Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za smrt pod trampolínou padly podmínky

Olomoucký soud potrestal smrt školačky, kterou zabila špatně upevněná trampolína. Vychovatelka dostala dvouletý podmíněný trest. Ředitelka školy, ve které k neštěstí došlo, odešla od soudu s jedenapůlroční podmínkou. Správce tělocvičny byl osvobozen.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Dianka

žádná zodpovědnost-tři roky za smrt holčičky je "sakra" moc málo!!!
Každý rodič šestiletého dítětě dává svou důvěru pedagogovi, že se o dítě postará-naučí ho, ale také musí na něj dávat  pozor. Vždyť to jsou děti a učitelka je tam na to, aby se jim věnovala-je to její povolání.Zajímalo by mě, kde byla v tu dobu kdy se to přihodilo?Doufám, že nikde nevykecávala jak to všechny umí.Pro takové nezodpovědné flákačky bych navrhovala mnohem větší trest.Doufám, že je to poučení i pro ostatní pedagogy
PS:Rodičům holčičky upřímnou soustrast.
 
 
0/0
19.3.2003 10:31

vanda

Re: žádná zodpovědnost-tři roky za smrt holčičky je
Ta žena se právě věnovala dětem,které šplhaly na tyči. Kdyby sis všechno pořádně přečetla, tak bys nepsala, že někde vykecávala. A nebyla to učitelka, ale vychovatelka ve školní družině!Neházejte všechnu špínu na učitele. A co jejich nadřízené orgány a ministerstvo školství?
0/0
19.3.2003 12:54

pan prasátko

smrt za smrt
Taková nesvědomitost by se měla trestat více a ne takhle formálně.Já navrhuji smrt za smrt
0/0
18.3.2003 14:04

trampolina

Re: smrt za smrt
Popravit vsech 20 deti, co rozhoupaly trampolinu a prevratily ji? To snad ne!?
0/0
18.3.2003 14:59

pan prasátko

smrt za smrt
Taková nesvědomitost by se měla trestat více a ne takhle formálně.Já navrhuji smrt za smrt
0/0
18.3.2003 14:04

SOLDAT

Dotaz
Působí tyto pracovnice na té škole ještě?
0/0
18.3.2003 1:42

black horse

Je smutné, že se vždy musí něco tragického stát, aby se věci napravili.
Bohužel realita dnešního Česka.Co bude asi dalšího... Mimochodem ta učitelka z toho vyvázla pěkně hladce! Podmínka mi přijde značně neadekvátní. Na základě závěru soudu bych čekal spíše nepodmíněný trest.
0/0
17.3.2003 19:32

Luděk

Pokud bude ve třídě pres 30 žaku,tak nikdy všechno neuhlidate.Ve světě je normalni kolem 18 a už to je dost.Jenže na víc učitelu nejsou prachy,jako všude v republice.
0/0
17.3.2003 19:06

Milacek publika

Take jsme v telocviku radili
Je to spis tim ze deti museji sedet v lavicich jako prikovane a kdyz dostanou trochu volnosti je problem na svete. Byli jsme take nekolikrat blizko prusvihu, ale ucitele nemuzou zvladat vsechno. To by musel byt jeden zak a jeden ucitel pripoutani porad u sebe. Stacilo ze ucitelka sla popohnat deti ven ze satny aby sly do telocvicny a tato chvile byla klicem k nestesti.
0/0
17.3.2003 17:23

Asassin

Co se dá dělat...
Pro rodiče malé Lucinky to musí být peklo.Ale názory jako,zrušit TV nebo potrestat ty nevinné učitelky není řešení.Někdy se stanou věci,kterým prostě nemůžeme rozumět-bohudík.
0/0
17.3.2003 16:45

Harden

Re: Co se dá dělat...
Mela dostat zakaz cinnosti a k tomu podminku. Prece kdyz nezvladla TV tak, ze to skoncilo smrti, tak na tom fleku nema co delat. Kdyz prejedu dite, ktery mi vybehne pod kola z party decek, tak krome ridicaku pridu taky o par let svobody a natvrdo. Ona si odkracela s podminkou. Dobry. Nevinny ucitelky. A na co tam teda sou ?
0/0
17.3.2003 22:47

Tom

slepice
Až na základních školách nebudou učit slepice s IQ automatické pračky, těžko se kdy něco podobného stane. Hergot, odvolávat se na předpisy, když vidím, že se něco stát může, ale x let se nestalo, to je ubohost.
0/0
17.3.2003 16:40

joe

Re: slepice
Myslim, ze by se to mohlo zlepsit az budou ucitele dostavat lepsi platy a jejich prace bude vice uznavana. Jinak se moc chytrych lidi o tuto praci zajimat nebude a radsi pujdou delat neco jineho. Osobne by se mi nechtela studovat VS, aby mi pak za mizernej plat deti davali co proto. 
0/0
17.3.2003 17:33

oko

Zákaz tělesné výchovy!
Pořád tvrdím, že tělesná výchova by neměla být na ZŠ povinným předmětem. Jde o relikt "spartakiádní éry". Traumatizovány jsou tím v současnosti děti i kantoři. Při plném počtu dětí ve třídě a 1-2 pedagozích zcela logicky roste pravděpodobnost zranění včetně smrtelného. Kdo z dětí nebo rodičů by si to přál, mohl by např. navštěvovat odpolední sportovní kroužky. Co vy na to, paní ministryně?
0/0
13.3.2003 20:50

Magdalena

Re: Zákaz tělesné výchovy!
SOUHLASIM-DOKONALEJ NAPAD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
0/0
14.3.2003 10:52

Buzková

Re: Zákaz tělesné výchovy!
Tak hele - podívej se, jak vypadají děcka v Americe, když nemají povinnou tělesnou výchovu - jsou dvakrát tlustější, než ty naše. Čím to asi taky bude?
0/0
17.3.2003 16:42

Jana

Re: Zákaz tělesné výchovy!
Jasně, v dnešní době, kdy je stále víc dětí vyloženě obézních zakážeme pohyb, protože by se někomu náhodou mohlo něco stát. Raději je posadíme k počítači, kde je to bezpečné a do ruky jim strčíme tabulku čokolády. :-((
0/0
17.3.2003 16:49

Bomb20

Re: Zákaz tělesné výchovy!
Nevěřím, že takovouhle blbost může nějaký člověk vůbec napsat, nebo jde o vtip? Můj typ: přispěvovatel "oko" váží přes sto kilo a v mládí byl traumatizovaný tím, že nebyl pohybově zdatný. Jinak by takovou kravinu napsat nemohl. Naopak, sport upevňuje v dětech smysl pro fair play, definuje hodnoty, přispívá k lepšímu sociálnímu cítění a v neposlední řadě je zdravý. V současnosti, kdy polovina populace je obézní, chce někdo rušit tělocvik? To se mi snad jenom zdá sakra!!! Přemýšlejme hlavou a ne panděrem! Nebo zakážeme užívání léků, protože se s nimi nějaký nešťastník předávkoval? ..angry...
0/0
17.3.2003 17:48

Pavel z Kopidlna

Re: Re: Zákaz tělesné výchovy!
Hele, sporťáku, už máš chlapa ????
0/0
17.3.2003 18:06

Guderian

No a?
No tak trampolína nebyla přidělaná ... a co má bejt? Ve škole je spousta nepřidělanejch věcí. Skříň není přibitá ke zdi. Židle není přišroubovná k podlaze. Kostlivec není přilepený k vitríně. Ti malí parchanti něco rozhoupali a shodili na jiné dítě! Je to vina těch spratků.
0/0
13.3.2003 13:28

Asassin

Re: No a?
No ty seš ale chudák,to nemáš ani kousek úcty?Chceš asi jenom šokovat a vytáhnout se,co?Takové lidi odsuzuju...
0/0
17.3.2003 16:49

tráva

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
17.3.2003 19:19

Edita

Re: No a?
Je to pravda. Uhlídat 25 dacanů je fakt síla.Doufám, že ty malé ludry, co to rozhoupaly,dostaly aspoň na prdel a do smrti si to budou vyčítat ony i jejich rodiče, kteří je nedovedli vychovat tak,aby poslouchaly paní učitelku!Kdyby děvčata byla poslušná,nelumpačila, nic by se nestalo!
0/0
18.3.2003 11:33

Cynik

skoda
skoda, ze si ta holcicka uz nezasuka. ani nevedela o co prichazi :)
0/0
13.3.2003 13:10

Magdalena

Re: skoda
Nejsem uzkoprsa, to vazne ne, -"sukani" je fakt skvely, ale nemuzu pochopit, ze je to to jediny, co se Ti vybavi, kdyz chces komentovat tak strasnou udalost. Typla bych Te na panice. Zustanes jim nadosmrti, protoze jsi vic nez odpornej.
0/0
13.3.2003 20:20

tráva

Re: skoda
přesně takovýhle hovadiny psával Sataník.  Pak se div, že je každýmu putna, když se  nějakej puberťák složí .
0/0
17.3.2003 20:44

Hard

nešťastná náhoda ?!
Tohle nemůže být nešťastná náhoda....Mít opřenou jen tak o stěnu bez jakéhokoliv zajištění sestsakramentsky těžkou trampolínu je dráždění hada bosou nohou. Spadnout to mohlo kdykoliv, "jen" je obrovskou tragédií, že to děvčátko stálo pod ní. Pedagogové můžou za smrt, a tak by za to měli pykat, i když vím jak je těžké děti hlídat, taky budu pedagog...
0/0
13.3.2003 12:45

magda

Re: nešťastná náhoda ?!
Ano. ta trampolína měla být připevněná, ale byla to nešťastná náhoda. Stála tak desítky let a pod ní hodně dětí i dospělých, kteří za ně zodpovídali( i jejich rodiče). Bohužel, nikoho nikdy nenapadlo (revizák to taky viděl), že by se mohla převrátit. Anebo napadlo, ale neotevřel hubu.
Vychovatelka, která tam byla v osudném okamžiku, je už potrestaná. Nävždy to bude mít před očima. Zkuste se vžít do její kůže.
 
0/0
18.3.2003 8:01

Magdalena

ze skolstvi
To co se stalo, je vic nez strasne. Pri stredni skole jsem mivala praxi ve skolkach a skolach a vim, jak je tezke krotit deti. Nikdo nevidel co se o te nestastne hodine opravdu stalo. I kdyz zaver je jasny-smrt! V kazdem pripade si myslim, ze ti ucitele jsou potrestani uz jen prvni myslenkou, se kterou se kazde rano probudi. Nadosmrti se nezbavi pocitu viny a prani vratit zpatky zivot male Lucinky. Jejich nezodpovednost bych resila vyloucenim ze skolstvi. Trest vezeni bych rozmyslela hodne dlouho. Jen si vemte, jak jsou v dnesni dobe trestani vrazi, kteri zabiji zamerne a krute. Odnetim svobody na smesnou dobu. Neumim si ale predstavit  ze jsem rodic Lucinky- to bych se na vec divala asi uplne jinak. Soud ma pred sebou opravdu tezky ukol.
0/0
13.3.2003 12:00

Zuzi

Pochybily
Samozrejme ,ze za to mohou ty ucitelky.Jakmile maji deti ve skole,prebiraji za ne uplnou zodpovednost a urcite by mely byt myslenkami krok pred detmi.Nezlobte se na me,ale to je nenapadlo,kdyz videly ostatni deti,jak trampolinu rozpohybovavaji,je muze spadnout?Bud jen tak na zem ci v tomto pripade na holcicku?Urcite si povidly a nevenovaly detem pozornost.Ponesou si to sice do hrobu,ale maji urcitou zodpovednost,od kterenemohou jen tak odejit.
0/0
20.2.2003 14:15

Magdalena

Re: Pochybily
Ahoj Zuzi, mozna mas pravdu, ale jak jsem napsala, pri stredni skole jsem mivala praxe ve skolach a jinych vychovnych zarizenich. Nechala jsem toho a dala se na uplne jinou drahu, kde jsem zodpovedna leda tak za sebe. Petilete deti, mi vypravely dej Krajnich mezi, ktere se tehda vysilali ve 23.30. Spoustu deti vychovava Tv. Je mi jasny, ze prepracovany a nervozni ucitelky vyuzijou kazde chvilky, kdy muzou pokecat...je to nezodpovedne ale....  Byt Lucinka moje, nevim co bych delala. Ty ucitelky by uz nemely ucit!!! Ale basa?
0/0
13.3.2003 12:13

kristina

Nestastna nahoda
je samozrejme tragicke, kdyz zbytecne zahyne kdokoli, zejmena male dite, ale vinit z toho ucitelky? trampolinu prece rozhoupaly deti, ne? jiste tam stala jiz dlouho a to, co se stalo, je proste nestastna nahoda, ve spatnou dobu na spatnem miste...
naprosta vetsina ucitelu ve pretizena a mizerne placena, jak maji uhlidat bandu 20 - 35 deti, kdyz jedine, co muzou, je na ne kricet?
ucitele v CR nikdo nejde delat kvuli penezum a tyto dve zeny se budou touto tragedii jiste trapit nadosmrti. za mrize patri skutecni kriminalnici!
0/0
29.1.2003 23:54

Hajdalak

Kdyby..
..treba dodrzely obe ucitelky vsechny predpisy, nemuselo se to stat.
0/0
27.1.2003 23:26

no comment

no comment
Zlí a opovrženíhodní učitelé, doktoři, prodavači apod. a hodní a ušlechtilí vrazi , zloději, "tuneláři". To máme ale zákony a pořádek. To už není ani bo....el, protože i v něm jsou určitě nějaká pravidla. To je ta naše typická česká demokracie.
0/0
27.1.2003 23:11

admiral_Patvar

Re: no comment
Vol Grebeníčka, ten to tady vypucuje a ty si můžeš na 1.máje zamávat.
0/0
28.1.2003 8:41

Magdalena

Re: no comment
Mas pravdu, posmlsnout si na nestastne nahode, trestat maly ptacky. Velky  at litaj. Svobodu zlodejum!Co bysme si bez nich pocli?!Byla bych uplne v pr....,kdyby me alespon jednou neokradli. Jak rada platim dane za vrahy a stavbu dalsich podzemnich cest-tunelu-v demokraticke CR! :)
0/0
13.3.2003 12:52

Pavel_MAIF

náhoda.....
Prostě nejde uhlídat všechno co se může stát....zranění jsou běžná i u studentů VŠ. Co vše se dětem může stát??? Prostě náhoda...
0/0
27.1.2003 22:53

Monet

Re: náhoda.....
A co kdyby to nahodou bylo Tvoje dite?
0/0
28.1.2003 1:16

Re: Re: náhoda.....
Vetsine smrti lidi mladsich 50 let se da nejak zabranit... tak proc jich umira tolik?
0/0
28.1.2003 1:33

radek

Re: náhoda.....
meleš hamotiny
0/0
28.1.2003 7:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.