Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rychlá oprava metra odborníkům vadí

Dopravní podnik podle pražských hasičů zbytečně spěchá s opravou metra. Některé poškozené vybavení nechal jen opravit a namontoval ho zpět, tvrdí. Podle nich jsou probíhající opravy příležitostí k důkladné rekonstrukci v souladu s novými protipožárními normami. Spěcháme, ale ne na úkor bezpečnosti, tvrdí Dopravní podnik.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Petie

Hlavně ať jezdí
Mě osobně je fuk, jestli do metra dávají staré nebo nové díly. Hlavně ať už jezdí. Začíná mi docela slušně vadit jezdit do práce hodinu přeplněnou tramvají, kde je nedýchatelno a na omdlení....To se to kecá o řádných opravách, když se Vás to netýká....
0/0
28.1.2003 16:14

Franta Jetel

Národní divadlo
Metro je brnkačka ale jsem zvědav jak se bude, podle nové vyhlášky, dávat do stejného stavu jaký byl při kolaudaci třeba Národní divadlo? Ty petrolejky na svícení se dneska budou asi těžko shánět.
0/0
26.1.2003 3:10

Praha

Nedostatky vetrani:asi2roky nazpet vLondyne cca100lidi!
Projedte si nejake www o katastrofach a asi v 99.roce se na 1 z londynskych prestupnich stanic stalo to,ze zacal horet prach pod vstupnima eskalatorama do horni stanice. Nez to se to zjistilo, horelo to uz tak ze se hasilo nekolik hodin. Protoze to byla ale stara stanice,nebylo tam uplne ok pozarni odvetrani a kdyz se to najednou rozhorelo poradne, lidi se tam v hustem dymu ztraceli,a protoze i unikove cesty byly plne koure, tak se tam tehdy udusilo asi 60,nebo 80lidi, to uz si dohledejte sami... PS:vagony prazskeho metra hori nekolikrat do tydne,vetsinou ale prohori jen material v male casti podvozku a plamen se nerozsiri, tak to poznate,jen ze to trosku zasmradne...
0/0
23.1.2003 22:31

Rumburak

Vyhazování peněz
Proč se tam davají staré materialy? Protože majitelé zainteresovaných stavebních firem nebudou mít za pár let peníze (práci) a tak se jim nové, bohatě placené zakazky na předělání toho, co tam teď dělají budou hodit!
0/0
23.1.2003 21:49

metrAk

krtci
fajn je ze dokud ste nevedeli v jakejch je metro srackach tak ste s nim fsichni hojne jezdili - tak hojne ze so do nej kolikrat us ani nedalo nacpat - ted povodne ukazaly ze nase super metro, nas kryt pred atomovou valkou, povodni, spalnickami, uplavici, ryme a buh vi proti cemu este je uplne na howno a dalsi rekonstrukce jsouprovadeny tak, ze budem radi pokud se metro dostane aspon do technicky tak spatnehos tavu jako predtim fsichni remcate - jednoducha rada - nejezdete metrem - taky to nedelam dys nemusim ... metro je uplne nejhorsi - gdyby se tam fakt neco stalo tak vas bud uslapou, nebo se tam ztratite v tunelech, nebo se udusite, nebo vas tam v lepsim pripad eprekvapi nejaka ta velka voda ... jo a hlavne si tam fsichni vlezte do krytu az se venku bude neco ... :) at mame mi kery zustanem venku vic manevrovaciho prostoru - predem vsem kteri se sebeobetuji pro spolecnost - a pro me - dekuji... :D
0/0
23.1.2003 16:43

Siky

Hee ???
Co to meles ???
0/0
23.1.2003 13:49

Siky

Re: Hee ???
To patrilo k (Sněhulka , 23.1.2003 12:22) ...
0/0
23.1.2003 13:51

Sněhulka

Právě jsem na Blesku ...
četla o ()Dobrotce1, to je opravdu paranoia. Bacha na ní !!!
0/0
23.1.2003 12:22

Caradac

oprava metra
jasne, jen to pene odflaknete ve stylu 70. let. Socialismus pokracuje ...
0/0
23.1.2003 12:20

Maces

ochranný systém metra
Funkce metra byla spojovaná rovněž s jeho ochranným systémem, jehož budování spolklo cca 1O % investic. V oficiálních zprávách bylo uvedeno, že metro poskytne úkryt pro 3OO tis.obyvatel. Zajímalo by mne, jestli tato skutečnost platí dodnes nebo někdo upřesní, že tomu tak není. Magistrát hl.m.Prahy, který potvrzoval organizacím poža- davky na ukrytí jejich zaměstnanců mlčí ani se neobtěžuje sdělit, kdy se k tomu vyjádří. Za současného stavu si nedovedu představit, že by měl někdo zájem ochranného systému metra využívat.
0/0
23.1.2003 11:52

MethMan

Všechno měnit
Podle mé znalosti byla vyměněna naprostá většina (chtělo by se mi říct všechny) kabelových rozvodů, které se ocitly pod vodou, veškerá trafa, signalizace atd. Bohužel největší objem peněz na opravy se utratí za povrchové úpravy ve stanicích. Jedná se většinou o výměnu foršusových ekron a dalších socialisticky-racionalistických výpotků. Rozhodně se nemyslím, že se stavebně snižuje požární bezpečnost stavby. Funkčnost EPS ovšem neznám.  
0/0
23.1.2003 11:18

MethMan

A kolik?
Víte někdo kolik dosud lidí zemřelo v Metru kvůli ohni? Osobně si žádnou takovou záležitost nepamatuji.
0/0
23.1.2003 11:05

DP nejezdící

Re: A kolik?
Tak to je teda pěkně blbej argument. Lepší je snad průserům předcházet, než hledat řešení až poté co se něco stane.
0/0
23.1.2003 11:42

MethMan

Re: Re: A kolik?
To nebyl argument jen dotaz. Metro jezdí už nejmíň 25 let.
0/0
23.1.2003 11:50

Praha

asi2roky nazpet vLondyne cca100lidi!
Projedte si nejake www o katastrofach a asi v 99.roce se na 1 z londynskych prestupnich stanic stalo to,ze zacal horet prach pod vstupnima eskalatorama do horni stanice. Nez to se to zjistilo, horelo to uz tak ze se hasilo nekolik hodin. Protoze to byla ale stara stanice,nebylo tam uplne ok pozarni odvetrani a kdyz se to najednou rozhorelo poradne, lidi se tam v hustem dymu ztraceli,a protoze i unikove cesty byly plne koure, tak se tam tehdy udusilo asi 60,nebo 80lidi, to uz si dohledejte sami... PS:vagony prazskeho metra hori nekolikrat do tydne,vetsinou ale prohori jen material v male casti podvozku a plamen se nerozsiri, tak to poznate,jen ze to trosku zasmradne...
0/0
23.1.2003 22:24

Stealth

Ještě, že jezdím tramvají
A jsem v pohodě! Metro jsem vždycky nesnášel, protože nejsem krtek.
0/0
23.1.2003 10:57

Jerry

Re: Ještě, že jezdím tramvají
Zkuste si dojizdet kazdy den do prace tramvaji pres pulku mesta ...
0/0
23.1.2003 12:05

abcd

No co?
Nebyla by to první urychlená stavba na úkor kvality. Někdy v prosinci jsem v novinách narazil na článek o rekonstrukci povodní zasažených domů a v něm si zedníci stěžovali, že jim mrazem mrzne malta - to mně teda opravdu otřáslo. Nechci vidět ty domy po zimě. A lituju ty lidi, budou muset asi opravovat znova
0/0
23.1.2003 10:40

admiral_Atvar

uz je to tady ! ale ja neuhorim !
protoze metrem odjakziva nejezdim. nenavidim ten prazsky nesmysl, vzdy jedu tramvaji, busem nebo i pesky jdu, abych nemusel metrem ! metro bych nechal zrusit a udelat z nej sklad jablek, brambor a jine zeleniny. kolejnice by byly vynaty a pouzity na stavbu primestskych drah. NE METRO !
0/0
23.1.2003 10:31

Jim

Re: uz je to tady ! ale ja neuhorim !
Tak si pak stoupni na hodinku nekam do centra k silnici a vesele si inhaluj... budes milovat metro, protoze ma velkou kapacitu a nedela bordel.
0/0
23.1.2003 10:41

wytousek

Re: Re: uz je to tady ! ale ja neuhorim !
Presne tak, sice nejsem prazak, ale obcas, kdyz se tam ukazu, tak na metro nedam dopustit. Je to skvela vec, rychla, a spolehliva (zrejme jak pro koho, kdyz ctu ty prispevky) ale jinak prazaci vazte si metra, napr. v Brne nic takoveho neni, je teda take fakt, ze je Brno polovicni nez Praha, tudiz tu ty saliny a busy relativne na prevoz z jednoho konce na druhy staci, ale take by se tu neco rychlejsiho hodilo treba do prace, ale jinak mate Prahu mooc ucpanou A nemit metra vubec, tak se temer nepohnete. Nic proti, ale myslim, ze je to fakt.
0/0
1.2.2003 18:47

XXX

ještě trochu osvěty k článku Větrací systém metra nefunguje
Většina diskutujících se domnívá, že v metru uhoří. Právě to je omyl - dřív se udusí. A nemusím k tomu dodávat, že kouř se šíří mnohem rychleji, než požár. Tj. nefungující odvětrání kouře je dost závažná záležitost. A dá se dost pochybovat, že staré ventilátory jsou dostatečně nadimenzovány.
0/0
23.1.2003 10:26

Martin

Náprava je podmíněna smrtí
V tomto státě dokud někdo nezemře, tak se nic neděje. Jakmile se něco stane a uhoří cca 5 lidí, ihned se celé metro zavře na půl roku a všechno se kompletně opraví. Je to smutné, ale je to tak.
0/0
23.1.2003 10:11

Re: Náprava je podmíněna smrtí
Kolik lidí umírá při omezování dostupnosi lékařské péče a vůbec nic se neděje.
0/0
23.1.2003 10:47

Lucík

smrt
    Nemíním se zabít   v 21 letech v metru, raději počkám ještě rok než bude metro jezdit, nasadí se tramvaje, ale budu mít jisté bezpečí. Dejte všechno do pořádku. Stát má prachů až, až....Těpéro
0/0
23.1.2003 9:46

Honza

Re: smrt
Nemyslim ze to bude tak strasny... Hlavne nepanikarit a uvedom si ze vetsina lidi se potrebuje nekam dostat rychle a ne se zasnene courat Prahou.
0/0
23.1.2003 10:12

XXX

není to tak hrozné
Myslím že to je takhle: DP by to stálo víc peněz, kdyby měl uplatnit všechny současné normy. Tak se holt najme expert, který za peníze posvětí tu jeden nástřik, tu nějaké kabely a tam zas o nějaký ten hasicí přístroj méně. Vše samosebou doloží věrohodnou zprávou (od toho je expert, aby dokázal obejít normy). DP má ale peníze z jiných zdrojů než vlastních, takže může i utrácet za zabezpečení - takže to v celku vyjde celkem dobře. Hůř jsou na tom čistě soukromé a ziskuchtivé společnosti - ty šetří opravdu všude. Z tohoto hlediska bych se bál víc nakupování v kauflandu než jezdit metrem... Jen si představte, jak se začne 200 lidí  hlava nehlava tlačit přes pokladny zatarasené vozíky...
0/0
23.1.2003 9:40

PP

Re: není to tak hrozné
Dobřes to napsal, souhlasím.
0/0
23.1.2003 9:47

BBB

Re: není to tak hrozné
Horší je spíš delvita na červeném vrchu. Kaufland má přecejenom únikové východy.... :-) Nebo Karlovy lázně - už vidim ty lidi skákající z posledního patra z oken... Nebo U sudu. Tam by se udusilo 90 procent lidi...
0/0
23.1.2003 9:48

admiral_Atvar

Re: Re: není to tak hrozné
v delvite na cervenem moste jsou okna, ne ? neni to zadne WTC, je to jen jedno patro. radsi zlomenou nohu nez uhoret. jinak kaufland teda ma vychodu dost, stejne jako jine supermace. navic tam se da uchylit se k regalum s mineralkami a udrzovat perimetr. ta vinarna u becky je ale vpravde tristni ! tam dolu ani nechodim.
0/0
23.1.2003 10:32

Vasoft

Re: Re: Re: není to tak hrozné
A co teprve IKEA. To je jedno velké bludiště...
0/0
23.1.2003 12:19

admiral_Atvar

Re: Re: Re: Re: není to tak hrozné
ikea ma ve strope sprchy. teda doufam.
0/0
23.1.2003 13:31

Jirka

Ať to ten hasič zaplatí ze svýho...
když je tak chytrý. Hold něco nebude podle jeho přání. Kdyby se měly všude splnit normy hasičů, tak se nedoplatíme. Stavebním firmám jde především o tržby, takže mne ani neudivuje, že na to upozorňují. Viděl bych to tak na nenasytného metrostaváka...
0/0
23.1.2003 9:37

černítko

Re: Ať to ten hasič zaplatí ze svýho...
ty jsi vůl!!!
0/0
23.1.2003 10:59

fuk

fuk
A to co je dáno do provozu funguje bez detekcí na chemické látky v ovzduší a zkuste vypátrat, kdo tohle si bere na triko. Prozatím navrhnuji dát do stanic alspoň kanáry.
0/0
23.1.2003 9:35

Olda

Ježdění nad bezpečnost !
..v žádném případě nemůže být požární zajištění stanic horší, než před povodněmi..
jestli je na tom tak, jak bylo před povodněma metro bezpečným krytem, potom už do něj nevlezu a jezdím jen autem. Panu Wowesnýmu se to kecá, když vidí, že až tam uhoří 200 lidí, tak vznikne vyšetřovací komise, on bude jejím členem a ty vyšetří to, že za to nikdo nemůže.
Jestli stojí otázka tak, zda by bylo lepší, aby metro nejezdilo o půl roku déle, ale udělalo se vše bezpečně, moderněji a pořádně, když už se do toho cpou peníze, aby bylo na nejlepší úrovni apoň po bezpečnostní stránce, tak si myslím, že odpověď musí znít ANO i kdyby to mělo stát víc. Termín jaro 2004 je blbost, protože se vždy ve všem jako vždy přehání. Hádal bych to tak do léta.
Mám podezření, že tady ovšem byla politická objedánka, aby to bylo co nejdříve kvůli trapnému zasedání NATO a jestli tam v budoucnu někdo uhoří, to je jedno. Kdyby po letošních povodních někoho z Dopravního podniku nebo Metrostavu zavřeli, tak by si asi ostatní rozmysleli se pod takouvouto rekonstrucki podepsat. Ale to se nestane, takže pod heslem "..co, lidi? Lidí je jako sraček.." jedeme dál.
0/0
23.1.2003 9:30

LJ

Re: Ježdění nad bezpečnost !
Absolutně souhlasím!! Nechápu, že když se dělá nějaká rekonstrukce (zvlášť takové stvavby jako je metro), že nemusí odpovídat současným předpisům o bezpečnosti, které jsou v platnosti. Vzdyť tu rekonstrukci musi taky někdo zkolaudovat. Chyba je taky v zákoně a měl by se změnit. Za šest miliard si myslim, ze by se dala udělat rekonstrukce, která by odpovídala současným protipožárním a bezpečnostním predpisům a to bohatě. Jenže DP za pár let bude žádat o dalši peníze na rekonstrukci rekonstrukce..... To je bordel. A nakonec na to doplatí zase jenom obyčejní lidi, kteří tam jednou zůstanou. Nazdar
0/0
23.1.2003 9:50

jo

"Vsechny nove materialy odpovidaji norme..."
"Vsechny nove materialy odpovidaji norme..." To je dobre, aspon petina materialu nebude horet a coudit.
0/0
23.1.2003 8:57

PresiDeath

Metro
Rád bych podotkl, že tento článek o opravách a informace v něm uveřejněné jsou dosti zavádějící. Nikdo neví, jak to tam opravdu je, protože to jsou interní záležitosti DP-Metro. Novináři mají přístup do podzemí a do zázemí metra vstup zakázán a když se tam nějaký už dostane, tak tomu rozumí jako koza náklaďáku a musí si něco vymyslet, musí přeci něco napsat do svého článku.
Ještě bych rád dodal, že strojvůdci jsou cvičené opice a nemají žádnou zodpovědnost za cestující. V případě, že strojvůdce zkolabuje, tak metro je zabezpečené tak, aby vlak bezpečně zastavil nebo dojel do stanice. To říkám jen proto, abyste chápali třeba řidiče tramvají, kteří se dožadují vyšší mzdy.
 
0/0
23.1.2003 8:46

Pavel

Re: Metro
No, v jednom rozhovoru se strojvůdcem Metra jsem četl, že strojvůdci většinou tu automatiku vypínají a řídí vlaky ručně, aby se tak nenudili. Smozřejmě nevím, do jaké míry můžou to zabezpečení vypnout.
0/0
23.1.2003 9:04

Roberto

Re: Metro
Vzhledem k faktu, že na metru nějaký ten čas pracuji, vím  moc dobře  v jakém stavu je pražské metro. Ano sice máme nejčistčí metro v evropě, ale technický  stav??. Člověk si asi nevybere, ale pokud nemusíte nesedejte do zadních vagonů soupravy. 
0/0
23.1.2003 9:05

Jindra Vostra

Re: Re: Metro
Proč zrovna zadní vozy  jsou více nebezpečné?
0/0
23.1.2003 9:32

martin

Re: Re: Re: Metro
A co MIB2. Taky to byl poslední vagon.
0/0
23.1.2003 9:51

smet

blbost
Souhlasím s DP, jestliže budou dělat stanice kompletně znova tak ty stanice budou o rok déle zavřené! To by plynulosti přepravy nepomohlo. Navíc by se napakovali další a další kamarádíčci zadavatelů apod.. Nic takového! Jen omejt a šup stim zpátky!!! Ať to stojí jen to Savo a bandu úkáček.
0/0
23.1.2003 8:36

fanfán tulipán

Re: blbost
Za těch 3 - 6 miliard co to bude i tak stát je to Savo nějaké předražené
0/0
23.1.2003 9:05

Renoir

Re: blbost
Na tvem prikladu je jasne videt, jak si dnesni spolecnost pod vedenim CSSD zcela automaticky zvyka na uplatky. V normalnich zemich by se takove investice schvalovaly ve vyberovych rizenich a stalo by to tech sedm miliard vcetne zcela novych materialu.
 
0/0
23.1.2003 10:36

K.

Kocourkov
V tomhle státě se dějou věci, kterým nebudu v životě rozumět! To se s tím začnou pořádně zabývat, až dojde k nejhoršímu a uhoří (nebo se udusí) v metru X lidí?!?!!
0/0
23.1.2003 8:23

Rabbit

Re: Kocourkov
Někdo se holt nepoučí. To jim to jednou nestačilo? To musej tu práci odfláknout znovu?   P.S. Jo zapoměl jsem, jim je to jedno, prože když se něco stane tak za to stejně nikdo nebude moci.
0/0
23.1.2003 8:33

Michel

Re: Kocourkov
Aby to teď předělávali je úplnej nesmysl. To by museli zavřít a předělat úplně všechny stanice na dlouhou dobu, nebo rovnou vyrazit nové tunely vedle, což by možná bylo jednodušší a levnější. Pokud má někdo o sebe příliš velký strach, může jezdit taxíkem, nebo běhat pěšky. Já osobně hodlám dál používat metro. A jsem moc rád, že ho dokázali dát do kupy tak rychle a dobře. Dopravní podnik podal heroický výkon, stejně jako při organizaci náhradní dopravy.
0/0
23.1.2003 9:14

Romeo

Re: Kocourkov
Jo, a pak budou páni šéfové DP pouze usilovně tápat "kdepak se asi mohla stát ta chyba..."
0/0
23.1.2003 10:12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.