravdu. Proč si chceme v naší společnosti neustále hrát na to, že jsme všichni stejní. Není to pravda. Nechci urážet méně inteligentní lidi, určitě je mnoho chytřejších než jsem já, ale proč nejsou tito méně inteligentní soudní? Každý děláme něco jiného a máme jinou odpovědnost. Řekněme to nahlas. Ti, kteří nejsou obdařeni schopnostmi dokázat více (samozřejmě čestně) než jiní, musí být zřetelně tarifikováni do jiných vrstev. To není ostuda, to je normální!
0/0
4.2.2003 15:50

Lidožrout

Re: Re: Nesoudnost a nemravnost
A následně zaplatí milionářskou daň, ne? To není nic proti Tobě. To jen o tom v jakém státě žijeme.
0/0
7.2.2003 12:58

Pavela

Re: Nesoudnost a nemravnost
Proč si myslíte, že by autobusáci jednoduše zvládli tramvaj a naopak ne? Jsou to odlišné druhy dopravních prostředků, zcela odlišně se ovládají a každý má svá specifika, své problémy, své klady a zápory. Některý jedinec je lepší pro autobus a tramvaj by vůbec nezvládl, u druhého je to naopak, třetí by zvládl oboje. CO NA TOM CHCETE POROVNÁVAT? Maximálně psychickou zátěž (dlouhodobý stres) a ta je srovnatelná.
0/0
5.2.2003 16:46

Ramy

Re: Re: Nesoudnost a nemravnost
A co rozdil v kvalifikaci, ridicak na autobus si neudelas za par tydnu... Kdyz DP bude potrebovat tramvajaky urcite je bude schanet lepe ridice autobusu.
0/0
5.2.2003 22:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.