Slovni hodnoceni prece existuje vsude i vedle znamek !
Nemuzu si pomoct, ale zda se mi, ze vsichni zapominaji na jednu zasadni vec. Totiz na to, ze studenti se svymi uciteli komunikuji i jinak nez jenom pomoci znamek! Slovni hodnoceni dostava student pokazde, kdyz dostava znamku. Ucitel mu prece rika, co udelal spatne atd. Rodice se svymi detmi prece take mluvi. Ptaji se jich proc maji petku, co nevedeli atd. Stejne tak rodice se prece mohou ucitelu zeptat na sve dite. A urcite nejenom na tridnich schuzkach. Pokud se ovsem o sve dite nezajimaji, tak tomu nepomuze ani zadne slovni hodnoceni.
Navic podle meho nazoru jen tezko budeme srovnavat deti podle jejich slovniho hodnoceni.
Souhlasim take s nazorem, ze i pomoci znamek se da konecna pololetni znamka sestavit velmi citlive. Je mozne vzit v uvahu i dalsi veci nejen konkretni znamky ze zkouseni. Tech by take melo byt vice, treba deset. Nevim, ale myslim, ze neni mnoho ucitelu, kteri vyslednou znamku prideli pouze podle prumeru.
Do teto diskuse navrhuji take jiny zpusob hodnoceni. Misto prumeru by se mohl pouzivat median. Jeho vyhodou je, ze nebere v uvahu extremy. (Podobne to delal jeden muj byvaly ucitel, ktery vzdy vyskrtnul jednu nejlepsi a jednu nejhorsi znamku a pak teprve pocital prumer)