Diskuze

Linka 112 nás zdržuje, tvrdí lékaři

Od nového roku lze telefonovat na tísňovou linku 112 ze všech telefonů - z mobilních i z pevných. Lékaři záchranných služeb však nesouhlasí s tím, aby se v Česku prosazovalo číslo 112 jako hlavní a jediná linka tísňového volání. Po dvouletém testovacím období jednotného evropského čísla totiž nemají s linkou dobré zkušenosti.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jen názor

13. 5. 2003 17:25
Je to boj
Rozmýšlel jsem se, jestli přihodím něco do diskuze, protože již bylo asi všechno řečeno. Je pravda, že projekt 112 není ještě dotažený do úplného konce, ale ve svém principu je to podle mého názoru velmi kvalitní řešení. Nikdo nemluví o zrušení tísňových linek (150, 155, 158) a zavést jen linku 112 - to je holý nesmysl. Avšak přínos pro cizince a další lidi, kteří si nepamatují stávající čísla tísňových linek je opravdu veliký. Rozumím ZZS, že chce mluvit s oznamovatelem přímo. Nikdo jiný si nenabere událost týkající se zranění člověka tak jako ZZS. Ale at mi nikdo netvrdí, že se to tak neděje. Jakmile operátor na lince 112 zjistí, že výjezd se netýká HZS, IHNED přepojí hovor na ZZS a případně díky konferenci může následně reagovat. Diskuze, kterou jsem si zde přečetl je jen boj mezi oprátory ZZS a linky 112. Nikdo nechce být ten špatný, ale ruku na srdce... nabírání hovorů na ZZS je - no jak to napsat, poněkud nevlídné. Myslím tím, že trochu slušnosti k lidem by neškodilo. To ani nemluvím o předání události na další složky IZS. Všechno je to o lidech, ne o špatném systému, kterým 112 určitě není. Možná by neškodilo více informovanosti veřejnosti a hlavně počkat s kritikou, dokud nebude celý projekt dokončen - ne jen u HZS ale i u ostatních složek IZS, ale to už je zase otázka financí. Mějte se fajn a hlavně, NECHTE TĚCH BOJŮ, to nemáme zapotřebí. Tomáš
0 0
možnosti

Roman

10. 3. 2003 17:53
PRAVDA O 112
Rád bych udělal ve věci poněkud jasno. Námitka ZZS o údajném zdržování hovorů ze 112 je nesmysl.Operátor 112 má možnost okamžitě hovor na dispečink ZZS přepojit do konference bez jakéhokoliv zdržení a zárověň splnit svoji povinnost odposlechem vyplnit protokol o události(pokud ho pošle později než záchranka vyjede,tak je to přece jedno-sicher je sicher).Nechápu jaktože toto není zjevně známo. Dále byl tady příklad požáru paneláku,kdy může být stejný požár řešen 20 operátory 112 na různých místech republiky současně.Technologie opět bez problému řeší,přeliv z jiného kraje je odeslán do příslušného kraje zpět,kde je zdvojení zabráněno(IQ operátora?),přičemž absence základních údajů(co,kde) v protokolu 112 je zabráněno vlastním programem,pokud zapomene operátor u ulice č.p.,tak to je pak věc jiná(IQ). U cizinců je její role samozřejmě nezastupitelná,nároky na konferenci se ZZS nebo PČR odpovídají státní jazykové zkoušce + znalost min. první pomoci a procedur PČR v AJ+NJ.Znám spoustu inteligentních lidí,co neznají čísla tísňového volání,prostě protože je nikdy nepotřebovali a ve stresu by marně vzpomínali(šok),a proto záleží na veřejné prezentaci 112 v médiích. Podoba prezentace 112: nepochopitelná kritika ze strany ZZS téměř ve všech médiích,linka 112 sice funguje,ale přece zkušebně,technologie se zavádí,školení operátorů je dlouhodobé.Rozumné řešení by byla přece komunikace v rámci IZS,kde by byly tyto problémy přes HZS(který 112 buduje) bez problému odstraněny.
0 0
možnosti

Ccc

23. 1. 2003 0:27
Takže?
Jak to tu tak pročítám, vyplývají z toho asi tyhle závěry: 1)Nějak jsem nikde v článku nenašel, že mají být stávající čísla zrušena. Pokud je mi známo, i samotný současný systém linky 112 je ve zkušebním provozu, po jeho ukončení bude provedeno vyhodnocení a rozhodne se, jak dál. Hlasy (zejména ze ZZS) ovšem znějí ve smyslu, jakoby měla být stávající tísňová čísla zrušena. Pokud je to oficiální informace, je to na pováženou a bylo by potřeba jmenovat zdroj. Pokud to jsou jen dohady, bylo by třeba rovněž toto výslovně uvádět. Náhodný čtenář podle průběhu a zápalu některých diskutujících nutně získá dojem, že ke zrušení dojde nejdéle zítra... 2) Přímé volání na stávající tísňová čísla je samozřejmě pro domorodce nejrychlejší, zejména volá-li z pevné linky nebo z mobilu v dosahu spádového (většinou krajského) dispečinku. V jiném případě sice musí být tak jako tak přepojen, pokud je ale 112ka vybavena (zřejmě) nutnou hláškou v několika jazycich, stále je rychlejší přepojení přes krajský dispečink té které tísňové služby. 3) Z toho vyplývá jasně a nezpochybnitelně: pokud vám to váš telefonní terminál a momentální stav vaší paměti dovolí, volejte radši přímá tísňová čísla, tak jako tak to bude s nejvetší pravděpodobností (zatím) nejrychlejši. Kdo je zmatkař, může si udělat nálepku s nouzovými čísly (proč to už dávno někdo nedistribuuje, dal bych to Telecomu příkazem :-)) a přilepit ji doma na aparát či zezadu na mobil. 4) Linku 112 nerušit, obzvláště když už stála tolik peněz... je důležitá jednak pro cizince, jednak proto, že to je, díky standardům GSM, jediné číslo, na které se dá v určitých situacích z mobilu zavolat. A jelikož dnes penetrace mobilních telefonů v ČR přesáhla 80 procent obyvatelstva, bude k takovým situacím docházet. Bohužel to sebou nese i odvrácenou stránku věci - zdivočelí, zejména novopečení majitelé mobilů si toto číslo pletou s infolinkou operátora... zde mají stále velké rezervy v osvětě mobilní operátoři, ovšem ti se po hříchu starají jen o to, jak z nás sedřít kůži. 5)Někde v diskusi zaznělo cosi ve smyslu, že se GŘ HZS snaží prosazovat přes mediální kampaň volání přes linku 112 a tím mate obyvatelstvo. Nemohu toto přesně posoudit, možná se snaží jen dostat linku 112 do povědomí obyvatelstva. Nebo se tím vychvalováním snaží zdůvodnit vysoké náklady na vybudování linky (a že asi ještě porostou...). Otázkou je, do jaké míry je tato kampaň štastná a zda opravdu nedochází k matení obyvatel. Samozřejmě, pro lidi je snazší si pamatovat jedno číslo místo minimalně čtyř. Ale je potřeba zároveň s "A" říci lidem i "B". Zde se možná odpovědná místa bojí, že by někdo mohl říci "tolik peněz jen pro to, aby se dovolali nějací cizáci?" Nakonec, už tento stupidní argument zazněl i v této diskusi. Ovšem je nutno nezapomínat, že linku budou muset v některých případech použít i domorodci a hlavně: oni i ti cizáci ze svých daní zaplatili u nich doma vybudování obdobného systému, aby si třeba nějaký Čech mohl v nouzi zavolat, když nebude zrovna znát místní nouzová čísla a mohl se domluvit jiným jazykem, než je ten úřední v dané zemi. 6) Zvenku celá tahle záležitost činí dojem, že ZZS je proti fungování linky 112.Předpokládám, že ale ZZS spíše vadí to, _jak_ je linka 112 předkládána veřejnosti. Navíc počáteční zkušenosti asi nebudou zrovna valné. Pokud bych mohl něco doporučit, snažte se to zdánlivě negativní vyznění postoje co nejvíce změnit na "Ano, 112 je pro určité situace důležitá, ale pokud to jde, volejte přímo, protože... atd.", tak jako v této diskusi. Věcných argumentů zde snesl pan doktor O.F. více než dost. Hasiči by se zase neměli tvářit, že jde o všespasitelný projekt a v kampani zdůranit, že se jedná pouze o _doplňkovou_ možnost přivolání pomoci, v určitých situacích nepostradatelnou. 7) Kupodivu na rozdíl od jiných diskusí se zde téměř nevyskytují různé vulgární výlevy polodivokých individují, snad kromě toho jedince, který sám sebe tak trefně charakterizoval svým aliasem... snad by si mohl uvědomit, že tykání spojené s agresivitou do podobných diskusí opravdu nepatří.Tváří se, že je ze ZZS, to se tak chová i v práci k pacientům? Naproti tomu oceňuji "angažovanost" již výše zmiňovaného MUDr. O.F. (alias o., předpokládám, že to bude on) a jeho snahu odpovídat věcnými a podloženými argumenty. A ve vší slušnosti, i když některé příspěvky, na než reagoval, byly opravdu "o nervovou soustavu" :-).
0 0
možnosti

MaP

21. 1. 2003 16:27
Kravina
Je To Karavina. Je pár "okresů" kde 112 zvoní na záchrance a není to o nic lepší. Dokud nebudou pravidla fungování záchranek daná zákonem jako u hasičů, tak v tom bude totální chaos a všechno bude po libovůli lékařů což není vždycky O.K. Doktoři jsou primadony a řídit se jejich úsudkem je v profesním měřítku možná dobře , ale jinak špatně,špatně,špatně... .
0 0
možnosti

o.

21. 1. 2003 21:44
Re: Kravina
Je par okresu kde 112 zvoni na zachrance??? Ktere to jsou, prosim pekne???
A navic problem neni v tom KDE to zvoni, ale jestli volat PRIMO nebo PRES 112.
0 0
možnosti

Zachranar

21. 1. 2003 7:33
Ale no tak
Ze se tady tluce reditel prazske zachranky do prsou jak rychle vyjizdeji. Ja ne vas pane doktore cekal i 5 min.nez jste se racil dostavit do vozu RLP.Je to tedy opravdu jen o pristupu jednotlivcu!!!
0 0
možnosti

Jiří Mašek

19. 1. 2003 21:18
112 jen pro cizince, pro naše občany standardní tísňová čísla
Operační středisko s tísňovým číslem 112 jen pro cizince stačí jedno pro celou republiku - technicky to lze do jednoho střediska sesměrovat a odtud cizojazyčné hovory vyřídit a zajistit pomoc složek IZS v příslušném regionu. Pro našince nic neměnit protože přes 112 jde o zdržení a někdy i zkreslení informací, které zejména u tísňových volání se zdravotní problematikou bezprostředně ohrožují život postižených / samozřejmě jen u cca 2% volajících ale při průměru 6 tisíc zásahů záchranky v 1 okrese je to nebezpečná hra o zdraví i o život/. Ekonomika je jasná - jeden dispečink se 112 jen pro cizince místo deseti - je desetinový náklad při pořízení a náklady na další provoz paralelně s ostatními dispečinky IZS nechci ani domýšlet...Závěr 112 jen pro cizince mají na to právo, našinec má však právo na službu cizincům nedoplatit svým zdravím. Jinak každodenní profesionální spolupráci s hasiči vysoce hodnotím a jejich práce si vážím a vím, že většina z nich nad nápadem se 112 pro všechny kroutí hlavou. dr.Jiří Mašek/ 14 let práce na záchr.službě/
0 0
možnosti

red

19. 1. 2003 20:26
112
Pokud si myslíte že lékař vyjíždí hned jak se operátor dozví adresu tak se silně pletete.Sloužil jsem s nimi na hasičské stanici a 20 minut výjezd byl normální průměr. Takže 112ka o už tak moc nezpozdí. A pokud se na všech našich tísňových linkách (které se nnebudou rušit jak si někteří z Vás myslí) nedomluví cizinec pak má číslo 112 smysl. Všichni nadáváte na hasiče ale ti dostali 112 nařízeno vybudovat a teď jim všichni (hlavně pražská záchranka) nadává. Oni dělají co mohou ale lidé musí získat zkušenosti provozem.
0 0
možnosti

o.

19. 1. 2003 21:03
Re: 112
1) Výjezd lékaře 20 minut: kdepak jste sloužil? V Praze je průměr od přijetí hovoru na místio u doko¨torů asi 7,5 minuty. To někjak nejde dohromady.
--
2) "Nadávání hasičům" - nikdo nenadává těm nešťastníkům, které do toho GŘ hodilo a nechává je v tom plavat. Ale - ať chcete nebo nechcete, HASIČI 3.1. "slavnostně" spustili 112, ačkoliv hotové není v konečné podobě hotové ANI JEDNO operační středisko 112 (v aspoň trochu funkční podobě je tuším jedno nebo dvě) !!!Nefungují ony slavné "výdobytky" jako lokalizace volání, nefungují datové přenosy (ani k hasičům!), nemají lidi (omlouvám se, že budu indiskrétní, ale není to tak dávno, co k nám na záchranku 112ka přepojovala hovor s prosbou, zda bysme jim nepřeložili, co ANGLICKY HOVOŘÍCÍ cizinec chce atd.) TO PADÁ NA HRB HASIČŮ! 112ka není přiopravená! To nejsou věci "na doladění" !!!
0 0
možnosti

Strom

19. 1. 2003 17:56
Pouze nazor II...
Jsem zpet....:-)...Nuze,nechci se poustet do jednotlivych pripadu,viz to popaleni.Takovych bychom jiste nasli spousty,ale taky bychom nasli i kladne pribehy lidi,ale o tech se moc nemluvi.Jen k tomu dodam a to nejsem lekar,ze se asi pri 70% popaleni tela nic moc delat neda.Asi jen pichnout injekci ,aby pacient netrpel a opravdu cekat na vrtulnik (treba 40 minut),aby ho dopravil na SPECIALIZOVANE oddeleni,treba stovky mil daleko!Nemam pravdu? Krom toho si musite uvedomit,ze tady se za vse plati.Taky ze nekteri lide by se nenechali osetrit nekde v Kotehulkach,ale i za cenu cekani na vrtulnik 40 minut,chteji aby je dopravili do Mestske(kvalitnejsi,jeho(pacientovo)) nemocnice (treba v Praze-pokud to tak jde napsat)..Chapes?! To s tim vybavenim mas asi pravdu.Uz jsem v CR nebyl 5 let a jaksi mi nedochazi,ze co je normalni tady neni ve svete.Nicmene pral bych nasim "cajtum" a ostatnim zachranarum,tu nejlepsi techniku. A nakonec k tvemu prispevku:BOLSEVIK...ano s tim plne souhlasim.Komunisti nas zruinovali,ale ted je rada na nas,abychom spolecne tu nasi zemi pozvedli a nasim detem udelali lepsi misto na zemi.Aby oni nemohli rikat:"to ti lidi ,co prisli po roce 1989 to byla verbez,misto aby CR vzkvetalo,tak ji vykradli a zpustosili!". --------------------------------------------------------- Pro O:stale si myslim,ze jedno cislo je jednodussi.Vzdy jsem pro stmeleni nez pro rozdeleni.To bychom pak jeste mohli mit dalsi cisla,ktera by byla podle lidi.Zensky lekar,pediatr a pro muze.A pak dalsi cisla pro ruzna oddeleni.Mate neco ze srdcem volejte xxx ,avsak mate-li zlomenou nohu nevolejte xxx,ale xyx.Usetrite minutu!?!Co myslite,to by bylo jeste jednodussi,ze?Ne, asi ne.To by bylo cisel. Myslim si,ze je opravdu lepsi jedno cislo.Tam do centraly dat vyskolene lidi z oboru psychiatrie,lekare,hasice a policisty a spolehnout se na ne,aby posoudili a to okamzite o jaky pripad se jedna,co jim poskozeny popisuje a koho do terenu poslat. Nechci prirovnavat CR k USA,ale prece CR neni tak velka zeme.Takove pracoviste by mohlo byt pouze jedno v republice.Staci jen chtit.Nevim kolik je u nas vrtulniku,ale myslim ,ze 10 aktivnich by jich bohate stacilo.Na celou CR!...atd,atd.Ja nejsem odbornik,jako vy.Ja jsem laik.Vidim to svyma ocima.BYl jsem v Anglii,byl jsem v Nemecku.....vsude to funguje.Proc ne u nas.My musime mit vse extra.Stranit se od vsech. Kdyz jsem byl v Bruselu,Belgie,potreboval jsem pomoc a takove jednotne cislo mi opravdu chybelo.A to jeste kdyby se nekdo tam se mnou domluvil cesky,to by bylo prima! Na zaver chci rict,ze si nechte cisel kolik chcete,ale udelejte i to jedno 112,pro nas,co to chceme,i pro ty cizince,kteri k nam jezdi. Skoda ,ze si nemuzeme udelat statistiku za 10 a pak za 20 let.Kolik lidi vola 112 a kolik 156...to by me urcite zajimalo. Budu se tesit na dalsi argumenty..:-)
0 0
možnosti

o.

19. 1. 2003 21:17
Re: Pouze nazor II...
1) ad: jedna centrala s odborniky: to je krasna opredstava, ale jak konkretne technicky zajistite, aby vsichni ti odbornici poslouchali ten jeen hovor? Pocitejte tak 3000 hovoru na milion lidi a den. Stejne tam budete mit nekho, kdo to vezme, zepta se o co jde a pak to prepoji na toho odbornika. Varianta primeho cisla = primy telefon na odbornika.
--
2) ad: jedno pracoviste v republice: ano, je to jiste mozne. Ale predstavte si jeho rozmery. Vyreste komunikaci z tohoto centra se sanitou nekde v Kotehulkach. Vyreste problem babicky, ktera vola, ze je v Dolni Lhote U Dubu. Kdo z nich bude vedet, kde se v Kotehulkach na druhe strane republiky rika "U Dubu"? Vyreste zalohovani, az vam tam zacne horet. Sezente dost kvalifikovanych lidi v jedne lokalite, vyreste problem jak 50 ioperatoru soucasne informovat o tom, ze nekam uz jedeme (k nehode vola 20 lidi - jak zjistite, ze je to jedna, nebo nahodou vic nehod v jedne lokalite?)... atd. atd. Neni to moc dobry napad... Jenom pro Vasi zajimavost: za optimalni velikost z hlediska provou a ekonomiky se povazuje 1 centrum pro pul az milion lidi.
Jenom pro zajimavost: prave v USA jsem videl nejmensi dispecing na svete: pr vesnici s 5000 obyvateli. Naramne si to pochvalovali a mimo mesta je to tam bezne...
-----
Ad Anglie, Nemcko: v anglii operator 999 ma jediny dotaz: kam chcete spojit? V Nemecku v nekterych spolkovych zemich zajistuji zachranku hasici a 112 tedy vaede k nim (odtud ostatne taky vznikla), policie ma jine cislo. V jinych spolkovych zemich ma kazda slozka svoje cislo...atd. atd. Neverte tomu co vam kdo napovida: prakticky ve VSECH evropskych zemich existuji prima narodni cisla (a samzrejme 112 jako doplnek).
Ad: astatistika: statistiku udelat muzem, a dokonce muzeme udelat i statistku "jednotlivych hovoru" - vterinu za vterinoui vystopovat, kde se informace toulaji. Dokonce jsme neco takoveho uz delali. Nemyslete si prosim, ze placam do vetru, fakt se timhle probleme zabyvam uz nekolik roku a docela vim o cem mluvim :-)
 
0 0
možnosti

Strom

18. 1. 2003 16:06
Pouze nazor.....
Tak si to tady pomalu ctu a nestacim se divit.Mam pocit,ze snad u nas nejsou lide pro EU,ze nejsou pro nove,mozna ne hned,ale z hlediska budoucnosti,lepsi veci,napr,jako je jedno tel.cislo pro tisnova volani. Nevim jak zacit,vse se mi toci v hlave,jak bych reagoval na vase sem napsane prispevky.Zacnu asi tim,ze bych vas chtel videt,kdyby jste cely zivot meli jedno tel cislo a najednou by vam ho chteli rozdelit na 6 cisel (150-158).To by tady bylo humbuku,ze?Kdo si to ma pamatovat,ze jedno cislo bylo lepsi,...atd.Nemam pravdu? Dale:Cetl jsem tady,ze v Praze jezdi hasici 12km?Hm to je opravdu daleko,ale snad na Prahu.Zkuste se zeptat nekoho z jiznich cech.Asi se budete divit,kolik hasicskych sboru a jak daleko jsou od nich. Pisete tu o USA.Ja ve statech ziju.Funguje tu jedno cislo 911.A to z mnoha duvodu.Prvni je asi,ze si nekteri lide v tisni,opravdu nemohou vzpomenout na jina cisla.Treba sve vlastni,domu.Nekdy ani nevi sve jmeno,svuj zdravotni stav.Jen si pamatuji 911.Dale.Dispecer okamzite uvedomi nejblizsi hlidku.Tady policiste neustale hlidkuji v autech.Maji pocitace a pres ne a radio dostanou nejpresnejsi informace.Dalo by se rict,ze 99%,co dostane dispecer od poskozeneho. Dale:vzdy pokud je to z pevne linky ,ma dispecer k dispozici tel.cislo a adresu,z ktereho je tisnove volani uskutecneno.I v pripadech vytoceni nouzoveho cisla a vzapetnemu polozeni sluchatka.Hl.v techto pripadech policie vyjizdi ,co nejdrive.A bez jakychkoli info o situaci. Co se tyce dopravnich nehod a pozaru.Pokud se tak stane,jedou vsichni tri.Myslim tim jak policiste,ale i hasici i zachranka.Je to standartni postup.U nehod a pozaru jsou hasici pomocni ve vyprosovani a likvidaci pozaru ci oleju na cestach,policiste ridi dopravu a zjistuji situaci a nakonec lekari se staraji o zranene z aut nebo pri pozarech.Tak to alespon funguje tady. Ale dost o USA.Ted tu jiste bude dost,kteri mi to vyvrati a budou do me startovat,at si ve statech zustanu a ne*eru se do CR,ze?...Predem vam rikam,ze jen opakuji,co tady uz je a co funguje. Pisete tady jednotlive pripady,ktere se staly.Musite si uvedomit,ze vzdy budou chyby.Ale budou i dobre pripady a tech pokud bude 98% a 2% bude spatnych,tak mame uspech.Nemyslite? A nakonec o cizincich.Rikate ze knam nikdo nejezdi a vy nejezdite k nim!Pokud to cislo bude a vy budete v zahranici,urcite vas potesi,ze si na to cislo vzpomenete,ze se svami nekdo domluvi(angl.,nemecky,ale mozna v budoucnu,pres centralu i cesky)i kdyz budete tisice kilometru od sve rodne zeme.Co myslite,neni to lepsi,nez aby mela kazda clenska zeme EU 6 ruznych cisel tisnoveho volani,kazda je mela jina.To byste opravdu chteli? Tak jsem se tu vykecal.Mam toho jeste plno,ale ted uz vas nebudu zatezovat.Pro ty co dosli az sem.Dekuji a tesim se na vaznou,ale "slusnou" diskuzi!
0 0
možnosti

Hloupy Honza

18. 1. 2003 21:11
Re: Pouze nazor.....
Tak chtel jsi diskuzi, mas ji mit. Hele chytraku, a vis jakou maji ty tvoji zachranari casovou dostupnost? Divam se tady na televizi na Reality TV na autenticke zasahy zachranaru (vsech slozek-policie, hasici i zachranka) v USA a musim rici, ze teda nic moc. A to to hodnotim jako profik. Maji sice nacvicene postupy, ale vubec nemysli a logicky neuvazuji. Naposledy jsem koukal, jak zachranuji popaleneho chlapa na 70% a to 2.stupen. Vse jim strasne trvalo dlouho, postup mimo standardy, nebyl tam doktor, na vse se ptali pres vysilacky, cekali 40min na vrtulnik, proste tady by nas za takovy postup zavreli. To byl jen jeden priklad. A takovych vidim na tech zasazich z USA pokazde nekolik. Ani si neuvedomuji chyby a jeste se s tim chlubi. A ted k dalsim tvym nazorum. 12km je oproti Jiznim Cecham malo? Ale zapominas, ze tam nejsou krom staveni a rodinnych domu zadne panelaky jako v Praze s 12-17 patry. Ze tam je jen par silnic bez svetelnych krizovatek a prehlednych na kilometry. Tady v Praze je to sama krizovatka, totalni dopravni kolaps temer cely den, uzke silnice (nejsme Amerika!), kde neprojede malem ani jedno hasicske auto, neukazneni ridici, neprehledne krizovatky atd. Tady neni tolik policajtu, protoze na to proste nemame penize, jako USA. Nemaj takove vybaveni, jsou radi, kdyz muzou na pripad jet autem a ne pesky nebo hromadnou dopravou, kterou u Vas jezdi jen povl. O pocitaci v jejich autech muzeme jen snit. Vyjedz zbytecne je taky totalni blbost. Tim jsi jen dokazal, ze v USA dispecinky nefunguji dobre a mate dost penez na vyhazovani. A taky asi mate dost penez na to, aby uzemi bylo pokryto nadbytkem posadek a stanovist. To si holt tady nemuzeme my dovolit. Bolsevik nas pekne zrujnoval a dlouho potrva nez se z toho vyhrabem, jestli vubec. No snad jsem ti to strucne vysvetlil. Prijed se podivat a pak machruj.
0 0
možnosti

MiK

18. 1. 2003 14:02
POMOC! hlavne abych ja nemusel...
Jak tak ctu, tak zjistuji, ze vetsina vypravi o tom, jak zavolat pomoc a kdyz se pet minut nic nedeje volat znova... A coz se takhle zvednout a zacit neco delat?
Nedavny pruzkum ukazal, ze vetsina obyvatel neni schopna poskytnout prvni pomoc, pricemz i mala pomoc na zacatku muze znamenat vice, nez profesionalni pomoc po 15minutach (coz je v nekterych mistech obvykly dojezdovy cas). Ale ono je pohodlnejsi mackat knofliky a nadavat ze se nic nedeje.
Coz kdyby se cast te miliady venovane tisnovemu volani obetovali na vzdelavani verejnosti jak zachazet z hasicim pristrojem, co to je ten trojity manevr a jak zajistit ono dostatecne dychani...... bude-li kazdy alespon trosku schopen neco delat, dostaneme se do stavu, ze pomoc stoji "za rohem" a muze se stat, ze se tim zvysi i nase sance na preziti nehody.
0 0
možnosti