Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tvrdík zamířil náhradním letounem do Kuvajtu

Krátce před pátou hodinou odpoledne se s osmihodinovým zpožděním z letiště v kosovské Prištině odlepil náhradní letoun s ministrem obrany Jaroslavem Tvrdíkem na palubě a zamířil do Kuvajtu. Ministr a čtyřicetičlenná armádní delegace tak pokračují v cestě, kterou v neděli ráno přerušila nehoda: letoun TU-154 sjel na úzkém letišti z ranveje a zapadl do bahna.
Prohlédněte si fotografie z místa nehody

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Karel

zase humbuk
Proč je okolo toho takovej humbuk? včerejší zpravodajská relace za Nově zněla "obrovská ostuda", "selhání", atd. a tady se dovíme, že je špatně navigovali. Zkrátka zase ze sebe děláme zbytečně blbce. Myslím, že tohle stát se někomu jinému (myslím z jiného státu), tak se o tom ani nedovíme. Zkrátka, celé to nestojí za komentář, jak už tady zaznělo.
0/0
20.1.2003 11:34

Angel

Re: zase humbuk
Naprosto souhlasim!!!
0/0
20.1.2003 20:14

Karel 4

Bez komentáře
Za to můžou ty dvě ampulky antraxu, které si zapomněl vyndat po projevu ve sněmovně !!! Nebo že by to bylo zločinecké podzemí napojené na Irák ???
0/0
20.1.2003 10:01

Roman Čejka

o čem se to tu pořád bavíte ?
bože, to jsou plky... senzachtivý novináři mají o čem psát a imbecilové se mají na čem dohadovat..kdo , proč a na co a za co ... proč to tu pořád řešíte?
Jsem rád, že se nikomu nic nestalo a jsem rád, že ministr, kterého si vážím, mohl pokračovat v cestě.
Toť celé. Je to taková blbost, že to nestojí ani za komentář.
0/0
19.1.2003 22:55

Lada

Re: o čem se to tu pořád bavíte ?
No ty mas dost.Kdyby jsi znal Jaroslava tolik let co ja tak si nemas na nem ceho vazit.
0/0
19.1.2003 23:36

Roman Čejka

Re: Re: o čem se to tu pořád bavíte ?
nevážím si ho proto, že se jmenuje Tvrdík, ale proto že si vážím úřadu, který reprezentuje
stejně tak jako ostatních institucí této země
 
0/0
20.1.2003 20:50

PRAPRAPRAPRA-HAGUEGAG

Re: o čem se to tu pořád bavíte ?
To si vazis ministra obrany, kerej kdyz se jedna o vojenskou akci, ve ktery muze jit o miliony lidskejch zivotu, argumentuje strachem o svy osobni bezpeci? Kdyz uz se o nej boji (plne ho v tom chapu), tak at o tom na svym postu pomlci nebo odstoupi.
0/0
20.1.2003 1:59

Roman Čejka

Re: Re: o čem se to tu pořád bavíte ?
ano vážím
0/0
20.1.2003 20:47

Pavědec

Dnešní příspěvky
jsou dost katastrofální úrovně. Místo toho, abyste ocenili, že se nikomu nic nestalo (takové letadlo plné paliva poměrně snadno vybuchne už při malém poškození), tak tlacháte o tom, co měli piloti a Tvrdík dělat. Jsme chudá země a ještě dlouho nebudeme mít na lepší letadlo, než je velká a těžká 154ka. A buďme rádi, že Tvrdík je voják a ne astrolog, který by ještě letadlo dorazil pistolí.
0/0
19.1.2003 22:35

pjotri

Re: Dnešní příspěvky
Broucku, neplet si dojmy s pojmy - mame nescislne Antonovu, ktery jsou nejen lepsi pro pouziti na polnich letistich, nybrz i primerenejsi 40-ti clenne skupine. Nac vypravovat TU-154 pro 200 lidi, ze? Ano, AN je pomalejsi, ale to snad nehraje roli. Takhle se vse zpozdilo o 8 hodin a v podstate se nic nedeje.
0/0
20.1.2003 8:05

Ylca

to: tvrdik
Tvrdiku, ja te milujuuu !!!!
                                        
 
0/0
19.1.2003 21:01

REMEK

Re: to: tvrdik
Hele a jsi holka nebo KLUK  
0/0
20.1.2003 10:30

Ylca

Re: Re: to: tvrdik
Kluk, ale nikomu to nerikej  at si ten Tvrdik mysli, ze aspon nekdo ho ma rad
0/0
20.1.2003 20:10

Petr

S CKM až do "Pentagonu"
Stalo se,ale prosím nepřeceňujte naročnost povolání pilota. K příspěvku pana Sleepera,ma pravdu pan Tvrdík je muž na pravém místě! Jedině "překabátník " dokáže tak rýchle pochopit a vyrovnat se s novými podmínkami a potřebami našé armady. Přestavba proběhne tak rychle , jak z kandidáta KSČ soudruha Tvrdíka se stal navý člověk,který dobu pochopil.
Čest práci - je mi s teho na .....
0/0
19.1.2003 18:12

Janina

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
19.1.2003 18:31

GhorX

Re: Re: S CKM až do
Můžete mi prosím sdělit, na základě čeho Tvrdíka hodnotíte ? Tedy jakou máte praxi, ve kterém oboru, souvisejícího s armádou působíte, kolika lidem velíte atp. ? Děkuji.
0/0
19.1.2003 19:02

Janina

Re: Re: Re: S CKM až do
Vám to sdělím, ale nikomu ani muk, jsem pracovnicí CIA na úseku boje proti vnitřnímu nepříteli po Internetu. Mám pod sebou tým cca 60 lidí zde v USA a 2 lidi v ČR. Nevěříte ? To nevadí pane Ondřeji Sekero - programátore. 
0/0
20.1.2003 1:13

Hans

Re: Re: S CKM až do
Ja se domnivam ze je to prvni ministr obrany ktery tam neni pro okrasu ale ma nejakou vizi.
0/0
19.1.2003 22:40

idiot

Re: Re: Re: S CKM až do
jo, ale možná depresivní, co kdzž tam hodlá uvést ve skutečnost svůj parlamentní výrok o krásné smrti?
0/0
19.1.2003 23:32

Janina

Re: Re: Re: S CKM až do
Ovšem, že má jasnou vizi, jak s tím teploušem Bushem uvrhnout svět do války. Ten má ten mozek uplně vymytej od amíků......  Povíme si to za měsíc....
0/0
20.1.2003 1:03

No uz je zase se o cem bavit ze? Jak malo staci k detske radosti. Kritizovat nadavat to vam jde,ale nejspis vetsina z vas videla letadlo pouze ve filmu.
0/0
19.1.2003 18:04

NIHILO

Jenom tak ...
Zkusil si nekdo z vas na pocitaci zahrat nejaky letecky simulator !!!. Ale nejaky poradny kde jde o litani a ne o neco jineho? A pokud mozno na nejtezsi obtoznost! Ani tam neni sranda s tim vzlitnout a v realu to je jeste trosku (asi o dost) horsi. Vas "Mastny flek na konci ranveje".
0/0
19.1.2003 17:44

Pluto

Re: Jenom tak ...
Troubo, blbě čteš, on neletěl, on jel po zemi!!!
0/0
20.1.2003 7:48

pjotri

Re: Jenom tak ...
Ty se zase nedivas na televizi. Pred nejakou dobou davali na NOVE film, jak 13-tka pristala s poskozenym Boeingem navigovana pres mobil. Nakonec ji dosla baterka, nicmene ona hrdinka nejen ze pristala, ale i zarolovala na stojanku. Prubeh pristani vzbuzoval ve vsech, co vlastnime pilotni prukaz, dojem, ze reziser nema o litani ani paru. jako by chtel rict  "co na tech pilotech mate, jsou to placeni turisti a s Beckem dokaze pristat i mala holka". Tak to jiste neni, ale nema cenu z toho delat vedu. V Pristine se jednalo zjevne o chybu pilota, kterej nezvladl situaci. Pilot dostane prikaz rolovat po urcite draze na urcite misto. Tot vse. Pokud vidi, ze se na drahu nevejde, pripadne, ze ma na draze prekazku, vyzada si jiny smer, protoze JEN on a PRAVE on je zodpovedny za provedeni letu a veskere rozhodovani je na nem. Jestlize pilot v Pristine spatne odbocil a kolo vyjelo z drahy, je to opet jeho chyba.
0/0
20.1.2003 8:14

Pluto

Re: Re: Jenom tak ...
Znám ten film, myslím, že si nepletu dojmy s pojmy, pracuji 20 let "v oboru".
0/0
20.1.2003 13:57

pjotri

Re: Re: Re: Jenom tak ...
To bylo NIHILOVI!!!
0/0
20.1.2003 14:24

Honza

0/0
19.1.2003 17:36

Krakonos

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
19.1.2003 17:24

Krakonos

Re: příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
Vykal Iracka, Albanska !, Ta je o moc horsi,cachruje totiz sRuskou, Afganskou, a hlavne s tou krutou atomovou Severokorejskou, jenz chce sebe az do Ameriky rozpinat ! Vyhlaste Kosovu okamzite valku, a ocistete zemi od albanske mafie! Hergot Tvrdiku, mate sanci jednou v zivote! Naserte se a vyhlaste jim valku v prvni hospode !
0/0
19.1.2003 17:42

Míra

Tvrdíkův ,letoun'
Pane Tvrdíku,nevím zda je to správné,protože když ráno uvíznu s autem na kopci,který nemůžu vyjet,taky mi hned americká vláda nepošle Air Force One a mám smůlu.Proč Vy hned potřebujete náhradní letadlo do nějakýho zapadákova,vemte si taxíka.
                                                        Míra
 
0/0
19.1.2003 16:53

Jeaux

Re: Tvrdíkův ,letoun'
Pokud já uvíznu s autem na kopci, moje firma mi zavolá a zaplatí odtahovku. Pokud uvízne ministr, objedná si nové letadlo. Když uvízne student, musí počkat do oblevy.
To je tak těžké pochopit a smířit se s tím, že jako obyčejný člověk mám jiné možnosti než představitel státu?
0/0
19.1.2003 17:35

GhorX

Re: Tvrdíkův ,letoun'
Taxíka do Kuwaitu ?
0/0
19.1.2003 18:59

Jaroslav Tvrdík

Reakce ministra obrany
       Vážení diskutující, obdivuji Vaši schopnost objektivně zhodnotit situaci na letišti v Prištině. Nemám ve zvyku reagovat na podobné diskuse, ale dnes si to, alespoň krátce, neodpustím :
a) vyšetřování velmi pravděpodobně ukáže, že  za havárii může selhání technického porsonálu při navádění našeho speciálu, za kterou se již přišel omluvit velitel letiště Priština,
b) Priština je polní neudržované letiště sloužící silám KFOR a klimatické podmínky jsou dnes velmi složité,
c) pilot patří mezi nejzkušenější v AČR a až řada z Vás dokáže alespoň 10 procent  toho, co on, tak se ozvěte,
d) jiným letounem z možností, jež má AČR, než TU154 se cesta ČR-Kosovo-Kuvajt nedá uskutečnit,
e) další letoun do Kosova musí v zhledem k tomu, že letiště nedisponuje technickými prostředky potřebnými pro vyproštění (nafukovací vaky a pod.), ani potřebnými odborníky,
f) není zřejmé, zda letoun po vyproštění bude okamžitě letuschopný, takže nějak se odtud dostat musíme.
      Děkuji těm z Vás, kteří se snažili hodnotit situaci alespoň trochu objektivně.
    Je radost pracovat s vědomím, že že representuji takové občany ČR. Nemohu říct s úctou Váš, takže jenom
 Jaroslav Tvrdík
0/0
19.1.2003 16:07

Kuba

Re: Reakce ministra obrany
Vazeny pane tvrdik,chtel bych se zeptat co to vsechno bude stat a proc nejedete treba vlakem?
0/0
19.1.2003 16:30

Jeaux

Re: Re: Reakce ministra obrany
Protože je ministr, příteli, a čas takových lidí je velmi drahý na to, aby trávili dny cestováním ve vlaku.
Ještě levnější by bylo jezdit na kole, co myslíte?
0/0
19.1.2003 17:31

PRAPRAPRAPRA-HAGUEGAG

Re: Re: Re: Reakce ministra obrany
A hlavne zdravejsi
0/0
20.1.2003 2:19

David Pokorný

Re: Re: Reakce ministra obrany
PanTvrdík žije v jiném světě,tam se nejezdí vlaky!
Pořád mu ještě nedošlo,že armáda naší republiky je největší vtip.Měl by si to uvědomit,až zase bude plakat v parlamentu,že ho ohrožují teroristi!Ty jsou na rozdíl od našich vojáků bojeschopní!
0/0
19.1.2003 17:42

Kuba

Re: Reakce ministra obrany
A to ten Vas pilot nevedel v jakem stavu je letiste v Pristine?A to jste ministr obrany,kdyz letite nekam a ani si neoverite zda tam muzete za techto podminek pristat?Aspon ja kdyz nekam jedu tak aspon vim kudyma!Jinak velmi se tesim na Vasi reakci,neziji sice v CR ale to co se tam deje me zajima a neni mi to jedno!kangana@msn.com
0/0
19.1.2003 16:34

GhorX

Re: Re: Reakce ministra obrany
Aha ? Takže správný pilot si před odletem pěšky proleze celou ranvej ? Já jsem si myslel, že o to se stará personál letiště, který - jak se zdá - v tomto případě odvedl špatnou práci. Možná by Vám neškodilo zjistit si základní fakta: šlo o odlet, nikoliv přistání, ale i kdyby letadlo havarovalo při přistání, zodpovědnost je na letišti, ne na pilotovi, notabene cestujících.
0/0
19.1.2003 18:57

pjotri

Re: Re: Re: Reakce ministra obrany
Ty toho asi o litani moc nevis, ze? Tak davej pozor: za provedeni letu - od uvedeni letadla do pohybu pred vzletem, do uvedeni letadla do klidu po pristani je odpovedny POUZE velici pilot. Znamena to, ze jedine tento pilot rozhoduje co a jak. Jinymi slovy, ON je na miste, zatim co ridici litani sedi nekde ve sklepe u radia a vi velky kulovy... Pilot zna situaci a pokud vi, ze se s letadlem nekam nevejde, proste tam nesmi jet, i kdyby mu pozemni kontrola povidala cokoliv. Kazdej stat organizovanej v ICAO vydava AIP - leteckou informacni prirucku - ktera obsahuje kompletni pravidla litani v tom kterym state, popisy vsech letist a dalsi informace souvisejici s provozem - napr priblizovaci mapy, mapy priletovych a odletovych tras ke kazdymu letisti apod. Velici pilot je povinen pred provedenim letu provest tzv predletovou pripravu, pri ktere pracuje nejen s AIPem Kosova a Kuwaitu, ale taky treba s meteorologickymi informacemi METAR. Z uvedenych materialu cerpa informace a planuje let. Musi tedy vedet jeste pred odletem z Prahy, jestli je Pristina vhodna pro TU-154, jakou delku a nosnost ma VPD (vzletova a pristavaci draha), jake jsou pojizdeci drahy apod. Musi si zjistit, jake palivo a mazivo je na tom kterem letisti k mani. Ona nehoda vznikla pri odbocovani letadla z jedne drahy na druhou, a to tak, ze pilot malo nadjel (podobne, jako kdyz ridic kamionu pri odbocovani vlevo malo nadjede a vlek skonci na chodniku) a pravy kolo to vzalo zkratkou pres bahno. Zacatecnicka chyba, jaka by se nekomu, kdo zna typ se kterym lita, stat nemela. Ostatne, onen pilot na letisti bez problemu pristal a odjel na stojanku. Znamena to, ze letiste JE zpusobily prijimat a obsluhovat TU-154. Byla to chyba pilota a kdo vi, za co se sef letiste omlouval. Jiste ne za to, ze pilot nezvladl zatacku... 
0/0
20.1.2003 8:39

pjotri

Re: Re: Re: Re: Reakce ministra obrany
Omlouvam - "se pri odbocovani vpravo".
0/0
20.1.2003 8:42

Roman Čejka

Re: Re: Re: Re: Reakce ministra obrany
ahoj, co říkáš na použtý typ stroje... dopravní letectvo AČR má k dispozici i Canadair Challenger CL-601 a ten by to mohl zvládnou taky? Přitom je mnohem menší....
jinak souhlas, ale když mu návodčí ukáže při pojíždění blbě, tak co může dělat
0/0
20.1.2003 22:18

Pluto

Re: Re: Reakce ministra obrany
To víš, že věděl, lítají tam docela často. A teď čumí, jako když mu ulítly včely!
0/0
20.1.2003 7:52

Krakonos

Re: Reakce ministra obrany
Jestli jste opravdu Tvrdik - minister obrany, tak mi tu napiste Vase soukrome telefonni mibil cislo at si to muzu overit. Nebojte nikomu to cislo nedam - I swear !
0/0
19.1.2003 17:30

Belzebub

Re: Reakce ministra obrany
Vazeny pane ministre, podle meho nazoru jste jeden z mala kterych bych litoval pokud by meli odejit z vlady. Delate velmi dobrou praci a myslim si ze i Vas pristup k verejnosti je takovy jaky bych u ministra demokraticke zeme ocekaval. Nedejte se odradit projevy nekterych postpubertalnich myslitelu tehle diskuse. jejich zkusenosti z letani konci u padu z postele. A posuzovani casu se casto meri na dobu mezi 2 pivy.O pohybovani na mizernych ranvejich vim hodne , mozna vic nez vetsina pilotu v CR. (mimoevropske zkusenosti)  Jediny rozumny komentar k tomu je - no stane se. Nikdo nema patent na neomylnost.Preji Vam v pohode dokoncit Vasi cestu.
0/0
19.1.2003 18:01

Pavel

Re: Reakce ministra obrany
Po dlouhé době jsem se odhodlal přečíst si názory na článek o armádě (jsem voják).Není to proto že bych nechtěl slyšet názory jiných lidí.Je to proto, že některé reakce ani nemohl napsat rozumný člověk.Jak jsem si vyzkoušel, není ani možné se s těmito lidmi pustit do nějaké debaty.Nebudu proto na ně reagovat ani dnes.Vám pane ministře pouze přeji hodně úspěchů.Myslím, že teprve až po určité době společnost ocení, co jste udělal pro Armádu, a tím i českou republiku.Rtm. Zendulka
0/0
19.1.2003 19:28

PRAPRAPRAPRA-HAGUEGAG

Re: Reakce ministra obrany
Trochu me zararzi, ze ACR ma zrejme jen stihacky a TU154 a mezi tim nic. Nebo snad mam verit, ze mensim letadlem nelze preletet ze Stredni Evropy na Blizky vychod, jeste k tomu s mezipristanim?
0/0
19.1.2003 21:28

joe

Re: Reakce ministra obrany
kdo ti navrhnul pristat vtakove dire.To vis az ted ze je to polni letiste??!!opravdu jenom jeden z nejzkusenejsich pilotu v cr pristane s takovym letadlem na rozmocenem polni letisti!!To by jsi mel zaplatit ze sveho,ty vojensky odborniku a neurazet lidi kteri plati danemi na tvoje vyjevy.
0/0
20.1.2003 7:21

pjotri

Re: Reakce ministra obrany
A ja si myslim, ze klasicka "Andula" by do Kuvajtu taky doletela, asi jako doletela v roce 68 z Ruska do Prahy. krome toho by pristala na jakymkoliv letisti a jeji let by nebyl tak drahej, jako let 2 (!) TU-154 s jen 40 lidmi na palube. At zije plytvani nasi armady!
0/0
20.1.2003 8:21

pjotri

Re: Reakce ministra obrany
Doporucuju pozornosti vsech nasledujici clanky - ovsem v Anglictine:O letisti Pristina, zejmena upozornuji na vetu, kde autor podotyka, ze letiste prijima i velka letadla, jako je C-5 Galaxy( http://www.lmaeronautics.com/products/airmobility/c5/ ). galaxy je obr proti TU-154. Clanek je na adrese http://ww2.pstripes.osd.mil/01/oct01/ed100101k.html
0/0
20.1.2003 9:19





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.