Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za neonovou recesi hrozí pokuta

Recesistická instalace neonových symbolů na Malé Straně bude mít zřejmě soudní dohru. Majiteli Hergetovy cihelny, který na střechy umístil dvoumetrové svíticí káry, piky a kříže, hrozí pokuta až sto tisíc korun. Neony na budovu instaloval jako doplněk k červenému srdci na Pražském hradě výtvarníka Jiřího Davida. Instalaci ale nepovolili ani památkáři, ani magistrát.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Nova verze symbolu
pokud se prezidentem stane Milos: http://andrea.feld.cvut.cz/chat/images/HradB002.jpg Srdicko bylo sice infantilni, ale nekdo ho tam chtel dat a ja proti tomu nic nemam. Jsme ve svobodny zemi, jestli existuje nekdo, koho to srdce nejak omezuje, muze si stezovat u soudu... Ty dalsi symboly jsou docela dobry, aspon tam to srdce neni tak nevkusne samo. Pamatkari jsou magori, podle nich bych asi potreboval stavebni povoleni kdyz si budu chtit o vanocich ozdobit stromecek neonovou hvezdou. Nehlede na to ze ty neony behem tydne zmizi.
0/0
23.1.2003 1:37

Graetar

Re: Nova verze symbolu
Tvůj vánoční stromek není hlavní silueta a památka Prahy...
0/0
28.1.2003 11:52

stale_doufam

Stejna prava..
Myslim si, ze je to zcela v poradku, protoze kdyz takovy hnus dokaze dat na hrad prezident republiky, muze i majitel sve vlastni restaurace. Byt tim majitelem, udelam to take, aby prezidentovi doslo, co za hnus to vlastne na tom hrade ma. A pokud nedojde(coz je pochopitelne a jasne), tak dikybohu, ze uz je pryc.Prezident by mel jit lidem prikladem a to take udelal, lidi si z nej priklad opravdu vzali..:)
 
0/0
22.1.2003 20:02

Lidožrout

Re: Stejna prava..
Podepíšu každou řádku. To jsme to dopracovali. Když pan prezident umístí na Hrad, který není jeho a ještě navíc na kostel a na nejznámější siluetu v této zemi něco, co nejvíce připomíná reklamu bordelů houfně v Čechách zakládaných sovětskými soudruhy mafiány, je to v pořádku. Jestliže si ovšem soukromý majitel (tedy občan) na střechu svojí vlastní hospody, umístí něco, co bordelovou reklamupřipomíná daleko méně, hurá na něj! Naprosto typické!  Pane prezidente, je toto projev oné, Vámi neúnavně propagované občanské společnosti? Je-li tomu tak, tak kontatuji s pocitem nesmírné úlevy, že Vaše funkční období je jednou pro vždy pryč.
0/0
23.1.2003 14:31

jojo

Co máte pořád s těmi bordely ?
Já do vykřičených domů nechodím, tak mě Havlovo srdce nic neevokuje a jsem v pohodě  A srdce jako symbol se mi líbí
0/0
24.1.2003 15:18

admiral_Atvar

je to bozi !
konecne to uplne prevratilo odporny symbol havlovstvi, za ktery jsem se stydel ! ted je to srdce jen nevinna hricka. pan podnikatel, ktery to vymyslel, musi byt genius ! genius ! jen at havel vzteky pukne ve sve laskyplne nenavisti.
0/0
22.1.2003 16:20

Saddám

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
22.1.2003 15:08

Bobb

Re: zatknout a postavit pred soud
Netvrdim, ze mnoho rozhodnuti pamatkaru je spornych a mnoho jich prispelo k zvetseni nasledku povodni, ale povodne podcenili do jednoho VSICHNI vcetne obcanu! Kdyby tady pamatkari nebyli, tak by si plno ceskych vykuku udelalo z historickeho centra Prahy cirkus a vypadalo by to tam jak v Bombaji. Centrum nejen Prahy je cilem milionu turistu, prinasi miliardy do rozpoctu (na to lide slysi), je velkou kulturni hodnotou. Nekdo to strazit musi, aby to tak zustalo. Chyby delame vsichni.
0/0
22.1.2003 15:51

gerlant

srdce=nechutne a trapne, karty=zajimava recese
Co ma symbolizovat trapne neonove srdce vyvesene na "nejdulezitejsim" miste nasi republiky? Na sidle ceskych kralu? Ze z hradu udelali bordel? Jak to vybada v cele nasi republice? Proc se musime divat na neco tak nedustojneho?
  S doplnujicimi symboly alespon tvori hezkou recesi a pod karetnimi symboly si clovek nepradstavuje vyse zminene nechutnosti.
   Verim ze pro jednodussi lidi je to "srdicko", "laska" a dobro, ale pro lidi co pobraly trochu inteligence je to nechutne a trapne.
0/0
21.1.2003 15:58

Zuza

Už se zase měří každému jiným metrem
- podle památkářů srdce na Hradě nevadí, ale v podhradí, kde neony nevidí půl Prahy, ano. Kdo má moc a peníze vždycky zákon obejde. Je to stejná situace, jako když památkáři nechali zprznit Sovovy mlýny, ale protipovodňové stěny nepovolili. 
0/0
21.1.2003 11:21

gladiator

Re: Už se zase měří každému jiným metrem
Již staří Římané věděli, že co je vhodné pro Dia, není dovoleno volovi. Na přeměření některých jedinců, kteří si ve své zaslepenosti berou urážlivým způsobem do huby člověka, jako je pan Havel by byl nejvhodnější metr dřevěný, čím silnější, tím lepší. Používat by se měl s maximální opatrností - pro jistotu přeměřit raději 25x, než 2x.
0/0
21.1.2003 14:43

sneer

Re: Re: Už se zase měří každému jiným metrem
...jenze tohle tady je demokracie, ne otrokarstvi - ostatne ten citat neni z antickych pramenu vubec dolozen - a prosim nepropagujte zde nasili proti (pocetne) skupine osob
0/0
21.1.2003 17:46

Ivana

Ale tento pán přece,
(na rozdíl od Hradu) "vyzdobil" střechu načerno. Spojení obou akcí je tendenční a neopodstatněné !
0/0
21.1.2003 10:49

stolasa @quick.cz

Venda.....
  Zda Vendo pochopíš,jaký je rozdíl mezi Vendou a prezidentem.
0/0
20.1.2003 21:05

keni

Aspon to vypada lip
Taky si myslim, ze je to pekna krav... , ale jako doplnek k tomu hroznemu srdci jsem pro. Kdyz nekdo povoli takovou hruzu jako udelat z Hradcan velkej bordel, tak proc jsou proti Las Vegas. Jeste ze ty pamatkare mame. Plno pamatek nechaj radci spadnout nez aby z nich udelali hotely a kluby.
0/0
20.1.2003 21:00

Graetar

Podnikatel po....l výhled na Hradčany???
Milé dámy studentky, ten pohled podělal už někdo jiný v polovině listopadu  Ale to vám asi ušlo, koneckonců je to vidět jenom z celé Prahy...
0/0
20.1.2003 17:29

Aferrado

Neony
Jsou to jen blbosti, které vedou k dalším blbostem. Jeden vůl něco vymyslí a už má stádo následovníků. Je to spíše tragikomické. Čeho se ještě dočkáme? Navrhoval bych pokud se nezvolí prezident a nastane na hradě bezvládí, instalovat místo srdce pěkně velkou a blikající ruku se vztyčeným rostředníkem, která by symbolizovala zájem poslanců o lid, který by si prezidenta rád zvolil sám a napoprvé.
0/0
20.1.2003 16:35

jo

Venda muze a ostatni ne?
Navic srdce strasi na hrade, kdezto ony znaky sviti dole v klidku.
0/0
20.1.2003 16:05

2525

Rovnost
Holt stále platí, že všichni jsme si rovni, ale někteří jsou rovnější. Když dva dělají totéž, není to totéž. Který památkář povolil srdce na Hradě? Mám z něho takový neutrální dojem, nevadí mi, ale nepovažuju to za UMĚNÍ. Ono totiž poslední dobou je tzv. umění o ničem - není důležité, co to je, ale kdo to dělal (a tedy čí je kamarád). Pokud si dá někdo srdce nad nevěstinec, všichni tihle "umělci" a "znalci" nad tím ohrnou povýšeně nos. Pokud ho někdo dal na Hrad, ti samí "umělci" a "znalci" to vyhlásí za velké umění, které mi nízcí nechápeme a jsou schopni vést sáhodlouhé diskuze (o ho..ě), co tím chtěl autor říci....
0/0
20.1.2003 15:48

Bobb

Re: Rovnost
To je prece zcela nepochopeni toho, o co tu jde. Hrad vsechny podminky vzhledem k pamatkarum splnil, narozdil od toho cloveka dole. Ten nesplnil zadnou povinnost, kterou mu zakony na ochranu nasich pamatek ukladaji. To je ten rozdil. Konecne rozhodnuti, tzn. souhlas nebo nesouhlas je skoro vzdycky subjektivni (jako vse, kde se rozhoduje o vzhledu neceho) a libit se muze i nemusi. Co ty vis, co kdyz by ten dole povoleni dostal?
0/0
20.1.2003 22:49

global.asa Wenca.cz

Re: Rovnost
...ale kdeže, copak jste ten článek nečetl? Jasně v něm stojí (cituji): "My jsme nic takového nepovolili a nikdo nás o to ani nepožádal. I kdyby nás někdo požádal, tak to samozřejmě nepovolíme," řekla Olga Amožová ze Státního ústavu památkové péče. . A o tom to je. Proč srdce na hradě nevadí a je tolerováno, kdežto totéž v bleděmodrém (vlastně bleděrůžovém) by památkáři "samozřejmě nepovolili"?
0/0
21.1.2003 17:34

Bobb

Re: Re: Rovnost
Proc? Odpoved jednoducha - protoze jde o dva urady, ktere rozhoduji o necem tak silene subjektivnim, jako je vzhled, estetika atd. Jeden urad rekne "nikdy", druhy ten na nahore zas muze mit a evidentne ma nazor jiny. To je to samy jako planovana skyline na Pankraci, jeden urad rekne nikdy, druhy zas kyvne. Pokuta je opravnena, bez povoleni a radneho postupu se toto neda do nejznamejsiho stredoveropskeho zasazovat. Jde o to dodrzet zakonny postup, vysledek je v tomto pripade VZDY subjektivni.
0/0
21.1.2003 22:15

Jenda Citrón

To srdce je fakt hnus
A naopak symboly na restauraci jsou opravdu vhodnou a neurážející recesí. To, že někdo dělá reklamu svému podniku je podle mého v pořádku. To, že ten dosluhující tajtrlík umožňuje zviditelnit se svým nablblým kamarádíčkům (David, Šípek a spol.) pokládám za morální úpadek.
0/0
20.1.2003 15:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.