Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidiči tramvají odmítli expertizu

Metropoli opět hrozí stávka tramvajáků. Federace řidičů tramvají neuznala výsledky studie, která srovnává náročnost profesí řidičů pražské MHD. Experti potvrdili, že je snazší řídit tramvaj než autobus nebo metro. Zástupci federace v čele s Antonínem Dubem označili údaje za zmanipulované a opustili jednání. O případné stávce rozhodnou v sobotu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Honza

ad zabrzdit... :)
Tak to me taky rozesmal... zkuste zabrzdit... vetsinou staci slapnout na brzdy, at ridis vlak, osobak, nakladak nebo tramvaj, nebo je to jinak, ze by tramavajaci brzdili cepicemi, no to asi potom bude opravdu vyrazne narocnejsi povolani, cepici jsem toho jeste nikdy moc neubrzdil.
PS: ridil jsem tatrovku plnou pisku s privesem a at mi nikdo nevyklada, ze ubrzdit tramvaj bude vyrazne narocnejsi nez nalozenej nakladak, staci jenom trochu praxe ... Kazdopadne podle logiky vahy, by to musela mnohem vetsi pohoda nez ubrzdit vlak plny cestujicich v metru nebo na zeleznici.... nebo ne ?
0/0
3.2.2003 15:53

Honza

ad zabrzdit... :)
Tak to me taky rozesmal... zkuste zabrzdit... vetsinou staci slapnout na brzdy, at ridis vlak, osobak, nakladak nebo tramvaj, nebo je to jinak, ze by tramavajaci brzdili cepicemi, no to asi potom bude opravdu vyrazne narocnejsi povolani, cepici jsem toho jeste nikdy moc neubrzdil.
PS: ridil jsem tatrovku plnou pisku s privesem a at mi nikdo nevyklada, ze ubrzdit tramvaj bude vyrazne narocnejsi nez nalozenej nakladak, staci jenom trochu praxe ... Kazdopadne podle logiky vahy, by to musela mnohem vetsi pohoda nez ubrzdit vlak plny cestujicich v metru nebo na zeleznici.... nebo ne ?
0/0
3.2.2003 15:53

Petr

Federace senátorů
Žádáme naléhavě o zpracování studie náročnosti senátorského koryta Nechtˇ si tramvajáci stávkují mají na to právo. Za těchto podmínek by mohla stávkovat většina práce schopného obyvatelstva neboť každý z nás se bude cítit nějakým způsobem nedoceněn, ošizen nebo dokonce okraden Každý sám zná svou cenu nejlíp.
0/0
1.2.2003 22:44

KROKODÝL

stávka,ANO
NEJEN ŽE PAPALAŠI DP LŽOU ALE PROPUJČUJE SE K TOMU I TV ,ZVLÁŠTĚ NOVA TAKTÉŽ  UVEDLA ,ŽE ŘIDIČI TRAMVAJÍ NEMAJI ŘIDIČÁKY,ALE MAJÍ A TO DOKONCE SE STÁTNÍ ZKOUŠKOU.NA TO SE NĚJAK POZAPOMÍNÁ,ŽE PANE,SOUDRUHU ŘEDITELI HOUFKU.TEN,CO DĚLAL STUDII NIKDY V TRAMVAJI NESEDĚL.ZVEŘEJNĚTE V TISKU CELOU STUDII,ABY SE OBYVATELÉ PRAHY POBAVILI.
0/0
1.2.2003 15:22

pavel

Re: stávka,ANO
víš, my se "bavíme" při cestě tramvají. Když s náma řidič škube (taky jsme přece "kaštani", ne?), když někomu ujede před nosem, když jsou stanice hlášeny opožděně či dopředu... vždyť to je zábava za těch "pár korun" jízdného dost dobrá, ne? Přestaňte jezdit úplně, časem bude lepší síť metra a "ševci" pujdou kukat. A pak si stávkujte před úřadem práce, nic jiného si ta banda stavkujících nezaslouží
0/0
2.2.2003 17:59

Daren

DP - Lže
Je hlavně zajímavý,že p.Houfek si už jednu studii nechal vypracovat od nějaký am.firmy,ale to nikomu neříká.Asi nevyšla podle jeho představ a z ní se poučil co má firmě Trexima dávat za informace aby to vyšlo podle jeho představ a hlavně jste to zaplatily vy všichni.Zkuste si někdo z vás zastavit tramvaj která váží 32tun(1vůz=16tun) i z malý rychlosti to dělá problémy.Sice nemusíte mít při nástupu ŘP ale zkoušky na konci děláte i z vyhlášky a minimum bodů musí bejt 51bodů.V autoškole stačí 49bodů.Když nemáme řidičák jak tvrdí DP tak proč děláme zkoušky z vyhlášky na konci kurzu?Takže evidentně p.Houfek lže aby si udržel svoje teplý místečko.Až zas přijdou povodně tak si zas nechá zatopit metro a nic se mu nestane.
0/0
1.2.2003 15:10

kaštan

Re: DP - Lže
Že stávkujete kvůli zvýšení platu v průměru o 400,- Kč měsíčně a berete jako rukojmí cestující v Praze ukazuje, že jste smetáci k pohledání a zasloužili byste nakopat. A když se necháte zblbnout jedním zamindrákovaným skrčkem a přitom křičíte něco o útisku a pohrdání profesí, tak všem lidem ukazujete, jakou duševní úrovní disponujete a že pověst o stupidite "ševce" nelhala..... Nakopat vás, všechny stávkující
0/0
2.2.2003 18:05

keni

Re: DP - Lže
Takovej tahac a naves ma povoleno u nas 42t, vetsinou vsude 40t a v Rakosku pro zeme mimo EU 38t. Jezdime s tim po silnicich, bez koleji a jde to skoro bez problemu. Jinak autobus ma jenom kolem 16t-25t. Kdyz rozpocitate tu vahu na kola, tak ta tramvaj je na tom nejlip. Kdy uz konecte ty liny bl.ecci zacnou makat. Na svoje vzdelani, uroven pristupu k zakaznikum a ohleduplnosti berou nekolikanasobne vic, nez si zaslouzi.
0/0
2.2.2003 22:30

marzena

Re: DP - Lže
nevim, jak je to ted, ale cca pred peti lety bylo na B minimum 50 bodu, na C pokud vim 52 bodu, a na D (tzn. autobusy) 54 nebo dokonce 55 bodu z 55. Takze pokud zde uvadenych 51 bodu je ze stejnych testu, tak je to dost jednoduchy..
0/0
3.2.2003 11:09

soft

Klídek
Situace je asi o trochu složitější, ale jednoduše řečeno - je to státní podnik prolezlej veškerou možnou verbeží. Ruku na srdce páni služební řidiči : Takovýhle divadlo by u soukromé firmy neprošlo. Žijeme totiž v době kdy už nás nic a nikdo nenutí pracovat. Tak když se Vám to nelíbí tak se na to vyprdněte. Myslíte si, že Praha bude jediná metropole bez tramvají ? A loňské povodně si neberte do úst, neboť mám ještě v paměti Vaše vychloubání jak jste dobří a že to děláte aby jste pomohli. Takže radím klídek a Váš bordel si ukliďte ve Vašem domečku a netahejte do toho mediální kampaň která je tak akorát pro ty kteří se tlačí do politiky za prachama. Beztak už je tam mraky darmožroutů. Práci čest soudruzi
0/0
1.2.2003 7:11

řidič tram - bohužel

Cucaj si to zprstu
To by mě teda zajímalo kde DP vzal ty čísla o průměrný mzdě. Já jezdím s tramvají už devátým rokem a 19 500 jsem neměl ani s 5 000 prémiema. S platem který oni avizujou bych se spokojil ba byl bych nadšen, ale 12 500 za zhruba 190 hodin co průměrně mývám, k tomu víkendy ranní vstávání ve 3:00 nebo naopak po odpolední jít spát ve2:00 a potom zase vstávat není žádnej med. A pro ty co tady házej ramena že s tramvají může jezdit každej, pánové rád bych vás viděl v kurzu. Z lidí který přijme vozovna jich třičtvrtiny neprojde psychologem a jinejma doktorama a zbytek vypadne během kurzu, protože na to nemaj. Je fakt, že na tramvaj se dostane sotva deset procent zájemců. Není to tak jednoduchý jak to vypadá. Mezi náma FŘT to přehání, nemá podporu zdaleka všech řidičů, většina je rozumných a ví že podnik není dojná kráva ale vocaď až pocaď
0/0
31.1.2003 23:26

Posleda

V průměru 190 hodin? :-)
To nemáš moc přesčasů! Průměrný měsíc 21-22 pracovních dnů á 8 hodin- tedy 14- 22 hodin přesčasů měsíčně, 156 - 232 ročně(počítáno při 11 měsících práce, samozřejmě)! To není nejhorší. To strávím v práci víc a nikdo mi přesčasů nezaplatí ani korunu!
0/0
3.2.2003 20:23

zuzana

řidiči tramvají mají zvláštní kvalifikaci
kolik z vás chytráků by si poradilo se situací, kdy nastoupí šelma kočkovitá a začne loupat?
0/0
31.1.2003 23:21

MAX

Kouknete se na tuhle stranku.
Kouknete se na stranky FRT. http://www.frt.cz .Myslim, ze tam je dost informaci ohledne te expertizy.Zajimave je take diskuzni centrum techto stranek.Nejsem ridic tramvaje.Jenom se o MHD zajimam.
0/0
31.1.2003 22:37

Vasek

Podporu tramvajakum
A že jak Trexima, tak Houfek, ředitel DP-Praha neodpoví, na to, co jim FŘT vytýká - studie se v části Zodpovědnost - náročnost shoduje u všech profesí, liší se jen v oblasti kvalifikace. A ta je, musím souhlasit s FŘT, zmanipulovaná - řidič metra že má uznán rok praxe? Odkud? A řidičák na tamvaj že není řidičák? Že ho zákon neuvádí? Takže řidič může jezdit bez něj? Kdyby řidiči začali dodržovat všechny předpisy, nařízení a zákony, v tu chvíli doprava v Praze stojí - v každé křižovatce, kde stojí auto na červenou v kolejích nebo blízko kolejiště, nesmí tramvaj vjet do křižovatky. Zkuste si to představit. A pak tady nebudou ty stupidity typu "proč platíme bolševické odbory" - ty si totiž platí členové odborů sami.
0/0
31.1.2003 21:58

Petr.

Proč ty bolševický odboráře platíme a živíme?
Vyrosl nám hustý bolševník.
0/0
31.1.2003 20:31

pes Novák

Metro
Možná jsem úplně blbej ( co byste chtěli od diváka TV Nova), ale nějak jsem nezahlédl v Metru žádné auto, ani tam neběhají přes koleje staré babky. Proč je tedy práce řidiče Metra tak náročná? To protože musí hlídat jestli se mu za jízdy neotevřely dveře?
0/0
31.1.2003 19:31

Pavel_j

Re: Metro
Proč tedy musí mít maturitu, znát věci o zabezpečovacích systémech atd.
0/0
31.1.2003 21:34

Rumburak

Re: Re: Metro
Na primě běží teď seriál věřte nevěřte, tak se mrkni na znělku ať vidíš na co musí řidič metra čumět celej den. Tedy pokud neutírá střeva nějakýho sebevraha z předního skla. Už chápeš
0/0
31.1.2003 22:22

Pavela

Re: Re: Metro
To je zajímavý, že tu nikoho nezajímá, co musí znát řidič tramvaje...
0/0
1.2.2003 2:40

cecil

Re: Metro
To bude tim, ze jezdi v tunelu
0/0
1.2.2003 0:10

pes Novák

Metro
Možná jsem úplně blbej ( co byste chtěli od diváka TV Nova), ale nějak jsem nezahlédl v Metru žádné auto, ani tam neběhají přes koleje staré babky. Proč je tedy práce řidiče Metra tak náročná? To protože musí hlídat jestli se mu za jízdy neotevřely dveře?
0/0
31.1.2003 19:31

ZAZA

stop tram
at zije CR bez tramvaji
0/0
31.1.2003 19:10

rhgeirhgeihgoe

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
31.1.2003 19:08

Daren

DP-Lže
Zkuste si někdo jen vlízt do kurzu a poznáte,že to není žádná sranda jak vedení tvrdí.A co se přesčasů týče tak po povodních všem zrušily dovolenou a neměly šanci si vůbec oddychnout.Mě osobně zůstalo za loňský rok víc jak 15 dní dovolený.A ten průměr byl vypočítán jen za měsíc prosinec.Spíš by mně zajímalo kolik bere p.Houfek za to,že si nechal zatopit metro?
0/0
31.1.2003 18:29

Gangsta

Re: DP-Lže
Chudáci. Zatímco ostatní se v době povodní nudou kopali do pr...e, že jo?
0/0
31.1.2003 19:02

Petr

Re: Re: DP-Lže
No strojvedouci metra zcela urcite jo :-)
0/0
31.1.2003 19:16

Pavel_j

Re: DP-Lže
Myslím si, že práci na kterou stačí absolvovat základní školu a mít obě nohy, stačí 80% populace. Vždyť se podívejte co všechno v kabině tramvaje sedí.
0/0
31.1.2003 21:40

Pavela

Re: Re: DP-Lže
Omyl - víc jak dvě třetiny prácechtivých neuspěje. A vzhled taky nemusí nic vypovídat - ošuntělý může být dobrý řidič a kravaťák čuně...
0/0
1.2.2003 2:38

Smileface

TRAMVAJÁCI sou LAMY
Průměrný plat profesora matematiky na vysoké škole je 19 770.Že se tramvajáci nestydí stávkovat když si vyděkávají podobně jako lidé kteří se na svou kvalifikaci učí celý život.
0/0
31.1.2003 18:27

TRAMVAJÁK

Víte jaká je to dřina?
Kdo neřídil tramvaj neumí si to představit. I Bohdalová měla co dělat, aby se to naučila! Trvalo jí to celé dopoledne!!! Blondýny by to zvládli až za celej den. Jen nám tramvajákům to trvalo měsíc...
0/0
31.1.2003 17:47

dede

KOLIK BEROU???!!!
Kolik berou? 19.000,- Kč ??? To si děláte srandu!!!! Já myslel maximálně 12 tis.!!! Víte kolik berou doktoři? Vsadím se, že doktoři brzy začnou dělat tramvajáky!!!!!!!!!!!!!
0/0
31.1.2003 17:40

Ota

Kurnik, já pokládám živnost...
a jdu dělat do Prahy tramvajáka!
0/0
31.1.2003 17:39

Pepa z Hongkongu

Odborar
Klasicka retorika poloblbu a odborarau - nejvic berou na generalnim reditelstvi. Byt Vama, tak drzim hubu a krok, ale vidim, ze jste nepoucitelni. Klidne bych jako DP na Vas podal zaloby za pomluvy, kdyz uz Vas nedokazou vykopat normalni cestou.
0/0
31.1.2003 17:36

Znalec

Tramvajaka muze delat kde kdo.
Jak to, ze tramvajaci berou pres 19 000 Kc ? Ke sve praci potrebuji jen minimalni kvalifikaci. Ucitel by mel brat 3x tolik co tramvajak.
A jeste si stezujou .
0/0
31.1.2003 17:25

lokomotiva 64

bravo
jasně sečteno a potvrzeno. byt tremvajakem může byt kde kdo, vzdelaní nehraje roli atd. lekařem, sestřičkou,učitelem kdekdo byti nemuže-musí mít vzdelaní a spousty dalších předpokladů. A tak se ptám, jak je možné, že tramvajak ma více než uvedené jine profese. Proč nestavkuji učitele, lekaři atd. Zkuste všichni trochu přemýšlet. Zkuste si představit život bez tramvají, jde to ano  a bez lekaře ap neeeeeeeeeeee. Sečteno podtrženo, tramvajaci nas drží , jako rukojmí a svědčí to o jejich urovni, neustoupil bych ani o kousek.
0/0
31.1.2003 17:22

Makotrk

Re: bravo
a platíš si tramvajenku, Lokomotivo? Ty mi vypadáš jako černej pasažér!!
0/0
31.1.2003 17:24

dede

TRAMVAJÁKŮM
Neuznali jste vysledky studie? Nehodily se vám, že? To víte, že řídit autobus je mnohem těžší, ale vaše polomozky to nepochopí. Nechce se vám dělat. Měli jste se líp učit. I tak berete až moc. Lékaři mají platy téměř stejné. Běžte na prácáky a uvolněte místo.
0/0
31.1.2003 17:22

Juice

Ta Kuchařová je hrozná kráva..., to se už prokázalo po povodních.
0/0
31.1.2003 17:13

Makotrk

Re:
v tom případě ty jsi kandidát na presidenta, co????
0/0
31.1.2003 17:21

PresiDeath

Text
Ikarus taky zpíval blues,
než ho přejel autobus :-)
0/0
31.1.2003 17:11

Gangsta

Re: Text
Si fakt drsnej.
Máš taky hozenej ručník přes klávesnici, ať se cejtíš jako v práci?
0/0
31.1.2003 17:13

Makotrk

Re: Re: Text
GAngsto, presideath má ručník hozenej přes hlavu, protože se mu v tý dutině už pěkně zavařilo! Je to klasická ukázka primitiva
0/0
31.1.2003 17:18

pražák

Re: Re: Text
....tak to s tím ručníkem je dost dobrý!!! SUPER. Jsou jak úchyláci s těma ručníčkama... A ještě by se tu mohlo psát, že maj velký palec na pravé ruce od toho, jak pořád zvoněj...
0/0
31.1.2003 18:16

Petr

Souhlasíte se stávkou pražských tramvajáků?
Vyjádřete váš názor na www.Ankety.com!
 
0/0
31.1.2003 17:08

PresiDeath

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
31.1.2003 16:59

RECKY

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
31.1.2003 17:01

Makotrk

Re: Re: Práce
nemel tady nesmysle, PAKO! Chodíš snad pěšky? Nejsi náhodou tramvaják, aha???
0/0
31.1.2003 17:05

PresiDeath

Re: Re: Re: Práce
Zašli mi argument a nenadávej. Dostáváš se tím na úroveň zfetované máničky za volantem autobusu
0/0
31.1.2003 17:08

Makotrk

Re: Re: Re: Re: Práce
PresiDeathe, vyklidni hormony, mladej, jo? Asi jsi už unavenej z práce, žejo blbe
0/0
31.1.2003 17:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.