Diskuze

Úklid ulic od psů stojí miliony

Přes nejrůznější způsoby odstraňování psích exkrementů z ulic metropole je pohled na chodníky či dětská hřiště nadále odpudivý. Nejednoho obyvatele Prahy to rozčiluje. Údržba a úklid města každoročně stojí miliony, avšak efektivita vynaložených peněz je prakticky nulová.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Eva

29. 1. 2003 13:23
proč ne
Souhlasím s tím ,že každý by si měl po sobě a po svém psu uklízet.Je to nejjednoduší a nejlevnější!
0 0
možnosti

Jana

29. 1. 2003 8:24
Majitel musí platit i uklízet, kde je logika?
Buď ať peníze vybrané z poptaků použijí na úklid a nestrkají je na bůhvíco do rozpočtu obce či města, nebo ať je dají na provoz útulku ale platit za psa a zároveň mít povinnost po něm uklízet je přece stejně logické jako by ste platili vstupné do obchodu. Některé "drahé dětičky" ničí nově opravené vchody domů, rozhazují odpadky kolem popelnic, pohazují papírky, jejich rodiče nic neplatí a ani po nich neuklízejí. A co ožralci kteří se vprázdní kdykoliv a kdekoliv?
0 0
možnosti

Marcela

29. 1. 2003 9:56
Re: Majitel musí platit i uklízet, kde je logika?
Souhlasim s vami, ze deti, odhazujici papirky a cokoliv, delaji take neporadek, nemluve o vajglech nasich kouricich spoluobcanu, nicmene je porad mensi tragedie slapnout na vajgl nez do psiho ho*na uprostred chodniku. Bude vam to mozna znit divne, ale platit i uklizet JE logicke. Stejne jako platite poplatek za odpad a presto pytle s odpadky hazite do kontejneru a ne na chodnik, stejne jako platite poplatek  za sveho psa a presto mu kupujete zradlo, mozna to nejsou uplne trefna prirovnani, ale snad je to pochopitelne.  Nevim, jak je to s poplatky za psy v Anglii (byla jsem tam jen kratce a bez jakehokoliv psa), ale na kazdem rohu visi nenapadna cedulka, ze neuklidite-li po svem psovi, bude vas to stat tisic liber. To uz je docela motivace, vidte :)
0 0
možnosti

Echo

28. 1. 2003 16:49
Uz jsme tim znami i ve svete!
Prekvapilo me, kdyz jsem minulou sobotu v priloze The Guardian cetl clanek, ktery sice primarne hovoril o necem jinem, ale zminoval, ze Cesi musi mit hrozne radi psy a mit jich hodne, nebot cele historicke centrum Prahy ma obechcane (a obdelane) rohy domu. I takhle mirne zkreslena informace nas prezentuje pred svetem, bohuzel.
0 0
možnosti

siddo

28. 1. 2003 16:22
Bohužel ....
Bohužel, ale jak zjišťuji, všechno, co bylo pro pejskaře uděláno, je k ničemu,.Sama jsem měla 14 let fenku jezevčíka Betynku a vždy jsem po ní uklízela. Nepotřebovala jsem pytlíky, aníi koše. Prostě z domu jsem vyšla již s igel.pytlíkem v kapse ( a ne jedním ). Zrovna tak, jak lze bez doteku s daným brát pytlíkem pečivo, zrovna tak, lze sebrat exkrement po miláčkovi.Jen se ohnout. A vadí to i mně, že je všude s prominutím nas....! Ty psi za to nemohou. Všechno je v lidech. Kdyby se městsčtí strážníci místo pokut za špatné parkování opravdu zabývali důsledně kontrolou majitelů psů v tomto ohledu, bylo by čostěji. Prostě lidé potřebují nad s sebou drába. Bohužel!
0 0
možnosti

Graetar

28. 1. 2003 12:42
Pejskaři vs. graffiti
Z níže uvedeného jsou vyjmuti výtvarníci, kteří neničí všechno co jim přijde pod ruku, aby si dokázali, jak jsou in, a aby dokázali ostatním, že počmárat byť i historicky cennou zeď je ten správnej adrenalinovej životní styl, bez něhož se neobejdou. Stejně tak se to netýká majitelů psů, kterým není zatěžko nést za svého miláčka plnou odpovědnost, včetně nepříjemného uklízení.
Jaký je rozdíl mezi graffiťákem a pejskařem? V podstatě nulový:
Sprejer něco zanechá na fasádě, kde je to nežádoucí, a odejde. Že se to nelíbí majiteli fasády i ostatním, kteří by se radši dívali na původní dům, ho nezajímá. Odstraňování jde na vrub města.
Pejskař něco zanechá na chodníku, kde je to nežádoucí, a odejde. Že se to nelíbí chodcům, které nebaví poskakovat mezi výkaly, ho nezajímá. Odstraňování jde na vrub města.
Rozdíly tu samozřejmě jsou - graffiti je provozováno víceméně pod rouškou ilegality, navíc má "vlastní", velice "povedený" paragraf. Jedni znečišťují domy, druzí komunikace - v podstatě je to fifty-fifty...
0 0
možnosti

Michal

28. 1. 2003 11:42
Víc než...
Víc než posraný ulice mi vadí posranej a vším možným zaneřáděnej balkon. Nemám nic proti ptákům ale ty okřídlený potkány - holuby by se mělo nařídit hubit jako krysy! Očividně se přemnožili jako.... Nejhorší na tom je fakt, že jediný povolený je jen likvidovat jejich vajíčka. Kdo by nedej bože ublížil, holubovi tak má na krku ochránce zvířat a trest, kterej může být až 2 roky!!! Je myslím nejvyšší čas s tím začít něco dělat  
0 0
možnosti

Buddha

28. 1. 2003 11:54
Re: Víc než...
No, konkretne tomu balkonu, a neznam presne situaci, muze pomoct pridelani takovejch plastovejch hrebinku tam, kde ty ptaci sedej, takze uz tam nesednou. Neni to ale moc esteticky, takze jestli sedaj na zabradli, nebo dokonce na balkon samotnej...
0 0
možnosti

Buddha

28. 1. 2003 11:26
No a to je vono
...záleží hlavně na majiteli, zda po psovi uklidí. V opačném případě mu hrozí až tisícová pokuta. Strážníci to však většinou řeší domluvou. Tak proč nedávají pokuty, nemusí hned tu tisícovku, ale každá stovka zamrzí. Když jdu po ránu ulicí stylem slalom mezi lejny, případně rozšlapanými, mám chuť psovi, kterej se vysere a není to po něm uklizeno, zbít majitele. Co takhle naučit psa, aby naznačil majiteli svůj úmysl a ten by mu podstrčil něco vhodného k pohodlnému odhození do odpadků. Protože sbírat lejna pomocí mikrotenového sáčku může být poněkud dobrodružné. A pro asociály, kterým jsou podělaný ulice ukradený, tu zůstanou ty pokuty.
0 0
možnosti

Pavel

28. 1. 2003 12:27
Re: No a to je vono
Souhlasím. Pobyl jsem nějaký čas v Anglii, tam je zanechání hovínka třeba na trávníku v parku pokuta od 1000 (slovy tisíce) liber výše a tvrdě se vymáhá. Taky tam je všude čisto.
0 0
možnosti

Pierre IX

28. 1. 2003 11:24
Nejsou sacky? To je vymluva??
Ja teda nevim, ale co je to za vymluvu, ze nemuzou uklidit, kdyz u kosu nejsou sacky?? Zrovna ziju v Norsku a neznam misto, kde by byly k dispozici sacky - kazdy majitel psa (no dobre, vetsina, i tady se najdou prasata) si je kupuje sam, stejne jako zradlo pro sveho milacka. A ma ho s sebou pri venceni. Ja teda nevim, co by v tom Cesku jeste chteli.. Aby stal na kazdym rohu profesionalni utirac zadku a sberac exkrementu?? Do nebe volajici bezohlednost...
0 0
možnosti

tampon

28. 1. 2003 14:28
Re: Nejsou sacky? To je vymluva??
Tak,tak. Všechno jsou to jenom výmluvy k zakrytí vlastní bezohlednosti a lenosti.
0 0
možnosti