Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hasiči otestovali ochranu metra A

Protipožární ochrana funguje bez problémů na celé trase A a žádné nebezpečí nehrozí. Hasiči to oznámili po zatěžkávací zkoušce nově opravených stanic metra Malostranská a Staroměstská. Ve čtvrtek se tak poprvé od povodní otevřou tyto poslední dvě stanice trasy A, kterými soupravy dosud jen projížděly.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Hasiči, DP a Magistrát

omluva
Omlouváme se za menší problémy způsobené při protipožárních testech prováděných v srpnu 2002. Voda určená k hašení se nám bohužel trochu vymkla kontrole. Věříme, že další plánovaný test na jaro 2003 již proběhne bez problémů.
0/0
16.1.2003 9:44

puppy

makejte!!! béčko!
0/0
15.1.2003 17:34

t.k.

Tohle se mi nezdá
"Celá trasa by měla podle Dopravního podniku fungovat z konečné na konečnou v polovině února." Není to náhodou jen pro testy? Pro lidi snad až na konci února...
0/0
15.1.2003 16:48

Martin

Díra
Ja jsem to stale jeste asi nepochopil s tim odklizenim suti - jednak DP snad vyluky Bcka dela (ta posledni byla tusim cely vikend) a hlavne pokud vim, tam metro konci o pulnoci a zacina nekdy o pul pate rano --> maji 270 minut na to, aby tu sut, co si pres den nahromadi nekde na vagonku v tunelu u Invalidovny v klidu odvezli pryc. Není to tak ????
0/0
15.1.2003 15:32

Tomáš

Re: Díra
Není to tak, v zásadě ze dvou důvodů: 1) Během těch několika hodin od půlnoci do ranního výjezdu se musí provést běžná údržba již provozovaných úseků, neboť ji nelze provádět přes den (interval, nedostatek místa, napájecí kolejnice pod napětím, ...). Uvědomte si také, že o půl páté ráno vyjíždějí první vlaky s cestujícími, ale před ranním zahájením provozu musí celou trasu projet prázdná souprava, musí se udělat zkušební obraty na konečných, takže to ranní zahájení je o dalších cca 30 minut dříve. 2) Organizace provozu - nákladní doprava v metru jezdí na odhlášky, což prodlužuje interval. Nákladní vlaky také nedosahují ani zdaleka takové rychlosti, jako osobní - trať vede v úseku Anděl - Nové Butovice ve značném stoupání. Ve vyloučených úsecích se jezdí ještě pomaleji - je to stavba. Další potíž je v přepravovaném nákladu, který je mnohdy neforemný a musí se pečlivě ukládat, aby se neuvolnil a nepoškodil již opravená, či nepoškozená zařízení. Ač to tedy vypadá na první pohled jednoduše, během nočního klidu se nepodaří odvézt více než dva vlaky.
0/0
16.1.2003 8:12

LT

Obtěžování cestujících?
Zdá se mi, že když paní tisková mluvčí Kuchařová říká, že aby DP neobtěžoval cestující výlukami provozu, tak raději nechal vyhloubit díru seshora, aby se odtud dala za plného provozu vynášet suť a nepořádek, tak pravděpodobně neříká pravdu, nebo alespoň ji neříká celou.
 
Pokud mě paměť neklame, u stanice Invalidovna došlo při povodních k poškození traťového tunelu. Kdysi do něj v těchto místech ústila štola z povrchu, jejíž ústí do tunelu metra mělo být zabetonované. Loni se ovšem ukázalo, že ústí této štoly bylo zalepené cihlami... které tlak vody nevydržely, a tak zde došlo k provalení.
 
Domnívám se tedy, že v současné době DP stavební suť odklízí právě touto cestou. Přeci jenom, stanice Invalidovna je 20 m pod zemí a jen kvůli vyvážení odpadu a pohodlí cestujících někde na Praze 5 je hloubení výkopu nebo ražení štoly do takové hloubky nesmyslné.
 
Takže všechno zlé je k něčemu dobré. ()
0/0
15.1.2003 2:29

Drak

Re: Obtěžování cestujících?
Vyvážecí otvor u Palmovky není stejný jako místo vniku vody u Invalidovny. Je to sice stejná kolej a úsek, ale jiný jeho konec. Kupodivu tisková mluvčí mluví pravdu. U Palmovky je opravdu nově udělaný. Za výluku se nestihne všechno vyvézt a navézt. Služebních vlaků je omezený počet a musí se několikrát otočit. Většinou se to dělá tak, že jednu noční výluku jede na stavbu, tam přes den čeká a druhou výluku jede zpět. 
0/0
15.1.2003 22:10

LT

Re: Re: Obtěžování cestujících?
Ano, již souhlasím. Tisková mluvčí DP tentokrát mluvila pravdu. :-) Díra to je celkem malá a nehluboká. Existují i zajímavé fotografie na: http://metro.dnsalias.org/metro/zajimavosti/ledovka/ledovka.htm .
0/0
17.1.2003 20:06

LT

Re: To je škoda ...
Cesta Muzeum - Dejvická trvala pár minut i za normálního provozu, a to přesně 7 min. Při současném stavu, když se ST a MA projíždí, cca 5:30 min. Ale bylo to krásné zrychlení o 20 %.
0/0
15.1.2003 1:47

-rw-

Re: Re: To je škoda ...
Na druhou stranu se  cesta Staromestska - Zelivskeho neco zrychli. I kdyz -jak je psáno níze také budu postrádat zaparene tramvaje ci lehkou procházku v rannim mrazu z centra k nejblizsi  funkcni stanici metra.
0/0
15.1.2003 10:18

předseda

Re: Re: To je škoda ...
To je taky možný - ono jde taky asi dost o tu psychiku a subjektivní vnímání, a to je asi ta "relativita času"...-))
0/0
15.1.2003 12:53

předseda & paní místopředsedkyně

To je škoda ...
... si tady říkáme, taky to mohlo ještě chvíli vydržet zavřený... To ta cesta z Muzea na Dejvickou totiž trvala fakticky jen pár minut, to doslova profrčelo...
0/0
14.1.2003 23:05

australena

Re: To je škoda ...
Zdravicko, predsedo, ac uplynula uz hodne dlouha doba, presto si dosud pamatuji cesty zmrzlou tramvaji (vcetne oken) pres Klarov smer Dejvice. Prednasky zacinaly v 6.45.....v takovych zmrzlych ranech jsem tam driv jak v 7 nedorazila.
0/0
15.1.2003 0:32

THaleZ

Re: Re: To je škoda ...
Jo a strasne mi bude chybet banda duchodcu ktera jede pro rohliky, protoze je jinde maj levnejsi. Mackaj se se studentama jedoucima do dejvic a s pracujicimi jedoucimi tamtez..... romanticke to byly casy....
0/0
15.1.2003 1:10

předseda

Re: Re: To je škoda ...
Taky rád zdravím, australeno. Jen k tomu dodám, že tenhle "expres" z Muzea na Dejvickou byl zvláště kontrastní s tou situací, která tady byla na podzim po povodni... To jsme se taky kodrcali (tedy po vystoupení z metra "C") buď z I.P. Pavlova nebo z Hlaváku tramvají až na Kulaťák- trvalo to o dost déle a bylo to taky hodně narvaný -  všechno to byla dost hrůza... Prostě díky Bohu za to metro.
0/0
15.1.2003 12:49

australena

Re: Re: Re: To je škoda ...
Jak dlouho vam, predsedo, trva cesta metrem za normalniho provozu? (Pochopitelne zalezi odkud jezdite.) Ja pamatuji cestovani pred zavedenim provozu metra. Ze Sporilova na Kulatak hodinu. Trochu rychleji autobus-tramvaj nez tramvaj-tramvaj. Ty stare tramvaje pres Klarov nebyly moc obsazene tak brzy rano smerem z centra mesta ven a v zime byly promrzle zvenku i zevnitr.
0/0
16.1.2003 5:37

předseda

Re: Re: Re: Re: To je škoda ...
Jezdím ze stanice metra C "Chodov" na Muzeum, tj. cca něco přes 15 min, a pak ten přestup na Muzeu na trasu A na konečnou Dejvickou - to má tedy být - jak kolega výše snad správně uvádí - přes 7 minut. Když se to ale vezme se vším všudy (čekání na spoje + přestup), tak to vyjde zhruba kolem 35 minut. A to je ale jen cesta metrem. No a navíc vzhledem k té kategorii lidí, do které patřím (to je ta moje funkce...-)), tak mi naprostá většina spojů ujíždí před nosem, tudíž se to pak ještě slušně prodlouží...-))
0/0
16.1.2003 18:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.